(Zit ik een heel verhaal te tikken, is het topic verdwenen ...

Gelukkig nog wel terug te halen.)
Je hebt
hier al de nodige tips gekregen. Jammer dat je toch in Mariposa overnacht ondanks de tips voor Half Dome Village; je bent nu erg veel tijd kwijt met heen en weer rijden.
Oekiee schreef:9-aug-17 Mariposa - Yosemite - Mariposa
- dag rijden in Yosemite park
Je moet niet gaan rijden maar wandelen; dat is de beste manier om iets te zien. Langs de Tioga Road kun je mooie wandelingen maken (Gaylor Lakes, Soda Springs, May Lake) en uitzichtpunten bekijken (Olmsted Point). Kijk eens in ons 2015-verslag voor de mogelijkheden daar en in de vallei.
Kijk ook eens naar de mogelijkheid om een parkeerplaats te reserveren in de vallei (zie
dit topic).
Ik zou St George vergeten en in Springdale overnachten. Kijk eens naar de Zion Park Motel. Is daar niets vrij dan zou je Hurricane kunnen proberen. Je hebt hoe dan ook weinig tijd voor Zion, maar als je doorrijdt naar St George heb je de ochtend ook niet meer. Een hotel in SPringdale heefty ook als groot voordeel dat je met de shuttle uit Springdale naar het park kunt; de parkeerplaats bij het park loopt heel erg snel vol.
Wat de routes betreft is de snelste route vaak de enige mogelijkheid. Ik neem aan dat je tussen Las Vegas en Bishop via Death Valley rijdt? Je kunt via Shoshone rijden of via Death Valley Junction. Kijk eens
hier voor routes tussen Las Vegas en Death Valley.
Met voldoende tijd kun je bij Lone Pine naar de Alabama Hills (zie ons 2015-verslag voor een indruk).
Op weg van Zion/St george naar Las Vegas zou je nog via Valley of Fire kunnen rijden.
Je weet dat Hwy 1 niet overal bereikbaar is?
Oekiee schreef:Kan ik na de antelope canyon via monument valley - UT-85 - UT-12 - Bryce? (Google maps geef 8 uur rijden aan, is dat te lang?)
Het is (vanaf MV) een mooie route, zeker de UT95 en de UT12; maar je hebt er niet de tijd voor. Als je dat zou willen doen zou ik niet in Page overnachten maar in MV.
Oekiee schreef:We kunnen dus kiezen na Antelope Canyon terug te rijden naar Bryce,
Wat bedoel je met terug rijden? Je rijdt verder, naar Bryce. Is ook een prachtige route, langs de 89 (bezoek de Toadstool Hoodoo onderweg).
Marianne