Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis marco74: eerste keer LA- SF. Leef je uit!
Reis marco74: eerste keer LA- SF. Leef je uit!
Hallo Allemaal,
Een aantal jaar hebben we al de wens om een reis door Amerika te maken en dan het liefst in California.
Al die tijd hikten we nog al tegen de te verwachten kosten aan, maar afgelopen week hebben we toch 5 tickets
(ik, mijn vrouw en onze 3 zoons 8, 9, 13) geboekt voor de periode van 26-4-2018 tot 13-5-2018.
We komen aan in LA en vertrekken uit San Francisco.
Ik heb zelf nu een route in elkaar geknutseld door een aantal reisschema`s door te lezen.
Dag 1: DUS-LA 19:30 landen
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Palm Springs
Dag 5: Palm Springs - Phoenix
Dag 6: Phoenix - Williams
Dag 7: Williams - Lake Powell
Dag 8: Lake Powell - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon - Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Bishop
Dag 14: Bishop - Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco 19:30 vliegen
Misschien zeggen jullie wel dit schema is veel te druk, of er is te weinig tijd voor bepaalde plekken, dan hebben we denk ik aan het begin en eind totaal nog 2 dagen speling.
Graag hoor ik van jullie wat anders zou moeten, of wat helemaal niet kan, leef je uit!
Een aantal jaar hebben we al de wens om een reis door Amerika te maken en dan het liefst in California.
Al die tijd hikten we nog al tegen de te verwachten kosten aan, maar afgelopen week hebben we toch 5 tickets
(ik, mijn vrouw en onze 3 zoons 8, 9, 13) geboekt voor de periode van 26-4-2018 tot 13-5-2018.
We komen aan in LA en vertrekken uit San Francisco.
Ik heb zelf nu een route in elkaar geknutseld door een aantal reisschema`s door te lezen.
Dag 1: DUS-LA 19:30 landen
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Palm Springs
Dag 5: Palm Springs - Phoenix
Dag 6: Phoenix - Williams
Dag 7: Williams - Lake Powell
Dag 8: Lake Powell - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon - Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Bishop
Dag 14: Bishop - Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco 19:30 vliegen
Misschien zeggen jullie wel dit schema is veel te druk, of er is te weinig tijd voor bepaalde plekken, dan hebben we denk ik aan het begin en eind totaal nog 2 dagen speling.
Graag hoor ik van jullie wat anders zou moeten, of wat helemaal niet kan, leef je uit!
Laatst gewijzigd door marco74 op 09 sep 2017, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis marco74 eerste keer LA- SF Leef je uit!
Welkom op het forum.
Je hebt hier al rondgelezen, dan weet je dat het makkelijk is om je dagen in van-naar vorm te schrijven. Dan zie je direct welke afstand je per dag overbruggen moet.
Palm Springs - Phoenix is een fikse rit, wat ga je voor die pasr uur in Phoenix doen? Dan ga je naar Williams en dan door naar Page... Is dat handig om bv de Grand Canyon te bekijken? Williams ligt nl. een uur de verkeerde kant op als overnachtingsplek.
Bishop - Yosemite...in die periode grote kans dat de tioga pass en sonora pas gesloten zijn, wat ook weer omrijden betekent.
Ik zou direct Phoenix schrappen en proberen om van bv Palm Springs naar Grand Canyon Village te rijden en daar dan 2 nachten te nemen.
Voor Yosemite kan je een keuze maken. Maar neem, zelfs als de tioga pass en glacier point gesloten zijn, minimaal 1 volle dag, dus 2n voor dit park. Zelf zou ik dat overigens voor Zion ook doen.
Wat zijn je plannen voor LA? Kan daar niet een nachtje af?
Je hebt hier al rondgelezen, dan weet je dat het makkelijk is om je dagen in van-naar vorm te schrijven. Dan zie je direct welke afstand je per dag overbruggen moet.
Palm Springs - Phoenix is een fikse rit, wat ga je voor die pasr uur in Phoenix doen? Dan ga je naar Williams en dan door naar Page... Is dat handig om bv de Grand Canyon te bekijken? Williams ligt nl. een uur de verkeerde kant op als overnachtingsplek.
Bishop - Yosemite...in die periode grote kans dat de tioga pass en sonora pas gesloten zijn, wat ook weer omrijden betekent.
Ik zou direct Phoenix schrappen en proberen om van bv Palm Springs naar Grand Canyon Village te rijden en daar dan 2 nachten te nemen.
Voor Yosemite kan je een keuze maken. Maar neem, zelfs als de tioga pass en glacier point gesloten zijn, minimaal 1 volle dag, dus 2n voor dit park. Zelf zou ik dat overigens voor Zion ook doen.
Wat zijn je plannen voor LA? Kan daar niet een nachtje af?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis marco74 eerste keer LA- SF Leef je uit!
Voor LA kan er in principe wel een dagje vanaf. Niet dat er niet veel "kan" gedaan worden, maar je moet het natuurlijk in het totaal bekijken.
Phoenix heeft geen meerwaarde. Vanaf Joshua Tree rijdt je beter direct richting GC, eventueel met een overnachting in Kingman afhankelijk van de plannen.
Voor de Grand Canyon kies je beter voor de Grand Canyon Village of als alternatief voor Tusayan.
Na Death Valley zou ik toch verder doorrijden dan tot Bishop.
Houd er ook rekening mee dat zo vroeg op het jaar de kans groot is dat de Tioga Pass nog gesloten is.
Phoenix heeft geen meerwaarde. Vanaf Joshua Tree rijdt je beter direct richting GC, eventueel met een overnachting in Kingman afhankelijk van de plannen.
Voor de Grand Canyon kies je beter voor de Grand Canyon Village of als alternatief voor Tusayan.
Na Death Valley zou ik toch verder doorrijden dan tot Bishop.
Houd er ook rekening mee dat zo vroeg op het jaar de kans groot is dat de Tioga Pass nog gesloten is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Re: Reis marco74: eerste keer LA- SF. Leef je uit!
@ PSVwally: reisschema heb ik even aangepast.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het een veel te drukke route. Wij hebben gemerkt in onze reizen met de kinderen dat ze graag meerdere dagen op dezelfde plek blijven. Met 5 personen ben je ook voor alles meer tijd kwijt, daar moet je ook rekening mee houden. Bijna elke dag weer reizen is dan niet ideaal.
Phoenix zou ik er uit laten, dat voegt toch weinig toe? Rij in 2 dagen naar de Grand Canyon. En probeer een overnachting in het park te boeken. Bijvoorbeeld 2 kamers in de Bright Angel Lodge.
Bishop ligt niet op de route; je zult onderlangs moeten rijden naar Yosemite omdat de Tioga Pass gesloten zal zijn. Je kunt ook bovenlangs rijden, wellicht is de Sonora Pass open, of je neemt de CA88. Maar dat kost je veel tijd.
Een overnachting in DV is mooi maar in jullie geval zou je ook al door kunnen rijden naar Lone Pine.
In deze tijd van het jaar was een rondje met de GC en zion en dan de parken bij Moab wel mooi geweest. Jammer dat je naar SF moet.
Marianne
Phoenix zou ik er uit laten, dat voegt toch weinig toe? Rij in 2 dagen naar de Grand Canyon. En probeer een overnachting in het park te boeken. Bijvoorbeeld 2 kamers in de Bright Angel Lodge.
Bishop ligt niet op de route; je zult onderlangs moeten rijden naar Yosemite omdat de Tioga Pass gesloten zal zijn. Je kunt ook bovenlangs rijden, wellicht is de Sonora Pass open, of je neemt de CA88. Maar dat kost je veel tijd.
Een overnachting in DV is mooi maar in jullie geval zou je ook al door kunnen rijden naar Lone Pine.
In deze tijd van het jaar was een rondje met de GC en zion en dan de parken bij Moab wel mooi geweest. Jammer dat je naar SF moet.
Marianne
Dank voor jullie input!
Phoenix en Bishop ga ik sowieso schrappen
Nu kan ik weer verder schaven aan de route
Phoenix en Bishop ga ik sowieso schrappen

Nu kan ik weer verder schaven aan de route
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties