Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bali: rondreis LA-LA 19 dagen juni.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Bali: rondreis LA-LA 19 dagen juni.

Bericht door Galapogos »

Ik zie dat je niet alleen Mammoth Lakes hebt vervangen door Lone Pine, maar tevens Death Valley als overnachtingsplek hebt geschrapt. Vanaf Lone Pine zou ik inderdaad in één keer doorrijden naar Yosemite. Mammoth Lakes als overnachtingsplaats is vooral nuttig indien je de nacht daarvoor in Death Valley zou overnachten. Dat vind ik overigens wel een aanrader, maar ik snap ook dat je hier en daar keuzes moet maken. Drie nachten in Yosemite is ook wel weer prettig.

In je schema staat nu dat je twee nachten in Cambria blijft, klopt dat? Ik denk dat je bedoelt dat je op 18 juni van San Francisco naar Cambria gaat, en dan op 19 juni van Cambria naar LA?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mammoth Lakes is een mooie stop als je van Death Valley naar Yosemite gaat, niet om te bezoeken onderweg. Met een overnachting in Lone Pine wordt het een lange rit naar Yosemite, ook even afhankelijk van waar je gaat overnachten. Je kunt een stop doen bij Mono Lake (zie ons 2013-verslag op 1 juni) en bij Bodie, maar dat betekent wel dat je voor de Tioga Pass weinig tijd overhoudt. Hebben jullie al gekeken welke stops je langs de Tioga Pass wilt maken en welke wandelingen je daar zou kunnen doen? Waar ga je overnachten bij Yosemite? En wat zou je in het park willen doen? Ik weet niet of je naar ons 2013- en 2015- verslag hebt gekeken, maar wij maken gemakkelijk meerdere dagen vol in Yosemite. In juni zijn de watervallen de moeite waard, en je kunt ook fietsen en raften, en natuurlijk de nodige hikes maken.

Ik begrijp de overnachting in Williams niet; wil je niet in GC Village overnachten? En wat wil je doen op de dag dat je van Kingman naar Williams rijdt?

Marianne
Bali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Bali »

Ik heb het misschien wat ingewikkeld gemaakt met de route er zo kort op te zetten.
Tussen LA en kingman doen we een dag joshua tree, uitslapen in kingman is vooral omdat rijden nr williams in 1x te ver lijkt.
We zouden s morgens van kingman naar GC gaan en s avonds overnachten in williams. Vooral omwille van de kostprijs.
Wat death valley betreft; we vertrekken s morgens vanuit las vegas, rijden door death valley en doen de hoogtepunten om erna uit te slapen in lone pine.
De dag nadien zouden we s morgens vertrekken van lone pine naar half dome village en eventueel mono lake meenemen. Zo kunnen de dag erna vroeg een nieuwe dag in yosemite starten.
Ik moet nog bekijken wat we juist allemaal zouden doen in yosemite. Ook vooral hoogtepunten, wandelingen en zeker de sequoia.

Indien ik dingen over het hoofd zie, of onmogelijk lijken, zeg het maar.
Het is allemaal zeer moeilijk in te schatten qua tijd...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Las Vegas - Lone Pine. Pure rijtijden zonder files of stops.
Las Vegas - dantes view 2u15
Dantes view - badwater via zabriskies point en devils golf course 1u15
Badwater - stovepipe wells via artist drive 1u15
Stopepipe wells - lone Pine via father crowley point 1u30
Dus pure rijtijden zal het zo rond de 6.15 á 6.30 uur liggen. Stel je kijkt overal, afhankelijk vd warmte, 15 min rond en bij de sand dunes van stovepipe wells wat langer en je rekent 30min lunch en nog eens 30min voor extra tijd dan kan je er zo'n 2,5u bijtellen en ben je die dag van Vegas naar Lone Pine dus 9u bezig. Dus waar jij uit wilt slapen is me niet helemaal duidelijk :wink:

Zowel Kingman als Mammoth Lakes zijn, voor de laatste zeker in de zomermaanden, meer pure overnachtingsplekken dan plekken waar je veel gaat doen of bekijken.

Ik weet niet wat er die dagen bij de GC is, want ik zie ook alleen maar prijzen tegen of boven de $200 per nacht in het park en in Tusayan. Dus ik snap de keuze voor Williams, maar boek daar iets wat annuleerbaar is mochten er bv nog kamers vrijkomen in de maswik of bright angel lodge voor normale prijzen. Dat scheelt je 3u op en neer rijden namelijk.

Ik neem aan dat dag 18 Cambria - Cambria een tikfoutje is en dat dat Cambria - LA moet zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik jullie was zou ik toch nog eens serieus nadenken over een tent; dat scheelt je veel geld en je kunt midden in de parken overnachten.
Wil je dat echt niet en komt er niets betaalbaars meer vrij in de GC dan zou je ook Flagstaff of Cameron kunnen overwegen. Is wel verder maar je rijdt dan niet heen en weer.
Wat betreft de tijden; dat is heel erg afhankelijk van wat je overal wilt doen. Als je aangeeft waar jullie van houden kunnen we beter meedenken. En lees vooral veel reisverslagen om een idee te krijgen van wat er allemaal mogelijk is op een dag. Zie bijvoorbeeld voor Lone Pine - Las Vegas ons 2015-verslag. Wij hebben toen niet alle bezienswaardigheden gedaan maar je krijgt wel een indruk.
Vergeet niet dat Yosemite al begint bij de Tioga Pas. Het is dus niet zo dat je nu heel veel meer tijd hebt voor Yosemite. Je hebt wel meer tijd voor de vallei maar minder voor het oostelijke deel.

Marianne
Bali
Amerika-ontdekker

Bericht door Bali »

Maswik heeft wel nog een lodge vrij maar is ook 215 dollar. Wat ik veel vind. Page en Springdale zijn nl ook heel duur.
Wij houden vooral van wandelen en de natuur. We doen ook liever eens iets minder, dan alles te moeten rushen en teveel tijd in de auto te moeten zitten (vandaar een extra dag aan/in yosemite).
Waar verblijf je het best voor de omgeving van Tioga pass? Dan nemen we eventueel een nacht daar in de buurt.
We overwegen ook om stukken aan death valley over te slaan; hangt af hoe intensief alles al geweest is.
De laatste dag cambria is inderdaad ook nog niet zeker. We zouden de reis graag "rustig" eindigen en zoeken nog een plaats om van de kust te genieten. Ik weet niet of 1 dag LA dan een goed idee is; of evt de stranden bv venice beach...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Maswik Lodge heeft ook veel goedkopere kamers; Maswik Lodge South. Het loont de moeite om regelmatig te kijken of daar iets vrij komt. Of toch Mather Campground (18 dollar per nacht)?
Voor de omgeving van de Tioga Pass zie ons 2015-verslag. Wij zaten in de Tioga Pass Resort en in de Motel 6 in Mammoth Lakes. Zoals je het nu hebt kan het ook; zeker als je vooral voor de vallei gaat, en bijvoorbeeld Glacier Point. Wij hadden in 2015 veel tijd voor de Tioga Pass maar er zijn ook genoeg mensen die alleen even een stop maken bij Tenaya Lake en Olmsted Point bijvoorbeeld. Een korte wandeling bij Tuolumne Meadows is ook heerlijk. Kijk voor wandelingen daar eens op mijn wandelsite, en zie ook http://www.ontdek-amerika.nl.
In Springdale is de Zion Park Motel redelijk betaalbaar. En voor Watchman CG betaal je 20 dollar per nacht.

Marianne
Bali
Amerika-ontdekker

Bericht door Bali »

Ik hou de Maswik lodges in de gaten.
En ik denk toch nog een extra nacht te plannen rond de tioga pass. Dan nemen we daar wat meer tijd, incl mono lake en bodie.
Ik las reeds je reisverslagen, Marianne. Hoe komen jullie aan zo n goedkope prijzen in Vegas? Wij zitten nu wel in een weekend, maar toch merk ik tussen weekdag en weekend maar een verschil van 30 - 40 dollar, met prijzen rond $150 dollar zonder taxen.
Wat denken jullie voor de laatste twee dagen? Ik hoorde dat LA heel druk was en je veel tijd verliest aan files. Is dat zo? Verkiezen we dan beter een extra dag verder weg van LA (2nachten langs de kustlijn), en da auto rechtstreeks binnen te brengen de dag van vertrek (= 0dagen LA) of raden jullie toch 1dag LA aan (1x slapen langs de kustlijn (17 juni)en 1x slapen in LA zelf (18juni)?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

LA kan heel druk zijn qua verkeer ja, dat klopt. Je zult vast ook wel wat tijd verliezen aan file. Maar het is niet zo dat je de halve dag vast staat hoor. Wat je planning daar betreft: het hangt er maar net vanaf wat je allemaal wilt doen en zien. Wil je graag bepaalde zaken in LA bekijken of doen? Dan zou ik wel in de stad zelf verblijven. Wil je liever rust aan het strand, dan kun je naar een van de beaches ten noorden of ten zuiden van LA.
Groetjes,
Daniel
Bali
Amerika-ontdekker

Bericht door Bali »

West Coast.pdf
(220.28 KiB) 84 keer gedownload
In bijlage staat een pdf van ons reisschema. Opmerkingen?
Bali
Amerika-ontdekker

Bericht door Bali »

Ik ben volop aan het plannen en zit wat rond te lezen op internet.
Ik zag dat je moet reserveren voor in de Antelope Canyon (upper en lower ) te gaan.
Is het enkel Kens Tours voor lower en Roger Ekis Antelope Canyon Tours voor upper die dat doen?
Bij Roger Ekis Antelope Canyon Tours is precies al heel veel uitverkocht.
Raden jullie aan sowieso allebei da Antelope Canyons te doen?
Iemand tips?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou een van beide doen. Kijk voor informatie eens op www.ontdek-amerika.nl of kijk in dit topic (met de zoekfunctie vind je nog veel meer)
Hoeveel tijd heb je daar? Zet je route eens hier neer.

Marianne
Bali
Amerika-ontdekker

Bericht door Bali »

Mijn route:

2/6 Brussel- LA
3/6 LA- Kingman Ontbijt Palm Springs - Joshua Tree
4/6 Kingman - Grand Canyon Heel de dag GC
5/6 Grand Canyon - Page +- Heel de dag Page
6/6 Page - Page Heel de dag Page + Kanovaren
7/6 Page - Bryce Canyon Heel de dag Bryce
8/6 Bryce C - Springdale Zonsopgang Bryce + Zion
9/6 Springdale - Springdale heel de dag Zion - Wandeling Narrows
10/6 Springdale - Las Vegas dag LV
11/6 Las Vegas- Lone Pine Hoofdbezienswaardigheden Death Valley
12/6 Lone Pine - Half Dome Village Yosemite Mono Lake - Tioga Pass
13/6 HDV Yosemite - HDV Yosemite Glacier point - Tunnel View- Yosemite Valley
14/6 Yosemite - San Fran Mariposa Grove - auto inleveren San Fran
15/6 San Fran - San Fran nog uit te werken
16/6 San Fran - San Fran nog uit te werken
17/6 San Fran - Cambria Auto ophalen - Monterey - 17 mile drive - Bixby creek bridge
18/6 Cambria - Santa Barbara Tussenstop Pismo Beach
19/6 Santa Barbara - LA Venice beach- Hollywood
20/6 LA - vlucht 17u Klaarmaken vertrek

Ondertussen is er inderdaad iets vrijgekomen in Bright Angel lodge in GC en hebben we die geboekt! Ik ben nu dag per dag aan het plannen (zit voorlopig aan Page). Ik lees veel verschillende meningen over Antelope Canyon, dus ben er nog niet goed uit welke we dan zouden kiezen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou de auto in SF gewoon houden. Je kan ook om de stad bv nog de 49mile scenic drive doen.

Ik zie staan ontbijt in Palm Springs. Hou er rekening mee als je t verkeer tegen hebt dag dit lunch wordt :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of de Mariposa Grove al open is als jullie er zijn. Wil je wel sequoia's zien dan is de Merced Grove of Tuolumne Grove in Yosemite een mogelijkheid. Of de Nelder Grove iets buiten Yosemite.
Je hebt bij 5/6 een hele dag Page staan, maar je zult langs de east rim ook nog wel wat tijd kwijt zijn en je hebt nog de reistijd. Je zou wel Horeseshoe Bend onderweg mee kunnen nemen.
Voor Bryce heb je ook geen volle dag op 7/6. Hou ook rekening met het tijdverschil (hoewel je dag daar natuurlijk niet korter van wordt).
Hou ook de Tioga Pass in de gaten, je weet het maar nooit.

Marianne
Bali
Amerika-ontdekker

Bericht door Bali »

Ik hoorde dat de auto parkeren in San Fran duur was en je hem niet echt nodig hebt in de stad zelf, daarom zouden we dit doen.
We waren ook van plan de eerste nacht (2juni) ten oosten van LA te slapen (rond Whittier) en omdat we waarschijnlijk vroeg opstaan door de jetlag was het ontbijt een optie. Maar ik denk dat we het inderdaad zullen moeten afwachten hoe het daar effectief allemaal is.
Ik lees nu inderdaad dat Mariposa Grove gesloten is, wat jammer! Maar we zoeken wel een alternatief dan.
Voor Antelope Canyon, welke raden jullie het meest aan? Is reserveren dan echt noodzakelijk vindt u?
Wij willen graag kanovaren en ik lees hierover ook zoveel op het internet, mensen worden vaak opgelicht bij opvoorhand reserveren bijvoorbeeld. Weet er iemand of je gewoon ter plaatse nog iets kan vinden? Ik vind geen recent topic hierover op het forum.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

De auto inleveren kost tijd. De auto ophalen kost tijd. De besparing is minimaal. Openbaar vervoer kost ook geld.
Voor veel van de mooie locaties heeft u een auto nodig, 's avonds ergens een hapje doen, boodschappen doen, etc. etc.

Qua kanovaren.
Waar leest u dat op het internet over oplichten bij op voorhand reserveren?
Kunt u wat URL's hier neerzetten?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Bali schreef: Voor Antelope Canyon, welke raden jullie het meest aan? Is reserveren dan echt noodzakelijk vindt u?
Wij willen graag kanovaren en ik lees hierover ook zoveel op het internet, mensen worden vaak opgelicht bij opvoorhand reserveren bijvoorbeeld. Weet er iemand of je gewoon ter plaatse nog iets kan vinden? Ik vind geen recent topic hierover op het forum.
Antelope Canyon maakt in mijn ogen niet zo veel uit beide zijn erg mooi.
Als je in het hoogseizoen gaat, zou ik zeker gaan reserveren.
Bali schreef: 1. Wij willen graag kanovaren en ik lees hierover ook zoveel op het internet, mensen worden vaak opgelicht bij opvoorhand reserveren bijvoorbeeld.
2. Weet er iemand of je gewoon ter plaatse nog iets kan vinden?
3. Ik vind geen recent topic hierover op het forum.
1. waar heb je dit weg, voorbeelden?
2. Op deze website staat zat over kanovaren, ik heb zelf recentelijk hierover veel gepubliceerd, zelfs met kaartjes, dus even gaan zoeken.
3. Onmogelijk
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In navolging van Hans zijn reactie ook maar even het topic erbij gezocht (het was even een paar minuten zoeken hans, alleen komt niet iedereen uit die megahoeveelheid hits bij de zoekmachine)

viewtopic.php?f=7&t=66003&p=1086513#p1086513
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

@Paul
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

De prijs voor de kajak is niet meer correct, gehele dag is $ 30 voor enkel, $45 voor 2 persoons

http://www.lakepowellhouseboating.com/s ... -and-rates
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.