Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Leentje-s: tips rondreis Grand/Bryce/Antelope Canyon, Monument Valley en Sedona.
Reis Leentje-s: tips rondreis Grand/Bryce/Antelope Canyon, Monument Valley en Sedona.
Wij gaan de laatste week van april een 9-daagse rondreis maken en bij het zoeken naar info kwam ik ook dit forum tegen. Ik heb her en der al het een en ander gelezen, maar wil jullie graag ons geplande reisschema voorleggen in de hoop op tips en de do's en de dont's. De auto is al gehuurd en de hotels zijn gereserveerd om zeker te zijn van een plek om te overnachten (maar kunnen nog gewijzigd of geannuleerd worden). Er zitten wat langere afstanden tussen, maar dat vinden we niet erg. De ligging van de hotels waar we overnachten zijn soms ook gekozen vanwege de prijs, we vinden het geen probleem dat we dan wat verder moeten rijden om ergens te komen.We denken dat dit te doen moet zijn en dat we zo in een beperkte tijd toch heel wat kunnen zien. Maar het is onze eerste keer dat we zoiets doen, vandaar mijn vraag aan de meer ervaren Amerikareizigers. Misschien zijn er dingen die we over het hoofd zien, of die we beslist moeten bezoeken, mooie routes om te rijden etc. Alvast bedankt voor reacties!
dag 1: van Tucson naar de Grand Canyon (2 overnachtingen in Williams)
dag 2: Grand Canyon
dag 3: van Williams naar Bryce Canyon (2 overnachtingen in Tropic)
dag 4: Bryce Canyon
dag 5: van Tropic naar de Antilope Canyon / Horseshoe Bend (2 overnachtingen in Page)
dag 6: Antilope Canyon / Horseshoe Bend
Dag 7: van Page naar Momument Valley (1 overnachting in Bluff)
dag 8: van Bluff (langs de onderkant van Monument Valley) naar Sedona (1 overnachting in Sedona)
dag 9: Sedona, eind van de middag weer naar Tucson
dag 1: van Tucson naar de Grand Canyon (2 overnachtingen in Williams)
dag 2: Grand Canyon
dag 3: van Williams naar Bryce Canyon (2 overnachtingen in Tropic)
dag 4: Bryce Canyon
dag 5: van Tropic naar de Antilope Canyon / Horseshoe Bend (2 overnachtingen in Page)
dag 6: Antilope Canyon / Horseshoe Bend
Dag 7: van Page naar Momument Valley (1 overnachting in Bluff)
dag 8: van Bluff (langs de onderkant van Monument Valley) naar Sedona (1 overnachting in Sedona)
dag 9: Sedona, eind van de middag weer naar Tucson
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Leentje-s: tips rondreis Grand/Bryce/Antelope Canyon, Monument Valley en Sedona.
Het kan zo wel, maar er zitten inderdaad wat lange ritten in.
Voor de GC zou ik wel altijd opteren voor een overnachting aan de rim. Vb Bright Angel of Maswik Lodge. Door te overnachten in Williams mis je sunset en sunrise, toch wel bijzondere momenten.
Er blijft wel weinig tijd over voor Tucson.
Dag 5 kan je 's ochtends al naar Page vertrekken gezien je de dag ervoor volledig voor Bryce hebt.
In principe kan je dan op die dag nog Antelope Canyon en Horseshoe Bend doen.
De 2de nacht kan hier in principe weg. Die zou je dan aan het einde voor een dagje extra bij Tucson kunnen gebruiken.
Misschien heb je iets aan ons verslag van 2012.
Groetjes,
Ingrid
Voor de GC zou ik wel altijd opteren voor een overnachting aan de rim. Vb Bright Angel of Maswik Lodge. Door te overnachten in Williams mis je sunset en sunrise, toch wel bijzondere momenten.
Er blijft wel weinig tijd over voor Tucson.
Dag 5 kan je 's ochtends al naar Page vertrekken gezien je de dag ervoor volledig voor Bryce hebt.
In principe kan je dan op die dag nog Antelope Canyon en Horseshoe Bend doen.
De 2de nacht kan hier in principe weg. Die zou je dan aan het einde voor een dagje extra bij Tucson kunnen gebruiken.
Misschien heb je iets aan ons verslag van 2012.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Leentje-s: tips rondreis Grand/Bryce/Antelope Canyon, Monument Valley en Sedona.
Ben het met Ingrid eens. Eén dag extra Tucson ten koste van 1 nacht Page. Geeft ook meer rust aan het eind van de route.
Wij zijn nog niet in Tucson geweest, maar wat ik gelezen heb valt er in de omgeving veel moois te zien zoals Saguaro NP en daar heb je na de rit vanuit Sedona weinig tijd voor.
Bluff t.o.v. Monument Valley is ook niet gunstig. Heen en terug naar het park is dit toch zo'n 150 km. Is er niets meer te vinden in MV zelf ? Goulding Lodge misschien ? Zo niet dan zou ik eerder kiezen voor bv Kayenta. Van daaruit is de rit naar Sedona ook een stuk korter. Sedona en omgeving is nl ook zeer de moeite waard. Kijk maar eens op http://www.ontdekamerika.nl voor de bezienswaardigheden aldaar.
Wij zijn nog niet in Tucson geweest, maar wat ik gelezen heb valt er in de omgeving veel moois te zien zoals Saguaro NP en daar heb je na de rit vanuit Sedona weinig tijd voor.
Bluff t.o.v. Monument Valley is ook niet gunstig. Heen en terug naar het park is dit toch zo'n 150 km. Is er niets meer te vinden in MV zelf ? Goulding Lodge misschien ? Zo niet dan zou ik eerder kiezen voor bv Kayenta. Van daaruit is de rit naar Sedona ook een stuk korter. Sedona en omgeving is nl ook zeer de moeite waard. Kijk maar eens op http://www.ontdekamerika.nl voor de bezienswaardigheden aldaar.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe ga je precies rijden? Er zitten wat dubbele stukken in. Tussen Williams - ik zou ook proberen iets in het park te vinden- naar Bryce zou je naar Page kunnen gaan. Met Page later in de route kun je er nu voor kiezen om de 89a te nemen.
Twee nachten Bryce is misschien niet nodig. Hou er rekening mee dat het er nog erg koud kan zijn.
Het zou wel mooi zijn als je via de 12 en de 95 zou kunnen rijden maar dan moet je wel veel omgooien.
Marianne
Twee nachten Bryce is misschien niet nodig. Hou er rekening mee dat het er nog erg koud kan zijn.
Het zou wel mooi zijn als je via de 12 en de 95 zou kunnen rijden maar dan moet je wel veel omgooien.
Marianne
Dank jullie wel voor de reacties!
Allereerst even ter aanvulling: voordat we deze 9 dagen gaan rondreizen verblijven we 11 nachten in Tucson en ook nog 2 nachten erna (familiebezoek), dus tijd genoeg voor Tucson. We zullen vanuit Tucson de omgeving daar gaan bekijken.
We hebben voor Williams gekozen vanwege de prijs, dichter bij de Grand Canyon is erg duur. Bij Monument Valley konden we ook niets betaalbaars vinden in de buurt maar ik ga zeker nog even kijken naar de opties die genoemd worden.
@Marianne: we hebben verder nog niet naar de routes gekeken, alleen van welke plaats we naar welke plaats gaan. Ook daar gaan we zeker nog even naar kijken, eventueel de route omgooien kan nog aangezien we alle hotels nog kosteloos kunnen annuleren. We hebben gekozen om een paar keer 2 nachten ergens te verblijven om genoeg tijd te hebben dingen te zien en wat rust te hebben, maar het is best lastig om in te schatten hoeveel tijd je nodig hebt om iets te kunnen zien.
@Ingrid14: ik heb al even het een en ander gelezen van je reisverslag, daar ga ik de komende dagen nog wat meer tijd aan besteden!
@Ingrid Zw: ik kan via die link geen informatie vinden, maar ik zal nog wel verder googlen naar Sedona. Ik kwam er via deze site achter dat het een leuke plaats moet zijn.
Allereerst even ter aanvulling: voordat we deze 9 dagen gaan rondreizen verblijven we 11 nachten in Tucson en ook nog 2 nachten erna (familiebezoek), dus tijd genoeg voor Tucson. We zullen vanuit Tucson de omgeving daar gaan bekijken.
We hebben voor Williams gekozen vanwege de prijs, dichter bij de Grand Canyon is erg duur. Bij Monument Valley konden we ook niets betaalbaars vinden in de buurt maar ik ga zeker nog even kijken naar de opties die genoemd worden.
@Marianne: we hebben verder nog niet naar de routes gekeken, alleen van welke plaats we naar welke plaats gaan. Ook daar gaan we zeker nog even naar kijken, eventueel de route omgooien kan nog aangezien we alle hotels nog kosteloos kunnen annuleren. We hebben gekozen om een paar keer 2 nachten ergens te verblijven om genoeg tijd te hebben dingen te zien en wat rust te hebben, maar het is best lastig om in te schatten hoeveel tijd je nodig hebt om iets te kunnen zien.
@Ingrid14: ik heb al even het een en ander gelezen van je reisverslag, daar ga ik de komende dagen nog wat meer tijd aan besteden!
@Ingrid Zw: ik kan via die link geen informatie vinden, maar ik zal nog wel verder googlen naar Sedona. Ik kwam er via deze site achter dat het een leuke plaats moet zijn.
Aanvulling: er waren nog 4 kamers beschikbaar in een hotel in Kayenta, heb voor de zekerheid maar een kamer gereserveerd zodat we kunnen kiezen of we in Bluff gaan overnachten of in Kayenta. Zo op de kaart te zien lijkt dit me inderdaad handiger. Dank je voor de tip dus!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Sorry Leentje die link klopt inderdaad niet. Het moet zijn http://www.ontdek-amerika.nl. Dus met een streepje ertussen. Kijk bij bezienswaardigheden bij Arizona/Sedona. In Tucson dus meer dan genoeg te besteden. Dan is een extra dag Sedona ook wel aantrekkelijk.
2011: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk voor de GC eens op http://www.grandcanyonlodges.com. Er zijn echt heel betaalbare opties in het park, zoals de bright Angel Lodge en de Maswik Lodge South. Het is zeker voor 1 nacht echt een aanrader om aan de rim te zitten.Leentje-s schreef:We hebben voor Williams gekozen vanwege de prijs, dichter bij de Grand Canyon is erg duur. Bij Monument Valley konden we ook niets betaalbaars vinden in de buurt maar ik ga zeker nog even kijken naar de opties die genoemd worden.
Voor MV kun je ook de san Juan Inn in Mexican Hat proberen. Of kijk naar Tipi Village.
Is het niet mogelijk om met zoveel tijd in Tucson nog een dag extra aan je rondreis toe te voegen? Dat maakt de mogelijkheden een stuk groter. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor ZIon, Bryce, Page en de GC, en in ons 2013-verslag voor de UT12, Capitol Reef en de UT95.
Marianne
Ik heb gekeken naar de lodges via de link, maar alles is vol voor de 2 nachten die wij willen (ook 1 nacht kan niet). Dat zijn locaties die je dus veel eerder moet boeken. San Juan Inn is ook vol voor de nacht dat we er zijn. De site van Tipi Village geeft niet aan of er plaats is, dan moet je eerst contact opnemen. We hadden eerder dit soort dingen moeten bekijken en moeten plannen, maar wegens omstandigheden hebben we het op z'n beloop gelaten.
Onze reis is vooral bedoeld als familiebezoek, dus we kiezen er bewust voor zoveel tijd bij de familie door te brengen en daarnaast van de mogelijkheid gebruik te maken (nu we er toch zijn
) ook een paar dagen op pad te gaan en een en ander te bekijken.
Van het weekend heb ik meer tijd en ga ik zeker je reisverslagen lezen voor meer info.
Onze reis is vooral bedoeld als familiebezoek, dus we kiezen er bewust voor zoveel tijd bij de familie door te brengen en daarnaast van de mogelijkheid gebruik te maken (nu we er toch zijn

Van het weekend heb ik meer tijd en ga ik zeker je reisverslagen lezen voor meer info.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt zo nu en dan eens checken of er iets vrij komt, er zijn regelmatig annuleringen. Of de route omdraaien, of misschien wat schuiven met de periode in Tucson?
Marianne
Marianne
Verschuiven gaat niet lukken vanwege familie festiviteiten, maar dat vinden we niet erg. Wie weet gaan we nog wel eens een keer, dan zullen we het in ieder geval wat eerder gaat plannen. Nu is het te kort dag voor ons om het om te gooien. Wel nemen we in overweging om te overnachten in Kayenta in plaats van in Bluff, het is in ieder geval dichter bij Sedona, alhoewel het mijn man leuk lijkt om het rondje te rijden om Monument Valley heen (maar dat kunnen we natuurlijk evengoed doen als we in Kayenta overnachten). Ik ga me van het weekend 'storten' op de reisverslagen om nog wat tips op te doen en dan gaan we hopelijk genieten van ons bezoek en de rondreis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 847 Weergaves
-
Laatste bericht door Vosmos
-
- 18 Reacties