Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TienKS: eerste rondreis Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TienKS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis TienKS: eerste rondreis Amerika.

Bericht door TienKS »

Hoi! Ik ben onze eerste rondreis door Amerika aan het plannen, voor mij, m'n vriend en onze (dan driejarige) peuter. De planning is april-begin mei, vliegtickets willen we in Oktober gaan boeken. Ik heb een rondreis opgesteld, maar heb totaal geen idee van wat reëel is, dus tips van de kenners zijn welkom. :thumbup:

Dag 1: Ams > LA
Dag 2: LA > Kansas City
Dag 3: Kansas
Dag 4: Kansas
Dag 5: Kansas
Dag 6: Kansas
Dag 7: Kansas City > LA > Overnachten in Barstow
Dag 8: Barstow > Williams
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Williams > Kanab
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Zion
Dag 13: Kenab > Las Vegas
Dag 14: Las Vegas > Visalia
Dag 15: Sequoia
Dag 16: Visalia > Mariposa
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Mariposa > San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco > Willows
Dag 23: Willows
Dag 24: Willows
Dag 25: Willows
Dag 26: Willows > San Francisco > Amsterdam

We vliegen eerst door naar Kansas, om daar een paar dagen rond te brengen op de plek waar ik 10 jaar geleden als uitwisselingsstudent woonde, aan het einde van de reis verblijven we nog in Willows, bij een goede vriend van destijds.

Is dit veel te gehaast? Te langzaam? Mis ik hele bijzondere plekken die ik eigenlijk nog zou moeten toevoegen? Is dit totaal geen doen met een peuter?
Anonymous123

Re: Reis Tienks: eerste rondreis Amerika

Bericht door Anonymous123 »

Geen ervaringsdeskundige met Kansas, maar heb je wel eens gekeken hoe ver het rijden is naar Los Angeles(of Barstow)?
Sowieso is het een gekke volgorde, eerst naar Barstow en dan terug naar Williams, waar je bijna langs aan het rijden bent als je vanuit Kansas naar LA rijdt.
Zo zitten er meer rare kronkels in....

Zet alles eens in Google Maps, en je zal duidelijk zien hoe je hem logischer kan indelen!
TienKS
Amerika-ontdekker

Bericht door TienKS »

Ik had alles inderdaad al uitgetekend via Google maps! Vond het ook best een gekke route, maar wilde bryce en Zion graag meepakken, dus dit is sowieso pas de eerste draft :P Roadtrip vanuit Kansas over nagedacht, maar dat leek me eigenlijk geen doen met een peuter :(
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo
ik zou ook overwegen om Sequoia eruit te laten.
en deze dagen te gebruiken voor Yosemite.
In Yosemite zijn ook meerdere plekken om de grote bomen te bezoeken.
je hebt dan iets meer rust.

schrijf het ook aub op in
Van -> naar.
je ziet dat je dan geen op veel plekken geen hele dag hebt maar alleen maar enkele uren.
ik zou ook meer tijd in Zion reserveren.

succes.
TienKS
Amerika-ontdekker

Bericht door TienKS »

Bedsnkt voor de tip! :-) Ga Daar eens naar kijken. Ik heb nu trouwens ook als van -> naar geschreven in principe toch? Voor elk park heb ik in eerste instantie 1 volle dag gerekend. Dat is niet voldoende?

Overigens heb ik deze route in eerste instantie zo opgedeeld zodat het steeds kleinere stukken zijn om te rijden, vandaar wellicht wat vreemde stops tussendoor, mochten jullie een betere suggestie hebben dan hoor ik 't graag! :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik dacht dag je ging vliegen vanuit Kansas naar LA en San naar Barstow reed, dat zou wel kunnen.

Je kan Zion en Bryce vanuit Kanab doen. Wrs zal het bij het visitor centrum van Zion al heel druk zijn als je daar de shuttlebus moet pakken. Of dat ideaal is, misschien niet, maar het kan wel
TienKS
Amerika-ontdekker

Bericht door TienKS »

Oh excuus! Ik zie dat het wat gek staat ja, we vliegen heen en terug naar LA, daar huren we de auto en rijden we vervolgens de bovenstaande route!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom naar LA vliegen? Ik zou naar Kansas vliegen en vandaar naar Phoenix of Las Vegas.
Zion en Bryce bezoeken vanuit Kanab kan maar het kost je wel veel meer reistijd vergeleken met een overnachting in de buurt van de parken.

Marianne
Sentinel
Amerikafan

Re: Reis TienKS: eerste rondreis Amerika.

Bericht door Sentinel »

Waarom eerst naar LA en de volgende dag terug vliegen naar Kansas? Dat kan makkelijker als ik zo heel snel kijk op Kayak.
En vanuit daar zal ik naar het westen vliegen. Wat hierboven ook al wordt aangegeven wellicht naar Las Vegas vliegen en vanuit daar je rondrit beginnen, dan win je gelijk wat dagen die je later kunt gebruiken.
Vanuit Las Vegas kun je, afhankelijk hoe laat je aankomt daar overnachten en dan de volgende dag naar Zion of de zelfde dag al naar Zion.

Dan zou ik Sequioa laten vervallen, en vanuit Yosemite naar Willows. Vanuit daar dan naar San Francisco en via de kust naar LA.
TienKS
Amerika-ontdekker

Bericht door TienKS »

Naar Kansas vliegen was een paar honderd euro p.p. duurder, dit was, na een hoop gepuzzel, de goedkoopste optie die ik kon vinden :lol: Ik blijf speuren natuurlijk en mocht ik een goedkopere optie vinden om eerst naar KS te vliegen en dan naar het zuidwesten ;)
TienKS
Amerika-ontdekker

Bericht door TienKS »

Thanks voor de suggesties trouwens! Op Las Vegas vliegen überhaupt nooit aan gedacht omdat ik verder geen interesse heb in de stad zelf, maar ligt natuurlijk wel lekker centraal! Ik ga nog even puzzelen en overleggen met m'n vriend! :thumbup:
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Ik zou Las Vegas wel opnemen in de planning, 1 dagje om een beetje de sfeer te proeven.
Het zou zonde zijn, er is veel te zien, zeker voor de kleine meid/jongen. Het is "over de top" maar dat maakt het juist zo leuk.

Kijk goed naar de ticket prijzen en kies wat het meest praktische is. Wellicht Kansas aan het einde opnemen als dat mogelijk is?
Dus eerst vliegen op LA/Las Vegas/San Francisco, de rondreis maken en dan vliegen naar Kansas.

Persoonlijk vind ik het zonde van dag 1 & 2. Het kost veel tijd en ik denk dat het voor de kleine ook wel erg veel is.
TienKS
Amerika-ontdekker

Bericht door TienKS »

Thanks allen, voor de tips! :) Gisteravond met m'n vriend nog even naar gekeken en het bleek inderdaad toch een stuk makkelijker te kunnen. Plan is nu dat we eerst naar Kansas City vliegen, vandaar een paar dagen later naar Las Vegas en dat we dan richting San Francisco rijden :D Schema is als volgt:

Dag 1: Amsterdam -> Kansas
Dag 2: Kansas
Dag 5: Kansas -> Las Vegas
Dag 6: Las Vegas -> Kenab
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion of Bryce
Dag 9: Bryce
Dag 10: Bryce -> Tusayan
Dag 11: Grand Canyon
Dag 12: Tusayan -> Kingman
Dag 13: Kingman -> Amargosa Valley
Dag 14: Amargosa Valley -> Bishop
Dag 15: Bishop
Dag 16: Bishop -> via Yosemite -> Mariposa
Dag 17: Mariposa/Yosemite
Dag 18: Mariposa/Yosemite
Dag 19: Mariposa -> Willows
Dag 20: Willows
Dag 21: Willows
Dag 22: Willows
Dag 23: Willows -> San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: San Francisco
Dag 26: San Francisco -> Amsterdam

LV wilde ik overslaan, maar vriend gaf toe dat hij best nieuwsgierig was dus toch een overnachting gepland. Is ook wel tof, maar ik denk dat we aan een halve dag echt wel genoeg hebben, ons kennende :-)

Ik twijfel ook nog tussen een paar overnachtingen in Kenab of dat we na Zion doorrijden naar een ander plaatsje.. Jullie tips?

Ik twijfel nog over dag 12,13,14. Wij wilden via Death Valley richting Bishop, maar drie dagen een halve dag rijden zonder echt ergens te stoppen of iets te doen voelt wat gehaast? Zie ik iets over het hoofd? Jullie nog ideeen qua overnachtingen/sightseeing?

Google Maps gaf een route aan via Yosemite richting Mariposa, kan dit ook daadwerkelijk of moeten we er omheen rijden? :P

Zo. Volgende maand een paspoort aanschaffen en dan kunnen we echt gericht zoeken naar vliegtickets, spannend! :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Tioga pas zal waarschijnlijk gesloten zijn dus Bishop - Yosemite is dan geen optie. Ik begrijp de volle dag Bishop ook niet.
Kanab is niet handig: je gaat toch niet weer terugrijden naar Zion? Waarom niet overnachten in Springdale?
Voor Yosemite zou ik ook proberen iets dichterbij het park te vinden.

Marianne
TienKS
Amerika-ontdekker

Bericht door TienKS »

Die volle dag bishop zat er ook voornamelijk omdat ik ergens weer een extra dag wilde plannen zodat we niet weer een halve dag niks hadden, maar is dus niet handig begrijp ik :thumbup: hoe kunnen we dan het beste via Death valley richting Yosemite, is daar nog een logische/mooie route voor?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als Tioga Pass, Sonora Pass en Ebbetts Pass gesloten zijn, zijn er twee mogelijkheden:de noordelijke rode route via Us-395/Carson Pass en de zuidelijke zwarte route via Barstow. De rode route is langer - 900 vs 800 kilometer - maar kent langs Us-395 enkele bezienswaardigheden als Alabama Hills, Mono Lake en Bodie.
Knipsel.JPG
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Ik heb in onze route de noordelijke route opgenomen.
Vanuit Death Valley hebben we dan een stop ergens tussen Death Valley en Lake Tahoe.
Door een hotel te boeken wat te annuleren is kun je dan een beetje spelen t.z.t. als er meer bekend is met de openingen van de diverse bergpassen.
Maar in beide gevallen (noordelijk of de zuidelijke variant) moet je eigenlijk een overnachting doen. De afstand van Death Valley is behoorlijk lang.

dag 6: Ik zal naar Zion rijden (Springdale)
Dag 8: zion -> Bryce

Vanaf Kanab is het bijna 1.5 uur naar Bryce, dat kost wel erg veel tijd. Ik kan niet in de portemonnee kijken maar de overnachtingen in Bryce vind ik mee vallen.

Waarom paspoorten aanvragen en dan pas zoeken naar tickets?
Dan kan (bij BA) ook zonder paspoorten.
TienKS
Amerika-ontdekker

Bericht door TienKS »

Thanks! Wist ik niet, dat je ook tickets kon boeken zonder paspoort! :thumbup: Vriend en kind hebben al een paspoort, ik alleen nog een ID kaart, maar wilden sowieso eerst een X-bedrag gespaard hebben voor het boeken van de tickets, en zoals dat nu lijkt halen we dat rond oktober :-) Vandaar! Vriend en ik hebben ook al even overlegd en besloten om in zowel springdale als tropic twee overnachtingen te boeken! :D
TienKS
Amerika-ontdekker

Bericht door TienKS »

Oke, nieuwste schema:

Dag 1: Amsterdam -> Kansas
Dag 2: Kansas
Dag 5: Kansas -> Las Vegas
Dag 6: Las Vegas -> Springdale
Dag 8: Springdale -> Tropic
Dag 9: Bryce Canyon
Dag 10: Tropic -> Tusayan
Dag 11: Grand Canyon
Dag 12: Tusayan -> Las Vegas
Dag 13: Las Vegas -> Death Valley -> Olancha
Dag 14: Olancha -> Minden
Dag 15: Minden -> Mariposa
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Mariposa -> San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco > Willows
Dag 21: Wilows
Dag 22: Willows
Dag 23: Willows
Dag 24: Willows -> San Francisco -> Amsterdam

We overnachten twee keer in Vegas, omdat dit me de meest logische route leek? Mochten jullie suggesties hebben voor alternatieven, dan graag!

Ik blijf het lastig inschatten vinden, denk ik. Ik heb al naar hikes gezocht voor Yosemite, Bryce en Zion, steeds één kindvriendelijke waar de peuter zelf mee kan lopen/rennen/druk maken en een iets grotere die we daarna kunnen doen met een (hopelijk vermoeide) peuter in de draagzak ;) Suggesties hiervoor zijn ook welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk in plaats van Olancha eens naar Lone Pine; wel zo leuk. Zie ook ons 2015- en 2017-verslag voor onze overnachtingen daar.
Voor Yosemite zou ik echt proberen iets dichter bij het park te vinden; nu rij je uren heen en weer.
Tusayan ligt niet slecht maar overnachten in het park is wel erg mooi, zeker als je bijvoorbeeld ene kamer in de Bright Angel Lodge hebt, of een van de andere (duurdere) lodges aan de rim. Kijk daarvoor eens op http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer