Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis arjandevries0609: trip westcoast.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
arjandevries0609
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis arjandevries0609: trip westcoast.

Bericht door arjandevries0609 »

Hoi allen,

Jullie worden vast moe van al die schema's, maar ik waag er toch maar eentje aan.
Vooraf. De tickets AMS-LAX (heen) en SAN Francisco - AMS (terug) zijn al geboekt.
Auto is nog niet geregeld.
Dit schema had ik nu in gedachten (gezin met twee kids van 15 en 17):
Tips, afraders, etc?

Bedankt, Arjan

12 juli Vertrek Nederland – Aankomst LA
13 juli LA (auto ophalen)
14 juli Vertrek LA – Needles 496 km (Joshua Nat. Park onderweg)
15 juli Needles - Grand Canyon 378 km
16 juli Grand Canyon
17 juli Grand Canyon – Monument Valley 301 km
18 juli Monument Valley - Hanksville 303 km
19 juli Hanksville - Bryce canyon 203 km
20 juli Bryce canyon
21 juli Bryce Canyon - Zion Park 136 km
22 juli Zion Park - Las Vegas 257 km
23 juli Las Vegas
24 juli Las Vegas tot Death Valley Junction 151 km
25 juli Death Valley Junction tot Darwin 279km
26 juli Darwin tot Lee Vining 258 km
27 juli Lee Vining tot Yosemite National Park visitors centre 122 km
28 juli Yosemite
29 juli Yosemite
30 juli Yosemite - San Francisco 291 km
31 juli San Francisco - Auto inleveren
1 aug. San Francisco
2 aug. Vertrek naar Nederland
3 aug. Aankomst Nederland
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis arjandevries0609: trip westcoast.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie hebben een prima route uitgestippeld.
Ik zou de auto meteen na aankomst ophalen, dat scheelt waarschijnlijk niets in kosten (je betaalt per 24 uur) en het is echt veel gemakkelijker.
Tussen de Grand Canyon en Monument Valley zou ik een nacht Page toevoegen; voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend, de Glen Canyon dam, Lake Powell, etc.
In plaats van Hanksville zou ik kiezen voor Torrey; dan kun je aan het eind van de dag al iets in Capitol Reef bezoeken.
Als je wilt wandelen is een volle dag Zion wel mooi (dus 2 nachten), terwijl je in Bryce al met 1 nacht zou kunnen volstaan. Of had je andere plannen in Bryce?
Zijn er hotels in Darwin? Je zou een stop minder kunnen doen tussen Las Vegas en Yosemite, maar dat is ook weer afhankelijk van je plannen onderweg.
Als je in Yosemite wilt overnachten moet je niet te lang wachten met het boeken van accommodatie.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het heeft inderdaad weinig zin om niet direct de auto op te halen. Vanaf de luchthaven stap je gewoon op de bus van de verhuurder en je bent al vrij snel met de wagen onderweg. Geen tijdsverlies dus en die wagen heb je toch nodig.

Wat zijn de plannen aan de Grand Canyon ? Als je alleen voor viewpoints gaat dan heb je geen twee nachten nodig en kan je eventueel een nacht Page invoegen.

Voor Bryce heb je in principe geen twee nachten nodig, voor Zion wordt dit dan wel eerder aangeraden, + dat stelt je in staat om vroeg naar vegas te vertrekken en via VOF te gaan.

Vegas - Death Valley Junction vind ik een beetje een bizarre keuze. Die dag zie je dan toch niks ?
Darwin is eveneens een zeer rare keuze. In principe zou je hier ook een dag kunnen winnen.

Waarom op 31/7 de auto gaan inleveren ? Doe dit dan ofwel op 30/7 of houd hem bij tot je terugreist. Je moet immers met alle bagage toch tot aan de luchthaven en dat gaat je ook iets kosten.

Inzake autohuur kan je eens de opties bekijken, met name het verschil tussen huur van 12/7 tot 2/8 en 12/7 tot 30/7.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik zou inderdaad ook op de dag van aankomst de auto ophalen. Inleveren als je in San Francisco aankomt vind ik dan geen heel gek idee, de parkeerkosten bij de hotels zijn vaak erg hoog en je hebt je auto daar toch niet nodig. Maar zoals eerder aangegeven zou ik de auto dan inleveren op de dag dat je in SF aankomt. Scheelt je de volgende dag weer tijd.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
arjandevries0609
Amerika-ontdekker

Het stukje dat ik lastig vind is tussen las vegas en yosemite.
ik wil dantes view, bad water basin en zabriskies ppoint zien.
Wat zou een juiste verdeling zijn tussen zien en rijden en slapen?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt het nu alleen over Death Valley eigenlijk. Je zou bv Las Vegas - Dantes View - Zabriskie point - Badwater kunnen doen en dan via de artist drive terug naar Furnace Creek en dan bv doorrijden naar Lone Pine. Daar heb je in principe tijd genoeg voor. Je zou er ook voor kunnen kiezen om IN Death Valley te overnachten. Maar DVjunction ligt echt aan de verkeerde kant. Vanuit Lone pine kan je de dag erop al dan niet bij de Alabama Hills beginnen en dan doorrijden naar Mono Lake en Bodie om dan rond Lee Vining te overnachten. Of, als bv Bodie je niet interesseert, kan je al de tioga pass naar Yosemite nemen. Voor in google maps voor Yosemite altijd Yosemite Valley in voor de handigheid.
Als je echt niet veel meer wilt zien in Death Valley zou je ook al wat verder kunnen rijden naar Bishop.

ik zou voor die 2 nachten SF de auto ook gewoon bij je houden. Het scheelt je tijd en gesjouw, bij meer nachten had het voor mij wat anders geweest. Ook in het begin, of je moet heel laat aankomen en bij het vliegveld overnachten, zou ik gewoon de auto al ophalen. Het scheelt gewoon weer gedoe de volgende ochtend.
arjandevries0609
Amerika-ontdekker

Ook het stukje tussen grand canyon en Bryce lijkt me om...
Zie mijn plaatje voor de route. Omdat ook Page genoemd wordt en dat ligt niet echt op de route. Of is er een andere route die beter is.
Monument Valley moet er wel bij zitten dus.

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

arjandevries0609 schreef:Omdat ook Page genoemd wordt en dat ligt niet echt op de route. Of is er een andere route die beter is.
Het gaat er toch niet om om overal de snelste/kortste route te nemen? Rondom Page is erg veel moois te zien, dus dat is een bestemming op zich. En makkelijk toe te voegen in jouw route. Maar je kunt het ook overslaan en rechtstreeks van de GC naar MV rijden.
arjandevries0609 schreef:Ook het stukje tussen grand canyon en Bryce lijkt me om...
Wat bedoel je precies? Je hebt tussen de GC en Bryce zelf de route via Hanksville aangegeven. Dat is een prachtige route van af Monument Valley. En ook het stuk van Capitol Reef naar Bryce via de UT12 is prachtig. Zie voor die routes eens ons 2013-verslag. Kijk ook eens in dat verslag en in ons 2015-verslag voor Death Valley en andere bezienswaardigheden op weg naar Yosemite.

Wil je minder ver rijden dan kun je Hanksville/Capitol Reef overslaan. Dan is de route GC - Monument Valley - Page - Bryce - Zion.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van hoe je precies wilt is het Grand Canyon - Page - Monument Valley - Hanksville. Je gaat dan vanaf de GC via de 89 naar Page en via de 98, 160 en 163 naar Monument Valley. Hou wel rekening met het uur tijdverschil tussen GC (of Page) en Monument Valley
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Voor Death Valley kan je kiezen voor Furnace Creek, Stovepipe Wells of Panamint Springs in het park zelf. Of je rijd verder tot bvb Lone Pine. Persoonlijk zou ik voor één van de eerste drie kijken, dan heb je iets meer tijd in de vallei, Lone Pine is toch wel ook al een eindje eruit (1 uur verder), en heb je ook de kolere uren (avond, nacht en ochtend) in DV. Panamint zou normaal het goedkoopste moeten zijn.

De meest gebruikte routes vanaf de GC zijn:

GC - MV - Page - Bryce - Zion
GC - Page - MV - Capitol reef - Bryce - Zion
.... (maar dan is er veel meer tijd nodig)

Alles hangt af van de tijd. In principe kunnen jullie de tweede optie doen. Is dit wat extra kilometers ? Uiteraard wel, maar je kan ook moeilijk verwachten dat alles mooi op 1 rij ligt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
arjandevries0609
Amerika-ontdekker

Wat is dan de beste plek om te verblijven bij monument valley?
moet je dan niet een flink stuk terug om bij page te komen?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Gouldings Lodge in MV zelf
Of Mexican Hat iets verder op.

Ja, voor Page rij je iets om als je daarna de MV doet, maar dat is het wel waard met fenomeen ANTELOPE CANYON.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Of natuurlijk The View Hotel. :wink: Wij zaten in 2008 met onze kinderen in een cabin op Gouldins Campground, zie hier en hier ons verslag (ook voor Antelope Canyon).

Ik begrijp je opmerking over Page niet helemaal; je hoeft niet meer terug. Je gaat van de Grand Canyon naar Page, daar overnacht je, en de volgende dag rij je naar MV. Je zou het zelfs in 1 dag kunnen doen, als je vroeg vertrekt bij de GC. Dan rij je dus van de GC via Page (met Antelope Canyon en Horseshoe Bend) naar MV.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je besluit de Antelope canyon te bezoeken, reserveer dan van te voren, zodat je niet later op de dag terug hoeft komen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
arjandevries0609
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Of natuurlijk The View Hotel. :wink: Wij zaten in 2008 met onze kinderen in een cabin op Gouldins Campground, zie hier en hier ons verslag (ook voor Antelope Canyon).

Ik begrijp je opmerking over Page niet helemaal; je hoeft niet meer terug. Je gaat van de Grand Canyon naar Page, daar overnacht je, en de volgende dag rij je naar MV. Je zou het zelfs in 1 dag kunnen doen, als je vroeg vertrekt bij de GC. Dan rij je dus van de GC via Page (met Antelope Canyon en Horseshoe Bend) naar MV.

Marianne
Ik bedoelde dat je van grand canyon naar MV rijdt. Daar overnacht en dan een stukje terug en dan naar Page. Vanuit Page naar Bryce.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is afhankelijk of je die lus via Capitol Reef er in wilt hebben of niet. Zoals gezegd heb je in dat geval de route GC - Page - MV - Capitol Reef - Bryce- Zion.
Zonder Capitol Reef wordt het GC - MV - Page - Bryce - Zion. Dan rij je vanuit MV weer min of meer terug inderdaad. Ook het stuk naar Bryce rij je deels dubbel.
In jullie voorstel heb je in principe voldoende tijd om zowel Page als Capitol Reef mee te nemen. Je hebt dan twee prachtige wegen (de UT95 en de Ut12) en geen dubbele stukken.

Ik zou de route zo doen:
12-jul naar LA
13-jul LA
14-jul LA - Needles
15-jul Needles - Grand Canyon
16-jul Grand Canyon
17-jul Grand Canyon - Page
18-jul Page - Monument Valley
19-jul Monument Valley - Torrey
20-jul Torrey - Bryce
21-jul Bryce - Zion
22-jul Zion
23-jul Zion - Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul Las Vegas - Death Valley
26-jul Death Valley - Lee Vining
27-jul Lee Vining - Yosemite
28-jul Yosemite
29-jul Yosemite
30-jul Yosemite - San Francisco
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco

Wacht niet te lang met het vastleggen van accommodatie. Je kunt altijd nog annuleren dus je legt je nog niet volledig vast.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2011 in The View hotel overnacht. Het is prijzig maar wij vonden dit qua locatie, met een schitterend uitzicht, het mooiste hotel tijdens onze reis.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
arjandevries0609
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Het is afhankelijk of je die lus via Capitol Reef er in wilt hebben of niet. Zoals gezegd heb je in dat geval de route GC - Page - MV - Capitol Reef - Bryce- Zion.
Zonder Capitol Reef wordt het GC - MV - Page - Bryce - Zion. Dan rij je vanuit MV weer min of meer terug inderdaad. Ook het stuk naar Bryce rij je deels dubbel.
In jullie voorstel heb je in principe voldoende tijd om zowel Page als Capitol Reef mee te nemen. Je hebt dan twee prachtige wegen (de UT95 en de Ut12) en geen dubbele stukken.

Ik zou de route zo doen:
12-jul naar LA
13-jul LA
14-jul LA - Needles
15-jul Needles - Grand Canyon
16-jul Grand Canyon
17-jul Grand Canyon - Page
18-jul Page - Monument Valley
19-jul Monument Valley - Torrey
20-jul Torrey - Bryce
21-jul Bryce - Zion
22-jul Zion
23-jul Zion - Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul Las Vegas - Death Valley
26-jul Death Valley - Lee Vining
27-jul Lee Vining - Yosemite
28-jul Yosemite
29-jul Yosemite
30-jul Yosemite - San Francisco
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco

Wacht niet te lang met het vastleggen van accommodatie. Je kunt altijd nog annuleren dus je legt je nog niet volledig vast.

Marianne
Ziet er goed uit!
Tips om bij DV te verblijven voor 2 nachten met een gezin van 4 (2 volw 2 kids 15 en 17)
De hotels in DV lijken al vol als ik de data op de site invoer.
Is Williams een optie?
arjandevries0609
Amerika-ontdekker

Nog even een vraag aangaande hotels.
Wat is wijsheid: via de site van het hotel boeken of via bv trivago.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Gewoon kijken wat het goedkoopste is. Als je rechtstreeks bij het hotel boekt kun je soms gebruik maken van de AAA-korting (als je lid bent van de ANWB). Wij hebben vaak hotels die niet bij de boekingssites staan, ik zou zeker altijd verder kijken dan alleen de boekingssites.
arjandevries0609 schreef:Tips om bij DV te verblijven voor 2 nachten met een gezin van 4 (2 volw 2 kids 15 en 17)
De hotels in DV lijken al vol als ik de data op de site invoer.
Is Williams een optie?
Williams ligt niet bij DV. Voor de GC zou het een mogelijkheid zijn maar Tusayan ligt beter. Je zou iets vast kunnen leggen en dan regelmatig kijken of er iets in het park vrij komt. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com en http://www.visitgrandcanyon.com.
Voor de 15e zie ik een kamer in de Maswik Lodge South. Dat is een mooie en heel betaalbare optie. zou ik meteen vastleggen.
De Yavapia Lodge heeft ook wel beschikbaarheid. Is luxer. De ligging is iets minder vind ik maar wel midden in het park, op loopafstand van winkels en het visitor center.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer