Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sulkema: feedback en tips gevraagd voor eerste rondreis West USA met gezin.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hereweare
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sulkema: feedback en tips gevraagd voor eerste rondreis West USA met gezin.

Bericht door hereweare »

Hallo,
wij zijn dit jaar met 3 tieners van Las Vegas naar Death Valley gereden (Furnace Creek resort), en door naar Mammoth Lakes en via Bodie en Tioga Road naar Yosemite gereden. Dit is goed te doen. Het is natuurlijk erg warm in Death Valley maar het is zeker een ervaring. En het zwemmen in de warmte is echt heel bijzonder. Groet, Els
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sulkema: feedback en tips gevraagd voor eerste rondreis West USA met gezin.

Bericht door Martin & Marianne »

Sulkema schreef: Ik wacht nog even met boeken omdat we nog geen tickets hebben geboekt.
Als je nu iets ziet wat je wel iets lijkt zou ik dat vastleggen. Annuleren kan altijd nog. Alleen voor de tenten in Housekeeping Camp betaal je dan administratiekosten, de andere accommodatie kun je gratis annuleren.
Als je een tent neemt in Half Dome Village, neem dan een heated tent, dan heb je een stopcontact in de tent.

Marianne
Sulkema
Amerika-ontdekker

Bericht door Sulkema »

hereweare schreef:Hallo,
wij zijn dit jaar met 3 tieners van Las Vegas naar Death Valley gereden (Furnace Creek resort), en door naar Mammoth Lakes en via Bodie en Tioga Road naar Yosemite gereden. Dit is goed te doen. Het is natuurlijk erg warm in Death Valley maar het is zeker een ervaring. En het zwemmen in de warmte is echt heel bijzonder. Groet, Els
Hoi zijn jullie vanuit DV meteen doorgereden naar Yosemite of hebben jullie nog een overnachting gehad in Mammoth Lakes

gr. Jp
Sulkema
Amerika-ontdekker

Bericht door Sulkema »

Martin & Marianne schreef:
Sulkema schreef: Ik wacht nog even met boeken omdat we nog geen tickets hebben geboekt.
Als je nu iets ziet wat je wel iets lijkt zou ik dat vastleggen. Annuleren kan altijd nog. Alleen voor de tenten in Housekeeping Camp betaal je dan administratiekosten, de andere accommodatie kun je gratis annuleren.
Als je een tent neemt in Half Dome Village, neem dan een heated tent, dan heb je een stopcontact in de tent.

Marianne
Ik heb zojuist de Heated Canvas Tent Cabin geboekt in Yosemite. De goedkoopste tenten zijn allemaal bezet maar, zoals ik al van velen hier heb gelezen is het de moeite waar om in het park te slapen.
Dank je voor de tip

Gr. JP
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens mij zijn de heated tents niet duurder dan de unheated tents. Zolang de verwarming niet werkt tenminste.

Marianne
hereweare
Amerika-ontdekker

Bericht door hereweare »

Sulkema schreef:
hereweare schreef:Hallo,
Hoi zijn jullie vanuit DV meteen doorgereden naar Yosemite of hebben jullie nog een overnachting gehad in Mammoth Lakes

gr. Jp
Ja, dat is niet goed opgeschreven :? . Ik bedoel dat we hebben overnacht in Mammoth Lakes en vervolgens via Bodie en de Tioga Road naar Yosemite zijn gereden.
De reis van Death Valley (Furnace Creek resort) naar Mammoth Lakes is op zich prima te doen. We hadden de pech dat er onderweg een auto in brand stond en dat we een omweg moesten nemen. O.a. over een dirt road. Dit nam wel veel tijd waardoor de reis toch nog lang werd.
Als je van Mammoth Lakes via Bodie naar Yosemite gaat, houd er dan ook rekening mee dat dit extra tijd kost. Bodie is zeker aan te raden maar de weg erheen (en terug) is niet de beste en neemt wel wat extra tijd. Houd hier dus rekening mee. Succes met het plannen!!
Sulkema
Amerika-ontdekker

Bericht door Sulkema »

Hallo allemaal,

Ik heb ontzettend veel tips en advies gekregen, niet alleen over de route maar over allerlei zaken.
Wij vinden overnachten in Yosemite duur maar we willen dit toch doen, omdat de kenners hier dit aanraden.
Mijn vrouw houd helemaal niet van kamperen en tenten( buiten douchen en toilet) maar de kids hebben haar omgepraat :)

We hebben gekeken, op advies van Marianne en Martin bij Half Dome en daar is nog wat beschikbaar.
We hebben onze route aangepast naar aanleiding van tips die we hier hebben gekregen.
Hier onze nieuwe route:

Onze route ziet er als volgt uit:
9/7- Dusseldorf -LA ( overnachting is afhankelijk van vliegtijden, nog niet bekend)
10/7- LA - Kingman ( overnachting nog niet bekend)
11/7 Kingman - Grand Canyon ( williams ) ( overnachting nog niet bekend)
12/7 Crand Canyon - Monument Valley ( overnachting nog niet bekend)
13/7 Monument Valley - Page ( overnachting nog niet bekend)
14/7 Page – Brice Canyon ( overnachting nog niet bekend)
15/7 Bryce - Zion ( overnachting nog niet bekend)
16/7 Zion ( overnachting nog niet bekend)
17/7 Zion- Las Vegas ( overnachting nog niet bekend)
18/7 Las Vegas ( overnachting nog niet bekend)
19/7 Las Vegas – DV ( overnachting Lone Pine)
20/7 DV – Lee Vinning ( Bodie bezoeken)
21/7 Lee Vinning -Yosemite ( overnachting Half Dome)
22/7 Yosemite ( overnachting Half Dome)
23/7 Yosemite ( overnachting Half Dome)
24/7 Yosemite – San Fransisco ( overnachting nog niet bekend)
25/7 San Francisco ( overnachting nog niet bekend)
26/7 San Francisco ( overnachting nog niet bekend)
27/7 San Francisco – Monterey ( overnachting nog niet bekend)
28/7 Montery – Morro Bay ( overnachting nog niet bekend)
29/7 Morro Bay – Santa Barbara ( overnachting nog niet bekend)
30/7 Santa Barbara – LA ( overnachting nog niet bekend)
30/7 LA ( overnachting nog niet bekend)
31/7 LA ( overnachting nog niet bekend)
1/8 LA ( overnachting nog niet bekend)
2/8 LA – DUS

We hebben er ontzetten veel zin in en door het enthousiasme op dit forum is de voorpret ook al super.
Alle tips en trucs voor de andere overnachtingsplaatsen zijn ook welkom.
Groetjes Sulkema
Sulkema
Amerika-ontdekker

Bericht door Sulkema »

We zijn ook geïnteresseerd in speciale accommodatie, heb hier al eens wat gelezen over slapen in een treinwagon en overnachting in een Tipi of ranch bij de Indianen
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Sulkema schreef:Wij vinden overnachten in Yosemite duur maar we willen dit toch doen, omdat de kenners hier dit aanraden.
Mijn vrouw houd helemaal niet van kamperen en tenten( buiten douchen en toilet) maar de kids hebben haar omgepraat :)
Ik wilde al reageren op het feit dat je nog zou wachten met het reserveren van een tent in Yosemite ivm nog geen vliegtickets, maar ik zie dat je deze inmiddels al wel hebt gereserveerd :thumbup: (in 2015 hadden wij zo al drie overnachtingen gereserveerd voordat we de vliegtickets hadden :lol: )

Verder lijkt de verdeling van je reisschema echt énorm op die van ons :D :thumbup:

Wellicht leuk en interessant om wat tips op te doen voor ons reisverslag? Zie: https://usatour2015.wordpress.com/
En qua geboekte hotels: https://www.lindaenmartijn.net/reisvers ... t-usa.html
(hetzelfde verslag, alleen dan zonder de foto's - dat komt ooit nog wel :) )

Alvast veel plezier met de voorbereidingen/voorpret. Dat ervaar ik vaak als de helft van de vakantie :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vonden de tenten prima (zie ons 2015-verslag voor onze ervaring), alleen het feit dat de auto vrij ver weg stond vonden we lastig. Zorg dat je je spullen van te voren goed uitgezocht hebt zodat je niet alle koffers in de tent hoeft te zetten. Alle etenswaren en spullen met ene geurtje moeten in de berenbox, dus zorg er ook voor dat je die bij elkaar hebt.
Wij liepen meerdere keren heen en weer met allerlei lossen flesjes water en andere spullen. :oops:

In plaats van Lee Vining (met 1 n) zou je ook naar Bridgeport (Virginia Creek Settlement) kunnen kijken.
Voor MV is Tipi Village wellicht een idee, of een yurt bij de San Juan Inn in Mexican Hat. Of een cabin op Gouldings Campground (zie daarvoor ons 2008-verslag).

Voor de GC ligt Williams niet fijn. Kijk eens naar iets in het park (via http://www.grandcanyonlodges.com of http://www.visitgrandcanyon.com).
De Bright Angel Lodge is de goedkoopste optie maar er zijn niet veel mogelijkheden voor 4 personen. Dat zou dan 2 kamers worden. Ook wel eens lekker misschien.

In Lone Pine vonden wij het Dow Villa Hotel leuk. Het oude deel is heel betaalbaar, en je zit midden in het dorp.

Marianne
Sulkema
Amerika-ontdekker

Bericht door Sulkema »

SpaceAce schreef:
Sulkema schreef:Wij vinden overnachten in Yosemite duur maar we willen dit toch doen, omdat de kenners hier dit aanraden.
Ik wilde al reageren op het feit dat je nog zou wachten met het reserveren van een tent in Yosemite ivm nog geen vliegtickets, maar ik zie dat je deze inmiddels al wel hebt gereserveerd :thumbup: (in 2015 hadden wij zo al drie overnachtingen gereserveerd voordat we de vliegtickets hadden :lol: )

Verder lijkt de verdeling van je reisschema echt énorm op die van ons :D :thumbup:

Wellicht leuk en interessant om wat tips op te doen voor ons reisverslag? Zie: https://usatour2015.wordpress.com/
En qua geboekte hotels: https://www.lindaenmartijn.net/reisvers ... t-usa.html
(hetzelfde verslag, alleen dan zonder de foto's - dat komt ooit nog wel :) )

Alvast veel plezier met de voorbereidingen/voorpret. Dat ervaar ik vaak als de helft van de vakantie :lol:
Ik heb inderdaad meerde overnachtingen al grboekt.
Ik ben jullie verslag aan het lezen en we willen inderdaad wel ongeveer die route doen.
Ziet er goed uit en we verheugen ons erop en de voorpret is heel leuk.
Dank je voor de feedback
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer