Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis gibbert: LA - Vegas - SF - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
gibbert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis gibbert: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door gibbert »

Hoi allen,

Ook wij (ik en mijn vriendin) plannen dit jaar een roadtrip in de USA, periode oktober - november. We hebben al veel rondgekeken en een aantal zaken liggen reeds vast, maar dit zou zowat onze route worden. We hebben een campervan geboekt (Escape Campervans) en zouden zoveel mogelijk eten en overnachtingen met die campervan willen doen.

Dag 01 : Aankomst Los Angeles (22/10)
Dag 02 : Los Angeles
Dag 03 : Los Angeles - Joshua Tree - X (Page?)
Dag 04 : X - Grand Canyon (Mather Campground)
Dag 05 : Grand Canyon
Dag 06 : Grand Canyon - Monument Valley (Goulding Lodge campground)
Dag 07 : Monument Vally - Antelope Canyon - Bryce Canyon (North campground)
Dag 08 : Bryce Canyon - Zion (Watchman campground)
Dag 09 : Zion
Dag 10 : Zion - Las Vegas
Dag 11 : Las Vegas
Dag 12 : Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek campground)
Dag 13 : Death Valley - Mammoth Lake
Dag 14 : Mammoth Lake - Yosemite
Dag 15 : Yosemite
Dag 16 : Yosemite - San Francisco
Dag 17 : San Francisco
Dag 18 : San Francisco - Channel Island - Santa Barbara
Dag 19 : Santa Barbara - Los Angeles
Dag 20 : Los Angeles
Dag 21 : vertrek Los Angeles

Vanuit jullie ervaring zijn alle tips en opmerkingen meer dan welkom :)

In het bijzonder had ik ook graag wat extra input gehad over volgende items :
  • Enige tips voor de overnachting tussen Joshua Tree en Grand Canyon?
  • Zou een combinatie met een dagje snowboarden in Mammoth Lake mogelijk zijn, of is dit begin november wel heel optimistisch?
  • We zouden in Las Vegas graag wat over the top gaan doen in afwisseling van de National Parks. Lees: hotel op de Strip en een gokje wagen, dat soort dingen. Zijn er sites of aanbiedingen die we in de gaten kunnen houden om een mooie deal te kunnen scoren voor een hotel genre Bellagio, Venetian, enzoverder?
  • Wat met de Tiago pass, kunnen we daar moeilijkheden verwachten die periode?
Alvast bedankt voor de reacties!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis gibbert: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Marcopstal »

Enige tips voor de overnachting tussen Joshua Tree en Grand Canyon?
Alvast niet Page, want dat ligt een stuk verder. Met Joshua Tree op het porgramma zou ik niet verder gaan dan Needles of Kingman. Geen bijzondere plaats, maar gewoon handig gelegen.
Zou een combinatie met een dagje snowboarden in Mammoth Lake mogelijk zijn, of is dit begin november wel heel optimistisch?
Niet onmogelijk, maar toch wat aan de optimistische kant.
We zouden in Las Vegas graag wat over the top gaan doen in afwisseling van de National Parks. Lees: hotel op de Strip en een gokje wagen, dat soort dingen. Zijn er sites of aanbiedingen die we in de gaten kunnen houden om een mooie deal te kunnen scoren voor een hotel genre Bellagio, Venetian, enzoverder?
Het weekend vermijden doet al heel veel.
Wat met de Tiago pass, kunnen we daar moeilijkheden verwachten die periode?
De TIOGA pass dus. Ja, in die periode is er een reële kans dat hij gesloten is. Het jarenlang gemiddelde als sluitingsdatum is 3 november.

Verder nog volgende:
San Francisco - Santa Barbara is te ver voor één dag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou de route omdraaien zodat je meer kans hebt op een open Tioga Pass.
Antelope Canyon ligt bij Page.
Ik zou Watchman vastleggen, zeker als je daar in een weekend zou zijn. Voor Yosemite lijkt mij reserveren ook verstandig.

Marianne
gibbert
Amerika-newbie

Bericht door gibbert »

Marcopstal schreef:Het weekend vermijden doet al heel veel.
Mooi, wij zitten daar dinsdag tem donderdag, dus dat zit al goed.
Marcopstal schreef:San Francisco - Santa Barbara is te ver voor één dag.
Ik heb 5u rijden via Google Maps, valt toch goed mee? Of bedoel je in combinatie met Channel Island? Santa Barabara zou enkel dienen als overnachtingsplek.
Marcopstal schreef:De TIOGA pass dus.
I stand corrected :angel:
Martin & Marianne schreef:Ik zou de route omdraaien zodat je meer kans hebt op een open Tioga Pass.
Da's moeilijk, vliegtuig en campervan liggen reeds vast :)
We zijn wel aan het denken voor een alternatieve route waarbij we eventueel Mammoth Lake dan zouden overslaan, het stuk Death Valley - Yosemite hebben we nog niets vastgelegd (behalve overnachting in Furnace creek op dag 12)
Watchman is intussen reeds geboekt, thx!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eh .... Je doet toch een rondje LA? Dan kun je met de klok mee of tegen de klok in rijden. Ik pleit voor het eerste.

Als jullie er zijn zal de kustroute weer helemaal open zijn; wil je die dan niet nemen?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

San Francisco - Santa Barbara is 5 uur rijden via de 101 langs het binnenland, een oersaaie rit. Dat betekent dat je één van de mooiste wegen van California, de PCH (kustroute) direct links (of in dit geval rechts) laat liggen ? Ga je wel voor de kustroute dan is het een rit zonder stops van minstens 8 uur.

Overigens liggen de Channel Islands voorbij Santa Barbara. Wil je naar het nationaal park ? Dan moet je volgens mij tot Ventura rijden en is het van daaruit enkele richting 1 uur varen.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik zou LA niet splitsen 1 dag in het begin en 1 dag aan het eind.
Vertrek meteen de dag na je vlucht, je bent vroeg wakker en staat fris aan de start.
Wellicht is het handiger eerst naar SF te gaan en dan naar Yosemite.
Des te later in tijd des te meer kans dat de Tioga pass gesloten is.

Laat Channel Islands voor wat het is, gebruik die tijd op je route. Het gaat al snel genoeg.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
CTJENNN
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door CTJENNN »

gibbert schreef:Hoi allen,
[*] Enige tips voor de overnachting tussen Joshua Tree en Grand Canyon?

[*] Wat met de Tiago pass, kunnen we daar moeilijkheden verwachten die periode?[/list]

Alvast bedankt voor de reacties!
Houd er rekening mee dat je je camper niet op 1-2-3 mee krijgt. Je zal hier tijd door verliezen. Daarbuiten zal je ook nog naar de winkel willen want je hebt eten en andere dingen nodig => tijdsverlies. Wij zijn vorige maand om 11.00Hr in L.A. om de camper geweest, dan naar Joshua Tree gereden en we waren daar tegen 17.00... Je wil natuurlijk nog iets doen in het park zelf dus tegen dat je daar weg bent (veel later dan zonsondergang blijf je niet want dan is er niets te zien en vanaf 5 november is dat om 17.00 al...) is het donker.. dan wil je nog een goed stukje rijden naar de GC. Wij hebben overnacht in Kingman en zijn daar om 02.00 toegekomen (wij vonden dit niet erg maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarvoor staat te springen).

Houd er verder rekening mee dat dat de kustroute momenteel volledig dicht is tussen Monterey en Cambria. De gewone landslides zouden moeten weg zijn ergens tegen Juni maar de Bixby Creek Bridge is ook weg. De herstellingen daaraan zouden veel langer duren. Houd het in elk geval in de gaten voor je vertrekt...

Ter referentie onze blog: http://www.offwehuh.com
Marcopstal
Amerika-expert

CTJENNN schreef:
Houd er verder rekening mee dat dat de kustroute momenteel volledig dicht is tussen Monterey en Cambria. De gewone landslides zouden moeten weg zijn ergens tegen Juni maar de Bixby Creek Bridge is ook weg. De herstellingen daaraan zouden veel langer duren. Houd het in elk geval in de gaten voor je vertrekt...
Dit is geen correcte informatie.

1) De Bigby Creek Bridge staat er nog in volle glorie, het is de Pfeiffer Canyon Bridge die weg is.
2) Je kan vanaf Monterey wel degelijk een stuk naar het zuiden doen (één van de mooiste stukken), maar je moet daarna wel dezelfde weg terugkeren. Op zich niet dramatisch en echt nog wel de moeite.
CTJENNN
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door CTJENNN »

Voila.. dat dus.. maar niet onbelangrijk.. :thumbup:
Ontdek onze blog Off we huh?!?
http://www.offwehuh.com
gibbert
Amerika-newbie

Bericht door gibbert »

Hey,

Bedankt allemaal voor de reacties! Hierop afgaande hebben we onze planning intussen wat gewijzigd :

Dag 01 : Aankomst Los Angeles (22/10)
Dag 02 : Los Angeles
Dag 03 : Los Angeles - Joshua Tree - X (Page?)
Dag 04 : X - Grand Canyon (Mather Campground)
Dag 05 : Grand Canyon
Dag 06 : Grand Canyon - Monument Valley (Goulding Lodge campground)
Dag 07 : Monument Vally - Antelope Canyon - Bryce Canyon (North campground)
Dag 08 : Bryce Canyon - Zion (Watchman campground)
Dag 09 : Zion
Dag 10 : Zion - Las Vegas
Dag 11 : Las Vegas
Dag 12 : Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek campground)
Dag 13 : Death Valley - Yosemite (al dan niet over Tioga)
Dag 14 : Yosemite
Dag 15 : Yosemite - San Francisco
Dag 16 : San Francisco
Dag 17 : San Francisco - Julia Pfeiffer State Park - Piedras Blancas - Morro Bay (laten we mss nog iets vantussen vallen)
Dag 18 : Morro Bay - Ventura (incl Channel Island National Park)
Dag 19 : Ventura - Los Angeles (campervan moet binnen om 10:00)
Dag 20 : Los Angeles
Dag 21 : vertrek Los Angeles
CTJENNN schreef:Houd er rekening mee dat je je camper niet op 1-2-3 mee krijgt. Je zal hier tijd door verliezen. Daarbuiten zal je ook nog naar de winkel willen want je hebt eten en andere dingen nodig => tijdsverlies. Wij zijn vorige maand om 11.00Hr in L.A. om de camper geweest, dan naar Joshua Tree gereden en we waren daar tegen 17.00... Je wil natuurlijk nog iets doen in het park zelf dus tegen dat je daar weg bent (veel later dan zonsondergang blijf je niet want dan is er niets te zien en vanaf 5 november is dat om 17.00 al...) is het donker.. dan wil je nog een goed stukje rijden naar de GC. Wij hebben overnacht in Kingman en zijn daar om 02.00 toegekomen (wij vonden dit niet erg maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarvoor staat te springen).
Thanks! Erg nuttige info, gaan we nogeens verder over nadenken.
Marcopstal schreef:De Bigby Creek Bridge staat er nog in volle glorie, het is de Pfeiffer Canyon Bridge die weg is.
Inderdaad, heb intussen het forumtopic omtrent de Highway 1 closures doornomen. Voorlopig staat een reopening van de Pfeiffer bridge op 30/09, laat ons hopen dat daar niet teveel vertraging meer opgelopen wordt :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker een stop doen tussen DV en Yosemite.
En ik zou toch ook eens naar een rondje met de klok mee kijken.
Page ligt niet tussen Joshua Tree en de GC.

Marianne
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Vind ik ook Marianne! Gewoon omdraaien die route, want dan heb je meer zekerheid dat je route überhaupt door kan gaan bij Yosemite:)
Volgens mij leest de topic starter ook gewoon niet goed, want als je Page tussen Joshua Tree en Grand Canyon plaatst doe je echt iets verkeerd!
gibbert
Amerika-newbie

Bericht door gibbert »

Martin & Marianne schreef:Ik zou zeker een stop doen tussen DV en Yosemite.
Zijn we inderdaad ook nog aan het overwegen, maar dan wel liefst iets wat de moeite is ipv 'een stop om te stoppen'...
Martin & Marianne schreef:En ik zou toch ook eens naar een rondje met de klok mee kijken.
Mja, kan ik nog wel volgen, maar er liggen nu eenmaal al verschillende slaapplaatsen vast die allemaal niet of minder goed annuleerbaar zijn. En als we van SF naar LA de kustroute doen ligt de zee aan de juiste kant, toch? ;)
vimo schreef:Gewoon omdraaien die route, want dan heb je meer zekerheid dat je route überhaupt door kan gaan bij Yosemite:)
Hoezo? Ofwel is de pass open en rijden we daardoor, ofwel is hij niet open en rijden we rond. Toegegeven dat de tweede optie een paar uur scheelt maar verder zie ik niet in hoe dit onze planning serieus zou dwarsbomen?
vimo schreef:Volgens mij leest de topic starter ook gewoon niet goed, want als je Page tussen Joshua Tree en Grand Canyon plaatst doe je echt iets verkeerd!
Die staat daar inderdaad nog verkeerd. We zijn momenteel aan het denken om te overnachten in Needles tussen Joshua en Grand Canyon.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wel of niet de Tioga Pass betekent een mooie, kortere route, met veel bezienswaardigheden onderweg, die dus ook een tussenstop rechtvaardigen, of een langere en saaie route onderlangs. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor die route. Hou er rekening mee dat het in november al heel vroeg donker is; als je dan uit DV vertrekt voor Yosemite (overnacht je dan in de vallei?) heb je nauwelijks tijd om onderweg iets te doen want in het donker door het park rijden is niet aan te raden. Bedenk dat de Tioga Road ook onderdeel is van Yosemite, en net zo goed tijd verdient als de rest van het park. Het zou jammer zijn om daar geen tijd voor uit te trekken. Is Yosemite wel een must? Je zou ook SF em Yosemite over kunnen slaan en bijvoorbeeld Arches en Canyonlands mee kunnen nemen,
gibbert schreef: Mja, kan ik nog wel volgen, maar er liggen nu eenmaal al verschillende slaapplaatsen vast die allemaal niet of minder goed annuleerbaar zijn. En als we van SF naar LA de kustroute doen ligt de zee aan de juiste kant, toch?
Er is geen juiste kant. Als er iets vastligt is dat een goede reden om de route niet om te draaien. Het is wel handig als je aangeeft wat er vastligt, dan kunnen we daar met de adviezen rekening mee houden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 mei 2017, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert

gibbert schreef: Zijn we inderdaad ook nog aan het overwegen, maar dan wel liefst iets wat de moeite is ipv 'een stop om te stoppen'...
Het is nu net een stop om te "stoppen " die je nodig hebt. Als de Tioga Pass dicht is is het met een camper een rit van 9 tot 10 uur. Dat is op zich eigenlijk al te lang en je overnacht toch niet in Death Valley om de volgende ochtend er niets meer te kunnen doen. Is de Tioga Pass open, dan is het een rit van een uur of zes en zelfs dat geeft je weinig tijd. Langsheen de Tioga Pass zijn er immers tal van zaken die je "wil zien"
Mja, kan ik nog wel volgen, maar er liggen nu eenmaal al verschillende slaapplaatsen vast die allemaal niet of minder goed annuleerbaar zijn. En als we van SF naar LA de kustroute doen ligt de zee aan de juiste kant, toch? ;)
De zee ligt altijd aan de juiste kant.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht