Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ineke91: planning 28 dagen camper vanaf San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ineke91
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Ineke91: planning 28 dagen camper vanaf San Francisco.

Bericht door Ineke91 »

Hallo allemaal,

Al veel gelezen, o.a. op dit forum over een mogelijke reisroute voor onze 28-daagse campervakantie met start in San Francisco op 30 maart a.s., voor 2 personen.
Aan de hand van vele voorbeeldroutes heb ik onderstaande reisschema opgesteld. Nu aan jullie de vraag: hebben jullie nog tips, zijn er dingen die we beter/handiger kunnen doen en hebben jullie nog must-sees voor deze route?

Dag 1. AMS - SFO (aankomst 11.45 uur)
Dag 2. San Francisco
Dag 3. San Francisco - na 13.00 uur camper ophalen - South Lake Tahoe (bezoek kennissen)
Dag 4. Lake Tahoe
Dag 5. Lake Tahoe - Josemite NP (upper pines campsite)
Dag 6. Yosemite NP
Dag 7. Yosemite - Sequoia NP
Dag 8. Sequoia NP - Barstow
Dag 9. Barstow - las Vegas
Dag 10. Las Vegas
Dag 11. Las Vegas - Zion NP
Dag 12. Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 13. Bryce Canyon
Dag 14. Bryce Canyon - Lake Powell
Dag 15. Lake Powell - Monument Valley
Dag 16. Monument Valley - Grand canyon (south rim, mather campground)
Dag 17. Grand canyon
Dag 18. Grand canyon - Kingman
Dag 19. Kingman - Joshua tree NP (Indian cove campground)
Dag 20. Joshua tree NP - los Angeles
Dag 21. Los Angeles
Dag 22. Channel islands (overnachting op eiland)
Dag 23. Channel islands - pismo beach of Santa margharita
Dag 24 pismo/ST. Margarita - Carmel by The sea
Dag 25 Carmel - santa Cruz (of al door naar SF)
Dag 26 santa Cruz - san fransisco
Dag 27 san fransisco camper inleveren - 13.45 terugvlucht
Dag 28 aankomst in AMS

Zoals jullie zien hebben we aan het einde van de reis nog wat speling in het schema. Wellicht kunnen we de trip van los angeles naar SF ook een dag inkorten en daarmee een dag extra eerder in het reischema inbouwen.
Verder vraag ik mij af of Barstow wel zoveel toevoegt aan de trip. Maar de reis van sequoia naar las Vegas in een keer was erg lang. Death Valley lijkt me ook mooi, maar dat leek qua reistijd tussen sequoia en Vegas ook niet heel handig, of valt dat mee?
Zoals gezegd: graag horen we jullie tips en suggesties! (ook qua must sees langs deze route)
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reisplanning 28dagen camper vanaf San Francisco

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum. Mooie reis in de planning en ruim de tijd! Mijn eerste tip is om de reis om te draaien. Je komt nu erg vroeg in Sequoia en Yosemite. Ik ben zelf nooit in die periode daar geweest, maar ik vraag me af in hoeverre de parken toegankelijk zijn. SF - South Lake Tahoe is misschien ook te ver als je pas na 13:00 je camper kunt ophalen. Als je de route omdraait kun je vanaf Las Vegas naar Yosemite rijden met bijvoorbeeld een stop in Death Valley en Mammoth Lakes.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisplanning 28dagen camper vanaf San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het ook niet gek vinden on de route om te draaien. Maar misschien is dat lastig vanwege de camping in Yosemite? Heb je die al geboekt? Kijk er eens naar, ook al heb je iets geboekt - die 2 weken kan echt veel verschil uitmaken. Misschien is de Glacier Point Road dan al open.
Kies je bewust voor 1 nacht Zion en 2 nachten Bryce? Qua temperatuur zal Zion plezieriger zijn. En als je graag wandelt heb je veel mogelijkheden daar.
Ineke91 schreef:Verder vraag ik mij af of Barstow wel zoveel toevoegt aan de trip.

Nee, voegt niets toe, maar je moet wel ergens overnachten. Je zou het ook iets anders in kunnen delen, afhankelijk van waar je gaat overnachten in Sequoia. Via Death valley rijden zou wel mooi zijn.

Ik zou zelf Lake Tahoe vergeten en DV toevoegen aan de route, en misschien ook Capitol Reef (na Bryce). Je kunt dan van Capitol reef naar MV rijden, en dan naar Page en de GC. Met 2 nachten GC kun je el iets verder rijden dan Kingman. Dat geeft je de volgende dag meer tijd voor Joshua Tree.

Marianne
Ineke91
Amerika-newbie

Re: Reis Ineke91: planning 28 dagen camper vanaf San Francisco.

Bericht door Ineke91 »

Dank voor jullie snelle reacties, Marianne en SanFran,

Ik heb even gekeken qua campings naar de route omdraaien. Omboeken zou mogelijk zijn. Gevoelsmatig klopt de route dan alleen minder, omdat we alle steden vlak achter elkaar hebben. Ook hebben we dan eerst de Grand Canyon en daarna al die andere NP's. Vallen de andere parken dan niet tegen?
SanFran schreef:Je komt nu erg vroeg in Sequoia en Yosemite. Ik ben zelf nooit in die periode daar geweest, maar ik vraag me af in hoeverre de parken toegankelijk zijn.
Iemand wel ervaring met deze parken begin april? Ben toch wel heel benieuwd wat er in deze periode wel en niet kan.
Martin & Marianne schreef:Kies je bewust voor 1 nacht Zion en 2 nachten Bryce? Qua temperatuur zal Zion plezieriger zijn. En als je graag wandelt heb je veel mogelijkheden daar
Nee, daar hebben we niet bewust voor gekozen. Jouw advies is dus omdraaien? We houden inderdaad van wandelen/hikes (niet al te extreem).
Martin & Marianne schreef:Je zou het ook iets anders in kunnen delen, afhankelijk van waar je gaat overnachten in Sequoia. Via Death valley rijden zou wel mooi zijn.
Mijn voorkeur gaat ook wel uit naar Death Valley, had alleen het idee dat dit te ver om was. Waar in Sequoia zou je moeten overnachten om dit een beetje haalbaar te maken?
Martin & Marianne schreef:en misschien ook Capitol Reef (na Bryce). Je kunt dan van Capitol reef naar MV rijden, en dan naar Page en de GC.
Capitol Reef lijkt mee ook leuk, maar ook bij deze: zitten we dan niet alleen maar in de auto? Ik wil ervoor waken dat we dagen in de auto zitten en vervolgens op plaats van bestemming niets meer kunnen doen omdat het al donker wordt.

Hoor het graag weer. Bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het is maar de vraag of omdraaien een echt groot verschil gaat maken, april blijft zeer vroeg op het seizoen. Verwacht alvast aan Lake Tahoe geen warme temperaturen in die periode, Lake Tahoe ligt hoog !

De GC eerst doen is zeker geen nadeel, integendeel het kan soms eerder tegenvallen als je deze laatst doet.

Tijd voor Sequoia is er niet echt, aan de andere kant in deze periode zal nog een groot deel van het perk moeilijk of niet toegankelijk zijn.

Death Valley overslaan vind ik dan wel weer een doodzonde.

Zion en Bryce zeker omdraaien, 2 nachten Zion en 1 Bryce
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie dat je in Lake Tahoe kennissen opzoekt, dus die 2 nachten daar zijn wel een must? Dan zou ik inderdaad geen andere dingen meer toevoegen aan de route.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik denk dat je grootste tegenstander het weer zal zijn
Bedenk dat je regelmatig op grote hoogte zit.
Lake Tahoe ligt op 2000 meter, bedenk wat je in de Alpen zou kunnen doen begin april.
Op die hoogte ligt volgens mij dan nog voldoende sneeuw die je het lastig kan maken.
Evenzo : Yosemite Valley 1500m, Bryce Canyon 2300m, Grand Canyon 2000m

Het ophalen van de camper kost ook de nodige tijd, papierwinkel, uitleg en rondleiding.
Daarna misschien wat boodschappen doen
Reken er op dat het om 1630 al donker wordt, zonsondergang om 1700
Ik hoop voor de dat je Lake Tahoe haalt,maar vrees .......
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wat je nog zou kunnen doen, van Lake Tahoe naar de Death Valley via de 395, dan door de DV naar Las Vegas.
Dus geen Yosemite Sequoia.
Op het laatste stuk van Monterey Carmel naar Yosemite Valley
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Om van Lake Tahoe naar Death Valley te rijden dien je ook wel wat hoogtes te trotseren. Geen probleem als de wegen geruimd zijn, maar wel als je in slecht weer met verse sneeuwval terecht komt. Als je via de Central Valley rijdt dan heb je dat probleem uiteraard niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Dat is ook zo maar de 395 is een prima weg.
Als je van Lake Tahoe over de berg terug gaat naar Yosemite Valley en vanaf daar naar Sequoia haal je je ook wat op de hals.
Bovendien eind april heb je meer kans op een goed bezoek inYosemite Valley.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hans B schreef: Reken er op dat het om 1630 al donker wordt, zonsondergang om 1700
Zo erg is het begin april nu ook weer niet; zonsondergang zal tegen 6 uur zijn.
Maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Twee weken later naar Yosemite kan wel een behoorlijk verschil maken, zeker voor bijvoorbeeld de Glacier Point Road. Zie hier voor de openingsdata in de afgelopen jaren.
Kijk eens op de NPS-sites voor de mogelijkheden in die periode. De Yosemite Guide is een handig blad (krijg je bij de ingang). Zie hier voor de versie van vorig jaar april.

Als je via DV wilt rijden zou ik in Three Rivers overnachten, maar dan heb je helemaal geen tijd voor Sequoia. Misschien laten vallen? Of Channel Island laten vallen? Sequoia wordt sowieso lastig; ik weet niet hoe groot jullie camper is, maar de CA198 wordt niet aangeraden voor campers langer dan 22 ft.
Ineke91 schreef:Ik heb even gekeken qua campings naar de route omdraaien. Omboeken zou mogelijk zijn. Gevoelsmatig klopt de route dan alleen minder, omdat we alle steden vlak achter elkaar hebben. Ook hebben we dan eerst de Grand Canyon en daarna al die andere NP's. Vallen de andere parken dan niet tegen?
Je hebt dan dezelfde route alleen andersom. Maakt niets uit toch? En nee de andere parken zullen echt niet tegenvallen na de GC.

Marianne
Ineke91
Amerika-newbie

Bericht door Ineke91 »

Dank allemaal voor de goede en inhoudelijke reacties. Ik ga er morgen nog eens goed voor zitten. Nu eerst kerst vieren :santa:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom denk je dat de parken na de Grand Canyon tegen zouden vallen? Persoonlijk vond ik de GC indrukwekkend, maar staat het zeker niet in mijn top 3 parken van het zuidwesten.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik neem aan dat je weet dat je op Channel islands alleen met een tent kunt kamperen?
Ineke91
Amerika-newbie

Bericht door Ineke91 »

Naar aanleiding van jullie tips heb ik het reisschema aangepast (omgedraaid en een beetje geschoven).

Dit is hem nu:
1. AMS - SFO
2. San Fransisco
3. San Fransisco - Carmel by the sea
4. Carmel - Pismo beach
5. Pismo beach - Ventura - Channel Islands / Santa Cruz Island (met tent :))
6. Santa Cruz Island - Ventura - Malibu / Santa Monica
7. LA
8. LA - Joshua Tree NP / Indian Cove Campground
9. Joshua Tree NP - Kingman
10. Kingman - Grand Canyon / South Rim / Mather Campground
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon - Monument Valley
13. Monument Valley - Page
14. Page - Bryce Canyon
15. Bryce Canyon - Zion NP
16. Zion NP
17. Zion NP - Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Death Valley
20. Death Valley - Sequoia NP (OF: Als Tioga pass of Sonora Pass al open is nr Mammoth Lakes)
21. Sequoia / Mammoth Lakes - Yosemite NP (Upper pines)
22. Yosemite NP (Upper pines)
23. Yosemite NP - South Lake Tahoe
24. South Lake Tahoe
25. South Lake Tahoe - Napa Valley
26 Napa Valley - San Fransisco
27. San Fransisco (camper inleveren) - AMS
28. aankomst AMS

De camping in Yosemite Valley kon gelukkig precies nog op deze dagen geboekt worden. Alle dagen eromheen waren de campings in de Valley al helemaal vol.
Deze route laat naar mijn idee ook nog wat ruimte om - mochten we dat graag willen - tijdens de trip te besluiten ook Capitol Reef erbij te pakken. Dan draaien Page en Monument Valley om en zijn we een dag minder in Zion of Vegas.

Zijn er naast de drie campings in de NP's nog andere campings die we echt op voorhand al moeten boeken? Bijvoorbeeld bij de steden, of is dat ter plaatse op de bonnefooi goed te vinden?
Ineke91
Amerika-newbie

Bericht door Ineke91 »

O, en nog een aanvullende vraag: zijn er nog andere zaken die we vooraf moeten reserveren, zoals de boot naar Santa Cruz island, een tour in Monument Valley, andere activiteiten...?
Ik moet hierbij de kanttekening plaatsten dat vriendlief liefst niets vooraf reserveert en alle opties open wil houden. Ik daarentegen vind het zonde om must see dingen mis te lopen omdat we juist niet gereserveerd hebben. We zoeken dus een compromis tussen wel en niet reserveren.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Alcatraz kun je 90 dagen vooraf reserveren. Als je dat ter plaatse doet is de kans klein dat je er naar toe kunt.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Een tour in Monument Valley hoef je niet te reserveren. Dat kan je ter plekke doen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Alcatraz kun je 90 dagen vooraf reserveren
Inderdaad dit tussen de 90 en 60 dagen vooraf vastleggen, want anders kan je dit echt vergeten. Ik had in 2013 echt geluk met een open tijdslot op de dag dat we het eigenlijk SF zouden verlaten. Koste ons een halve dag Yosemite.
Tickets halen op https://www.alcatrazcruises.com , dat is de enige waar je ze kan halen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer