Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Oekiee: Rondreis 3 weken Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Oekiee: Rondreis 3 weken Zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Old Faithful schreef:
PSVwally schreef:maar alle keren dat ik door Olancha ben gereden wilde ik zo snel mogelijk door die stoffige bende zijn.
Zo lang duurt de rit door die plaats toch niet als je de verkeerslichten mee hebt. :wink:
Ik herinner me nu ineens dat ik daar ooit getankt heb :D

Benzine bedoel ik dan he....
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Martin & Marianne schreef: Je kunt je van te voren goed inlezen, en dan is het wat jammer van de tijd om daar nog naar toe te gaan.

Glacier Point zou je eventueel nog kunnen doen op de dag dat je naar SF gaat. Maar vanuit Mariposa is dat niet echt voor de hand liggend.
Ja, vooral over Yosemite al veel gelezen, omdat je heel veel kanten op kan en verschillende routes / points kan pakken.

Dat is nog wel een goede tip! Maar hoe druk zal het zijn, ondanks dat het geen weekend is, blijft het hoogseizoen en zullen de parkeerplaatsen druk zijn. Wat is ongeveer de uiterlijke tijd dat de parkeerplaatsen vol zijn, of wat raadt je aan qua tijd om te vertrekken uit mariposa?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen idee hoe druk het is, wij overnachten altijd in het park dus we hebebn gen ervaring met de parkeerterreinen.
Ik zou sowieso - nog los van parkeerproblemen - heel vroeg gaan (7 uur vertrekken of zo), zodat je ook een lange dag hebt voor het park.

Pak ook de NPS-site er eens bij: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/traffic.htm

Marianne
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Nog een 2-tal vraagjes:

- ik heb voor ons beiden een esta-vergunning aangevraagd, beide geaccepteerd. Moeten we daar nog iets van meenemen/uitprinten? Of is een paspoort voldoende?

Ik heb nog geen nationale parkenpas besteld, omdat het via de bekende site niet kon. Ik moest bij het invullen van m'n adres m'n land selecteren en kon alleen kiezen uit mexico/usa/Canada. Maar is de optie om bij het eerste park waar wij doorheen rijden (voor ons DV) zo'n pas te kopen de snelste manier?
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Paspoort is in principe voldoende. Ik neem vaak wel de uitgeprinte versie mee voor mijn eigen gevoel.

Het pasje voor de parken kan je ook (als ik het me goed herinner) kopen bij 1 van de parken zelf.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je koopt die pas inderdaad bij het eerste park dat je bezoekt, ik zou niet weten hoe je het anders zou willen of kunnen doen.

Marianne
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Daar zijn we weer.

Even los van het feit dat het echt ontzettend verschrikkelijk is voor de mensen die daar wonen, voor het park zelf etc. Las ik vandaag het topic over de bosbrand bij mariposa. En omdat wij daar een overnachting hebben gepland, denk ik dat we er verstandig aan doen om een plan B te verzinnen of zelfs van dat plan, plan A te maken.

Uiteraard ga ik zelf wel even op zoek, maar weet iemand al een goede oplossing. Is dat village dome (of ik kom niet zo gauw op de naam die Martin & Marianne mij gaf) nog een optie? Of is dat volgeboekt?

Andere suggesties zijn ook welkom natuurlijk.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik denk dat je Housekeeping Camp of Half Dome Village bedoelt. De kans dat daar nog iets vrij is is klein, maar proberen kan altijd. Er zijn vaak annuleringen dus blijf het ook proberen, bijvoorbeeld elke dag. Kijk hiervoor op:

http://www.travelyosemite.com/
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt even je topic teruglezen. :wink:
In het park is Housekeeping Camp de goedkoopste optie, maar een tent in Half Dome Village is ook nog betaalbaar. Je krijgt natuurlijk niet veel waar voor je geld, maar je zit wel op een geweldige locatie en dat is ook wat waard. Ik had al naar onze verslagen verwezen: in 2015 zaten wij in een tent in HDV (heette toen nog Curry Village).
Er was een tijd terug wel iets vrij, als je nu iets ziet leg het dan meteen vast; annuleren kan altijd nog.

Ik weet niet of je al een kaart hebt aangeschaft. Zo nee, dan zou ik dat alvast doen. Wij vinden de Hallwag kaarten prettig. Voor jouw route heb je nr 5 en 6 nodig.

Marianne
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

maar een tent in Half Dome Village is ook nog betaalbaar
Ik heb zojuist de nacht van 8 augustus op 9 augustus een tent geboekt. De tweede nacht was nog niet beschikbaar, maar ik hou dat in de gaten.

8-aug-17 Bishop - Yosemite (tioga pass) - Half Dome Village
9-aug-17 Half Dome Village- hele dag in Yosemite - Mariposa
10-aug-17 Mariposa - San Fransisco

Ik hoop dat er binnenkort nog een tent vrij komt voor de nacht van 9 op 10 augustus, want het is toch wel een ideale locatie idd!

Meteen weer wat vraagjes. Wij willen de panorama trail gaan lopen. Deze vertrekt dus vanaf Glacier Point. Is de enige mogelijkheid om daar te komen met een one way ticket bustour? Of zijn er ook gratis shuttlebussen of andere manieren?

Ik zie namelijk dat de bustour (one-way) enkel nog beschikbaar is om 1.30 PM, dan ben je anderhalf uur later boven? dus vanaf 3.00 PM de trail lopen, is dat een mooi tijdstip?
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Ik heb in plaats van Mariposa de nacht van 9 op 10 augustus nu de big tree lodge gevonden. Dat is iets verderop in het park en misschien wel leuk om die dag nog een wandeling te maken naar de Grizzle Giant, voordat we naar SF gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je je toch nog eens wat beter moet inlezen.
Er is geen gratis shuttle vanuit de vallei naar Glacier Point.
De laatste bus nemen kan, maar dan moet je echt flink doorlopen om voor het donker terug te zijn. Je moet dan vanuit de vallei ook nog naar je volgende overnachtingsplaats rijden. Het kan, maar ik zou dan zeker een zaklantaarn meenemen.
Met een goede conditie zou je ook de Four Mile Trail omhoog kunnen nemen, en dan via de PT naar beneden.
Zie hier voor de 4MT.

De Mariposa Grove is tot in de herfst gesloten; kijk eens op http://www.nps.gov/yose onder "alerts". Dit is sowieso een site om in de gaten te houden.
Een wandeling naar de Grizzly Giant zit er dus niet in.

Marianne
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Ik denk dat je je toch nog eens wat beter moet inlezen.
Vergeet niet dat ik soms door de bomen het bos niet meer kan zien. We hebben zo'n soort reis nog nooit gemaakt. Ik ben echt ontzettend blij met de tips die ik krijg en dat gaat de reis voor 200% mooier maken, want de route is echt veel mooier geworden dan de eerste route die ik stuurde. We hebben veel meer tijd op de meeste plekken. Maar het is soms echt lastig om nu heel gedetaileerd de wandelingen uit te zoeken. Ik lees bijvoorbeeld heel veel op jullie site. En ben er eigenlijk vanuit gegaan dat de wandelingen gewoon konden, dus ook die van de Grizzly Giant.

Is er geen enkele mogelijkheid om iets te bewandelen bij de Big Trees?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb echt op mijn wandelsite vermeld dat het gesloten is.
Let op: vanaf mei/juni 2015 tot eind 2016 is de Mariposa Grove gesloten vanwege een onderhoudsproject. De tramtour zal verdwijnen; in plaats daarvan komt er een shuttlebus. Zie hier voor de exacte data en afsluitingen. Sequoia's in Yosemite zijn ook te bekijken in de Tuolumne Grove of Merced Grove. Zie hier voor een beschijving van de Merced grove.
Ik zie nu dat het jaartal niet (meer) juist is, maar ik heb wel een link vermeld waar je de data kunt zien.

Je kunt het beste op de NPS-site kijken voor de precieze afsluitingen. Je kunt daar zien dat de outer loop wel bereikbaar is.

Marianne
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Geeft niks.

Ik heb het op dit moment wel zo staan:

9-aug-17 Half Dome Village- Panorama Trail - Big Trees Lodge
10-aug-17 Big Trees Lodge - Kleinere wandelingen in Yosemite - San Fransisco

Ik hou de site gewoon ontzettend goed in de gaten voor een busticket naar Glacier Point (hopelijk de vroege)
+ ik hou ook nog even de Half Dome Village in de gaten voor een overnachting 9 Augustus.
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Gister kwam er opeens een tent vrij voor 2 nachten, dus het is alweer veranderd:

9-aug-17 Half Dome Village - verschillende kleinere trails
10-aug-17 Half Dome Village - ?Panorama trail? - San Fransisco

Nu zie ik voor die guided bustour dat er wél plek is op 10 augustus, 8.30 & 10.00 vertrek. Denken jullie dat het mogelijk is om die panorama trail te doen en vervolgens nog naar SF te rijden? Of zou ik nog even wachten tot er een ochtend bustour vrij komt op 9 augustus?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Op zich kan dat wel, maar je bent waarschijnlijk wel kapot en je moet dan dus nog een uur of vier rijden. Ik zou dan zeker voor de eerste bus gaan. Dan kun je rond 10 uur beginnen aan de trail. Als je er dan een uur of 5-6 over doet ben je tussen 3 en 5 weer in de vallei. Dan nog vier rijden...het kan, maar zou niet mijn voorkeur zijn.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het kan wel. Ik zou sowieso de eerste bus nemen. Wat je ook kunt doen is op de 9e met de bus omhoog, dan de PT lopen en de volgende dag een van jullie met de eerste bus omhoog gaan om de auto op te halen.
Maar na de PT nog naar SF rijden lijkt mij geen probleem; je bent lichamelijk wel moe, maar autorijden zal geen probleem zijn. Wel kom je misschien in het donker in SF aan.

Marianne

A ha! Maar hier verschil ik van mening met mijn betere helft. Ik zou het te vermoeiend vinden - wandelen + rijden - maar ik ben dan ook twee jaar ouder dan Marianne. Ik zou het niet doen.

Martin
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

A ha! Maar hier verschil ik van mening met mijn betere helft. Ik zou het te vermoeiend vinden - wandelen + rijden - maar ik ben dan ook twee jaar ouder dan Marianne. Ik zou het niet doen.

Martin
Haha verschil moet er wezen. We gaan er nog over nadenken, hoewel dat ook niet te lang kan. Ik ben wel erg blij met die 2 nachten in half dome village.

Straks weer verder met mijn roadbook :thumbup: , ben al een heel eind. Over 2 weken zitten we in het vliegtuig!
Oekiee
Amerika-ontdekker

Bericht door Oekiee »

Inmiddels bezig met het laatste deel van mijn Roadbook. En we vertrekken op woensdagochtend 23 Augustus vanuit Bryce naar Zion National Park. Dat is volgens google maps zo'n 1 uur en 45 minuten rijden, dus we zullen echt op tijd moeten vertrekken, willen we een parkeerplek bemachtigen in het Zion NP. Enig idee hoelaat we daar echt moeten aankomen?

Mijn idee was om meteen naar Springdale te rijden om daar met de shuttlebus door het park te rijden en uit te stappen op de plekken met uitzichtspunten. Hebben jullie daarvoor nog tips? Ik gok dat de Observation Point Trail er niet in gaat zitten voor ons?

Moeten er nog dingen gereserveerd worden (net als in het Yosemite park)?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer