Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tomw93: San Francisco naar Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tomw93
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Tomw93: San Francisco naar Las Vegas

Bericht door Tomw93 »

Hallo Allemaal,

Na maanden van voorbereiding is nu eindelijk alles geboekt.
8 Mei zullen wij (vriendengroep van 9) vertrekken richting San Francisco.

Reis ziet er als volgt uit:

08/05 - Amsterdam - San Francisco
09/05 - San Francisco
10/05 - San Francisco - El Portal (9:00 Pick up huur auto's Alamo (2xFFAR + Gold Underage pakket))
11/05 - El Portal - Monterey
12/05 - Monterey - San Luis Obispo
13/05 - San Luis Obispo - Los Angeles
14/05 - Los Angeles
15/05 - Los Angeles
16/05 - Los Angeles - Lake Havasu (Joshua Tree NP?)
17/05 - Lake Havasu - Tusayan (Grand Canyon?)
18/05 - Tusayan
19/05 - Tusayan - Las Vegas
20/05 - Las Vegas
21/05 - Las Vegas
22/05 - Las Vegas - Amsterdam
23/05 - Amsterdam

Enkele dingetjes die we al geboekt hebben:
- Universal 1-Day anytime admissions Tickets (Kunnen we ter plekke beslissen of we 14 of 15 mei gaan :) )
- 18/05 Papillon 10:45 North Canyon Tour

Dingen die we al onderling hebben besproken:
- Alcatraz early Bird Tour op 09/05 (Zullen dan waarschijnlijk toch al vroeg wakker zijn), Echter is deze nog niet te boeken.
- Monerey Bay Aqaurium, moeten we ter plekke even zien of dit wat wordt, i.v.m. reistijden en maar 1 overnachting in Monterey.

Dit wordt voor ons allen de eerste keer Amerika.
Zijn er dingen die we niet in ons lijstje hebben opgenomen maar die we absoluut niet mogen missen?
Wij hebben er in ieder geval al super veel zin in en kunnen niet wachten tot het 8 mei is.

Alvast bedankt voor jullie tips/adviezen!
Laatst gewijzigd door Tomw93 op 01 feb 2017, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
gastxyz

Re: Reis Tomw93: San Francisco naar Las Vegas

Bericht door gastxyz »

Ik heb het even per dag uitgeschreven, klopt dit zo?

08/05 - Amsterdam - San Francisco
09/05 - San Francisco
10/05 - San Francisco - El Portal (Yosemite?)
11/05 - El Portal - Monterey
12/05 - Monterey - San Luis Obispo (Highway 1?)
13/05 - San Luis Obispo - Los Angeles
14/05 - Los Angeles
15/05 - Los Angeles
16/05 - Los Angeles - Lake Havasu (Joshua Tree NP?)
18/05 - Tusayan - Las Vegas
19/05 - Las Vegas
20/05 - Las Vegas
21/05 - Las Vegas
22/05 - Las Vegas - Amsterdam
23/05 - Amsterdam

Klopt het dat jullie dit bij een reisbureau / internetaanbieder geboekt hebben? Kunnen de overnachtingsplaatsen nog aangepast worden?
Wat voor tips zijn jullie naar op zoek?
Als alles al inderdaad vast ligt, zijn er niet veel mogelijkheden meer over om van de gebaande paden af te wijken.

Ik zou op die dagen Las Vegas daguitstapjes doen naar Red Rock Canyon SP, Valley of Fire en Death Valley NP.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Inderdaad erg rare, moet wel reisbureau zijn, locatie's over het algemeen.
Tomw93
Amerika-newbie

Bericht door Tomw93 »

Reis is inderdaad samen gesteld in samenwerking met Jan Doets.
Omdat het voor ons allen een eerste keer was, durfde ik het toch nog niet helemaal aan om alles zelfstandig te boeken.
Wat verstaan jullie onder vreemde locatie's?
Volgens mij zijn het allemaal locatie's die ik wel vaker in reisverslagen voorbij heb zien komen.
El Portal is inderdaad geboekt om een stukje te kunnen zien van Yosemite.
En San Luis Obispo om de rit van Monterey naar Los Angeles (uiteraard via Highway 1) te onderbreken.
Lake Havasu City is geboekt om de rit van Los Angeles naar de Grand Canyon te onderbreken.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het is vooral te merken aan San Louis Obispo en Lake Havasu.

San Louis Obispo ligt in het binnenland, terwijl je een half uurtje vroeger of een halfuurtje verder aan de kust zit, toch een totaal andere en veel aangenamere omgeving.

Lake Havasu is een bestemming die zeer typisch reisbureau is. Het ligt ene heel klein beetje uit de route, op zich geen drama, maar heeft niet echt een meerwaarde. Nu is er in die regio algemeen weinig met een meerwaarde.

Het verbaast me vooral dat jullie amper tijd nemen voor Yosemite, maar dan wel twee nachten Grand Canyon doen. Dat zou ik toch omdraaien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb het idee, ook door de under age fees, dat het hier om een groep gaat die misschien nog erg jong is en op het budget moet passen. Dan snap ik die plekken best. Als zou je denken dat Kingman toch niet veel duurder moet zijn dan lake havasu. Ik zou me daar niet te druk om maken. En ja, 1 nacht Yosemite is wel kort. Wat zijn je plannen verder voor de omgeving van Monterey? Want je had daar goedkoper in Salinas kunnen overnachten. Je kan in die omgeving best veel doen. Ik denk dat mits jullie 21+ zijn de boardwalk bij Santa Cruz misschien ook wel leuk is.

Hou er wel rekening mee, al ben ik al een aantal jaren niet meer in San Francisco geweest, dat je hotel daar niet in de beste wijk ligt. Probeer zoveel mogelijk aan de kant van Union Square te blijven ipv het stuk tussen je hotel en Van Ness avenue. Geen idee of Tenderloin al minder grauw is dan 5 jr geleden.

Je hotel in LA ligt eigenlijk aan de verkeerde kant van de bergen, meer in Studio City en Sherman Oaks (kan je sterren spotten) dan bij wat eigenlijk als LA gezien wordt. Je zal dus altijd de 101 of 405 moeten nemen om aan de 'goede' kant van LA te komen (hollywood/venice/santa monica/downtown) en dat zal bijna gegarandeerd altijd file zijn. Of je moet er in het weekend zijn.

Hou verder in gedachte dat je misschien in Yosemite nog niet overal zou kunnen komen omdat je vroeg in het seizoen bent. Zo zal de tioga pass en misschien glacier point nog gesloten zijn. Ook is het nog niet helemaal duidelijk wanneer de Mariposa Grove daar open zal gaan.

Ik zie overigens die 2 nachten grand canyon niet, volgens mij is het toch maar 1 nacht?

Zijn jullie wel allemaal 21+?
Marcopstal
Amerika-expert

Paul:

17-5 tot 19-5 Red Feather Lodge. = twee nachten. Pas vanaf 19/5 Las Vegas

De post van Arno is foutief.
Tomw93
Amerika-newbie

Bericht door Tomw93 »

Het heeft niet zo zeer met budget te maken (eigenlijk totaal niet).
Gekozen voor 2 nachten Grand Canyon omdat wij hier een heli tour willen doen.
Vindt het toch vrij riskant om een €160 uit te geven aan een helikoptervlucht als je hier vooraf +/-500km moet rijden en eigenlijk niet weet hoe dit loopt (eerste Amerika trip).
De rit van San Francisco naar El Portal is als ik het op maps bekijk +/- 300km, gezien we al vroeg de auto's mogen ophalen (9:00) hoop ik hier toch wel rond 15:00 te zijn (correct me if wrong), en dus nog tijd te hebben om iets van Yosemite te zien.
Plus dat we s'ochtends voor vertrek nog wel wat tijd hebben.
Wij zijn allemaal tussen de 22 en 25 jaar en willen vooral genieten van het Amerika gevoel (zijn niet de mensen om 8 uur op een dag te wandelen door parken, 2 uur is meer dan genoeg).
Ik zal in de loop van de week nog proberen contact op te nemen met Jan Doets of we het hotel in San Luis Obispo kunnen wijzigen (wat is hier een goed/beter alternatief voor?).

Voor zover al enorm bedankt voor jullie feedback!!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

zijn niet de mensen om 8 uur op een dag te wandelen door parken, 2 uur is meer dan genoeg).
Ik denk dat je daar achteraf nog wel op terug gaat komen :wink:
Niet dat je wandelingen van 8u moet maken, maar dat sommige zaken gewoon een bepaalde tijd in beslag nemen. Als je geen plannen in Monterey hebt en je echt om 9u weg kunt rijden bij de autoverhuur dan heb je 2 halve dagen voor Yosemite waar je echt heel veel kunt doen.
Gekozen voor 2 nachten Grand Canyon omdat wij hier een heli tour willen doen.
Vindt het toch vrij riskant om een €160 uit te geven aan een helikoptervlucht als je hier vooraf +/-500km moet rijden en eigenlijk niet weet hoe dit loopt (eerste Amerika trip).

18/05 - Tusayan
19/05 - Tusayan - Las Vegas
Je had er ook voor kunnen kiezen om de 17e naar de GC te rijden. Daar rond te kijken. Voor de 18e in de ochtend de helitour te boeken en dan daarna nog wat meer rondkijken en dan naar Vegas kunnen rijden :mrgreen: Die helitour kost je (afhankelijk van welke je gaat doen) hooguit 2uur met alle prechecks, vlucht tot je weer bij je auto staat.
Het heet wel de GRAND Canyon en het is ook echt groots. Maar qua park, zeker als jullie helemaal geen wandeltypes zijn en dus niet omlaag zullen wandelen, zijn het voornamelijk uitkijkpunten. Dus je kan daar redelijk snel doorheen zijn.

Ik zou dat hotel in SLO gewoon houden. Je kan altijd vragen of Jan Doets daar een eigen alternatief voor heeft, maar ik denk echt niet dat het zoveel uit gaat maken. Natuurlijk zal de kust leuker zijn, maar je bent met een grote groep dus plezier zal er overal zijn.

Overigens, als jullie met 2 auto's gaan zou ik proberen wat walkie-talkies op te doen. Behalve dat je er altijd lol mee hebt is dat ook handig in de auto's
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Ik zal in de loop van de week nog proberen contact op te nemen met Jan Doets of we het hotel in San Luis Obispo kunnen wijzigen (wat is hier een goed/beter alternatief voor?).
Ik zou in dat geval kiezen voor Morro Bay. Wij zaten daar in de Sandpiper Inn. Eenvoudige, maar goede overnachtingsplek voor een redelijke prijs.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Marcopstal
Amerika-expert

Inderdaad, een half uurtje vooraf aanwezig, een half uurtje in de lucht. Op een uur ben je rond met de helitour. Tijd voldoende dus om ergens anders heen te rijden.

Er is veel en veel meer te zien en te doen in Yosemite dan aan de Grand Canyon. El Portal ligt ook nog niet in het park, daarvoor moet je nog wat verder. Vanaf elke parkeerplek zal je ook moeten wandelen om iets te zien. Voor je het weet is er een uurtje voorbij.

Een alternatief voor SLO is Pismo Beach.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tomw93 schreef: De rit van San Francisco naar El Portal is als ik het op maps bekijk +/- 300km, gezien we al vroeg de auto's mogen ophalen (9:00) hoop ik hier toch wel rond 15:00 te zijn (correct me if wrong), en dus nog tijd te hebben om iets van Yosemite te zien.
Plus dat we s'ochtends voor vertrek nog wel wat tijd hebben.
Heel veel tijd is er niet. Ik zou via de 120 het park in rijden en meteen naar de vallei doorrijden. Op weg naar Yosemite village kun je een stop maken bij Bridalveil Fall. Als je een wandeling wilt maken kan ik de Mist Trail naar Vernal fall aanraden. zie bijvoorbeeld ons 2013-verlag bij 5 juni daarvoor. Je zult de auto's moeten parkeren op een van de grote parkings en vandaar met de shuttlebus of lopend naar de trailhead gaan. Zie hier voor een kaart van de vallei.
Op weg naar El Portal kun je een stop maken bij de Lower Yosemite Falls. De volgende ochtend rij je via de 140 weer het park in. Als de Glacier Point road open is zou ik daar naartoe rijden voor een geweldig uitzocht over de vallei en een goot deel van het park. Vlak voor GP heb je het startpunt voor de wandelingen naar Sentinel Dome en Taft Point (zie ons 2015-verslag bij 23 juni). Beide aanraders. Mocht de Mariposa Grove open zijn dan kun je daar nog naar toe voordat je naar Monterey rijdt.

In de GC is het geweldig om een stuk naar beneden te lopen, bijvoorbeeld de South Kaibab Trail bij zonsopkomst. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer