Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nellie: West Coast 20 dagen - juli 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nellie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Nellie: West Coast 20 dagen - juli 2017

Bericht door Nellie »

Hallo!

Ik zie op dit forum heel wat mensen die ervaring hebben met rondreis in het Westen van USA, daarom zou ik graag even jullie advies inwinnen.
Wij zijn een jong koppel die in de maand juli 2017 een 20 dagen zullen doorbrengen in de US.
Ik had een planning opgesteld en had graag jullie mening gehoord of deze haalbaar is, of er dingen niet de moeite zijn en dus beter zou weglaten of juist omgekeerd dingen die niet in de planning staan en wel de moeite zijn. Alle tips zijn welkom! (ook qua overnachtingen enzo want ik heb nog niets geboekt aangezien de planning nog niet 100% vastligt).

Do 6 juli: aankomst SF om 18u45
Vrij 7 juli: San Francisco - San Francisco
Za 8 juli: San Francisco - San Francisco
Zo 9 juli: San Francisco - Yosemite
Ma 10 juli: Yosemite - Yosemite
Di 11 juli: Yosemite - Yosemite
Woe 12 juli: Yosemite - Sequoia NP
Do 13 juli: Sequoia NP - Las vegas
Vrij 14 juli: Las vegas - Las vegas
Zat 15 juli: Las vegas - Zion NP
Zo 16 juli: Zion NP - Zion NP
Ma 17 juli: Zion NP - Bryce NP
Di 18 juli: Bryce NP - Page
Woe 19 juli: Page - Page
Do 20 juli: Page - Grand Canyon NP
Vrij 21 juli: Grand Canyon NP - Grand Canyon NP
Za 22 juli: Grand Canyon NP - LA
Zo 23 juli: LA - LA
Ma 24 juli: LA - Big Sur/ Cambria / Santa Barbara*
Di 25 juli: Big Sur/ Cambria / Santa Barbara* - Big Sur/ Cambria / Santa Barbara*
Woe 26 juli: Big Sur/ Cambria / Santa Barbara* - Monterey
Do 27 juli: Monterey - San Francisco (Terugvlucht uit San Francisco om 14u)

* hier zou ik een van de 3 kiezen, maar weet nog niet dewelke.

Alvast bedankt voor jullie tips!
Grtjs
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis West Coast 20 dagen - juli 2017

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er prima uit, alleen die ene nacht Sequoia zou ik vergeten. Neem de Tioga Road van Yosemite naar Las Vegas. Je rijdt dan vi de CA120, de 395 en dan door Death Valley naar Las Vegas. Ik zou de tweede nachtn GC vervangen door ene stop in bijvoorbeeld Kingman; de rit van GC naar LA is erg lang. Afhankelijk van de plannen in Page zou je daar ook met 1 nacht kunnen volstaan.
Wat betreft de stop aan de kust; kijk eens wat je overal zou willen doen en hoeveel tijd dat kost. Santa Barbara ligt erg dicht bij LA en dat geeft je minder tijd voor bijvoorbeeld Hearst Castle en Big Sur.
Wacht niet te lang met reserveren; leg zo snel mogelijk iets vast in de parken. Als je er voor zorgt dat je iets boekt dat annuleerbaar is kun je altijd nog schuiven. Zie bijvoorbeeld http://www.grandcanyonlodges.com voor de GC.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Mooie plannen! Vanuit SF rijdt je in de zomer het beste eerst naar Sequoia en vervolgens naar Yosemite. Voor Sequoia heb je wel extra tijd nodig, 1 overnachting is te weinig. Ik zou er 1 bij plaatsen of het helemaal schrappen. Vanuit Yosemite kun je richting Las Vegas rijden. Op dit stuk heb je 1 of 2 overnachtingen nodig. Je tijd voor Grand Canyon is vrij ruim als je geen lange wandelingen plant. Ik zou 1 overnachting schrappen en plaatsen tussen Grand Canyon en LA. Bijvoorbeeld in Kingman. Als je op 27 juli om 14:00 vliegt zou ik die dag niet nog vanuit Monterey naar het vliegveld rijden. Dan een dag eerder en de laatste dag in SF doen, bijvoorbeeld een airport hotel.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als de vliegtickets nog niet geboekt zijn, zou je kunnen kijken naar een one-way Phoenix - Los Angeles of omgekeerd. Je vermijdt dan het lange stuk van de Grand Canyon naar L.A.
Ik ben het eens met de gemaakte opmerkingen. Sequoia heeft nu te weinig tijd en je mist de Tioga Pass en bezienswaardigheden aan de oostkant van de Sierras, zoals Bodie, Mono Lake en Alabama Hills. Ik zou Sequoia en een overnachting bij Page of de Grand Canyon weglaten en die bij Mammoth Lakes of Lee Vining en Death Valley plannen.

Als de vliegtickets nog niet geboekt zijn, zou het dan zo worden (of omgekeerd):
6-07-17 Vlucht naar - Phoenix
7-07-17 Phoenix - Grand Canyon
8-07-17 Grand Canyon - Page
9-07-17 Page - Page
10-07-17 Page - Bryce
11-07-17 Bryce - Zion
12-07-17 Zion - Zion
13-07-17 Zion - Las Vegas
14-07-17 Las Vegas - Las Vegas
15-07-17 Las Vegas - Death Valley
16-07-17 Death Valley - Mammoth Lakes
17-07-17 Mammoth Lakes - Yosemite
18-07-17 Yosemite - Yosemite
19-07-17 Yosemite - Yosemite
20-07-17 Yosemite - San Francisco
21-07-17 San Francisco - San Francisco
22-07-17 San Francisco - San Francisco
23-07-17 San Francisco - Monterey
24-07-17 Monterey - Pismo Beach
25-07-17 Pismo Beach - Los Angeles
26-07-17 Los Angeles - Los Angeles
27-07-17 Los Angeles - Terugvlucht

Ik zou niet kiezen voor een overnachting in Monterey op de dag dat je terugvliegt. Het is twee uur rijden maar je moet rekening houden met vertraging door files. Je moet op tijd op de luchthaven zijn en eerst de huurauto eventueel nog voltanken en inleveren. Dat betekent vroeg opstaan en eventueel stress, mocht je in de file geraken. Ik zou voor een overnachting dichter bij de luchthaven kiezen.
Als de vliegtickets al geboekt zijn, zou ik er dit van maken:
6-07-17 Vlucht naar - San Francisco
7-07-17 San Francisco - San Francisco
8-07-17 San Francisco - San Francisco
9-07-17 San Francisco - Yosemite
10-07-17 Yosemite - Yosemite
11-07-17 Yosemite - Yosemite
12-07-17 Yosemite - Mammoth Lakes
13-07-17 Mammoth Lakes - Death Valley
14-07-17 Death Valley - Las Vegas
15-07-17 Las Vegas - Las Vegas
16-07-17 Las Vegas - Zion
17-07-17 Zion - Zion
18-07-17 Zion - Bryce
19-07-17 Bryce - Page
20-07-17 Page - Grand Canyon
21-07-17 Grand Canyon - Kingman
22-07-17 Kingman - Los Angeles
23-07-17 Los Angeles - Los Angeles
24-07-17 Los Angeles - Pismo Beach
25-07-17 Pismo Beach - Monterey
26-07-17 Monterey - San Francisco
27-07-17 San Francisco - Terugvlucht

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Beste Nellie, hebben jullie de vliegtickets al vastgelegd?
+ Is de huurauto al geboekt? Zo ja, van wanneer tot wanneer?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Nellie: West Coast 20 dagen - juli 2017

Bericht door Marcopstal »

Als je drie dagen neemt voor de kustroute is de logische stop in de regio Pismo Beach - Morro Bay - Cambria.
Maar ik ben het ook wel eens dat je moet opletten met Monterey - SF als je om 14 uur terugvliegt. Inleveren huurwagen, toch minimum 2 uur vooraf aan de check-inn zijn, de rit van Monterey naar SFO. Het is toch algauw 2 uur rijden nog en je mag het niet dromen om dan in een file terecht te komen.

Mijn algemeen advies: zet de volle dagen SF op het einde. Gebruik voor de eerste nacht een airport hotel of een hotel welke al wat in de juiste richting ligt. Niets is eenvoudiger dan direct de huurwagen afhalen na aankomst op de luchthaven. Op het einde heb je dan relaxe dagen in SF.

Yosemite - Sequoia - Vegas zoals het er nu staat heeft weinig zin. Je hebt amper tijd voor Sequoia, je mist de mooiste route naar Vegas toe en ook Death Valley ontbreekt op die wijze in je reis (en dat vind ik toch echt wel een must om aan te doen). Qua route zet je best eerst Sequoia, dan Yosemite om vervolgens via de Tioga Pass en Mammoth Lakes area naar Death valley te reizen. Alleen vrees ik dat dit inzake tijdsbesteding een beetje krap wordt. De beste optie is dan om Sequoia te laten vallen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Nellie
Amerika-newbie

Bericht door Nellie »

Amai, hartelijk dank voor jullie snelle en talrijke reacties!
Om eventjes op een aantal vragen te antwoorden:
- onze vliegtickets zijn effectief geboekt
- de huurauto nog niet (weet ook niet waar ik dit best doe?)
- Ik denk dat ik Sequoia maar weglaat uit de route en inderdaad via de oostkant van yosemite naar las vegas ga. Ik vond het inderdaad ook wel spijtig dat Death Valley niet in de route paste maar dat leek bij wat overdreven om dat na Sequoia nog te plannen. (De reden waarom ik oa Sequoia er had ingestoken was uiteraard voor de Sequoias aangezien Mariposa Grove in Yosemite gesloten is tem herfst 2017.)
- Ook de route van GC naar LA leek me redelijk ambitieus, dus inderdaad misschien beter die tussenstop in Kingman. Wat raden jullie aan eerder te snoeien in de nacht GC of eerder Page?
- Ja ook met mijn plan van Monterey en 's morgens dan nog naar SF twijfelde ik nog, maar dacht dat lukt wel.. Maar ga dat inderdaad toch beter niet doen, bedankt! We starten de planning met SF omdat het zo uitkwam dan in de planning om met vrienden van ons te meeten in Las Vegas, maar misschien moet ik dat inderdaad bekijken om eerder op het einde te doen, hoewel ik altijd dacht dat een stad bezoeken best pittig is op het einde van een reis.. (Raden jullie Alcatraz trouwens aan of niet?)
- Langs de kust moet ik mij nog even goed inlezen wat daar allemaal te doen is, dus daarom dat ik daar nog niet echt wist waar te verblijven?wat te kiezen.
- De route die je voorstelde Old Faithful lijkt me wel wat, alleen op het einde heb je vaak slechts 1 nacht waar je ergens verblijft wat denk ik de reis wel een heel stuk intensifieert of valt dat best mee?
Heel erg bedankt voor al jullie reacties!
Nu zie ik het plannen van de reis opnieuw wat beter zitten want het is toch een hele klus ;)
Groetjes!
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Mooie reis gaan jullie maken!! Vergelijkbaar met onze eerste kennismaking met West Amerika in 2014! Ik zou zeker Alcatraz bezoeken als je in SF bent. Let op! Bestel zo snel als mogelijk je tickets daarvoor online, want die zijn vaak ver van te voren uitverkocht!
Veel plezier met verder plannen en invullen van de dagen :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Nellie schreef: - De route die je voorstelde Old Faithful lijkt me wel wat, alleen op het einde heb je vaak slechts 1 nacht waar je ergens verblijft wat denk ik de reis wel een heel stuk intensifieert of valt dat best mee?
Ik denk dat het wel meevalt. Je zou echter de overnachtingen in San Francisco in het begin kunnen verplaatsen naar het einde, zoals Marcopstal ook al voorstelt. Ik heb ze vooraan gezet, omdat je dat zelf ook deed in je route.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marcopstal
Amerika-expert

Voor autohuur zijn er vele mogelijkheden. Ik maak vaak gebruik van de site rentalcars.com. Er is een rentalcar center op SFO waar je vanaf de terminal met een metrotje naar toe kan.

Alcatraz zou ik zeker plannen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nellie schreef: - Ik denk dat ik Sequoia maar weglaat uit de route en inderdaad via de oostkant van yosemite naar las vegas ga. Ik vond het inderdaad ook wel spijtig dat Death Valley niet in de route paste maar dat leek bij wat overdreven om dat na Sequoia nog te plannen. (De reden waarom ik oa Sequoia er had ingestoken was uiteraard voor de Sequoias aangezien Mariposa Grove in Yosemite gesloten is tem herfst 2017.)
Je zou in Yosemite naar de Merced Grove of de Tuolumne Grove kunnen gaan. Niet zo groot als de Mariposa grove, maar je ziet toch een aantal sequoia's. zie ons 2015-verlsag bij 25 juni voor ons bezoek aan de Merced Grove.

Marianne
Nellie
Amerika-newbie

Bericht door Nellie »

Hallo!
Ik ben ondertussen weer verder aan de slag gegaan en heb de route als volgt gemaakt:

Do 6 juli: aankomst SF om 18u45
Vrij 7 juli: San Francisco - San Francisco
Za 8 juli: San Francisco - San Francisco
Zo 9 juli: San Francisco - Yosemite
Ma 10 juli: Yosemite - Yosemite
Di 11 juli: Yosemite - Yosemite
Woe 12 juli: Yosemite - Bishop
Do 13 juli: Bishop - Las vegas
Vrij 14 juli: Las vegas - Las vegas
Zat 15 juli: Las vegas - Zion NP
Zo 16 juli: Zion NP - Zion NP
Ma 17 juli: Zion NP - Bryce NP
Di 18 juli: Bryce NP - Page
Woe 19 juli: Page - Page
Do 20 juli: Page - Grand Canyon NP
Vrij 21 juli: Grand Canyon NP - Kingman
Za 22 juli: Kingman - LA
Zo 23 juli: LA - LA
Ma 24 juli: LA - Cambria
Di 25 juli: Cambria - Monterey
Woe 26 juli: Monterey - San Francisco
Do 27 juli: San Francisco (Terugvlucht uit San Francisco om 14u)

Ik had nog gedacht om San Francisco op het einde te leggen zoals een aantal onder jullie voorstelden, maar dan kom ik in het weekend in Yosemite terecht en ik dacht dat dat eerder af te raden was? Verder heb ik geprobeerd om te kijken voor overnachtingen in Yosemite NP op volgende website http://www.travelyosemite.com/. Ik krijg telkens een foutmelding. Komt dit nu omdat werkelijk alles al geboekt is op de data dat wij daar zouden zijn of zit ik gewoon op een verkeerde site? Indien het eerste zou zijn (ik hoop van niet..) waar zouden jullie dan aanraden om te slapen?
In Springdale (Zion) dacht ik te logeren in vb Quality Inn en Suites Montclair: dit zou 360€ kosten voor 2 nachten. Is dit een aanvaardbare prijs? Is dit goed qua ligging en tijd tot entree NP? Ik ben een echte leek en heb het gevoel dat ik me nog heel veel moet inlezen, maar ik wil toch zo snel als mogelijk de hotels beginnen boeken, moeilijk!
Een vriend maakte ook de bedenking dat we slechts korte tijd in LA zijn, dat het toch een hele klus is om de stad binnen te rijden (file!) en of dit dan wel de moeite is en we de tijd niet beter zouden gebruiken in de rest van de route om die zo met iets meer ademruimte uit te voeren.. Wat denken jullie daarvan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Marcopstal
Amerika-expert

Het zal inderdaad iets drukker zijn in Yosemite in het weekend. Als je in de vallei overnacht is dit niet echt een drama, er is immers zoveel te doen.

Je zou dan wel vrijdagavond in Las Vegas vermijden, want daar betaal je nu natuurlijk ook de hoofdprijs.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Hou ook rekening met de wegafsluiting op Highway 1 waarmee je wellicht te maken krijgt: viewtopic.php?f=7&t=66794

Dit is de officiele site om tickets voor Alcatraz te boeken: https://www.alcatrazcruises.com/
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het heel mooi zo. Yosemite zal in het weekend inderdaad drukker zijn. Travelyosemite is inderdaad de juiste site. Krijg je een foutmelding of een melding dat er niets beschikbaar is? Het gebeurt wel eens dat de site 's nachts (dus voor ons 's ochtends en aan het begin van de middag) niet beschikbaar is vanwege onderhoudswerkzaamheden.
In plaats van 3 nachten in de vallei kun je er ook voor keizen om de laatste nacht aan de oostkant te gaan zitten, bijvoorbeeld in Lee Vining. Dat is goedkoper dan in het park en je hebt dan meer tijd voor het oostelijke deel van het park. De volgende dag kun je dan iets verder rijden dan Bishop, bijvoorbeeld tot Lone Pine of DV.
Hou er rekening mee dat je niet via de kust kunt rijden tussen Cambria en Monterey vanwege een kapotte brug. je zult de 101 moeten nemen.

Kijk voor motels in Springdale eens op googlemaps, dan zie je de ligging. De shuttlebus stopt in de buurt van de hotels, dus zolang je maar op de shuttlebusroute (zie hier) zit is het prima. Wij gaan dit jaar voor de Zion Park Motel; dat is een heel betaalbare optie, en midden in Springdale. De prijzen zie jij ziet zijn wel redelijk normaal voor die periode. Als je ANWB-lid bent kun je gebruik maken van de AAA-korting. De Quality Inn ligt wel vrij ver naar het zuiden.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

De nachten in Yosemite zal lastig worden.
Komende van SF zou je de eerste nacht kunnen kiezen voor El Portal of Oakhurst.
Daarna twee in het park, tja elke dag maar blijven proberen.
Maar een nacht zou ook al mooi zijn.
Ga je op 11 juli de Tioga pass over en blijf je in Lee Vining of Bridgeport.
Heb je de volgende dag tijd voor Bodie ghosttown en een kijkje bij de tufas van Mono Lake.
Vervolgens overnachten in Lone Pine, zit je al vlak voor de DV.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Heb je er ook over nagedacht om SF tot het einde van de reis te bewaren? Na aankomst zul je de eerste dag erg vroeg wakker zijn vanwege jet lag. Je kan dan vroeg gaan rijden, zodat je smiddag nog in Yosemite wat kunt ondernemen. Bovendien zit je dan buiten het weekend in Las Vegas, wat vaak goedkoper is. Aan het einde kun je dan wat rustiger aan doen in SF.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Nellie
Amerika-newbie

Bericht door Nellie »

@avsboz: Ja inderdaad daar hebben we over nagedacht maar dan zitten we in het weekend in Yosemite NP park en dat was dacht ik wel eerder af te raden...
@Hans B en @Marianne: Ik zou inderdaad de derde nacht Yosemite aan de oostkant net buiten het park in Lee Vining overnachten om de kosten ook wat te drukken. (Ik las dit ook in jullie reisverslag Marianne, heel handig trouwens en prachtig uitgeschreven!) Dan inderdaad een nacht in Lone Pine ipv nacht in Bishop.
Ik had het inderdaad al gelezen dat H1 niet zal mogelijk zijn helaas. Wel heel spijtig maar niet aan te doen. Dan maar van Cambria naar Monterey via H101.. Of raden jullie aan om dan maar beter iets anders te doen dan die 2 punten?
Dank je Marianne voor het kaartje van Springdale! Ik zag dat het hotel Quality Inn redelijk zuidelijk ligt maar wel binnen de route dus dat is goed.
Verder krijg ik dus volgende melding wanneer ik iets probeer te boeken in Yosemite:
" Our apologies!
We are unable to provide you with rate and availability based on search requirements entered. We apologize for any inconvenience. Here are suggestions to help you find what you're looking for:
- Call ..
- Enter different dates and search again. Availability may be limited for the promotion and/or dates you are requiring/
- Extend your stay and search again. Minimum stay requirements may be in place during peak season. "
Ik heb dan eens geprobeerd op andere data maar krijg dan opnieuw een foutmelding. :(
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op zich is dit geen foutmelding, maar het is blijkbaar vol.
Ik zou eens bellen of het contactformulier opsturen want het lijkt er toch op dat de site niet goed werkt. Het kan natuurlijk dat alles vol is, maar meestal is er zelfs in juli nog wel ergens plaats. Als ik een datum buiten het hoogseizoen probeer geeft hij ook geen beschikbaarheid.

Marianne
Nellie
Amerika-newbie

Bericht door Nellie »

Inderdaad Marianne, de site lijkt niet zo goed te werken want ook op andere data lukt het me niet. Ik heb het contactformulier opgestuurd.
Stel dat het nu toch niet zou gaan, zou ik 1 of 2 nachten boeken in El portal en 1 of 2 nachten in Tioga Pass resort (zag ik in jullie verslag). Ik zag nu dat in Tioga Pass Resort min 2 nachten moet verblijven. Hoe is het 's morgens om het park van daaruit binnen te rijden? En is dit goed te doen als je andere dingen in Yosemite, meer aan de westkant wilt bezoeken of raad je dan toch eerder 3 nachten El Portal aan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer