Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JohnR: Las Vegas/Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JohnR
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis JohnR: Las Vegas/Las Vegas.

Bericht door JohnR »

Hallo allemaal,

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (7, 14, 16) en gaan volgend jaar juli voor de eerste keer naar Amerika. :)
We hebben de tickets geboekt (retour LV) en camper gehuurd van 15 juli t/m 2 augustus. Dan hebben we nog 2 nachten in LV voor we weer terug vliegen.

Ik had de route netjes in een excel bestand gezet, maar weet niet hoe dit bestand te uploaden, want dan is het veel overzichtelijker, als iemand mij kan vertellen hoor ik dat graag! (de tip: EXCEL toevoegen door onder het stukje waar je je tekst schrijft aan te klikken BIJLAGEN -BESTAND TOEVOEGEN) werkt bij mij niet want ik kan BIJLAGEN niet vinden.

Maar goed, we zijn (voorlopig) tot het volgende rondje gekomen:

15jul Las Vegas - Springdale
16jul Springdale - Bryce
17jul Bryce - Fruita (capitol reef)
18jul Fruita - Fruita (capitol reef)
19jul Fruita - bluff
20jul bluff - page
21jul page - north rim
22jul north - north rim
23jul north rim - mammoth lakes
24jul mammoth - yosemite
25jul yosemite
26jul yosemite
27jul yosemite - monterey
28jul monterey - monterey
29jul monterey - pismo beach
30jul pismo beach - sequoia
31jul sequoia - kings canyon
01aug sequoia - Las vegas
02aug Las Vegas

Is bovenstaande route haalbaar kwa afstand/rust etc.? We mogen met de camper ook niet door Death Valley, dus moet alternatieve route nemen.
Al jullie tips adviezen hebben betreffende de route, kampeerplekken etc, graag!

Alvast bedankt!

John

Note mod: post route leesbaar gemaakt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis JohnR las Vegas/Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Mooie plannen maar zo hier en daar wel wat ambitieus.
Waarom de North rim? En wat zou je daar een volle dag willen doen? Gebruik die tweede nacht om alvast richting Mammoth Lakes te rijden want dat gaat echt niet in 1 dag lukken. Je zou ook kunnen overwegen om vanuit Las vegas naar de South Rim te rijden, en dan naar Page, MV (waarom in Bluff overnachten en niet in Monument Valley zelf?), dan Capitol Reef, Bryce, Zion, Valley of Fire, Mammoth Lakes etc.
Van Sequoia naar Las Vegas is ook erg ver, afhankelijk van waar je overnacht. Als je in Sequoia kampeert wordt het te ver voor 1 dag.
Haal je de 15e de camper op? En hoe laat? Hou rekening met de tijd die nodig is voor het ophalen en boodschappen doen.
Je zult niet vroeg in Zion aankomen, dus ik zou daar zeker een extra nacht plannen. Misschien moet je iets laten vallen (Capitol reef? de kust? sequoia?) om overal volodende tijd te hebben.

Voor de parken zou ik kijken naar campings in de parken zelf; een van de pines campings in Yosemite Valley (lees je goed in wat het reserveren betreft), Watchman in Zion, Mather aan de South rim.

Je kunt van je excel-overzicht een plaatje maken en dat uploaden. Als je je bericht schrijft zie je onder je bericht Bijlagen staan. Maar je kunt ook wat minder kolommen gebruiken, en een " - " tussen je begin-- en eindpunt zetten, en het naar je bericht kopiëren; dan is het goed leesbaar en dan kunnen er desgewenst ook makkelijk stukken uit geciteerd of aangepast worden. (En maak gebruik van de excel-mogelijkheden door in je startpunt van een dag te verwijzen naar het eindpunt van de vorige dag :wink: ).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 dec 2016, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis JohnR las Vegas/Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Hou voor het ophalen en inrichten vd camper (boodschappen doen etc) een uur of 4 aan. Dus als je bij wijze van spreken om 8u de camper kan halen ben je op zn vroegst rond 12u pas richting Zion aan het rijden. Dat is tussen de 2.5 en 3u rijden. En dan komt er een uur bij vanwege de tijdzone. Dus je bent wrs pas rond 16u lokale tijd in Zion. Dat geeft je niet veel tijd om nog veel van het park te zien. De volgende dag heb je dan wrs nog wel tijd voor Zion nodig voor je naar Bryce gaat en dan loop je de dag erna weer tegen hetzelfde aan om naar Capitol Reef te rijden over de mooie UT12. Het bekt dus in het begin niet helemaal vind ik.

Grand Canyon North Rim - Mammoth Lakes is een rit van 9u met de auto. Nu weet ik niet hoe ervaren camperaars jullie zijn, maar reken op een 20% extra reistijd met de camper. Dan kom je al aan 11u pure rijtijd. Tel daar wat stops voor plaspauze en eten bij op, dan zit je al snel dik boven de 12uur. Een rijdag is niets mis mee, maar dit is wel erg extreem denk ik. Afhankelijk van of je, zoals marianne aangeeft de dag ervoor al een paar uren maakt, of de rit opdeelt lijkt me handiger. Ook met 3 kids achterin lijkt me zo'n rit niet echt fijn namelijk.

Ik zou je echt adviseren om ergens iets te laten vallen.

Doordat je terug naar Vegas heb je ook dat stuk vanaf Sequoia wat echt een enorme rit is hoe je het zelf opschrijft. Dat is qua pure rijtijd ook een rit van 8+ uur.

Je hebt 19 dagen voor het rondje... is dit misschien iets?

01 Camper ophalen, richting de Grand Canyon south rim (zoek campground tussen Kingman en Williams)
02 Grand Canyon
03 Grand Canyon - Page
04 Page - rond de middag naar Monument Valley (niet in Bluff overnachten)
05 MV - Ut95 - Capitol Reef
06 Capitol Reef - Bryce
07 Bryce - Zion
08 Zion
09 Zion - Valley of Fire
10 VoF - Mammoth Lakes (lange rit)
11 ML - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite - Monterey
15 Monterey
16 Monterey - Big Sur
17 Big Sur - Pismo Beach
18 Pismo Beach - Barstow
19 Barstow - Las Vegas (camper inleveren)
JohnR
Amerika-newbie

Re: Reis JohnR: Las Vegas/Las Vegas.

Bericht door JohnR »

Dag Paul & Marianne,

Bedankt voor jullie info en op-en aanmerkingen, erg gewaardeerd!
We vinden het ook vrij lastig om een mooi rondje te vinden, er is zoveel te zien, je wil ook liefst geen hele lange rijdagen, je wilt wel zoveel mogelijk zien en ook heb je te maken met kinderen die liefst geen hele dagen in een camper zitten....kortom volop luxe problemen,afwegingen... :wink:

Ik denk dat het verstandig is dat we inderdaad wat laten vallen, camper hebben we gehuurd bij Road Bear die is op zaterdag tot 13 uur geopend dus zeg dat we rond die tijd kunnen vertrekken, boodschappen halen dan blijft er van de middag inderdaad al niet zoveel over.

Ik ga de voorgestelde ronde van Paul de komende dagen eens goed bekijken en daarin jou tips Marianne over de campings meenemen. Kijken of we weer een stap verder kunnen komen, ik laat het weten!

Groeten,

John
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De route van Paul is mooi. Je zou daarin ook een extra nacht Capitol Reef kunnen doen, en aan de kust ene stop minder.
Het enige wat ik jammer vind is dat je op het laatst 2 saaie rijdagen hebt, maar daar is niet aan te ontkomen; ook als je van Sequoia zou komen heb je dat.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

John,
het is een kwestie van keuzes maken.
In 3 weekjes ga je niet het hele westen exploren.
Zeker een rondje om de Grand Canyon + naar Californië, iedereen verkijkt zich op afstanden.
Dan de snelheid met camper, opstarten 's morgens zeker met 3 kinderen wordt 8 uur vertrek lastig en 'verlies' je zo maar 1 a 2 uur.

Met het rondje wat PSVWally je voorstelt wordt het op enkele trajecten haastwerk.

Voor een gemaakt EXCEL bestand.
Die sla je op in je eigen PC.
Daar waar die staat zoek je hem op.
Invoegen klaar.

Nadat je gevlogen hebt moet je eerst slapen en kun je pas de volgende dag de camper halen.
De papierwinkel, rondleiding en uitleg vergt minimaal enkele uren.
Daarna de koelkast vullen bij Walmart, trek er maar 2 uur voor uit en dan ben je vast nog wat vergeten ...
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (3.21 KiB) 823 keer bekeken
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor,
Over de route en hoe dat te doen met de camper kan ik je niet adviseren. Toch wil ik mijn ervaringen delen. Wij hebben deze zomer voor de eerste keer een "rondje" zuidwesten gedaan. We hadden 4 hele weken en bij het opstellen van het rondje ik veel (onmisbare) hulp gehad van vele ervaringsdeskundigen op ons forum :clap: (een aantal hebben ook reeds op jou vragen gereageerd:). Ons rondje had redelijk wat ruimte en vrijheid om onderweg nog wat te stoppen en te kijken.
Een ding is zeker, "alles" zien kan niet en bestaat niet! Wij hebben zo enorm genoten van alles wat we wel hebben mogen zien en ervaren dat dit mijn tip zou zijn;
Maak je rondje zo dat je kan en mag genieten binnen de tijd die je hebt. Neem daarbij de adviezen ter harte en maak uiteindelijk je eigen keuzes....
Ik heb "op het laatst" onze overnachting aan de GC van de South Rim naar de North Rim verplaatst. Een super geweldige plek om te verblijven en ik zou het zo weer doen alleen moest ik hierdoor de volgende ochtend wel weer een heel stuk dezelfde weg rijden.....ff de overnachting veranderen leverde me de enige dag op (in 4 weken) die een rit van 7/8 uur ging duren (met de auto). Het was het uiteindelijk waard, maar als ik alles van te voren geweten had :( ..
Dus, geniet van wat je wel kan en mag zien en beleven en voorkom "gejaag"...Heel veel plezier gewenst!
Grote Amerika fan
JohnR
Amerika-newbie

Bericht door JohnR »

Hallo allemaal,

Dank voor jullie info!
Ik heb de route van Paul goed bekeken en vind hem ook prima in elkaar steken, kijkende naar de afstanden per dag etc.
Waar ik tegenaan loop is Valley of Fire, het schijnt daar zeer warm te zijn in de zomermaanden, heeft iemand daar ervaring mee?
Heeft iemand ook ervaring met overnachtingen op 1 van de 2 campings daar? Schijnt dat je daar ook niet kan reserveren.

Zijn er nog andere opties om de afstand van Zion naar Mammoth Lakes op een "leuke"manier te overbruggen buitenom VoF?

Verder heb ik gekeken naar de laatste dag, moeten dan om uiterlijk 10:30 camper inleveren. Van Barstow naar Vegas is het nog zo een 250 km. Dat wordt heel vroeg op aangezien camper uiteraard ook weer schoon ingeleverd moet worden. Ik zit te denken om wat dichter bij Vegas al te overnachten, iemand goede tips waar dit het best te doen?

Een heleboel vragen ik weet het, maar hoop dat jullie weer wat duidelijkheid kunnen scheppen :thumbup:

Alvast bedankt.

John
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Was alleen maar de Valley of Fire snoeiheet.
Page, Monument Valley, Capitol Reef, Zion, Barstow.

Inleveren om 1030, contact opnemen met de verhuurder over een later tijdstip of vanaf Pismo Beach langer doorrijden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij hebben sowieso Anneleen en Michelly daar gekampeerd. Ook Rob en Marenko zullen daar denk ik wel gestaan hebben.

Qua temperatuur zou ik het daar echt niet laten. Het is overal heet in de zomer
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou de kust iets anders in kunnen delen en een dag eerder naar Las Vegas kunnen rijden. Tussen de kust en V zou je bij Lake Isabella kunnen overnachten. Of vlak voor Las Vegas in Pahrump.
De route van Zion naar Mammoth Lakes is een kwestie van even doorbijten. Je zou ook in Beatty of Tonopah kunnen stoppen maar warm blijft het.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Vreemd. Ik had een reactie geschreven, maar ze blijkbaar niet geplaatst. Nieuwe poging.
Wij hebben inderdaad in Valley of Fire overnacht, zoals Paul al schreef. Op de Atlatl Campground. Je kan niet reserveren, maar toen wij er in de namiddag aankwamen, in augustus, waren er nog veel plaatsen vrij. Zelfs toen we gingen slapen, waren er nog vrij.
Het is inderdaad erg warm in Valley of Fire, maar het is er zo mooi en de camping is zo mooi gelegen dat ik dit park niet zou overslaan. Je kan de airco aanzetten in de camper. En als je 's avonds of in de vroege ochtend gaat wandelen, valt de temperatuur nog mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer