Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jack1 2017: Input gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jack1
Amerika-ontdekker

Reis Jack1 2017: Input gevraagd

Bericht door Jack1 »

Beste mensen,

Recent tickets geboekt van en naar Los Angeles, we moeten nog een auto huren. We hebben een reisplanning gemaakt gebaseerd op de voorbeeldreis van dit forum, de exacte dag afstanden zullen nog wat wijzigen op basis van de locaties die we gaan boeken. De reis gaat uit van 21 dagen, wij hebben er 23. Gekozen voor een nacht extra San Francisco en een nacht extra Los Angeles aan het eind. Hierdoor vallen dure locaties als Las Vegas, Zion en Yosemite buiten het weekend. Dit is onze planning tot nu toe:

Afbeelding

Graag krijg ik nog wat input, vandaar de volgende vragen:

1. Zondag 28 t/m dinsdag 30 mei verblijven we in Las Vegas. Maandag is Memorial Day, ik lees dat de zondag naar Las Vegas rijden te doen is omdat de drukte dan Las Vegas uit rijdt. Verwachten jullie met deze planning gezien de feestdag en het drukke weekend ervoor toch problemen?
2. Is het verstandig Las Vegas niet nu te boeken, maar op z'n vroegst 90 dagen van te voren via Myvegas? Of gaat dit niet lukken vanwege de feestdag en kan ik beter Myvegas punten gebruiken voor een show en eten, en dus nu al overnachtingen boeken?
3. Heeft er iemand ervaring met de paardenraces op Golden Gate Fields? En dan specifiek op dollar day. Is dit de moeite waard?
4. Hoe vind ik een mooie rodeo ergens passend in mijn route? Bij voorkeur geen typisch toeristen ding, maar echt Amerikaans.
5. Hoe vind ik een mooi sport evenement ergens passend in mijn route? Ik zit te denken aan basketbal (vanwege de snelheid van het spel) of als alternatief honkbal (kost meer tijd).

Graag hoor ik van jullie. Alvast hartelijk dank!
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis Jack1 2017: Input gevraagd

Bericht door Hans B »

Hoi mooi scheemaatje.
Hoe aantrekkelijk is Bodie Ghosttown? Als je van de TIOGA pass meteen naar Mammoth Lakes rijdt ga je al richting het zuiden.
Misschien kun je overnachten in Lee Vining of Bridgeport.
Dan zul je daar ook enkele uren (½e dag) tijd voor moeten inruimen.

Verder lijkt mij Las Vegas, zeker een eerste keer, interessanter dan Los Angeles.
Misschien een dag toevoegen?
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

@1 -
@2 -
@3 -
@4 - of je een rodeo op je route gaat vinden betwijfel ik. 15-24 juni Reno (NV)
@5 - het basketball seizoen is eind mei al over, het zal dus honkbal gaan worden.
Het handigste is om dat te doen op de plekken waar je iets langer verblijft San Francisco en Los Angeles (Las Vegas heeft geen MLB)
De SF Giants spelen op 21, 22 en 23 mei een uitwedstrijd
De LA Dodgers spelen op 5, 6 en 7 juni thuis tegen Washington
De LA Angels spelen ook uit
Dus je keuze wordt beperkt.
Zelf probeer ik altijd een avondwedstrijd te kiezen, na een intensieve dag lekker relaxen op de tribune en genieten wat er op het veld en om je heen gebeurt. Tijdens van de Dodgers wedstrijden zijn nog niet bekend.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Verder lijkt mij Las Vegas, zeker een eerste keer, interessanter dan Los Angeles.
Hangt er echt vanaf wat je er allemaal wilt doen. Vegas is allemaal wat dichter bij elkaar dan LA. Ik denk dat je in alle steden met 2 volle dagen niet toekomt aan alle hoogtepunten.

De tioga pass is op 26 mei hoogstwaarschijnlijk wel open, maar hou altijd een alternatief achter de hand (sonora/carson pass)

ik vind t een prima trip.
Jack1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jack1 »

Hans B schreef:@4 - of je een rodeo op je route gaat vinden betwijfel ik. 15-24 juni Reno (NV)
@5 - het basketball seizoen is eind mei al over, het zal dus honkbal gaan worden.
Het handigste is om dat te doen op de plekken waar je iets langer verblijft San Francisco en Los Angeles (Las Vegas heeft geen MLB)
De LA Dodgers spelen op 5, 6 en 7 juni thuis tegen Washington
Zelf probeer ik altijd een avondwedstrijd te kiezen, na een intensieve dag lekker relaxen op de tribune en genieten wat er op het veld en om je heen gebeurt. Tijdens van de Dodgers wedstrijden zijn nog niet bekend.
Al right, de rodeo pakken we even niet mee tijdens het verder uitwerken van de planning.
Dank voor de tips v.w.b. honkbal. Dodgers thuiswedstrijd ga ik uitzoeken. Zijn kaartjes online van te voren goed te verkrijgen?
En weet je of college basketbal misschien wel te vinden is?
Hans B schreef:Hoi mooi scheemaatje.
Hoe aantrekkelijk is Bodie Ghosttown? Als je van de TIOGA pass meteen naar Mammoth Lakes rijdt ga je al richting het zuiden.
Misschien kun je overnachten in Lee Vining of Bridgeport.
Dan zul je daar ook enkele uren (½e dag) tijd voor moeten inruimen.

Misschien een dag toevoegen?
Wat bedoel je? Het schema van dit forum gaat er vanuit dat we na de Tioga Pass vanaf Lee Vining de 395 richting Willow Springs pakken en Bodie bezoeken. Ik begrijp even niet zo snel of je bedoelt dat we dit juist niet of juist wel moeten doen.
Dan het overnachten, in Lee Vining of Bridgeport bedoel je daarmee een extra nacht of i.p.v. de overnachting in Mammoth Lakes?
Tot slot de keuze voor LA t.o.v. Vegas. We hebben Vegas gewoon het schema aangehouden en de keuze voor een extra nacht in LA gemaakt omdat de vrouw daar graag heen wilt en we aan het einde iets rust willen pakken. We komen ook vrijdag 9 juni terug in NL en hebben zaterdag 10 juni al een bruiloft waar we dag gast zijn. Dat zal wel killing zijn met de jetlag, dus pakken we in ieder geval nog even strandje en rustmoment aan het einde in LA. Keuzes hè, heb ik ondertussen hier op het forum al geleerd ;)
Jack1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jack1 »

PSVwally schreef:
Hangt er echt vanaf wat je er allemaal wilt doen. Vegas is allemaal wat dichter bij elkaar dan LA. Ik denk dat je in alle steden met 2 volle dagen niet toekomt aan alle hoogtepunten.

De tioga pass is op 26 mei hoogstwaarschijnlijk wel open, maar hou altijd een alternatief achter de hand (sonora/carson pass)

ik vind t een prima trip.
Dank voor de reactie! Voor een eerste keer denken wij dat het zo goed is. Natuurlijk is er overal meer te zien.
We hebben nog geen exacte routes en nog geen overnachtingen geboekt, ik ga met het nader uitwerken daarvan zeker rekening houden met een alternatieve route.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

De finale van de NCCA is eerste weekend april, dus daarvoor ben je ook te laat.

Ik wist niet dat je van plan was Bodie te bezoeken, ik ken niet alle schema's uit mijn hoofd.
Door wat je schreef van de TIOGApass naar Mammoth Lakes te gaan kreeg ik de indruk dat je Bodie ging overslaan.
Maar dat is niet zo, prima dan.

De keuze tussen LV of LA is prima.
LV is in mijn beleving, zeker de eerste keer, een stad die je beleefd moet hebben en een nacht lijkt mij wat kort.
LA is niet mijn stad, maar voor een dagje 'rust' aan het eind oke.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou de route andersom doen. Dan ben je net iets later in Yosemite; en dus meer kans op een open Tioga Pass.
Wat de opmerking van Hans betreft: als je naar Bodie zou willen dan is een overnachting in Lee Vining of Bridgeport handiger dan Mammoth Lakes omdat je anders een stuk heen en weer rijdt. Maar dat geldt alleen als je het zou bezoeken op de dag dat je naar Death Valley rijdt. Op zich is dat wel aan te raden, op de 26e heb je er niet veel tijd voor als je nog iets in het park wilt doen.

Wat de weekenden betreft: Las Vegas is in het weekend duurder dan door de week, en dat zal zeker voor het Memorial Day weekend gelden. Je hebt er nu ook nog een dure nacht. Voor de parken maakt het niet uit, maar snel iets vast leggen is handig omdat de goedkopere motels het eerst vol zullen zijn. Het zal in de weekenden wel drukker zijn in parken als Yosemite en Zion.
Je kunt vrijwel altijd gratis annuleren, dus leg zo snel mogelijk iets vast, vooral in de parken, maar je zou ook alvast iets annuleerbaars in Las Vegas kunnen boeken.

Wij waren in 2013 in dezelfde periode in het zuidwesten. Vooral voor Yosemite is dat een prachtige periode, zie daarvoor ons reisverslag.

Marianne
Jack1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jack1 »

Hans B schreef:De finale van de NCCA is eerste weekend april, dus daarvoor ben je ook te laat.

Ik wist niet dat je van plan was Bodie te bezoeken, ik ken niet alle schema's uit mijn hoofd.
Door wat je schreef van de TIOGApass naar Mammoth Lakes te gaan kreeg ik de indruk dat je Bodie ging overslaan.
Maar dat is niet zo, prima dan.

De keuze tussen LV of LA is prima.
LV is in mijn beleving, zeker de eerste keer, een stad die je beleefd moet hebben en een nacht lijkt mij wat kort.
LA is niet mijn stad, maar voor een dagje 'rust' aan het eind oke.
Basketbal kan ik dus vergeten. Dan ga ik op jouw advies honkbal aan het eind in LA doen.
Bodie is wel de bedoeling, maar ik wil ook sowieso de Tioga Pass rijden. We vinden het niet erg om in de auto te zitten, ik rijd liever een stuk dubbel dan dat ik een extra nacht (die ik nergens vanaf wil halen) nodig heb op dat deel van de reis of zo om rijd dat we de Tioga Pass missen... Ik ga daar nog even puzzelen in ieder geval.
We zijn twee nachten in Las Vegas, ik ben het met je eens dat één nacht te kort zou zijn. Ik wil naar een show, schietbaan, wat gokken en de strip ervaren. De keuze voor LA blijft staan, maar bedankt voor je input! Dat helpt altijd om of bij te schaven of zekerder te worden van de al gemaakte keuze.
Jack1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jack1 »

Als we de route andersom doen dan zijn we van donderdag op zaterdag 2 nachten in Las Vegas, dat zijn dus twee dure nachten. Zoals we de route nu hebben is zondag op dinsdag normaal gesproken twee goedkopere nachten. Ik ga er wel vanuit dat de zondag op maandag toch iets duurder is vanwege Memorial Day, kan op de schema's van Myvegas overnachtingen ook niks vinden voor de eerste nacht, alleen voor de tweede.
We hebben een dag extra in San Francisco, daar kunnen we de 24e 's ochtend op tijd weg en de tweede helft van die dag in Yosemite besteden. Dan de 25e in Yosemite hele dag, 26e toch vroeg weg in tegenstelling tot wat jij zegt, dan kunnen we én Bodie erbij pakken én in Mammoth Lakes overnachten. Alternatief is inderdaad langer in Yosemite de 26e, maar dan moeten we een nacht extra inplannen, toch? Die hebben we nergens meer 'over'...
De tip met boeken is perfect, ik ga sowieso Las Vegas boeken, dat kan ik dan optioneel annuleren afhankelijk van wat Myvegas aan mogelijkheden geeft! :)
Laatst gewijzigd door Jack1 op 07 dec 2016, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had het niet uitgewerkt, je zou ook nog Las Vegas tussen LA en de GC kunnen doen, en dan in een keer van Zion naar Death valley.
De tijd voor Yosemite is echt niet ruim hoor, als je naar Bodie wilt moet je daar bijna een halve dag voor rekenen, dus die dag heb je nog maar een halve dag voor het park, waarvan een groot deel al rijitjd is. Tijd voor wandelingen in de vallei en voor Glacier Point is er zo bijna niet. Kijk ook eens naar een alternatief voor als de Tioga Pass gelsoten is. Bridgeport ligt niet zo gek als je de Sonora Pass zou nemen, of heb je een speciale reden voor Mammoth Lakes.
Kijk ook eens in ons 2015-verslag om ideeën op te doen voor Yosemite.

Marianne
Jack1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jack1 »

Dank, jullie verslag ga ik lezen.
We hebben geen speciale reden voor Mammoth Lakes, zijn gewoon uit gegaan van de voorbeeld reis van dit forum. Dus dat is aan te passen.
Wat zou jij doen als je moest kiezen, Bodie eraf en lekker de tijd in Yosemite?
We gaan van het weekend even samen zitten om de route concreet in te gaan vullen, dan worden deze knopen allemaal doorgehakt.
Laatst gewijzigd door Jack1 op 07 dec 2016, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ha ha, onmogelijke keuze!
Bodie is zeer de moeite waard, en zeker in mei/juni is Yosemite ook zeer de moeite waard, met de watervallen op volle sterkte. Je zult dan zeker de Mist Trail willen lopen, of de Panorama Trail. Doe je de Mist trail, dan zul je ook nog naar Glacier Point willen. En wellicht ergens sequoia's zien. Of naar Hetch Hetchy. En naar Mirror Lake.
Hoe er ook rekening mee dat het je veel tijd kost om overal te komen, zeker als het druk is. In de vallei ben je dan aangewezen op de shuttlebus, buiten de vallei zijn de afstanden fors. Zelfs zonder Bodie heb je te weinig tijd. :wink:
Waarom doe je Bodie niet als je naar DV rijdt? Waar in DV zou je willen overnachten?

Marianne

Het is niet toegestaan (en ook niet nodig) om bovenliggende berichten te quoten.
Jack1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jack1 »

Oké sorry voor de quotes, ben ik niet gewent. Je stelt dus voor dat we niet in Mammoth Lakes overnachten, maar noordelijker. Dan hebben we de laatste dag Yosemite meer tijd. En dan na die overnachting die in de plaats van Mammoth Lakes komt 's ochtends naar Bodie. En dan van daaruit door naar DV waar we overnachten. Kost geen nacht meer, klinkt goed. Alleen kunnen we dan tussen Bodie en DV niks doen, ik weet niet wat daar op de route te doen zou zijn.
Waar we in DV overnachten, nog geen idee.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is veel te doen tussen ML en Death Valley (zie weer ons 2013- en 2015-verslag :wink: ) maar je moet keuzes maken. Als je Stovepipe Wells overnacht heb je ook voor dat stuk nog wel tijd, Hoewel Furnace creek ook niet heel erg veel verder is. Laat aankomen is niet heel erg (mooi voor de Sand Dunes); DV kun je dan de volgende ochtend bekijken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer