Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rutmer007 (R&M): San Francisco - 3 weken 'round trip' [juli]

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rutmer007
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Rutmer007 (R&M): San Francisco - 3 weken 'round trip' [juli]

Bericht door Rutmer007 »

Beste medelezers,

Mijn vriendin en ik hebben zojuist tickets geboekt naar San Francisco. We vliegen op 20 juli en verwachten begin van de middag te landen op SFO. De retourvlucht staat gepland op woensdag 9 augustus om 15.00 uur. Het idee is om diezelfde ochtend aan het einde van onze vakantie vanuit Yosemite te rijden en niet meer San Francisco in te gaan (dat willen we uitgebreid doen aan het begin van de reis). Het gaat om met name om de highlights en zullen nog een auto gaan boeken (slapen in hotels / motels).

Onderstaand het schema tot nu toe:

Dag 01 [20 juli] : Aankomst SFO | 13.00 hours > 's middags stad bekijken, slapen in centrum, OV als vervoer.
Dag 02 [21 juli]: San Francisco | stad bekijken, is Alcatraz die moeite waard?
Dag 03 [22 juli]: San Francisco - Monterey | vroeg auto ophalen op SFO, middag Monterey Whale Watching excursie, daarna 17 mile drive?
Dag 04 [23 juli]: Monterey - Santa Barbara | highway 1 verder naar beneden, onderweg diverse stops of meer tijd in santa barbara
Dag 05 [24 juli]: Santa Barbara - Los Angeles | sunset strip, venice beach, beverly hills, santa monica pier
Dag 06 [25 juli]: Los Angeles | wellicht universal studios en anders kustdagje LA, slapen net buiten centrum of Palm Springs?
Dag 07 [26 juli]: Los Angeles - Kingman | via Joshua Tree NP langs Oatman
Dag 08 [27 juli]: Kingman - Grand Canyon | via een stukje route 66 (hackberry - seligman) naar GC, in flagstone slapen?
Dag 09 [28 juli]: Grand Canyon | Flagstone als uitgangsbasis? is deze extra dag in GC wel nodig? GC Skywalk doen?
Dag 10 [29 juli]: Grand Canyon - Monument Valley | rijden naar Bluff, daar slapen.
Dag 11 [30 juli]: Monument Valley - Page | Antilope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell bekijken (alle drie), slapen in Page
Dag 12 [31 juli]: Page - Bryce - Zion | 's ochtends Bryce kijken en door naar Zion, overnachten in Springdale of Hurricane
Dag 13 [1 augustus]: Zion | park bekijken, fiets huren, riverside walk
Dag 14 [2 augustus] : Zion - Las Vegas | optie onderweg; Valley of Fire of Hoover Dam bekijken voordat we inchecken op de Strip
Dag 15 [3 augustus]: Las Vegas | volle dag
Dag 16 [4 augustus]: Las Vegas - Death Valley - Bishop | rijden door DV, ivm hitte geen verder planning
Dag 17 [5 augustus]: Bishop - Yosemite NP | Tioga Pass rijden, waar slapen?
Dag 18 [6 augustus]: XXXXX - ruimte
Dag 19 [7 augustus]: XXXXX - ruimte
Dag 20 [8 augustus]: Yosemite NP | hele dag in park
Dag 21 [9 augustus]: Yosemite - SFO | vanuit Sonora (?) direct doorrijden naar vliegveld, auto inleveren en 15.00 hours vliegen

Zoals jullie kunnen zien zit er dus nog 2 dagen speling in en kunnen we dus nog zaken toevoegen of ergens langer blijven. Wat raden jullie aan?
- Een extra dag in San Francisco?
- Is bijvoorbeeld San Diego de moeite om erbij te plakken of wordt het dan een gehaast geheel?
- Moeten we Sequoia NP erbij pakken of missen we dan de Tioga Pass?
- Tevens vroeg ik mij af of de extra dag bij Grand Canyon wellicht wat te veel van het goede is (we zijn niet van plan daar een lange wandeltocht te maken), echter houden we dan nog meer speling over.

Andere unieke ervaringen of things to do? Tips en feedback is zeer welkom! Alvast dank.
Anonymous123

Re: Reis R&M: San Francisco - 3 weken 'round trip' [juli]

Bericht door Anonymous123 »

De eerste vraag die mij gelijk opdoet is: Wat nou als je de laatste dag met autopech komt te staan, terwijl je vlucht zo vertrekt? (even worst case scenario).
Ik zou sowieso een nacht in Bryce en Death Valley blijven.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik denk dat je eens terug alles moet gaan bekijken en overwegen.

Mijn advies is altijd om na aankomst direct te vertrekken (de dag zelf nog een kleine afstand bvb) en de volle dagen op de plaats waar je vliegt, in dit geval SF voor het einde te houden, dat is altijd relaxter.

Je zou dus na aankomst nog kunnen doorrijden naar Monterey, dat is een kleine 2 uur naar het zuiden.
Monterey- Santa Barbara is te ver voor één dag als je ook van uitzichten wil genieten. Een stuk Highway 1 kan je doen, maar doorrijden is onmogelijk aangezien er een brug weg is en je om moet rijden.
In LA slapen net buiten het centrum betekent enkele uren rijden, vaak in de avondspits dan.
Flagstone ? Ik vermoed dat je het over Flagstaff hebt. Dat ligt 1,5 tot 2 uur van de GC af en is dus geen goede overnachtingsplaats.
De skywalk ligt niet aan de south rim, maar aan de west rim, een totaal andere locatie en niet eens in het nationaal park dus. Daarenboven geven we wel even mee dat dit echt een "tourist trap is. Duur !!!
Waarom in Bluff gaan overnachten ? Dat is nog een heel stuk verder van je route af. Blijf in MV zelf of probeer Mexican Hat.
Bryce is het mooiste bij zonsopgang en zonsondergang. Een nacht daar is dus echt wel aangeraden.
De Hooverdam ligt niet op de route van Zion naar Vegas. Een bezoek kan, maar reken daarvoor toch een 2 uur extra bij op de rit van Zion naar Vegas. Jullie tijd in Vegas is wel beperkt met twee nachten.
Death Valley:"ivm hitte geen verdere planning" :shock: Dit is zo een dooddoener. Hier heb je echt wel een planning nodig en dit is ook een must. Doorrijden tot Bishop op één dag is ver, dan moet je zeker al om 8 uur Vegas uit.
Bishop - Yosemite geeft je weinig tijd voor bvb Bodie.

Een extra dag SF lijkt me wel nuttig. De andere dag zou je kunnen spenderen tussen Vegas en Yosemite.

Voor San Diego is er geen tijd, net zoals voor Sequoia.

De extra dag GC is niet absoluut noodzakelijk, ik zou deze verschuiven naar Bryce.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zou zeker de laatste nacht in SF overnachten. Dat geeft toch een stukje rust. Je weet inderdaad niet wat je onderweg kan overkomen (autopech, file etc.) waardoor je de vlucht niet kunt halen. Wij hadden bv de laatste dag het (beroerde) scenario dat onze huurauto opeens niet meer wilde starten. Gelukkig hadden we een hotel in de buurt van het vliegveld zodat we de auto achterlieten bij het hotel en een taxi hebben genomen.

Wb van Las Vegas naar Bishop: wij hebben deze route via Death Valley (met een paar korte tussenstops) ook gereden. Onze ervaring is dat dit goed te doen is. Anderen hebben wellicht een andere mening maar wij vonden de hitte in DV op z'n zachts gezegd niet aangenaam.
Flagstaff ligt niet gunstig voor Grand Canyon. Het mooiste is om in het park zelf te overnachten, (Grand Canyon Village) maar mocht er niets meer betaalbaars beschikbaar zijn kun je beter kiezen voor Williams. Ook nog een uur rijden maar wel een stuk korter dan Flagstaff.
Ga je alleen voor de uitzichtpunten dan is 1 overnachting voor GC voldoende.
In Bryce zou ik ook zeker een overnachting plannen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis Rutmer007 (R&M): San Francisco - 3 weken 'round trip' [juli]

Bericht door Hans B »

Is Alcatraz de moeite waard, dat is persoonlijk ’t maar wat je er zelf van vindt.
Ik vond het wel leuk.

Highway 1 vanaf Monterey naar Santa Barbara gaat je niet lukken er is een brug stuk.
Dat wordt dus niet langs de oceaan rijden, maar de 101.

Los Angeles – Kingman via Joshua Tree is een hele forse rit.
Tenzij je niet gaat wandelen in Joshua Tree, maar dan nog.
Algemeen: Verkijk je niet op de afstanden.

Flagstone zegt mij niks, je zal Flagstaff bedoelen, maar je kunt ook slapen in Williams.
Dan zit je bij de 1e afslag naar de Grand Canyon.

De Skywalk is in mijn ogen een tourist trap en ligt ook niet bij de South Rim.
Daarvoor moet je nog weer 100km’s rijden.

Een betere overnachting is in Tusayan, maar dan moet die er wel zijn.
Je bent al erg laat met je plan (en de mogelijke reserveringen).

Reserveer Antelope, zodat je niet een halve dag moet wachten.

Page – Bryce – Zion
Dat is wel erg enthousiast.
Page – Bryce en de volgende dag Bryce – Zion

Neem in alle parken de shuttlebus.

Las Vegas – DV – Bishoip is ook een behoorlijke rit.
Ik snap dat je ivm de hitte niet de auto uit wil,

Even meer investeren in de voorbereiding.
Amerika is geen vakantie (luieren) het is een reis mijlen maken, veel zien en wandelen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert

Hans B schreef:Highway 1 vanaf Monterey naar Santa Barbara gaat je niet lukken er is een brug stuk.
Dat wordt dus niet langs de oceaan rijden, maar de 101.
Het stuk heen en terug vanaf Monterey naar Big Sur zou ik toch niet overslaan.
Hans B schreef: Las Vegas – DV – Bishop is ook een behoorlijke rit.
Ik snap dat je ivm de hitte niet de auto uit wln.
Dat snap ik nu eerlijk gezegd niet. Het is in die periode nagenoeg even warm in Joshua Tree, Kingman, Las Vegas, ....

2 jaar terug hadden we in Death Valley 118°F en in Vegas 4 dagen 114°F. Die 4 graadjes maken het verschil niet.
Rutmer007
Amerika-newbie

Bericht door Rutmer007 »

Dank voor de vlotte reacties! We nemen de tips en adviezen graag ter harte. Change of plans dus. Eerdere feedback is verwerkt:

- bij aankomst direct door en aan het einde van de trip enkele dagen SF (eerst auto inleveren)
- lange reis kingsman - LA; in Joshua Tree NP wandelen doen we niet ivm de verwachting van al het andere 'natuur geweld'
- lange reis las vegas - bishop; bewuste keuze, we verwachten dat we voldoende zien middels de autotocht door DV ipv extra overnachting
- een nacht Bryce is ingepland, geeft inderdaad meer ruimte ook om nog wat te relaxen in Page
- GC ingekort; de tourist trap skywalk skippen we en gaan hier alleen voor de uitzichtpunten

Wat vinden jullie van onderstaande alternatieven (en met name de tweede)? We hebben nog steeds 1 vrij in te delen dag en gevoelsmatig al veel tijd in LA. Waar kunnen we volgens jullie deze extra dag het beste inzetten?

Dag 01 [20 juli] :Aankomst SFO | 13.00 hours, auto huren en naar Monterey rijden > wellicht nog langs Santa Cruz
Dag 02 [21 juli]: Monterey - Prismo Beach | ochtend whale tour, 17 miles drive carmel, middag rijden, Julia Pfeiffer Burns State Park
Dag 03 [22 juli]: Prismo Beach - LA | stop Santa Barbara, sunset strip, overnachten noord-kant LA
Dag 04 [23 juli]: LA | rondrij dagje met enice beach, beverly hills, santa monica pier, hollywood
Dag 05 [24 juli]: LA | universal studios, 's avonds (overnachten aan oost-kant LA)
Dag 06 [25 juli]: Los Angeles - Kingman | via Joshua Tree NP langs Oatman, stukje route 66
Dag 07 [26 juli]: Kingman - Grand Canyon | via een stukje route 66 (hackberry - seligman) naar GC, daar overnachten in Williams / Tusayan
Dag 08 [27 juli]: Grand Canyon - Monument Valley | uitzichtpunten GC daarna rijden + overnachten MVof in Mexican Hat
Dag 09 [28 juli]: Monument Valley - Page | vroeg vertrekken voor Antilope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell, slapen in Page
Dag 10 [29 juli]: Page - Bryce |
Dag 11 [30 juli]: Bryce - Zion | overnachten in Springdale of Hurricane
Dag 12 [31 juli]: Zion | overnachten in Springdale of Hurricane, fietsdag, angel's landing
Dag 13 [1 augustus]: Zion - Las Vegas | één van de beide onderweg: Valley of Fire of Hoover Dam bezoeken (we vertrekken vroeg uit Zion)
Dag 14 [2 augustus]: Las Vegas | volle dag
Dag 15 [3 augustus]: Las Vegas - Death Valley - Bishop |
Dag 16 [4 augustus]: Bishop - Yosemite NP | Tioga Pass rijden
Dag 17 [5 augustus]: Yosemite NP | volle dag park
Dag 18 [6 augustus]: Yosemite NP - San Fransisco | einde dag auto inleveren
Dag 19 [7 augustus]: XXXXX | extra dag SF of elders besteden zoals in Yosemite?
Dag 20 [8 augustus]: San Francisco | fietsen huren / alcatraz / shoppen
Dag 21 [9 augustus]: San Francisco | 15.00 hours vliegen

Het brengt ons aan het twijfelen of het wellicht beter is de route om te draaien. Het lijkt dan veel op de 'voorbeeld' rondreis zoals op de website omschreven http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html wat mijns inziens realistisch zou moeten zijn.

Dag 01 [20 juli] :Aankomst SFO - Yosemite NP| 13.00 hours, auto huren en direct richting Sonora rijden (215 km)
Dag 02 [21 juli]: Yosemite NP | hele dag park, waar overnachten?
Dag 03 [22 juli]: Yosemite NP - Bisshop | tioga pass rijden
Dag 04 [23 juli]: Bishop - Death Valley - Las Vegas | lange rit, zijn we ons bewust van maar te doen obv diverse ervaringen
Dag 05 [24 juli]: Las Vegas | hele dag stad
Dag 06 [25 juli]: Las Vegas - Zion| overnachten in Springdale of Hurricane,
Dag 07 [26 juli]: Zion | hele dag park, fietsdag, angel's landing
Dag 08 [27 juli]: Zion - Bryce | mogelijk extra tijd in Zion en door naar Bryce, korte reistijd
Dag 09 [28 juli]: Bryce - Page | 's ochtends vroeg Bryce, middag relaxen bij Lake Powell (eventueel nog Horseshoe Bend)
Dag 10 [29 juli]: Page - Monument Valley |Antilope Canyon, Horseshoe bend en door naar MV, slapen in Mexican Hat
Dag 11 [30 juli]: Monument Valley - Grand Canyon | vroeg weg, veel tijd besteden aan GC / overnachten Williams of Tusayan
Dag 12 [31 juli]: Grand Canyon - Kingman | 's ochtends eventueel nog GC eventueel en door naar Kingman
Dag 13 [1 augustus]: Kingman - LA | via Joshua Tree NP langs Oatman, stukje route 66, 's avonds aankomst LA (overnachten aan west-kant)
Dag 14 [2 augustus]: LA | rustdag / sunset strip, venice beach, beverly hills, santa monica pier
Dag 15 [3 augustus]: LA | universal studios, 's avonds (overnachten aan noord-kant LA)
Dag 16 [4 augustus]: LA - Prismo Beach| via malibu langs santa barbara, Point Mugu State Park
Dag 17 [5 augustus]: Prismo Beach - Monterey| Julia Pfeiffer Burns State Park, deels omrijden ivm gesloten Big Sur bridge,
Dag 18 [6 augustus]: Monterey - San Fransisco | 's ochtends whale watching, langs santa cruz naar vliegveld en einde dag auto inleveren
Dag 19 [7 augustus]: XXXXX | extra dag SF of elders besteden zoals in Yosemite?

We hebben redelijk last minute besloten om naar America te gaan. Het is nu zaak dat we zsm de route helder hebben zodat we zaken kunnen gaan vastleggen, vandaar ook het inroepen van jullie hulp om eea te versnellen ;) nogmaals dank voor de feedback!
Marcopstal
Amerika-expert

De richting maakt op zich niet zoveel uit.

Wat hiervoor bepalend kan zijn is het vermijden van het weekend voor plaatsen zoals Yosemite (drukker) of Las Vegas (veel duurder).

Jullia Pfeiffer Burns is momenteel nog onbereikbaar en de vooruitzichten vooor de zomer zijn niet gunstig.

Met de extra dag zijn er in deze route nog twee opties denk ik:
- na Yosemite naar Lake Tahoe gaan voor 1 nacht en van daaruit naar SF
- een extra dag SF
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

13.00 aankomen betekent meestal dat je op zn vroegst rond 15u weg kan met de auto. Ik zou zelf dan niet meer helemaal naar Yosemite rijden, al wordt het voorbij Livermoore wel een stuk rustiger op de weg.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Wat die extra dag betreft zou ik een overnachting in Death Valley doen.
Rutmer007
Amerika-newbie

Bericht door Rutmer007 »

Voor wat betreft de richting; wat zijn andere overwegingen hierin?

Gevoelsmatig past de rondreis (conform het 'voorbeeld' schema) namelijk erg goed in elkaar als je vanaf SF direct start met Yosemite. We hebben er ook geen moeite mee om de eerste dag direct even door te zetten, we zijn nog jong ;)

Ik denk dat we de extra dag in SF gaan besteden. Wellicht een wedstrijd in het AT&T Park nog meepakken.
Marcopstal
Amerika-expert

Wat de periode juli-augustus betreft vind ik dit de enige overweging:
Wat hiervoor bepalend kan zijn is het vermijden van het weekend voor plaatsen zoals Yosemite (drukker) of Las Vegas (veel duurder).
Als je door de richting te wijzigen het weekend vermijd in Yosemite of Vegas is dat een optie, zoniet maakt het niet echt uit. Dea fstand tot Monterey is wel korter dan tot Yosemite en op dat vlak eigenlijk ook een betere keuze.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Rutmer007 schreef: Gevoelsmatig past de rondreis (conform het 'voorbeeld' schema) namelijk erg goed in elkaar als je vanaf SF direct start met Yosemite. We hebben er ook geen moeite mee om de eerste dag direct even door te zetten, we zijn nog jong ;)
Ik weet niet wat je leeftijd daar mee te maken heeft; het blijft een uur of 4 rijden en je hebt een lange reis achter de rug; voor het gevoel is het al middernacht als je in de auto stapt. Ik ben wel een voorstander van eerst Yosemite, maar dan wel ná een overnachting onderweg, en niet tot aan het park. Je tijd voor Yosemite is zo ook heel beperkt; trek er een dag meer voor uit, of doe een stop in Lee Vining/Mammoth Lakes én in Death Valley. Dan heb je meer tijd voor Yosemite en voor Bodie, Mono Lake etc.
Met de route met de klok mee vermijd je het weekend in Yosemite. En je bent er iets eerder waardoor de watervallen nog wat krachtiger zullen zijn.
Ik weet niet hoe je bij Sonora komt als uitvalsbasis voor Yosemite; dat is ongeveer 2 uur rijden van de vallei vandaan. Kijk eens naar de mogelijkheden in het park, op http://www.travelyosemite.com.

Marianne
Rutmer007
Amerika-newbie

Bericht door Rutmer007 »

Dank voor alle hulp tot dusver!

We lopen direct al tegen een efficiënte planning in Yosemite aan. Zoals het nu lijkt gaat een overnachting in het park niet meer lukken ivm bezetting. Heeft iemand ervaring en kennis hoe dit stukje slim in te vullen? Ik heb namelijk geen idee wat wel en niet mogelijk is met de (huur) auto.

dag 1 | we verwachten rond 15.00 uur vanaf SFO te vertrekken, is Modesto een goede uitvalsbasis voor Yosemite of toch Oakhurst?
dag 2 | vanuit bovenstaande misschien eerst Mariposa Grove en dan andere highlights [overnachten aan de oost kant zoals lee vinning of weer aan de west kant?]
dag 3 | besteden aan het park en via Tioga Pass zo pas einde middag aankomen in Bishop.

We hebben niet de ambitie / illusie dat we alles mee kunnen pakken in de beperkte tijd, echter welke highlights of activiteiten zijn must do's in de tijd beschikbaar? Met name op dag 2 en dag 3 is veel ruimte voor bezoek aan het park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens op googemaps voor de afstand Modesto - Yosemite Village. Het is meer dan 2,5 uur rijden. Dus nee, geen goede uitvalsbasis.
De Mariposa Grove is nog gesloten, dus dat is ook geen optie. Oakhurst is dan ook minder interessant. Lee Vining is een alternatief voor Bishop, niet voor een bezoek aan de vallei of Glacier Point. Pak de kaart op www.nps.gov/yose er eens bij.
Ik zie op 6 augustus nog wel iets vrij in Half Dome Village. Leg daar iets vast; dan kun je altijd nog nadenken over de verdere invulling.
Kijk eens in ons 2013- en 2015-verlag voor Yosemite. De Panorama Trail is een aanrader als je wilt wandelen, of doe een aantal korte wandelingen (Zie bijvoorbeeld mijn wandelsite daarvoor).

Misschien eerst SF en dan naar Yosemite om het weekend daar te vermijden?
Dus:
dag 1 naar SF
dag 2 SF
dag 3 SF - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 yosemite - Mammoth Lakes/Lee Vining (bezoek Bodie)
dag ML - Death Valley
dag 7 DV - Las Vegas

Of vanuit SF eerst naar Monterey.

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Rutmer007 schreef: - lange reis kingsman - LA; in Joshua Tree NP wandelen doen we niet ivm de verwachting van al het andere 'natuur geweld'
- lange reis las vegas - bishop; bewuste keuze, we verwachten dat we voldoende zien middels de autotocht door DV ipv extra overnachting
Wij reizen zelf altijd aan "hoog tempo" maar dit vind ik echt twee fouten.
Kingman-LA zou ik ook wel op 1 dag durven doen maar je statement daar ivm Joshua Tree is wel echt fout. Het is een prachtig park! Daar een stukje onverharde weg rijden tussen de Joshua Trees of rondstruinen tussen de grote rotsen en een trail doen -> dat vind ik echt wel topervaringen die voor mij meer natuurgeweld tonen dan bvb Grand Canyon en Yosemite (waar het heel druk is). Voorzie dus toch maar om wat te genieten van dit mooie park (op tijd vertrekken uit LA).

Death Valley is voor mij het aller aller indrukwekkendste park van de US. Wij gaan er dit jaar voor de vierde keer naar toe. Er is zo veel te ontdekken en er is zo veel afwisseling. Er gewoon doorrijden is een ervaring maar echt wel gewoon jammer - net de avond en ochtend in Death Valley zijn uniek. Dan een wandeling maken terwijl je de hitte voelt opkomen, naar een uitzichtpunt rijden, ... er is echt veel te doen. Net zoals anderen raad ik ten zeerste een overnachting aan. Dat is al een belevenis op zich. :thumbup:
Rutmer007
Amerika-newbie

Bericht door Rutmer007 »

Als ik de tips en feedback samengevat kom ik dan op het volgende (en dus toch 'the other way around');

Dag 01 [20 juli] :Aankomst SFO | 13.00 hours, auto huren en naar Monterey rijden > wellicht nog langs Santa Cruz
Dag 02 [21 juli]: Monterey - Prismo Beach | ochtend whale tour, 17 miles drive carmel, middag rijden, Julia Pfeiffer Burns State Park
Dag 03 [22 juli]: Prismo Beach - LA | stop Santa Barbara, sunset strip, overnachten noord-kant LA
Dag 04 [23 juli]: LA | rondrij dagje met enice beach, beverly hills, santa monica pier, hollywood
Dag 05 [24 juli]: LA | universal studios, 's avonds (overnachten aan oost-kant LA)
Dag 06 [25 juli]: Los Angeles - Kingman | via Joshua Tree NP langs Oatman, stukje route 66
Dag 07 [26 juli]: Kingman - Grand Canyon | via een stukje route 66 (hackberry - seligman) naar GC, daar overnachten in Williams / Tusayan
Dag 08 [27 juli]: Grand Canyon - Monument Valley | uitzichtpunten GC daarna rijden + overnachten MVof in Mexican Hat
Dag 09 [28 juli]: Monument Valley - Page | vroeg vertrekken voor Antilope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell, slapen in Page
Dag 10 [29 juli]: Page - Bryce |
Dag 11 [30 juli]: Bryce - Zion | overnachten in Springdale of Hurricane
Dag 12 [31 juli]: Zion | overnachten in Springdale of Hurricane, fietsdag, angel's landing
Dag 13 [1 augustus]: Zion - Las Vegas | één van de beide onderweg: Valley of Fire of Hoover Dam bezoeken (we vertrekken vroeg uit Zion)
Dag 14 [2 augustus]: Las Vegas | volle dag
Dag 15 [3 augustus]: Las Vegas - Death Valley | overnachten in Lone Pine ivm volle hotels in DV?
Dag 16 [4 augustus]: Death Valley - Mammoth Lake / Lee Vinning | bodie bezoeken en verder?
Dag 17 [5 augustus]: Mammoth Lake / Lee Vinning - Yosemite NP | Tioga Pass rijden en deels park bezoeken + terug?
Dag 18 [6 augustus]: Yosemite NP | volle dag park (overnachten bij Oakhurst? in ieder geval westkant van het park)
Dag 19 [7 augustus]: Yosemite NP - San Fransisco | 's ochtends vertrekken, auto inleveren voor meer tijd in SF

We beginnen ons qua planning wat te knijpen; het blijkt dat we laat zijn met het regelen van hotels dus we willen graag zsm de route helder hebben.

Zijn er nog tips voor een goede Yosemite planning in dit schema met wat highlights en een basic wandelroute? Ik heb je website met wandelroutes bekeken Marianne, echter is de uitdaging voor ons wat waar te plannen (uitgaande van het feit dat we niet in het park kunnen slapen).

Tot slot; het lijkt me leuk om nog ergens sequoiabomen te spotten maar heb begrepen dat de Mariposa Grove is gesloten. Andere opties hiervoor binnen de route?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had al aangegeven dat Lee VIning geen goede uitvalsbasis is voor Yosemite. Dus nee, niet terugrijden. Kijk ook eens in de reisverslagen die ik genoemd heb. En kijk op de kaart van het park waar ik naar verwezen heb. De site http://www.ontdek-amerika.nl is ook handig.
In mijn wandelsite heb ik de wandelingen per gebied aangegeven. De meeste tijd zul je normaal gesproken in de vallei doorbrengen. En natuurlijk langs de Tioga Road want daar rij je sowieso langs. Dat je niet in het park kunt slapen maakt toch niet uit voor de wnadleingen die je in het park kunt maken? Je moet alleen verder rijden/vroeger opstaan.
Sequoia's kun je ook in de Merced Grove bekijken, zie daarvoor ons 2015-verlag bij 25 juni. En kijk eens op http://redwoodhikes.com/Sequoias.html

Een mogelijke indeling kan dan zijn:
dag 17: een of twee wandelingen langs de Tioga Road, en naar de Tuolumne of MErced Grove
dag 18: naar de vallei voor de Mist Trail, Mirror Lake. raften, fietsen (zie ook ons 204 en 2006-verslag). Aan het eind van de middag of de volgende ochtend naar Glacier Point voor het uitzicht en de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point.

Hou voor de GC de site http://www.grandcanyonlodges.com in de gaten (of bel eens, dat helpt); als er iets vrij is in de Bright Angel Lodge of Maswik Lodge South is dat veel beter gelegen dan Williams en veel goedkoper dan Tusayan.
Hou ook de Yosemite-site in de gaten. Wij gaan nog iets annuleren voor dat weekend, dus er komt nog iets vrij. :wink: En ik had al aangegeven dat er op 6 augustus iets vrij was. Je moet niet wachten met iets vastleggen, want het is ook zo weer weg (en annuleren kan altijd nog).

Als alles in DV vol is, is Lone Pine een mooi alternatief, zie ook daarvoor ons 2015-verslag. Of kijk naar Panamint Springs.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Yosemite accommodatie: Lukt El Portal niet
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Frouck
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Frouck »

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst rondreizen en hebben inmiddels alles geboekt.

Tips voor overnachtingen indien hotels niet goed meer lukt/te duur wordt: www.airbnb.nl
Wij hebben (vrijwel) al onze overnachtingen bij AirBnB geboekt, super gave, originele plekjes en voor redelijke prijzen. Maar net wat jullie eisen zijn. Ik weet niet of jullie dat iets vinden maar geef het een kans. :-) Wij hebben er vaker mee gereisd en het is echt een aanrader.

En in Yosemite: Half Dome Village, goed de website (travelyosemite.com) in de gaten houden dan heb je misschien nog kans op een plekje (dankzij tips Marianne is ons dit uiteindelijk ook nog gelukt). Je kunt (bij de meeste hotels) altijd nog gratis annuleren, net als bij website als booking.com, leg gewoon alvast wat vast en annuleer wat niet nodig is.

Succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer