Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bzawity: mijn 21 dagen planning!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bzawity
Amerika-ontdekker

Reis bzawity: mijn 21 dagen planning!

Bericht door bzawity »

Hi allen,

Ik heb mijn planning volledig afgerond en zou graag jullie mening hierover willen weten.

Day 1 Aankomst Los Angeles
Day 2 Los Angeles
Day 3 Disneyland!
Day 4 Rijden naar Santa Barbara
Day 5 San Francisco
Day 6 San Francisco
Day 7 Yosemite
Day 8 Yosemite (In de avond richting Seqouia rijden en daar ergens in de buurt slapen)
Day 9 Death valley (Hier ergens in de buurt slapen
Day 10 Las Vegas
Day 11 Las Vegas
Day 12 Zion NP
Day 13 Bryce Canyon
Day 14 Page (Horseshoe bend & Antelope Canyon)
Day 15 Monument valley
Day 16 Grand Canyon
Day 17 Grand Canyon (In de avond rijden naar Kingman puur om te slapen)
Day 18 Joshua tree
Day 19 Wij hebben dit leeg staan maar willen eigenlijk tussen dag 12 en dag 18 een extra dagje ergens besteden bij een national park, we weten alleen nog niet waar
Day 20 Los Angeles
Day 21 Los Angeles - Terug vliegen in de middag
gastxyz

Re: Mijn 21 dagen planning!

Bericht door gastxyz »

Ik heb het per reisdag uitgeschreven, leest wat makkelijker

01. reis naar LA
02. LA
03. LA (Disneyland)
04. LA - Santa Barbara
05. Santa Barbara - San Francisco
06. San Francisco
07. San Francisco - Yosemite
08. Yosemite - Sequoia NP
09. Sequoia NP - Death Valley
10. Death Valley - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Zion NP
13. Zion NP - Bryce Canyon NP
14. Bryce Canyon NP - Page (Horseshoe Bend + Antelope Canyon)
15. Page - Monument Valley
16. Monument Valley - Grand Canyon
17. Grand Canyon - Kingman
18. Kingman - Joshua Tree NP
19. Joshua Tree NP - ?
20. ? - LA
21. LA - Thuis
22. Thuis

- Wanneer gaan jullie/
- Met hoeveel personen?
- Camper of hotels/huurauto?
- Liggen de vluchten al vast? B.v. met een trip LA - Phoenix zou je tijd winnen.

Extra dag zou ik besteden aan Zion, wat je meteen meer tijd geeft voor Bryce en Page.
Op deze manier vind ik Sequoia NP nauwelijks zinvol.
Jullie gaan dus waarschijnlijk wanneer de Tioga Pass dicht is?
Ik zou wat verder rijden, b.v. naar Morro Bay of Cambria ipv Santa Barbara, aangezien jullie al veel tijd hebben voor LA. Geeft je nog een beetje Hwy 1 gevoel.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Mijn 21 dagen planning!

Bericht door Marcopstal »

Vraag 1: wanneer vind de reis plaats ?
Vraag 2: wie gaat er ?
Vraag 3: hotels, kamperen of camper ?

Alvast volgende aandachtspunten:

- Met een rondje LA zou ik alle dagen LA samen op het einde zetten, behoudens wanneer je hierdoor het week-end vermijd in Yosemite of Vegas.
- Santa Barbara - San Francisco is te ver voor één dag als je wil genieten van de kust, zeker als je met omwegen te maken krijgt.
- Waarom naar Sequoia rijden ? Je hebt hier toch geen tijd voor. Als het kan is de beste route via de Tioga Pass.
- Death Valley: in de buurt is niet zoveel. Een overnachting in Death Valley is mooi, je bent er dan ook op de koelere momenten.
- De tijd voor Zion is zeer beperkt momenteel, vergeet niet dat je ook een uur tijd verliest.
- Twee nachten GC is in principe niet noodzakelijk, hangt af van de plannen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis bzawity: mijn 21 dagen planning!

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom niet de voorbeeldroute volgen?
Zowel Yosemite als Zion kunnen wel een extra dag gebruiken.

Marianne
bzawity
Amerika-ontdekker

Bericht door bzawity »

Arno schreef:Ik heb het per reisdag uitgeschreven, leest wat makkelijker

01. reis naar LA
02. LA
03. LA (Disneyland)
04. LA - Santa Barbara
05. Santa Barbara - San Francisco
06. San Francisco
07. San Francisco - Yosemite
08. Yosemite - Sequoia NP
09. Sequoia NP - Death Valley
10. Death Valley - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Zion NP
13. Zion NP - Bryce Canyon NP
14. Bryce Canyon NP - Page (Horseshoe Bend + Antelope Canyon)
15. Page - Monument Valley
16. Monument Valley - Grand Canyon
17. Grand Canyon - Kingman
18. Kingman - Joshua Tree NP
19. Joshua Tree NP - ?
20. ? - LA
21. LA - Thuis
22. Thuis

- Wanneer gaan jullie/
- Met hoeveel personen?
- Camper of hotels/huurauto?
- Liggen de vluchten al vast? B.v. met een trip LA - Phoenix zou je tijd winnen.

Extra dag zou ik besteden aan Zion, wat je meteen meer tijd geeft voor Bryce en Page.
Op deze manier vind ik Sequoia NP nauwelijks zinvol.
Jullie gaan dus waarschijnlijk wanneer de Tioga Pass dicht is?
Ik zou wat verder rijden, b.v. naar Morro Bay of Cambria ipv Santa Barbara, aangezien jullie al veel tijd hebben voor LA. Geeft je nog een beetje Hwy 1 gevoel.
Wij (twee personen) gaan eind september voor exact 21 dagen. Ik heb een auto standard SUV gehuurd via Alamo en gaan dus gebruik maken van Hotels/motels.
De vlucht ligt ook al vast, Naar los angeles en terug via los angeles.
Wat is de Tioga Pass?
Eerlijk gezegd hadden wij ook niet heel erg interesse in Sequoia maar omdat het in de weg ligt richting Death valley/Las Vegas leek het ons leuk om daar een dagje te zijn.
Ik had een foutje gemaakt, Wij slapen inderdaad in Morro Bay maar gaan via Santa Barbara. Het leek mij leuk om helemaal langs highway 1 te gaan maar volgens mij was er laatst een stukje afgebroken toch?
Marcopstal schreef:Vraag 1: wanneer vind de reis plaats ?
Vraag 2: wie gaat er ?
Vraag 3: hotels, kamperen of camper ?

Alvast volgende aandachtspunten:

- Met een rondje LA zou ik alle dagen LA samen op het einde zetten, behoudens wanneer je hierdoor het week-end vermijd in Yosemite of Vegas.
- Santa Barbara - San Francisco is te ver voor één dag als je wil genieten van de kust, zeker als je met omwegen te maken krijgt.
- Waarom naar Sequoia rijden ? Je hebt hier toch geen tijd voor. Als het kan is de beste route via de Tioga Pass.
- Death Valley: in de buurt is niet zoveel. Een overnachting in Death Valley is mooi, je bent er dan ook op de koelere momenten.
- De tijd voor Zion is zeer beperkt momenteel, vergeet niet dat je ook een uur tijd verliest.
- Twee nachten GC is in principe niet noodzakelijk, hangt af van de plannen.
Eind september! We komen op zondag de 21ste aan en blijven exact 21 dagen.
Ik, mijn vriendin.
Hotels
Wij komen op zondag aan èn zijn maandag en dinsdag in los angeles. Maar als ik jou begrijp is in onze roadtrip Yosemite het minst leuke in het weekend vergeleken andere NP? En Las Vegas ook? Yosemite is in mijn planning zaterdag-zondag Las vegas zou donderdag-vrijdag zijn.

Maar als ik het verschuif dan is yosemite doordeweeks en las vegas zondag & maandag, is dat beter? Dan heb ik zaterdag grand canyone en zondag joshua tree
Wat is de tioga pass? Kan ik daarmee sneller naar death valley zonder langs sequoia te gaan? Want als dat zo is is dat geprefereerd natuurlijk, ik ga zo even de tioga pass googelen!

Ik zal dan mijn extra dag toevoegen aan zion denk ik. Hoor dit van meerdere idd
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

De tioga pass is een prachtig pass die je rijdt voordat je Yosemite in rijdt. Google het eens :) Je kunt dan qua route het beste eerst vanuit Las Vegas naar Yosemite rijden (met 1 of 2 tussenstops voor overnachting) en dan naar Sequoia. Anders kom je niet over de Tioga Pass. En wat betreft de weekenden, Las Vegas is het weekend (vr,za) vaak een stuk duurder. Maar je zult toch ergens moeten zijn in de weekenden, dus ik zou niet daadwerkelijk alles er voor om gooien.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Marcopstal
Amerika-expert

Yosemite in de week + Vegas op zondag en maandag is inderdaad beter.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

SanFran schreef:De tioga pass is een prachtig pass die je rijdt voordat je Yosemite in rijdt.
In het geval van bzawity komen ze over de Tioga Pass als ze Yosemite uit rijden. :wink:
Mijn advies aan bzawity is om de voorbeeldroute (zie de link in het bericht van Marianne) te bekijken en dan http://www.ontdek-amerika.nl/ voor de nodige informatie bij de hand te houden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
bzawity
Amerika-ontdekker

Bericht door bzawity »

De tioga pass is mij een beetje onduidelijk zelfs als ik erover Google :/. Daarnaast kan ik ook geen afbeelding vinden die de hele map van usa laat zien + waar de tioga pass loopt, dat maakt het voor mij een beetje makkelijker.

Kan ik met de tioga pass makkelijk en sneller van yosemite naar death valley? Of moet ik alsnog helemaal naar beneden en omrijden als ik van yosemite naar death valley wil rijden?
Marcopstal
Amerika-expert

De Tioga pass ligt in Yosemite. Je komt op die wijze over de bergen en moet dan uiteraard nog naar beneden rijden, evenwel moet je geen stukje terug omhoog naar Death Valley toe. Momenteel is de pas nog gesloten door de sneeuw.

Als je op de kaart van de NPS Yosemite kijkt staat dit heel mooi aangegeven. Langsheen de Tioga pass zijn er verschillende mooie plekjes/uitzichtpunten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass is de CA120 door Yosemite. Kijk eens op de kaart van Yosemite op http://www.nps/gov/yose (onder maps).
Ik kan je ook aanraden om een papieren kaart te kopen, zoals de Hallwag nr 5. Dat geeft je meer inzicht in de (soort) wegen die je tegenkomt.

Omdat de Tioga Pass nu nog gesloten is (vanwege de enorme hoeveelheid sneeuw die dit jaar gevallen is) geeft googlemaps nu niet de route via de Tioga Pass aan. Het is echter de snelste (en mooiste) route tussen Yosemite en Death Valley. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2015-verslag bij 25 juni en verder (ook voor een kaartje). En kijk ook eens hier.
Sowieso is de NPS-site erg handig om bij al je vragen eens te bekijken. Net als http://www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer