Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Oekiee: Rondreis 3 weken Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Oekiee: Rondreis 3 weken Zuidwesten

Bericht door Old Faithful »

@Oekiee: Ga er maar van uit dat June Lake - Tioga Pass - Yosemite Valley - Glacier Point - Merced meer dan 7 uur pure rijtijd is, zonder te stoppen voor eten, tanken en toiletbezoek. Je houdt dan bedroevend weinig tijd over voor de vele bezienswaardigheden in Yosemite, een heel groot park. Over Mono Lake en Bodie zullen we het dan maar helemaal niet hebben.
Martin & Marianne schreef:Je hebt geen tijd voor Yosemite zo. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden in het park.
Ik begrijp altijd dat Oakhurst wel betaalbaar is. Wat vind jij duur? Je kunt ook maar iets in het park kijken zoals een tent in Half Dome Village.
Marianne
Heb je al iets met deze adviezen gedaan? Lees het reisverslag en kijk eens wat je in Yosemite zou kunnen of willen doen en hoeveel tijd je daarvoor nodig denkt te hebben.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
PSVwally schreef:maar alle keren dat ik door Olancha ben gereden wilde ik zo snel mogelijk door die stoffige bende zijn.
Zo lang duurt de rit door die plaats toch niet als je de verkeerslichten mee hebt. :wink:
Groet,

Old Faithful
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Rij naar Bishop en betaal €20 meer voor de nacht en doe ipv June Lake en Merced 2 nachten Oakhurst of Mariposa...
Op deze manier. Ik moet zeggen dat dit inderdaad beter is en tja iets duurdere hotels. Zoiets:
7-aug-17 Las Vegas - Bishop (El Rancho Motel)
8-aug-17 Bishop - Yosemite - Mariposa (Mother Lode Lodge)
9-aug-17 Mariposa - Yosemite - Mariposa (Mother Lode Lodge)
10-aug-17 Mariposa - San Fransisco (Days Inn San Fransisco South/Oyster Point Airport)
19 augustus, ook al zo'n vreemde route...waarom ga je terug van Kingman naar Needles?? Dat is gewoon niet logisch.
Dit was even verkeerd inderdaad, inmiddels aangepast :)
19-aug-17 Palm Desert - Joshua Park - Needles (Days Inn & Suites Needles)
20-aug-17 Needles - Kingman - Route 66 - Grand Canyon - Bright Angel (Maswik Lodge)
Je gaat in het hoogseizoen, hoe vervelend ook..overnachtingen in Amerika zijn de afgelopen jaren heel veel duurder geworden.
Dit weet ik natuurlijk ook, maar dat is geen reden om te denken: Oh, de hotels zijn toch al duur, laat ik ook meteen maar de duurdere nemen. En ik ben
mega blij met jullie suggesties, begrijp me niet verkeerd, want jullie maken mijn reis ongetwijfeld een stuk beter en dan moet ik daar iets duurdere hotels voor nemen, dat is het gewoon waard. En mij lijkt het ook niet heel vervelend om op en neer te rijden, alleen maar genieten.
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

@Old faithfull: Bedankt! Ik heb idd al wat met de tips gedaan van PSVWally. Daardoor een extra dag in Yosemite gecreeerd, wel heen en weer rijden, maar dat vinden we niet erg.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo lang duurt de rit door die plaats toch niet als je de verkeerslichten mee hebt. :wink:
Ik zou het eigenlijk niet eens een plaats noemen, die paar hutten en een tankstation. Al zegt wikipedia dat er bijna 200 mensen wonen.... :blink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Oekiee schreef:@Old faithfull: Bedankt! Ik heb idd al wat met de tips gedaan van PSVWally. Daardoor een extra dag in Yosemite gecreeerd, wel heen en weer rijden, maar dat vinden we niet erg.
En mijn tips? :? Heb je gekeken naar een overnachting in het park? Zie daarvoor www.travelyosemite.com en vul handmatig de datum in met de Nederlandse notatie. In ons 2015-verslag kun je zien waar wij overnachtten. Wat toen nog Curry Village heette heet nu Half Dome Village.

Marianne
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Martin & Marianne schreef:En mijn tips? :? Marianne
Sorrie, jouw tips heb ik ook zeker gebruikt. Ik heb idd nog even gekeken naar een overnachting in het park, maar krijg constant "We are unable to provide you with rates and availability based on your search. Please try adjusting your criteria and search again." Dus ik heb het idee dat ik daarvoor te laat ben. Geeft ook niet, want ik heb gewoon een goede oplossing :wink:

Ik denk ook dat ik m'n route wel rond heb. Op een gegeven moment kan ik dingen blijven aanpassen, maar met zo'n vakantie kom je toch tijd te kort. Ik denk dat ik een mooie mix heb van steden en veel natuur, dus het gaat zeker genieten worden :)

Daarvoor wil ik ook iedereen bedanken voor de goede tips voor de route! :thumbup:
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Maar nu heb ik natuurlijk nog wel een aantal andere vraagjes:

- Wat moet ik van tevoren (dus in Nederland) al geregeld hebben qua tickets / excursies?
- We willen graag een show in Las Vegas, Alcatraz, fietstocht Golden Bridge, Universal Studios, dagje Seaworld (San Diego).
- Mag ik met een Nationale Parkpas in elk park die in mijn route voor komt? Of voor welke zou ik nog extra moeten betalen?
- Wat raden jullie verder aan als "must-do" in de steden: Las Vegas, San Fransisco, Los Angeles, San Diego?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is wel iets vrij in Yosemite, ik denk dat je niet goed kijkt (zie ook dit topic).
Als je er van 8 tot 10 augustus bent moet je invullen van 8 aug tot 8 oktober. Lijkt gek, maar dan gaat het wel goed.
Er is een tent beschikbaar in Half Dome village, voor 129 dollar ex tax.

Alcatraz moet je zeker van te voren boeken. Dat kan vanaf 3 maanden van te voren. Zie daarvoor http://www.alcatrazcruises.com.
Met een national park pas kun je alle nationale parken en national monuments gratis bezoeken.
Lees eens wat reisverslagen om ideeën op t eoden en kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden op www.ontdek-amerika.nl. En natuurlijk de NPS-sites (www.nps.gov/yose etc) voor tips, kaarten etc.

Marianne
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Martin & Marianne schreef:Als je er van 8 tot 10 augustus bent moet je invullen van 8 aug tot 8 oktober.

Alcatraz moet je zeker van te voren boeken. Dat kan vanaf 3 maanden van te voren.

Marianne
Ah dat zou wel te maken hebben met de volgorde van amerikaanse data. Ik snap hem, top!

3 maanden van tevoren, dan ben ik daar in ieder geval op tijd voor ;)

En ik ga zeker nog even de reisverslagen doorlezen op mn gemakje, maar heb wel het idee dat ik niet te lang moet wachten met de overnachtingen vastleggen, want ik merk toch dat de gangbare hotels vol zitten etc.
Oekiee
Amerika-ontdekker

Laatste tips rondreis over 4 weken

Bericht door Oekiee »

Goedemiddag allemaal! Over een kleine maand is het zover, maar ik hoop hier nog een paar laatste tips te ontvangen. Hieronder mijn reis:

5-aug-17 AMS - LAS
6-aug-17 Las Vegas
7-aug-17 Las Vegas - Bishop
8-aug-17 Bishop - Yosemite (tioga pass) - Mariposa
9-aug-17 Mariposa - Yosemite - Mariposa
- dag rijden in Yosemite park
10-aug-17 Mariposa - San Fransisco
11-aug-17 San Fransisco
- 12.00u Alcatraz Tours
12-aug-17 San Fransisco
- Fietstour?
13-aug-17 San Fransisco - Pismo Beach
14-aug-17 Pismo Beach - Hollywood sign (onderweg) - Los Angeles
15-aug-17 Los Angeles
- Venice beach
- Beverly hills
- Hollywood boulevard
16-aug-17 Los Angeles - San Diego
17-aug-17 San Diego
- Seaworld
18-aug-17 San Diego - Anza Borrego SP - Palm Desert
19-aug-17 Palm Desert - Joshua Park - Needles
20-aug-17 Needles - Kingman - Route 66 - Grand Canyon - Bright Angel
21-aug-17 Bright Angel - Grand Canyon - Page
- 8.15u Helicoptervlucht
22-aug-17 Page - Horsehoe Bend - Bryce Canyon
- 8.20u Antelope Canyon
23-aug-17 Bryce Canyon - Zion - St. George
24-aug-17 St. George - Las Vegas
25-aug-17 LAS - AMS
26-aug-17 AMS

Ik hoop dat jullie me nog een paar laatste tips mee kunnen geven, over welke route ik echt "moet" rijden! Tot nu toe heb ik elke keer de kortste route opgezocht via google maps, op een paar uitzonderingen na. Misschien dat jullie ook nog kunnen aangeven wat ik van te voren nog moet regelen. Ik heb nu dit geregeld:
- alcatraz tours
- helicopter vlucht GC
- Antelope canyon lower tour

Paar vraagjes van mijn kant:
- Moet de fietstour in SF van tevoren geregeld worden, denk het niet?
- Moet ik Seaworld kaartjes via internet kopen?
- Wat is aan te raden in dat dagje yosemite park? We hebben de dag ervoor de tioga pass gereden (als het goed is)
- Kan ik na de antelope canyon via monument valley - UT-85 - UT-12 - Bryce? (Google maps geef 8 uur rijden aan, is dat te lang?)

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Laatste tips rondreis over 4 weken

Bericht door elninjoo »

Dat lijkt me vooral erg zonde van MV aangezien het juist de moeite meer dan waard is er 'n zonsondergang en opkomst te zien.
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Dat lijkt me vooral erg zonde van MV aangezien het juist de moeite meer dan waard is er 'n zonsondergang en opkomst te zien.
Dus monument valley is het niet waard om overdag te bekijken? Dat is namelijk onze enige mogelijkheid. We kunnen dus kiezen na Antelope Canyon terug te rijden naar Bryce, maar ook de route via MV - UT-92 - UT-12 naar bryce, maar dat is wel erg lang rijden denk ik.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

(Zit ik een heel verhaal te tikken, is het topic verdwenen ... :wink: Gelukkig nog wel terug te halen.)

Je hebt hier al de nodige tips gekregen. Jammer dat je toch in Mariposa overnacht ondanks de tips voor Half Dome Village; je bent nu erg veel tijd kwijt met heen en weer rijden.
Oekiee schreef:9-aug-17 Mariposa - Yosemite - Mariposa
- dag rijden in Yosemite park
Je moet niet gaan rijden maar wandelen; dat is de beste manier om iets te zien. Langs de Tioga Road kun je mooie wandelingen maken (Gaylor Lakes, Soda Springs, May Lake) en uitzichtpunten bekijken (Olmsted Point). Kijk eens in ons 2015-verslag voor de mogelijkheden daar en in de vallei.
Kijk ook eens naar de mogelijkheid om een parkeerplaats te reserveren in de vallei (zie dit topic).
Ik zou St George vergeten en in Springdale overnachten. Kijk eens naar de Zion Park Motel. Is daar niets vrij dan zou je Hurricane kunnen proberen. Je hebt hoe dan ook weinig tijd voor Zion, maar als je doorrijdt naar St George heb je de ochtend ook niet meer. Een hotel in SPringdale heefty ook als groot voordeel dat je met de shuttle uit Springdale naar het park kunt; de parkeerplaats bij het park loopt heel erg snel vol.

Wat de routes betreft is de snelste route vaak de enige mogelijkheid. Ik neem aan dat je tussen Las Vegas en Bishop via Death Valley rijdt? Je kunt via Shoshone rijden of via Death Valley Junction. Kijk eens hier voor routes tussen Las Vegas en Death Valley.
Met voldoende tijd kun je bij Lone Pine naar de Alabama Hills (zie ons 2015-verslag voor een indruk).
Op weg van Zion/St george naar Las Vegas zou je nog via Valley of Fire kunnen rijden.

Je weet dat Hwy 1 niet overal bereikbaar is?
Oekiee schreef:Kan ik na de antelope canyon via monument valley - UT-85 - UT-12 - Bryce? (Google maps geef 8 uur rijden aan, is dat te lang?)
Het is (vanaf MV) een mooie route, zeker de UT95 en de UT12; maar je hebt er niet de tijd voor. Als je dat zou willen doen zou ik niet in Page overnachten maar in MV.
Oekiee schreef:We kunnen dus kiezen na Antelope Canyon terug te rijden naar Bryce,
Wat bedoel je met terug rijden? Je rijdt verder, naar Bryce. Is ook een prachtige route, langs de 89 (bezoek de Toadstool Hoodoo onderweg).

Marianne
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Je moet niet gaan rijden maar wandelen
Dat bedoel ik uiteraard ook, maar je zal eerst naar een bepaalde plek moeten rijden. Dat met die parkeerplaatsen, is dat alleen voor de weekenden? Want die dag extra in yosemite park van ons, is op woensdag 9 augustus. De route bishop - tioga pass - mariposa, daar kunnen we al wandelingen maken.

En de routes met Death Valley ga ik bekijken, goede tips! Ook zeker dat we de alabama hills gaan spotten! + valley of fire is ook goed om op het einde nog even mee te pakken!

En hwy 1 is ons bekend. We zouden een deel kunnen berijden, maar dan moeten we vervolgens een stukje terug.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die parkeerplaatsen is inderdaad alleen in het weekend. Het zal buiten het weekend ook druk zijn, dus als je van Mariposa komt vertrek dan heel vroeg naar het park om een parkeerplaats te kunnen vinden.
Je hebt inderdaad als je van Bishop komt ook al tijd voor het park maar dan zul je toch met name de Tioga Road doen. Als je die dag ook naar de vallei gaat ben je alleen aan reistijd al 4,5 uur kwijt. En misschien nog langs Mono Lake? Verkijk je niet op de grootte van het park en de veelzijdigheid; je zult echt veel te weinig tijd hebben. Kijk eens of je naar Glacier Point wilt en of je een sequoia grove wilt bezoeken.

Marianne
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Oekiee schreef:
Dus monument valley is het niet waard om overdag te bekijken? Dat is namelijk onze enige mogelijkheid. We kunnen dus kiezen na Antelope Canyon terug te rijden naar Bryce, maar ook de route via MV - UT-92 - UT-12 naar bryce, maar dat is wel erg lang rijden denk ik.
Het is sowieso de moeite waard, maar zou dan eerder ergens anders iets inkorten zodat je één nachtje bij MV bent. Vond het zelf het meest tot de verbeelding sprekende park in het zuidwesten.
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Ik heb nog een vraagje, eigenlijk aan Martin en Marianne, maar waarschijnlijk weten anderen ook wel het antwoord.

Bij elk nationale park wijst alles zich vanzelf? Kunnen we (wandel)routes uitkiezen op dat moment? Zijn er bijvoorbeeld overal visitor centers met informatie? Ik heb namelijk op jullie wandelsite gekeken (Martin en Marianne). Vraag me af, want ik ben namelijk bezig met een road book te maken, dan weet ik of ik die wandelroutes er ook in moet zetten.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

De meeste NP's hebben wel een visitorcenter, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om van tevoren online al informatie te vergaren over waar je moet zijn, welke route je het beste moet nemen en om eens een plattegrond te bekijken om te zien hoe een park daadwerkelijk in elkaar zit.

Ik vind met name Yosemite een erg groot en onoverzichtelijk park als je je van tevoren niet goed genoeg inleest. Gevolg was tijdens onze rondreis in 2009 dat we de verkeerde parkeerplaats hadden genomen om de auto neer te zetten, vervolgens terug moesten om de auto neer te zetten bij de Yosemite Lodge, daardoor de bus naar Glacier Point misten en ons in de tussentijd moesten zien te vermaken in Yosemite Village. De volgende bus destijds gepakt naar boven, maar helaas geen tijd genoeg meer om de Panorama Trail te lopen. Tot op de dag van vandaag baal ik daar enorm van! Al was de Four Mile trail ook mooi en zwaar genoeg, de Panorama trail blijft bovenaan mijn verlanglijst staan.

De trails zelf staan over het algemeen wel goed aangegeven, het lijkt me wel verstandig om op te schrijven waar het begin van de trail begint en om te weten of het een one way trail is of een rondje..
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Okee, bedankt voor de tips. Ik moet zeggen dat ik het meeste bezig ben geweest met Yosemite, maar ga nog wat gedetailleerder neerzetten waar we moeten parkeren en welke trail we willen lopen / wat we willen zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het altijd wel nuttig om een visitor center te bezoeken, maar in jullie geval zou ik dat in Yosemite niet doen. Je kunt je van te voren goed inlezen, en dan is het wat jammer van de tijd om daar nog naar toe te gaan. Bestudeer zeker het krantje dat je bij de ingang krijgt.
Kijk van te voren eens welke wandelingen je aanspreken. En bekijk of je alleen de vallei wilt bezoeken of dat je ook nog naar Glacier Point wilt. Daar kun je ook leuke wandelingen maken. Glacier Point zou je eventueel nog kunnen doen op de dag dat je naar SF gaat. Maar vanuit Mariposa is dat niet echt voor de hand liggend.
Zou je de Panorama Trail willen lopen dan moet je van te voren de bus naar Glacier Point reserveren. Het is een mooie manier om de drukte in de vallei te ontwijken en toch veel te zien. Maar in de vallei kun je je ook goed een dag vermaken met bijvoorbeeld de Mist Trail (misschien aan het eind van de dag als het wat rustiger is) of gewoon lekker dwars door de vallei lopen en een broodje eten aan de Merced river.
Oekiee schreef:maar ga nog wat gedetailleerder neerzetten waar we moeten parkeren
Als je de vallei binnenrijdt zie je wel aangegeven staan waar je kunt parkeren. Bij elk parkeerterrein is een shuttlebushalte dus het maakt niet uit op welke van de 3 je gaat staan. Kijk ook op deze kaart van de vallei.

Misschien al de eerste dag ook nog de vallei binnenrijden zodat je een beetje een idee hebt van waar wat ligt?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer