Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jvdkorput: Rondje San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jvdkorput
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis jvdkorput: Rondje San Francisco

Bericht door Jvdkorput »

Ik ga komende "zomer" voor de derde keer naar het o zo mooie Amerika, het wordt ook de derde keer westkust.
Ik heb dus al veel higlights gezien maar voor de volledigheid zal ik de route weergeven:

27 sept - 30 sept San francsico
30 sept - 2 oktober Yosemite park
2 oktober - 3 oktober death valley
3 oktober - 6 oktober las vegas
6 oktober - 8 oktober Zion
8 oktober - 16 oktober las vegas
16- 17 oktober san francisco (vliegen om 13.55 terug)

de vraag betreft niet zozeer het aanpassen van de route, want we hebben juist deze gekozen omdat we beiden al een aantal keer naar het zuidwesten geweest zijn.
nu gaan we dus de 16e weg uit las vegas, beiden zijn we niet vies van autorijden dus lange afstanden zijn geen probleem.
Echter willen we ook niet dat we helemaal doorrijden en dat dit dan het einde van de vakantie is.

De vraag is wat zouden we kunnen doen op de 16e wat al richting san francisco ligt? gezien we de 17e in de ochtend ook nog tijd hebben om naar het vliegveld te rijden...

alvast bedankt voor de suggesties! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Jvdkorput op 30 mei 2017, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous123

Re: reis jvdkorput

Bericht door Anonymous123 »

Hoi,

Over het algemeen is het handiger om San Francisco op het laatste te doen en gelijk dus de dag na aankomst door te rijden naar Yosemite.
Dit heeft te maken met je jetlag, die zal zorgen dat je tussen 3 en 6 ongeveer wel wakker bent :geek:
Aangezien je dan al weg zou kunnen rijden naar Yosemite, kan je dus al vroeg daar het park bezoeken.
Dan is de rit terug ook niet gelijk het einde van je vakantie :)

Verder is de rit van Yosemite naar Death Valley best pittig. Ja het kan, maar als je dingen als Mono Lake en Bodie zou willen bezoeken zou je het beste ergens 1 dag tussen de 2 parken overnachten.
Er zal vast een reden zijn dat je 2 keer naar Las Vegas gaat? Ik zou alleen de eerste opofferen om ook Bryce erbij te doen + die dag tussen Yosemite en Death Valley.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan me op een derde reis naar t zuidwesten niet voorstellen dat hij dat nog niet heeft gezien.

Aangezien je Yosemite en Death Valley al op de weg naar Las Vegas aandoet is het wat lastig. Ik had dan eerder bv Yosemite - Zion boven Death Valley langs en dan via snow canyon ofzo gedaan. En terug via death valley. Nu heb je vanaf Vegas sowieso een hele lange rit terug.

Je zou nu onder death valley, de snelste weg, naar Lake Isabella kunnen rijden en dan via Johnsondale en de weg noordelijk door Sequoia National Forest (niet het nationale park) richting Porterville kunnen rijden.
Of heel vroeg uit vegas vertrekken en of toch door death valley of dezelfde route naar de 395 pakken en vanaf Linnie de 9 mile canyon road en Sherman pass rijden en dan al een stuk door richting een plek ten noorden van Bakersfield, evt ook Porterville zelfs. Wel flinke ritten.

Ik zou de 2e dag, ook omdat je de vlucht hebt toch al vroeg richting het vliegveld gaan en niet te veel meer onderweg doen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is lastig adviseren onder te weten wat je allemaal al gedaan hebt.
Aan de dagen LV valt niet te tornen? Met een paar dagen extra kun je nog wel wat leuke dingen doen, zoals naar Joshua Tree rijden, of naar Sequoia en Kings Canyon.
Je hebt erg weinig tijd voor het stuk van Yosemite naar DV. Waar overnacht je bij Yosemite? Hou er rekening mee dat het erg vroeg donker is, dus je dagen zijn kort.

Marianne
Jvdkorput
Amerika-ontdekker

Re: Reis jvdkorput: Rondje San Francisco

Bericht door Jvdkorput »

goed even verduidelijken dan :thumbup:

in totaal hebben we het volgende gezien, SF, LA, Yosmite, death valley, LV, grand canyon, monument valley, san diego , sequoia park.

wij zijn twee jonge heren 26 jaar en gaan voor de derde keer, eentje is verknocht aan Las Vegas en zijn breekpunt is dan ook het aantal dagen in las vegas, daarom kunnen we niet spelen met de route haha.

nu gaan we deze vakantie dus beginnen in SF want dat vind ik gewoon een leuke stad en is toch al weer 6 jaar geleden dat ik dat gezien heb, vervolgens yosemite (slapen ook in yosemite zelf) vervolgens death valley (slapen in stovepipe wells) dan las vegas, dan een uitstapje want tja 2 weken vegas is toch wel wat to much, dus gaan we naar zion omdat ik daar zelf nog niet geweest ben, en wellicht rijden we op de terugweg nog even om naar de glen canyon dam en horseshoe bend (we weten dat het een lange autodag is maar wij moeten traditioneel gezien ruzie maken over wie er mag rijden dus dat is geen probleem) dan terug naar las vegas voor nog wat feestjes.
en dan is het dus 16 oktober en lopen we de venetian uit en moeten we terug naar SF,, maar hebben we dus ook nog anderhalve dag, en dit willen we natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder nog een echte american experience.

dus wat te doen?

zelf overwegen we momenteel de volgende opties
- vliegen naar SF en daar nog een dag feest vieren
- rijden naar LA voor six flags magic mountain en dan in de avond nog een deel rijden naar san fransisco, dan gaan we moe het vliegtuig in kunnen we daar wat slaap meepakken.
- rijden naar sequoia (maar hier komen we dan dus vrij laat aan, dus dan kunnen we even langs general sherman, en misschien een BBQ tje alvorens we de volgende dag naar SF rijden)
- rijden naar SF en dan nog een avondje feest vieren

nu is de vraag of er nog andere leuke ideeën zijn om te overwegen om die laatste dag te doen.
Ik hoop dat het verhaal nu ietsjes duidelijker is en ben benieuwd!
alvast bedankt!
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis jvdkorput: Rondje San Francisco

Bericht door Hans B »

Zelf ben ik er niet zo van om een 'gokje' te wagen met het oog op het vertrek van een vliegtuig.
Ik zou naar bv Monterey reizen ± 500 mile.
Dan heb je nog een mooi laatste avondje aan zee.
En vervolgens de volgende dag op tijd naar SFO (75 mile) om de auto in te leveren en in te checken.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ