Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Niemco: LV-LV 18 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Niemco
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Niemco: LV-LV 18 dagen

Bericht door Niemco »

Hoi allemaal!

Na onze rondreis van vorig jaar (LA-SF-Yosemite-LV-LA) hebben we gisteren de knoop doorgehakt: onze huwelijksreis gaat weer naar Amerika!

Vorig jaar vonden we het jammer dat we net te weinig dagen hadden om bij Las Vegas "rechts af te slaan", dus we willen ons rondje af gaan maken. Vorig jaar was een heerlijke vakantie en we zijn nu officieel allebei ons hart verloren :wink:

Ik heb alvast een opzet gemaakt en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Tips zijn heel erg welkom! Ik ben een tijd bezig geweest om het schema duidelijk te krijgen qua lay-out, maar ik ben het even zat. Roep alsjeblieft even als het echt te onduidelijk is, dan maak ik hem opnieuw (knippen en plakken uit Excel leek een goed idee... :lol: )

19-jul Woensdag 1 Aankomst Las Vegas
20-jul Donderdag 2 Las Vegas - Tussenovernachting
21-jul Vrijdag 3 Tussenovernachting - Scottsdale
22-jul Zaterdag 4 Scottsdale
23-jul Zondag 5 Scottsdale
24-jul Maandag 6 Scottsdale - Sedona/Flagstaff
25-jul Dinsdag 7 Sedona/Flagstaff - Tusayan/GC
26-jul Woensdag 8 Tusayan/GC
27-jul Donderdag 9 Tusayan/GC - Page/Lake Powell
28-jul Vrijdag 10 Page/Lake Powell - Bryce
29-jul Zaterdag 11 Bryce - Zion
30-jul Zondag 12 Zion
31-jul Maandag 13 Zion
1-aug Dinsdag 14 Zion - Las Vegas Via Valley of Fire
2-aug Woensdag 15 Las Vegas
3-aug Donderdag 16 Las Vegas
4-aug Vrijdag 17 Las Vegas
5-aug Zaterdag 18 Vertrek Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Niemco: LV-LV 18 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route en goed te doen. Maar waarom Scottsdale? Je kunt ook overwegen om Monument Valley en Capitol Reef mee te nemen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als ik de route bekijk lijkt me handiger om te starten in Phoenix en eindigen in Las Vegas. Op die manier hou je extra dagen over voor bv een extra dag Sedona of een overnachting in Monument Valley. Maar misschien zijn de tickets al geboekt ?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik heb me ook al vaker afgevraagd wat de afweging is en waarom mensen en reisburo's Scottsdale aanbevelen.
Zeker als je naar LV vliegt en jij er in de maand juli bent, waarin het in Phoenix snik heet is.
Ga dan bv. naar Prescott wat op 1500 m ligt en een stukje koeler is.
Wandel een rondje om het prachtige Watson Lake en/of Willow Lake, vertrek vanuit daar naar Jerome (King Gold Mine) en Sedona.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik al wel wat mee.

Inderdaad, de tickets zijn al geboekt. One way was misschien idealer geweest, maar niet te betalen.

We hebben voor Scottsdale gekozen omdat ik had begrepen dat het daar leuker is dan Phoenix. Ik heb veel reisschema's bekeken en daar zat vaak Scottsdale voor zeker 1 volle dag bij. Tijdens onze vorige reis vond ik de afwisseling tussen natuur en steden heel leuk, vandaar dat ik hiervoor heb gekozen. Ik heb voor twee volle dagen gekozen zodat we eventueel genoeg tijd zouden hebben voor uitstapjes (Phoenix, outlet. Heb me nog niet heel veel in verdiept) en ontspanning bij het zwembad.

Ik ga jullie tips eens op mijn gemak bekijken, ik kom er op terug! :)
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Ik heb er op mijn gemak naar gekeken, maar ik kom er niet uit...

Ik had voor Scottsdale gekozen omdat ik het leuk vind om in de grotere steden te zitten, omdat we graag naar de outlet wilden daar en omdat ik het idee heb dat je daar misschien wat meer het wilde westen hebt dan noordelijker. Maar zoals ik jullie hoor (en jullie zijn de ervaringsdeskundigen, dus daar trek ik me veel van aan) kan ik dit beter overslaan.

Een alternatief is dat we vanaf Kingman (eventueel met route 66 langs Peach Springs) naar Prescott (1 volle dag) gaan, en dan 1 volle dag Flagstaff? Is het te doen om alle mooie stukjes op de route van Prescott naar Flagstaf in 1 reis te doen, of zouden we dan beter ook nog een extra overnachting in Sedona kunnen pakken?

Arches en Monument Valley trekt me niet zo, maar scenic route highway 12 van Capitol Reef naar Bryce lijkt me wel heel mooi. Wat me niet echt aan staat aan Arches en Monument Valley is dat het heel veel natuur en van hetzelfde soort is bij elkaar. En dan mis ik op een gegeven moment misschien toch ook wel de steden. Maargoed, ik heb er natuurlijk helemaal geen ervaring mee en jullie wel :wink:

Ik zit even helemaal vast, kunnen jullie me helpen?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan het niet beoordelen, maar laat je niet perse beïnvloeden door onze meningen. Als jij liever een outlet wilt bezoeken in een warm oord als Phoenix dan moet jij dat natuurlijk gewoon doen zou ik zeggen. Je zou ook de Apache trail kunnen rijden.
Wat me niet echt aan staat aan Arches en Monument Valley is dat het heel veel natuur en van hetzelfde soort is bij elkaar.
Wow, dat is voor het eerst dat ik deze hoor(/lees). Misschien inderdaad niet eens Arches en MV, maar de omgeving in het algemeen en vooral Canyonlands vind ik persoonlijk de mooiste van het hele zuidwesten. Waar je een bogen en de andere vooral torens zijn, is het inderdaad wel rode rots.. maar dat is m.i. ook de enige vergelijking. Maar ook hier, lees je in en trekt het je niet, skip het dan.
Zo vond ik het stuk Kingman - WIlliams via route66 weinig voorstellen. Hackberry is voornamelijk een hoop troep in een route66 aangekleed gebouw en een paar zaken in Seligman zijn nog wel aardig, maar op Williams na stelt het m.i. allemaal echt niet zoveel voor op dat stuk

Wat wil je een volle dag in Flagstaff doen?
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Bedankt voor je reactie PSVWally!

Hier heb ik veel aan! Misschien dat ik inderdaad behoorlijk kort door de bocht ben wat betreft Arches en MV. Ik ben afgegaan op foto's van internet en wat reisverhalen die ik heb gelezen. Goed om te horen dat jij dat het mooiste stuk vindt en dat je dat voor het eerst hebt gehoord, zeker met je uitleg erbij. Dat kijkt toch met andere ogen! Al voel ik me nu wel knullig en kortzichtig :oops:

Flagstaff voor de hele dag, geen idee meer. Daar had ik vast een goed idee voor, maar die ben ik nu eventjes kwijt.

Kingman - Williams klinkt inderdaad niet echt geweldig. Dan pakken we alleen de route 66 via Oatman denk ik.

Ik heb best wat reisverhalen gelezen, en juist de enorme keuze aan alles vind ik wat lastig.

Anyways, bedankt voor je bericht! Ik ga alles nog eens met andere ogen bekijken.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Phoenix is nu niet direct een stad om te "bezoeken". Scottsdale hangt eraan vast, blijft op zich grotendeels hetzelfde. Als je naar een Outlet wil dan doe je dat 10x beter in Vegas. Kortom, ik vind het zonde van de tijd om twee dagen in Scottsdale te gaan doorbrengen.

Overigens is Las vegas - Scottsdale ene 4,5 uur rijden. Waarom dan ook nog eens een tussenovernachting ? Met de Hooverdam en Oatman ertussenin tijd genoeg op één dag.

Maar ik zou Scottsdale vergeten en direct richting Sedona gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Dankje Marco!

We hadden een tussenovernachting bedacht, omdat je dan toch snel 6-7 uur onderweg bent (af en toe stoppen bij een uitzicht, iets eten/drinken en we houden heel erg van boodschappen doen). Zeker na een lange vlucht en een drukke tijd met de bruiloft leek dit ons wel wat relaxter :wink:
Alhoewel we natuurlijk last zullen hebben van een jetlag en daardoor wel vroeg wakker zijn. Dan is zo'n afstand wel beter te overbruggen.

Scottsdale is nu inderdaad even op de achtergrond en in plaats daarvan ga ik me meer focussen op Prescott/Sedona.

Fijn dat jullie even meekijken!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Reken van Vegas naar Sedona met een omweg via Oatman op ongeveer 6 uur rijden. Af en toe een stop, wat sightseeing. Lijkt me een mooi gevulde maar toch rustige dag die mooi opgedeeld is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Hierbij een nieuw reisschema. Heb wat meer onderzoek gedaan en inderdaad Scottsdale laten vallen :D
Onze verblijven in Las Vegas liggen al vast, dus hier valt niets meer in te schuiven. Wat mij heel erg mooi lijkt is de scenic drive over highway 12, Bryce, Zion en Capitol Reef. Is deze route in jullie ogen goed te doen? Alvast bedankt weer.

Dag 1 Aankomst Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Prescott
Dag 3 Prescott
Dag 4 Prescott - Sedona
Dag 5 Sedona - GC
Dag 6 GC
Dag 7 GC- Page
Dag 8 Page - Moab
Dag 9 Moab - Torrey Door Capitol Reef
Dag 10 Torrey - Bryce Highway 12
Dag 11 Bryce - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Las Vegas Via Valley of Fire
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Vertrek Las Vegas
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Las Vegas de 93 naar het zuiden naar Wickenburg, heeft nog wel een leuk oud binnenstadje.
Prescott (wandel rond Watson Lake en/of Willow Lake, beide kostten ons 2 x 3 u)

Ik zou proberen een extra dag in Moab te doen.
Er zijn 3 parken (Arches, Canyonlands en Dead Horse), dat is op een doorgaande route zoals jij gepost hebt niet te doen.

DAgje minder Las Vegas ?
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Bedankt Hans!

Las Vegas wilden we heel graag 3 volle dagen zijn en het hotel staat al vast, dus dit gaat niet. In Moab zullen we dan een keuze moeten maken wat we daar willen zien. Arches bij zonsondergang heeft daar mijn voorkeur. Of is dit echt niet te doen jouw inziens?
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je Page - Moab rijdt, kun je kun je de zonsondergang bij de Delicate Arch bekijken. Erg mooi.
Maar dan is erg weinig of geen tijd meer voor de LAndscape Arch en omgeving of de Windows Sectie.
Laat staan Canyonlands en Dead Horse.

De volgende dag Moab Torrey is een beste rit, dus om dan ook nog ver weg de parken in te rijden heeft weinig zin.
Denk onderweg aan Goblin Valley.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De verdeling is wat vreemd; 2 volle dagen Zion en maar 1 overnachting in Moab - terwijl je daarvoor nog een lange reisdag hebt. Je zou een dag minder Zion kunnen doen maar je zou ook in Prescott een nacht minder kunnen doen. De dag die je dan wint kun je in Moab gebruiken.
Of doe het rustiger aan, vergeet Moab en rij van Page naar Monument Valley, daar overnachten is erg mooi, en rij dan via de mooie UT95 naar Capitol Reef. Je hebt dan een prachtige route met Gooseneck SP, Moki Dugway, Natural Bridges, Little Egypt, Goblin Valley.
Mocht je toch naar Moab gaan; zie ons 2013-verslag voor de zonsondergang bij Delicate Arch. En voor de UT95.

Marianne
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Marianne, bedankt! Ik was zo gefocust op Moab dat ik die laatste optie zelf niet bedacht had... Dit lijkt me voor ons de perfecte oplossing! Dan hebben we wél Capitol Reef en de highway 12, maar niet de lange afstanden. Dan hebben we inderdaad wat meer rust, ik ben het met je eens dat de verdeling anders wel wat scheef ligt ja.
Vorige reis heb jij voor ons ook het doorslaggevende advies gegeven, ik hoop dat ik er hiermee ook ben als ik er even voor ga zitten :wink:

Ik ga je reisverslag lezen! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan hebben we wél Capitol Reef en de highway 12, maar niet de lange afstanden. Dan hebben we inderdaad wat meer rust
Ehh vergis je niet. Die dagen zitten nog bomvol he. Zeker als je alles gaat doen wat marianne aangeeft. En dan vergeet ze bv nog valley of the gods :wink: Maar het blijven hoe dan ook lange ritten. Maar m.i. ook een veel betere optie dan die ene dag Moab waar je echt veel meer tijd voor vrij zou moeten maken als je dat ooit bezoekt.
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Hopelijk de laatste... :D
Ik heb jullie adviezen erin verwerkt en hopelijk hebben we nu een wat evenwichtigere reis. Wat denken jullie?
En PSV Walley: het zijn inderdaad nog steeds volle dagen, maar niet zulk gekkenwerk als de eerste optie met Moab. Daarbij kunnen we dan altijd nog kijken wat we allemaal willen zien en waar we misschien voorbij rijden. Tenminste, zo denk ik er nu over...Ik moet zeggen dat ik het met deze reis allemaal wat lastig voor te stellen vind, ondanks alle reisverslagen die ik heb gelezen.

Dag 1 Aankomst Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Prescott
Dag 3 Prescott
Dag 4 Prescott - Sedona
Dag 5 Sedona - GC
Dag 6 GC
Dag 7 GC- Page
Dag 8 Page - Bluff
Dag 9 Bluff - Torrey Via UT9 en Capitol Reef
Dag 10 Torrey - Bryce Highway 12
Dag 11 Bryce - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Las Vegas Via Valley of Fire
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Vertrek Las Vegas
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Netjes.
Je kunt, als je ergens toch wat langer verblijft omdat het mooi is, besluiten LV een dag minder te doen.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ