Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bali: rondreis LA-LA 19 dagen juni.
Reis Bali: rondreis LA-LA 19 dagen juni.
Hallo,
Na even dit forum te bekijken en andere voorbeeldroutes te bestuderen, wil ik graag (alvorens alles definitief vast te leggen) eens onze route voorleggen.
Mijn vriend en ik vertrekken in juni naar LA voor 19 dagen rond te trekken (met auto en in hotels/tenten).
Het enige wat we tot nu vastgelegd hebben is de vlucht; dus start en eindpunt liggen vast. (2x Los Angeles).
We weten dat we zeker niet alles kunnen bezoeken, en hebben daarom keuzes gemaakt.
Hier onze voorlopige reisplanning :
2/jun Home - LA (15u)
3/jun LA - Kingman (via joshua Tree Park)
4/jun Kingman - Williams (Naar Grand Canyon Rim Trail- Zonsondergang Hopi Point (Grand Canyon)
5/jun Williams - Page
6/jun Page - Page
7/jun Page - Zion
8/jun Zion - Zion
9/jun Zion - Las Vegas
10/jun Las Vegas - Death Valley
11/jun Death Valley - Yosemite
12/jun Yosemite - Yosemite
13/jun Yosemite - Yosemite
14/jun Yosemite - San Fransisco
15/jun San Fransisco - San Fransisco
16/jun San Fransisco - San Fransisco
17/jun San Fransisco - San Fransisco
18/jun San Francisco - Pismo Beach
19/jun Pismo Beach - LA
20/jun LA - vlucht
21/jun vlucht - Home
Enkele keuzes hebben we bewust gemaakt: skippen van Monument Valley, Las Vegas snel passeren en San Fransisco als prioriteit (ipv LA).
We willen eerder even langer genieten in een national park, dan een extra park bij te nemen en alles te rushen.
Ik weet dat de planning ook nog zeer vaag is, maar ik bekijk eerst de grote lijnen en vul dan de activiteiten aan.
Iemand tips of opmerkingen?
Alvast bedankt!
Na even dit forum te bekijken en andere voorbeeldroutes te bestuderen, wil ik graag (alvorens alles definitief vast te leggen) eens onze route voorleggen.
Mijn vriend en ik vertrekken in juni naar LA voor 19 dagen rond te trekken (met auto en in hotels/tenten).
Het enige wat we tot nu vastgelegd hebben is de vlucht; dus start en eindpunt liggen vast. (2x Los Angeles).
We weten dat we zeker niet alles kunnen bezoeken, en hebben daarom keuzes gemaakt.
Hier onze voorlopige reisplanning :
2/jun Home - LA (15u)
3/jun LA - Kingman (via joshua Tree Park)
4/jun Kingman - Williams (Naar Grand Canyon Rim Trail- Zonsondergang Hopi Point (Grand Canyon)
5/jun Williams - Page
6/jun Page - Page
7/jun Page - Zion
8/jun Zion - Zion
9/jun Zion - Las Vegas
10/jun Las Vegas - Death Valley
11/jun Death Valley - Yosemite
12/jun Yosemite - Yosemite
13/jun Yosemite - Yosemite
14/jun Yosemite - San Fransisco
15/jun San Fransisco - San Fransisco
16/jun San Fransisco - San Fransisco
17/jun San Fransisco - San Fransisco
18/jun San Francisco - Pismo Beach
19/jun Pismo Beach - LA
20/jun LA - vlucht
21/jun vlucht - Home
Enkele keuzes hebben we bewust gemaakt: skippen van Monument Valley, Las Vegas snel passeren en San Fransisco als prioriteit (ipv LA).
We willen eerder even langer genieten in een national park, dan een extra park bij te nemen en alles te rushen.
Ik weet dat de planning ook nog zeer vaag is, maar ik bekijk eerst de grote lijnen en vul dan de activiteiten aan.
Iemand tips of opmerkingen?
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rondreis LA-LA 19 dagen Juni
Ik zou er toch echt een dagje SF afhalen en deze voor Bryce zetten. En ipv 3 nachten Yosemite een stop inlassen in Mammoth Lakes/Lee Vining om de rit tussen DV en Yosemite op te delen.
Verder kan, afhankelijk van wat je onderweg wilt doen, de rit SF - Pismo beach ook al ver zijn. Ik zou in Cambria overnachten.
Williams is wel al enkele trip een uur rijden van de Grand Canyon. Kijk eens of je bv de maswik lodge of bright angel lodge in het park kunt boeken. Vergis je ook niet in LA - Joshua Tree - Kingman, dat is al een flinke dag.
Verder kan, afhankelijk van wat je onderweg wilt doen, de rit SF - Pismo beach ook al ver zijn. Ik zou in Cambria overnachten.
Williams is wel al enkele trip een uur rijden van de Grand Canyon. Kijk eens of je bv de maswik lodge of bright angel lodge in het park kunt boeken. Vergis je ook niet in LA - Joshua Tree - Kingman, dat is al een flinke dag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis LA-LA 19 dagen Juni
Ik zou de adviezen van Paul ter harte nemen. Bryce overslaan is jammer. Het is niet ruim met 19 dagen maar met een dag minder SF is het prima te doen. Kijk eens in ons 2015-verslag om te zien wat je in 1 dag SF al kunt doen, en voor bijvoorbeeld Yosemite in juni.
Als je wilt kamperen zul je voor Yosemite op 15 januari om 4 uur klaar moeten zitten. Lees je goed in.
Als je niet gaat kamperen kijk dan op www.travelyosemite.com voor accomodatie in het park. Voor de GC zie www.grandcanyonlodges.com.
Marianne
Als je wilt kamperen zul je voor Yosemite op 15 januari om 4 uur klaar moeten zitten. Lees je goed in.
Als je niet gaat kamperen kijk dan op www.travelyosemite.com voor accomodatie in het park. Voor de GC zie www.grandcanyonlodges.com.
Marianne
Re: Reis Bali: rondreis LA-LA 19 dagen juni.
Bedankt voor de zeer snelle reacties.
Bryce was eigenlijk gepland bij de verplaatsing van Page naar Zion (ochtend vertrek Page, hele dag Bryce en tegen avond naar Zion voor overnachting), maar ik vermoed dat ik dan te weinig tijd heb voorzien en beter een extra nacht neem bij Bryce? Dan moet er inderdaad een dag SF af...
Mammoth lakes voeg ik zeker toe aan de planning, bedankt!
Kamperen in Yosemite is een aanrader? Dan zal ik me inderdaad goed voorbereiden om te boeken.
Bryce was eigenlijk gepland bij de verplaatsing van Page naar Zion (ochtend vertrek Page, hele dag Bryce en tegen avond naar Zion voor overnachting), maar ik vermoed dat ik dan te weinig tijd heb voorzien en beter een extra nacht neem bij Bryce? Dan moet er inderdaad een dag SF af...
Mammoth lakes voeg ik zeker toe aan de planning, bedankt!
Kamperen in Yosemite is een aanrader? Dan zal ik me inderdaad goed voorbereiden om te boeken.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Het mooiste is om in Grand Canyon Village te verblijven.
Als dat niet lukt is Tusayan ten zuiden van de RIM op 10 minuten rijden ook nog een mogelijkheid.
Williams is ruim één uur en zeker na een zonsondergang in het donker is dat niet prettig.
Bovendien naar Tusayan rijdt een gratis shuttlebus "paarse lijn" (mits in bezit van een America the Beautiful pas).
Dus kun je de auto bij je motel laten staan.
De AtB pas kost eenmalig 80 dollar en is geldig voor alle Nationale Parken.
Als dat niet lukt is Tusayan ten zuiden van de RIM op 10 minuten rijden ook nog een mogelijkheid.
Williams is ruim één uur en zeker na een zonsondergang in het donker is dat niet prettig.
Bovendien naar Tusayan rijdt een gratis shuttlebus "paarse lijn" (mits in bezit van een America the Beautiful pas).
Dus kun je de auto bij je motel laten staan.
De AtB pas kost eenmalig 80 dollar en is geldig voor alle Nationale Parken.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Ik zou de volle dag Page eraf halen om Bryce te kunnen inlassen. Je hebt dan in Page nog voldoende tijd om Horseshoe Bend en een van de Antelope Canyons (Upper of Lower) te bezoeken. En Bryce is inderdaad prachtig en heel anders dan de andere parken. Dat zou ook ik niet overslaan.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
In Page zouden we eventueel graag eens kanovaren. Is het mogelijk om 's morgens dan in Page te vertrekken, 1dag Bryce te doen (zonder verblijf) en 's avonds al terug aan te komen in Zion. Zo hebben we in de drie parken wel maar 1 dag?
Als ik dan een dag SF eraf neem, waar zouden jullie dan aan toevoegen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je alleen voor de uitzichtpunten gaat in Bryce zou dit in principe misschien wel kunnen. Maar als je het park echt wil "ervaren" is een afdaling naar de canyon wel een aanrader. Bijv. de Navajo Loop trail of de Queen gardens trail, of een combinatie van beiden. Je loopt dan tussen de hoodoo's, echt prachtig.
Hoelang willen jullie kanovaren. Je zou ook in de loop van de middag kunnen vertrekken naar Bryce en daar de zonsondergang meemaken. De volgende ochtend een wandeling in het park en daarna vertrekken naar Zion.
Hoelang willen jullie kanovaren. Je zou ook in de loop van de middag kunnen vertrekken naar Bryce en daar de zonsondergang meemaken. De volgende ochtend een wandeling in het park en daarna vertrekken naar Zion.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een dag SF er af doet, waarom dan die dag niet voor Bryce gebruiken? Een overnachting daar is prachtig; de kleuren van de hoodoos zijn tegen de avond veel mooier dan overdag.Bali schreef:In Page zouden we eventueel graag eens kanovaren. Is het mogelijk om 's morgens dan in Page te vertrekken, 1dag Bryce te doen (zonder verblijf) en 's avonds al terug aan te komen in Zion. Zo hebben we in de drie parken wel maar 1 dag?
Marianne
Wij vonden Bryce wel een van de hoogste hoogtepunten van onze vakantie. Ja, dit klinkt best een beetje raar maar alles was een hoogtepunt, Bryce dan net iets hoger
. En hoewel we enorm genoten hebben van SF zouden we met wat we nu weten met plezier een dag hebben ingeleverd ten gunste van Bryce. De trails die M&M aangeven zijn echt wel "must-do's", boven blijven staan aan de Rim kan natuurlijk best, je ziet dan ook veel maar de wandeling is ongeëvenaard.
Hoe dan ook, Succes met je keuzes en heel veel plezier!

Hoe dan ook, Succes met je keuzes en heel veel plezier!
Grote Amerika fan
Goed, ik heb de planning weer wat aangepast en ik denk dat we er nu ongeveer zouden moeten zijn. Tips zijn nog steeds welkom
2/jun aankomst --LA
3/jun LA -- Kingman
4/jun Kingman --Grand Canyon
5/jun Grand Canyon-- Page
6/jun Page -- Page
7/jun Page-- Bryce Canyon
8/jun Bryce Canyon-- Zion
9/jun Zion-- Zion
10/jun Zion-- Las Vegas
11/jun Las Vegas-- Death Valley
12/jun Death valley-- Mammoth lakes
13/jun mammoth Lake-- Yosemite
14/jun Yosemite-- Yosemite
15/jun Yosemite-- San Fransisco
16/jun San Fransisco-- San Fransisco
17/jun San Fransisco-- San Fransisco
18/jun San Francisco-- cambria
19/jun Cambria-- LA
20/jun LA-- vlucht
21/jun vlucht
Ik ben nu volop bezig met het bekijken voor hotels. Bij GC zouden we toch voor williams gaan (vooral voor de veel hogere prijzen in Tusayan).
Als je niet in bryce nat park zelf verblijft, waar kan je dan wel best overnachten?
Springdale is voor park Zion een aanrader las ik. Kan St georges ook?
Aanraders voor Death Valley?
2/jun aankomst --LA
3/jun LA -- Kingman
4/jun Kingman --Grand Canyon
5/jun Grand Canyon-- Page
6/jun Page -- Page
7/jun Page-- Bryce Canyon
8/jun Bryce Canyon-- Zion
9/jun Zion-- Zion
10/jun Zion-- Las Vegas
11/jun Las Vegas-- Death Valley
12/jun Death valley-- Mammoth lakes
13/jun mammoth Lake-- Yosemite
14/jun Yosemite-- Yosemite
15/jun Yosemite-- San Fransisco
16/jun San Fransisco-- San Fransisco
17/jun San Fransisco-- San Fransisco
18/jun San Francisco-- cambria
19/jun Cambria-- LA
20/jun LA-- vlucht
21/jun vlucht
Ik ben nu volop bezig met het bekijken voor hotels. Bij GC zouden we toch voor williams gaan (vooral voor de veel hogere prijzen in Tusayan).
Als je niet in bryce nat park zelf verblijft, waar kan je dan wel best overnachten?
Springdale is voor park Zion een aanrader las ik. Kan St georges ook?
Aanraders voor Death Valley?
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Bryce kijk eens bij Panguitch, dit dorpje ligt op 20 minuten en krijgt ook meer faciliteiten.
Zion - St George is 50 mile en ruim een uur rijden over een 2-baans weg, ik zou voor Springdale gaan
Death Valley - komende van LV zou ik eerste de beste gelegenheid nemen, geeft je de meeste tijd om DV te bezoeken, maar Mammoth Lakes is ook prima.
Zion - St George is 50 mile en ruim een uur rijden over een 2-baans weg, ik zou voor Springdale gaan
Death Valley - komende van LV zou ik eerste de beste gelegenheid nemen, geeft je de meeste tijd om DV te bezoeken, maar Mammoth Lakes is ook prima.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tusayan is duur, maar in het park heb je wel betaalbare mogelijkheden zoals de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge South. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.
Voor Zion ligt Springdale inderdaad het beste. Vanuit st George is het nog een aardig eind rijden, en je moet dan ook ergens parkeren, terwijl je vanuit Springdale de gratis shuttlebus kunt nemen. Een betaalbare optie in Springdale is de Zion Park Motel.
Wij zaten vorig jaar voor Bryce in Tropic; dat is vlakbij Bryce en zeker handiger als je ook in de ochtend nog naar het park wilt. Er zijn meerdere mogelijkheden in Tropic zoals de Bryce Canyon Inn.
In Death Valley is Furnace Creek het mooist gelegen. Stovepipe Wells kan ook, dat is wat goedkoper. Of rij door tot aan Panamint Springs of Lone Pine. Zie voor dat laatste ons 2015-verslag, en voor Stovepipe Wells ons 2013-verslag.
Marianne
Voor Zion ligt Springdale inderdaad het beste. Vanuit st George is het nog een aardig eind rijden, en je moet dan ook ergens parkeren, terwijl je vanuit Springdale de gratis shuttlebus kunt nemen. Een betaalbare optie in Springdale is de Zion Park Motel.
Wij zaten vorig jaar voor Bryce in Tropic; dat is vlakbij Bryce en zeker handiger als je ook in de ochtend nog naar het park wilt. Er zijn meerdere mogelijkheden in Tropic zoals de Bryce Canyon Inn.
In Death Valley is Furnace Creek het mooist gelegen. Stovepipe Wells kan ook, dat is wat goedkoper. Of rij door tot aan Panamint Springs of Lone Pine. Zie voor dat laatste ons 2015-verslag, en voor Stovepipe Wells ons 2013-verslag.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 dec 2016, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je toch al gaat tentkamperen in Yosemite en dus kampeeruitrusting bij je hebt, dan zou je dat eventueel op meerdere plekken kunnen doen? Wij hebben gekampeerd in Grand Canyon, Zion, Bryce Canyon, Page en Yosemite, allemaal naar volle tevredenheid. Het is erg goedkoop en je zit super dicht bij de bezienswaardigheden. Het geld dat je bespaart kun je weer inzetten bij de plekken waar hotels op goede locaties wat duurder zijn, zoals in San Francisco en in Death Valley (Furnace Creek ligt op de beste plek maar is redelijk duur). Ik kan me voorstellen dat je het te veel moeite vind om voor één nacht de tent op te bouwen, maar dan zou je wellicht kunnen kiezen om in Zion en Page te kamperen, aangezien je daar twee nachten hebt ingepland?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was die tent al weer vergeten, maar inderdaad; waarom niet op Mather staan als je toch een tent bij je hebt? Goedkoop en een mooie ruime camping. Je kunt met de shuttlebus naar alle uitzichtpunten en trailheads.
Marianne
Marianne
We zijn afgestapt van het tentkamperen. We zijn het niet gewoon en denken dat de periodes inderdaad wat kort zijn voor een tent. Ook hebben we wat schrik voor de warme temperaturen 's nachts.
Bedankt voor de tips voor het overnachten. Ik bekijk het vandaag.
The america beautiful pass, is die een aanrader? Of horen niet alle parken hierbij?
Bedankt voor de tips voor het overnachten. Ik bekijk het vandaag.
The america beautiful pass, is die een aanrader? Of horen niet alle parken hierbij?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar horen alle national parks, national monuments, national recreation areas, etc. bij. Voor jullie reis is dat een no-brainer: koop die pas bij het eerste park dat je binnenrijdt, en je bent voor 80 dollar klaar. Je kunt er in elk geval mee binnen bij Grand Canyon, Lake Powell (Page), Zion, Bryce Canyon, Death Valley, Yosemite en enkele sites in San Francisco. Losse entrees zouden veel meer dan 80 dollar kosten bij elkaar opgeteld.
Je zult wellicht nog langs enkele state parks komen waarvan de entree niet inbegrepen is bij de America the Beautiful-pas, zoals Bodie State Historical Park. Of langs plekken die worden uitgebaat door de Navajo, zoals Antelope Canyon.
Je zult wellicht nog langs enkele state parks komen waarvan de entree niet inbegrepen is bij de America the Beautiful-pas, zoals Bodie State Historical Park. Of langs plekken die worden uitgebaat door de Navajo, zoals Antelope Canyon.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal op de meeste plaatsen in juni nog niet te warm zijn om te kamperen. Als je een koepeltentje hebt is het opzetten heel eenvoudig. Je kunt lekker uit eten gaan als je geen zin hebt om daarvoor spullen mee te nemen. Zeker als je in Yosemite gaat kamperen heb je de kosten er al na 2 nachten uit. Ik zou het zeker overwegen! Vooral omdat jullie niet heel veel tijd hebben is overnachten in de parken zelf aan te raden.
Een AtB pas is geldig bij alle nationale parken en monumenten. Die haal je er zeker uit. Je kunt de pas aanschaffen bij het eerste park dat je bezoekt.
Marianne
Een AtB pas is geldig bij alle nationale parken en monumenten. Die haal je er zeker uit. Je kunt de pas aanschaffen bij het eerste park dat je bezoekt.
Marianne
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan van de temperaturen om bij te kamperen kan ik beamen. In die periode is het heerlijk kampeerweer; niet te warm en niet te koud! Althans, zolang je niet in Death Valley gaat kamperen. Ik kan me voorstellen dat dat wel aan de warme kant zal zijn (geen ervaring).
We zouden de route wat aanpassen (geen stop in mammoth lakes maar in lone pine).
Is het dan aan te raden ineens door te rijden van Lone pine naar Yosemite? Ik las bij anderen dan ML niet zo speciaal was en dus te doen zou zijn op weg van lone pine naar Yosemite (in 1 dag).
Dan hebben we 1 nacht over die we ofwel bij Yosemite kunnen plaatsen, 1 dag extra rust aan de kust of 1 dag LA (maar ik heb schrik dat dit wat teveel rushen wordt)
Dit is de route met 1 extra nacht toegevoegd aan Yosemite park
dag 1 2/jun aankomst LA
dag 2 3/jun LA - Kingman
dag 3 4/jun Kingman - Williams
dag 4 5/jun Williams- Page
dag 5 6/jun Page- Page
dag 6 7/jun Page- Bryce Canyon
dag 7 8/jun Bryce Canyion- Zion
dag 8 9/jun Zion- Zion
dag 9 10/jun Zion- Las Vegas
dag 10 11/jun Las Vegas -Lone Pine
dag 11 12/jun Lone Pine- Yosemite
dag 12 13/jun Yosemite- Yosemite
dag 13 14/jun Yosemite- Yosemite
dag 14 15/jun Yosemite- San Fransisco
dag 15 16/jun San Fransisco- San Fransisco
dag 16 17/jun San Fransisco- San Fransisco
dag 17 18/jun San Francisco- cambria
dag 18 19/jun Cambria- cambria
dag 19 20/jun LA -vlucht
dag 20 21/jun vlucht- Home
Is het dan aan te raden ineens door te rijden van Lone pine naar Yosemite? Ik las bij anderen dan ML niet zo speciaal was en dus te doen zou zijn op weg van lone pine naar Yosemite (in 1 dag).
Dan hebben we 1 nacht over die we ofwel bij Yosemite kunnen plaatsen, 1 dag extra rust aan de kust of 1 dag LA (maar ik heb schrik dat dit wat teveel rushen wordt)
Dit is de route met 1 extra nacht toegevoegd aan Yosemite park
dag 1 2/jun aankomst LA
dag 2 3/jun LA - Kingman
dag 3 4/jun Kingman - Williams
dag 4 5/jun Williams- Page
dag 5 6/jun Page- Page
dag 6 7/jun Page- Bryce Canyon
dag 7 8/jun Bryce Canyion- Zion
dag 8 9/jun Zion- Zion
dag 9 10/jun Zion- Las Vegas
dag 10 11/jun Las Vegas -Lone Pine
dag 11 12/jun Lone Pine- Yosemite