Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jildou450: Eerste trip ZuidWest Amerika Jildou

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jildou450
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis jildou450: Eerste trip ZuidWest Amerika Jildou

Bericht door jildou450 »

Hallo Forumleden.

Van 16 sept- 14 okt 2016 ga ik voor het eerst rondreizen in het Zuid Westen.
Inmiddels al uren verder op het Forum en alles krijgt steeds meer vorm/invulling.
Ik reis alleen per huurauto, in principe wil ik zoveel mogelijk kamperen omdat mij dit een ultiem gevoel van vrijheid geeft.
Volgens mij zijn de meeste parken die ik bezoek aardig populair dus ik ga er vanuit dat dit veilig is (ook als vrouw alleen).
Onderstaand heb ik mijn reisschema tot dusver toegevoegd.

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF – Yosemite NP ( Camping @ Upper pines)
Dag 5: Yosemite NP
Dag 6: Yosemite NP
Dag 7: Cables on half Dome Hike (permit is binnen)
Dag 8: Yosemite –Death Valley NP (via Tioga Pass)
Dag 9: Death Valley NP –Las Vegas (via Peach Springs voor stukje route 66)
Dag 10: LV - Grand Canyon south Rim (camping @ Mather Campground)
Dag 11: GCNP (Hier hoop ik te gaan wandelen van South Kaibab tot aan Bright Angel Campground, in afwachting van backcountry permit)
Dag 12: GCNP (Retour wandeling via Bright Angel trail)
Dag 13: GCNP – Page/Glenn canyon
Dag 14: Glen Canyon – Antelope canyon – Zion NP
Dag 15: Zion NP (lange daghike)
Dag 16: Zion NP – Bryce NP
Dag 17: Bryce NP (daghike)
Dag 18: Bryce NP – Moab (arches, canyon lands, etc)
Dag 19: Moab
Dag 20: Moab - ??
Dag 21: ?? Of aankomst Denver
Dag 22: uiterlijke aankomst Denver
..... (Bij familie, vanuit daar uitstapjes in Colorado)
Dag 28: Vlucht Denver – SF
Dag 29: Vlucht richting Amsterdam

Vanaf dag 14 staat nog veel open. Hoe haalbaar is bijv het bezoek aan Antelope Canyon etc op dag 14, is zou dit niet graag missen namelijk.
Daarnaast trekt Las Vegas me niet echt, is het ook mogelijk om in 1 dag van Death Valley naar de Grand Canyon (south rim) te rijden, zodat ik iets meer tijd heb tussen Yosemite en Death Valley. Voor mijn gevoel heb ik namelijk weinig tijd in Death Valley nu.

Monument Valley zou ik evt nog graag bezoeken. Echter weet ik niet goed waar in de route dit handig is.

Ik ben benieuwd naar jullie tips. Alvast bedankt in ieder geval.
Groetjes, Jildou
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Eerste trip ZuidWest Amerika Jildou

Bericht door Marcopstal »

Voldoende tijd voor Yosemite, maar eigenlijk niet voor de verplaatsing van Yosemite naar Death Valley. Er zijn immers tal van zaken langsheen de Tioga Pass en aan de andere zijde is er Mono lake en Bodie (toch een must see). Een beetje jammer dat je permit voor dag 7 is.

Dag 9 lijkt me totaal zinloos. Peach Springs ligt op de route van vegas naar GC en niet tussen Death Valley en Vegas.

De tijd voor Vegas is zo wel zeer beperkt ! Je hebt amper tijd om hier iets te zien. Je bent er nog niet eerder geweest, hoe kan je dan weten of het al dan niet trekt ?

Death Valley - Grand Canyon kan uiteraard op één dag, maar dan heb je amper tijd voor de route 66.

Voor Antelope Canyon heb je meer dan genoeg tijd, dit neemt slechts een uur of twee in beslag.

De tijd voor Bryce is ruim, Capitol reef mist een beetje (tussen Bryce en Moab in).

Voor Moab heb je echt wel meer tijd nodig. Twee volle dagen is daar toch het absolute minimum.

Richting Denver kan je via Grand Junction en Aspen, of een klein ommetje via Colorado Springs, maar daar heb je daarna misschien nog voldoende tijd voor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis jildou450: Eerste trip ZuidWest Amerika Jildou

Bericht door Martin & Marianne »

Het is jammer dat je geen stop hebt tussen Yosemite en DV. Kan daar nog iets geschoven worden? Dan zou ik ene stop in Lee Vining of Mammoth Lakes aanraden. Kijk voor het stuk tussen Yosemite en DV eens in ons 2013- en 2015-verslag.
Op dag 20 zou je naar Grand Junction kunnen rijden. Dan heb je nog tijd bij Moab, en eventueel kun je een bezoek brengen aan (en kamperen in) het Colorado NM. Zie voor dat stuk ons 2013-verslag.

Marianne
jildou450
Amerika-ontdekker

Bericht door jildou450 »

Bedankt voor jullie beide reacties. Volgens mij moet ik hier wel wat mee kunnen :-)
En ik zal jullie verslagen zeker nog lezen Marianne.
Is Monument Valley de moeite waard? Ik zie die in jullie beide reacties niet terug namelijk.
Maar misschien wordt het dan ook te veel in korte tijd.

Aspen, etc. kan ik inderdaad in mijn laatste week nog doen en staan dan op de planning.
En ik denk dan toch nog maar een nachtje LV te doen ;-)
Groetjes, Jildou
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

MV is zeker de moeite waard, maar is wat lastig in te passen. Qua route kun je het doen tussen de GC en Page.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik vond dat wel meevallen in alle eerlijkheid. Ja, het is mooi, maar niet mooier dan veel andere dingen die je tijdens je reis bezoekt. Daarnaast is het erg toeristisch. Persoonlijk zou ik me er niet in (letterlijke) bochten voor wringen. En de meeste mensen gaan er heen, maken een foto van het uitzichtpunt en rijden dan weer door, ook best zonde. Je kan er de onverharde weg rijden, dat is wel erg mooi, maar niet voor iedereen weggelegd. Plus dat kost je wel een paar uur.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ook hier verschillende smaken natuurlijk. Wij vinden Monument Valley fantastisch. We logeerden de laatste keer in The View en daar dan op je terras 's avonds en 's morgens de vallei inkijken was top.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
jildou450
Amerika-ontdekker

Bericht door jildou450 »

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik zal mijn reisschema wat aanpassen en dan post ik hem nog even.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Als het trouwens alleen om een stukje route 66 gaat dan kan je dat ook tussen Vegas en de Grand Canyon pakken.

Dan kan je bij Kingman route 66 op.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Doch is dat stuk route 66 nou ook weer niet zo bijzonder, alleen rond Seligman heb je wel wat te bekijken. Puur voor Hackberry sja..... Maar als je de 95 naar Needles pakt kan je het vanaf Topock- Oatman rijden, dat is al een mooiere route. Zeker tot Kingman. Maar ik zou me eerst op andere plekken focussen, want je gaat langs veel mooiere plekken komen tijdens deze reis.

Over het alleen reizen. In principe kan je, ook als vrouw, makkelijk overal aankomen. Vaak kom je op uitkijkpunten of campings toch wel in contact met mensen. Er zijn genoeg mensen die gewoon even een praatje willen maken om te vragen waar je bv vandaan komt. En in mijn geval ook wel steeds de vraag wat ik daar alleen deed, maargoed. Het enige waar ik wat meer op zou letten is dat je in sommige wijken van steden 's avonds wat meer oplet. Als je gezond verstand hebt (ik ga daar vanuit) dan ontwijk je de 'bekende' wijken als Crenshaw en Compton in LA en Tenderloin in SF, zeker 's avonds heb je daar gewoon niets te zoeken. Zeker niet als vrouw alleen. Maar ga ook niet 's avonds alleen door bv Hollywood struinen, maar blijf op de plekken waar wat meer volk is, bij bezienswaardigheden of uitgaansgelegenheden. Dat geldt ook voor de wat kleinere stadjes als bv Page of evt. een Kayenta bij Monument Valley. Als je niet elke avond op je hotelkamer wilt overnachten kan je bij veel restaurantjes, zeker in de steden, ook aan de bar gaan zitten ipv alleen aan een tafeltje.
cellavie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door cellavie »

Ik ben benieuwd hoe jij het alleen reizen gaat ervaren. Ik ben ook een korte trip aan het plannen waarbij ik als vrouw alleen ga rondreizen. Lijkt me heerlijk maar ook wel spannend.
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA

http://tessatravels.jouwweb.nl/
jildou450
Amerika-ontdekker

Bericht door jildou450 »

Zo: terug uit Italië na een campingtrip met mijn vriend.
Nu weer lekker verder met het plannen van mijn 'eigen' reis.

De backcountry Permit voor de Grand Canyon heb ik niet gekregen, mijn idee is om daar nu 1 overnachting te laten staan zodat ik een stukje naar beneden kan lopen en de volgende dag weer verder ga. Goede nieuws: Ik heb weer extra dagen om te schuiven :D En daarbij komen jullie tips goed van pas.

Het alleen reizen kijk ik steeds meer naar uit. Ik denk dat het heel goed gaat bevallen. Ik hoef met niemand rekening te houden en alleen dat te doen waar ik zin in heb. Dat is toch uniek denk ik. Mijn gezonde verstand neem ik zeker mee ;-) Tot nu toe pakt dat goed uit, dus in de states vast ook.
Cellavie: Hoe meer ik er over nadenk hoe fijner het me lijkt, toen ik begon met plannen vond ik het idee ook spannend. Het alleen zijn is maar relatief: ik weet niet waar jij heen gaat maar zoals je kunt zien ga ik naar de bekendere parken en dus zal ik misschien meer mensen om me heen hebben dan ik lief heb ;-)
jildou450
Amerika-ontdekker

Bericht door jildou450 »

Hierbij mijn reisschema zoals ik hem nu in gedachten heb.
Lijkt jullie dit haalbaar?

16 sept → Aankomst San Francisco
17 sept → SF
18 sept → SF
19 sept → SF – Yosemite NP ( Camping @ Upper pines)
20 sept→ Yosemite NP
21 sept → Yosemite NP
22 sept → Cables on half Dome Hike (permit is binnen)
23 sept → Yosemite – via Bodie → Mammoth lakes (via Tioga Pass)
24 sept → Mammoth lakes – Death Valley
25 sept → Death Valley NP – Las Vegas
26 sept → LV - Grand Canyon south Rim (via stukje route 66)
(camping @ Mather Campground)
27 sept → GCNP - Page/Lake Powell
28 sept → Lake Powell – Antelope canyon (photo tour) –> Zion NP
29 sept → Zion NP (lange daghike)
30 sept → Zion NP – Bryce NP
1 okt → Bryce NP (daghike)
2 okt → Bryce NP – Capitol Reef
3 okt → Capitol Reef - Moab (Arches, Canyonlands, etc.)
4 okt → Moab
5 okt → Moab – Grand Junction? Aspen?
6 okt → Grand Junction/Aspen - Denver (week @ familie)
7 okt → Denver
8 okt → Denver
9 okt → Denver
10 okt → Denver
11 okt → Denver
12 okt → Denver – SF (interne vlucht)
13 okt → SF
14 okt → Vlucht richting Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat het prima kan. Ik zou wel op tijd van capitol reef naar Moab vertrekken, want daar is je tijd misschien wat kort voor veel wandelingen (en je kan er mooie wandelingen maken).
jildou450
Amerika-ontdekker

Bericht door jildou450 »

Bedankt Paul voor je snelle (en ook eerdere) reacties.
Ook de rest wil ik graag bedanken. Jullie hebben me een heel eind op weg geholpen zo.
Ik weet zeker dat ik ontzettend ga genieten. :thumbup:

Groetjes, Jildou
jildou450
Amerika-ontdekker

Bericht door jildou450 »

Ik zit weer te neuzen op deze prachtige site en bedenk me dat ik jullie nooit bedankt heb voor alle tips!
Mijn reis van zeer geslaagd :-)

Het alleen reizen was een geweldige ervaring en is zeer aan te raden. Ik heb van elk moment genoten en ontzettend leuke/lieve/gezellige mensen ontmoet tijdens mijn wandelingen door de prachtige parken. Half Dome in Yosemite NP was toch letterlijk en figuurlijk het hoogte punt van mijn reis, maar ook Angels Landing in Zion NP was prachtig, eigenlijk had elk park weer zijn eigen, unieke plekken en elke keer was ik weer diep onder de indruk. Het voordeel van het alleen reizen was denk ik vooral dat ik minder afleiding had en daardoor alles heel puur beleefd heb.

En niet te vergeten te vermelden; ik had totaal geen zin in Las Vegas maar ook daar heb ik genoten, ondanks dat ik veel meer van de natuur houd. Goed dat dit toch aangeraden werd!

Ik verheug me nu al op een volgend avontuur en zal dan zeker weer kijken voor tips op deze site.
Nogmaals bedankt!
Groetjes, Jildou
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

De Half Dome beklommen? Wauw! Dat moet inderdaad een geweldige ervaring zijn.

Ik herken dat gevoel over Las Vegas helemaal. Ik zag het als een verplichte tussenstop voor de kinderen, maar vond het er tegen alle verwachtingen in leuk, hoewel ik ook meer van de natuur houd.
jildou450
Amerika-ontdekker

Bericht door jildou450 »

Klopt, ik had het geluk een Permit te krijgen ;-)
Was een vermoeiende maar ontzettend mooie dag. Het was de klim meer dan waard!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mooi hoor! Half Dome lijkt mij ook geweldig, al schrikt de enorme hoeveelheid klimmers op dit soort plaatjes mij wel een beetje af. Had je daar last van?
main-qimg-b3723515cc406e291adc6a03475430dd-c.jpg
Groetjes,
Daniel
jildou450
Amerika-ontdekker

Bericht door jildou450 »

Op de tocht naar boven geen last van gehad. Ik ben vroeg begonnen aan mijn tocht (5.30, met zaklamp, headlight en thermokleding aan)
Ik ben op de heen weg relatief weinig mensen tegen gekomen. Misschien scheelde het ook dat ik eind september in Yosemite was.

Toen ik weer naar beneden ging via de kabels was het al eens stuk drukker en moest ik af en toe wachten maar ook dat was goed te doen.
Daarnaast is het een behoorlijk steile klim, het laatste stuk had ik het gevoel dat het puur armwerk was... Het was daarom ook prima dat er iemand voor mij liep die wat langzamer was. Af en toe even uitpuffen is geen overbodige luxe ;-)

Vergeet alleen niet je camping goed te boeken haha, ik heb de fout gemaakt dat ik een nacht te kort had geboekt en in Yosemite Valley was alles vol. Ik heb daarom voordat ik ging hiken nog mijn tent moeten inpakken en na mijn hike nog 1,5 uur gereden voor een campingplekje hoger gelegen (volgens mij was het Porcupine flat campground).
Toen ik aankwam begon het te sneeuwen. Die nacht slecht geslapen door de kou en de spierpijn ;-)
Maar ook dat was weer een bijzondere ervaring. Om vervolgens een paar dagen later in je tent zonder buitendoek naar de sterren in Death valley te kijken. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer