Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis petrajessy: tips voor rondreis 14 dagen gevraagd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis petrajessy: tips voor rondreis 14 dagen gevraagd.
Ik zou me voor kunnen stellen dat de Narrows in mei nog niet te doen is; te veel water of te koud. Een leuke wandeling met kinderen is de Canyon Overlook Trail - aan de oostkant van de tunnel.
De Zion Park Motel in Springdale is heel betaalbaar; je hebt daar ook kamers met 3 bedden en familiekamers; ook wel eens prettig.
Wij vonden het in Death Valley erg bijzonder om de pup fish te zien - zie daarvoor ons 2013-verslag.
Naar de Lower Antelope Canyon rij je zelf; zie ook http://www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden.
Voor de GC is de Maswik Lodge South een mooie en heel betaalbare locatie. zie http://www.grandcanyonlodges.com voor de beschikbaarheid en mijn 2011-verslag voor onze ervaringen.
Marianne
De Zion Park Motel in Springdale is heel betaalbaar; je hebt daar ook kamers met 3 bedden en familiekamers; ook wel eens prettig.
Wij vonden het in Death Valley erg bijzonder om de pup fish te zien - zie daarvoor ons 2013-verslag.
Naar de Lower Antelope Canyon rij je zelf; zie ook http://www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden.
Voor de GC is de Maswik Lodge South een mooie en heel betaalbare locatie. zie http://www.grandcanyonlodges.com voor de beschikbaarheid en mijn 2011-verslag voor onze ervaringen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou die dag redrock inzetten voor Page. Ik was in 2013 begin Mei in de narrows en toen was het afgesloten ivm flashflood verwachtingen. @laanvdj haal je nou zion en yosemite icm the narrows door elkaar?
Vergis je niet dat het in Zion een uur later is dan in Vegas. Je komt dus wrs pas in de middag aan. Dan even wat eten, wachten op de shuttlebus, schoenen evt. wisselen. Het is zo al snel goed in de middag dat je echt midden in Zion staat.
Ik sliep in Springdale in de Bumbleberry inn, was ook prima.
Vergis je niet dat het in Zion een uur later is dan in Vegas. Je komt dus wrs pas in de middag aan. Dan even wat eten, wachten op de shuttlebus, schoenen evt. wisselen. Het is zo al snel goed in de middag dat je echt midden in Zion staat.
Ik sliep in Springdale in de Bumbleberry inn, was ook prima.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Ja, sorry
. Bedoel Zion, daar zijn op dit moment nog alerts ivm bar winterweer.

- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Vorig jaar heb ik geprobeerd de Narrows te doen.
Verder dan 15 meter redde ik het niet, m'n voeten water volledig afgevroren door het ijskoude water.
Ik heb wel mensen met speciale schoenen gezien, maar wij hadden sandalen.
Verder dan 15 meter redde ik het niet, m'n voeten water volledig afgevroren door het ijskoude water.
Ik heb wel mensen met speciale schoenen gezien, maar wij hadden sandalen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Fijn al die tips, dan moeten we nog maar een keer in de zomer om the Narrows te doen
Ik wil voorkomen dat we bekaf zijn als we terug komen. We zijn best wel wat gewend maar ik heb destijds een route van 21 dagen in 14 dagen gereden omdat ik zo graag alles wou zien. Dat was een mistake, big mistake. Ik had achteraf het idee dat ik alles half had gezien. Ik ben nog nooit in San Diego geweest en aangezien het daar warmer is (in april/mei) als in SF/Sequia/Yosemite heb ik besloten om meer in het warmere gedeelte te blijven.
Toch hou ik erg van het groen en water van Yosemite en Sequoia. Ik hoop dat we dat in Bryce Canyon nog ervaren.

Ik wil voorkomen dat we bekaf zijn als we terug komen. We zijn best wel wat gewend maar ik heb destijds een route van 21 dagen in 14 dagen gereden omdat ik zo graag alles wou zien. Dat was een mistake, big mistake. Ik had achteraf het idee dat ik alles half had gezien. Ik ben nog nooit in San Diego geweest en aangezien het daar warmer is (in april/mei) als in SF/Sequia/Yosemite heb ik besloten om meer in het warmere gedeelte te blijven.
Toch hou ik erg van het groen en water van Yosemite en Sequoia. Ik hoop dat we dat in Bryce Canyon nog ervaren.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik was in April 2012 in Yosemite. Gewoon korte broekenweer. Tussen de 25 & 30 graden. Je kan dat natuurlijk nooit vooraf voorspellen
-
- Amerika-ontdekker
Goed om te horen dat het zo lekker warm kan zijn! Ik heb nu alleen het laatste deel nog niet gepland. Van Bryce Canyon naar Los Angeles terug via de Grand Canyon. Welke route is slim vanaf Bryce Canyon?
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Bryce - Los Angeles
Hoeveel dagen heb je.
Als je via de Grand Canyon South Rim wil, rij je automatisch langs Page (Antelope canyon, Horseshoe bend).
Bryce - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Needles
Needles - Los Angeles
Of een hele lange rit in één keer vanaf de Grand Canyon, maar probeer dan vanaf Williams te vertrekken.
Hoeveel dagen heb je.
Als je via de Grand Canyon South Rim wil, rij je automatisch langs Page (Antelope canyon, Horseshoe bend).
Bryce - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Needles
Needles - Los Angeles
Of een hele lange rit in één keer vanaf de Grand Canyon, maar probeer dan vanaf Williams te vertrekken.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Ok, na veel puzzelen is het dit geworden.
Mijn man heeft ook meegekeken en we hebben deze rout nu met daarin allerlei dingen die we als gezin erg mooi en leuk vinden en willen ervaren.
Detah valley gaan we nog een andere keer doen (en dan ook Yosemite, San Fransisco, Highway 1, Sequoia...Keuzes maken blijft moeilijk.
De langste rijdag is nu zo'n vier uur. Laatste vraag over dit schema: is het wat? Ik twijfel eigenlijk alleen over Joshua tree....Kingman-Los Angeles is logischer maar ik lees dat Joshua Tree echt mooi is. Mijn vraag is: is het echt een andere omgeving van wat we al zien tijdens de reis? Dan rij ik inderdaad graag naar deze plek. Ook had ik graag tips voor overnachten in Joshua tree. Ik zag een leuke airbnb met prachtig uitzicht maar best wel duur.
24-apr naar LA
25- Los Angeles -
26-apr Los Angeles -San Diego
27-apr San Diego -
28-apr San Diego –Palm springs
29-apr Palm Springs naar LAS VEGAS VIA CALICO GHOST TOWN
30-apr Las Vegas
1LV – Zion SPRINGDALE
2 Zion – Bryce
3 Bryce – Page ANTELOPE CANYON TOURS
4 Page- Grand Canyon
5 Grand Canyon naar Bearizona (1 uur rijden) en dan kingman 1.48
6 Kingman- Joshua Tree 3uur 30 min
7 Joshua tree – Los Angeles
8 Los Angeles -vertrek
Mijn man heeft ook meegekeken en we hebben deze rout nu met daarin allerlei dingen die we als gezin erg mooi en leuk vinden en willen ervaren.
Detah valley gaan we nog een andere keer doen (en dan ook Yosemite, San Fransisco, Highway 1, Sequoia...Keuzes maken blijft moeilijk.
De langste rijdag is nu zo'n vier uur. Laatste vraag over dit schema: is het wat? Ik twijfel eigenlijk alleen over Joshua tree....Kingman-Los Angeles is logischer maar ik lees dat Joshua Tree echt mooi is. Mijn vraag is: is het echt een andere omgeving van wat we al zien tijdens de reis? Dan rij ik inderdaad graag naar deze plek. Ook had ik graag tips voor overnachten in Joshua tree. Ik zag een leuke airbnb met prachtig uitzicht maar best wel duur.
24-apr naar LA
25- Los Angeles -
26-apr Los Angeles -San Diego
27-apr San Diego -
28-apr San Diego –Palm springs
29-apr Palm Springs naar LAS VEGAS VIA CALICO GHOST TOWN
30-apr Las Vegas
1LV – Zion SPRINGDALE
2 Zion – Bryce
3 Bryce – Page ANTELOPE CANYON TOURS
4 Page- Grand Canyon
5 Grand Canyon naar Bearizona (1 uur rijden) en dan kingman 1.48
6 Kingman- Joshua Tree 3uur 30 min
7 Joshua tree – Los Angeles
8 Los Angeles -vertrek
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou Joshua Tree kunnen bekijken op weg van Palm Springs naar Las Vegas. Wij deden dat op die manier in 2002. Zie hier ons verslag van die dag.
Op die manier win je een dag die je voor bijvoorbeeld Zion (groen en water
) zou kunnen gebruiken. Een bezoekje aan bij Valley of Fire is dan ook mogelijk.
En ja, Joshua Tree is wel weer anders dan de rest. Zie daarvoor ook ons 2011-verslag voor een bezoek in december.
Marianne
Op die manier win je een dag die je voor bijvoorbeeld Zion (groen en water

En ja, Joshua Tree is wel weer anders dan de rest. Zie daarvoor ook ons 2011-verslag voor een bezoek in december.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij zijn in 2015 begin mei in Joshua Tree geweest. Wij vonden het een erg leuk park met mooie korte wandelingen.
Wij kwamen vanuit LV het park binnen en hebben in Yucca Valley in het BW gelogeerd. Een heel klein plaatsje met de leukste karaoke bar ooit.
Wij kwamen vanuit LV het park binnen en hebben in Yucca Valley in het BW gelogeerd. Een heel klein plaatsje met de leukste karaoke bar ooit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht