Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sherman: Advies en tips zijn welkom voor onze trip naar de Westkust!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sherman
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Sherman: Advies en tips zijn welkom voor onze trip naar de Westkust!

Bericht door Sherman »

Hoi iedereen

Na New York, een rondreis Florida en een rondreis Oostkust, staat volgend jaar de Westkust op het programma (Hoera!) . De vliegtuigtickets zijn geboekt dus we zijn volop bezig met onze planning. Na heel wat gepuzzel zijn we op volgend schema uitgekomen:

10 - 14 mei SF
14 - 15 mei Morro Bay - hotel: Blue Sail Inn
15 - 18 mei LA - hotel: venice suites
18 - 19 mei Palm Springs - hotel: Travelodge Flagstaff East (met onderweg Joshua Tree)
19 - 20 mei Flagstaff (met onderweg Grand Canyon + Horeshoe Bend)
20 - 21 mei Lake Powell - hotel: lake powell resort (Lake Powell + Upper Antelope Canyon)
21 - 22 mei Capitol Reef - hotel: Capitol Reef resort
22 - 23 mei Bryce Canyon - hotel: BW plus Ruby's Inn
23 - 24 mei Zion - hotel: La Quinta Inn & Suites Springdale
24 - 26 mei Las Vegas
26 - 27 mei Sequoia - hotel: Comfort Inn & Suites Three Rivers
27 - 29 mei Yosemite
29 - 30 mei Lake Tahoe - verblijf: Lake Tahoe Resort Hotel
30 - 31 mei SF

Op sommige plaatsen heb ik dus al hotels geboekt, maar indien jullie betere opties of tips hebben zijn deze zeker welkom :)

Andere tips van wat we zeker wel of niet moeten doen uiteraard ook :) Bepaalde zaken laten we bewust links liggen, zoals bijvoorbeeld Death Valley, omdat het ons eigenlijk niet echt aanspreekt.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Advies en tips zijn welkom voor onze trip naar de Westkust!

Bericht door MichelH »

Mijn eerste reactie is: Oh jee, een route van een reisbureau! :roll: :oops:
Schrijf het eens van dag tot dag uit, dat geeft een beter overzicht.
Sherman schreef: 10 - 14 mei SF
Via de highway 1 tussen SF en LA wordt over het algemeen aangeraden 2 overnachtingen te doen. Maar goed, het is mogelijk.
18 - 19 mei Palm Springs - hotel: Travelodge Flagstaff East (met onderweg Joshua Tree)
Flagstaff is geen uitvalsbasis voor de Grand Canyon en al helemaal niet voor Horsehoe bend. Boek accommodatie in het Grand Canyon NP of dichtbij, Grand Canyon Village of Tusayan.
20 - 21 mei Lake Powell - hotel: lake powell resort (Lake Powell + Upper Antelope Canyon)
24 - 26 mei Las Vegas
Las vegas - Sequoia NP, lange rijdag en te weinig tijd voor Sequoia & Kings NP
27 - 29 mei Yosemite
Welke accommodatie heb je hier op het oog? Verblijf in het NP of in El Portal.
Voor Lake Tahoe zou ik minstens 2 nachten boeken, of het helemaal overslaan en deze dag gebruiken voor Sequoia & Kings NP.
30 - 31 mei SF
Sherman
Amerika-newbie

Bericht door Sherman »

Oei, het is nochtans niet gekopieerd van een reisbureau :wink: Ik heb een volledige dagplanning uitgeschreven, of toch semi, maar leek me nogal veel om hier te posten :)
Sherman schreef: 10 - 14 mei SF
Via de highway 1 tussen SF en LA wordt over het algemeen aangeraden 2 overnachtingen te doen. Maar goed, het is mogelijk.
Flagstaff is geen uitvalsbasis voor de Grand Canyon en al helemaal niet voor Horsehoe bend. Boek accommodatie in het Grand Canyon NP of dichtbij, Grand Canyon Village of Tusayan.
24 - 26 mei Las Vegas
Las vegas - Sequoia NP, lange rijdag en te weinig tijd voor Sequoia & Kings NP
27 - 29 mei Yosemite
Welke accommodatie heb je hier op het oog? Verblijf in het NP of in El Portal.
Voor Lake Tahoe zou ik minstens 2 nachten boeken, of het helemaal overslaan en deze dag gebruiken voor Sequoia & Kings NP.
30 - 31 mei SF
Over Flagstaff was ik zelf ook niet zeker meer, dus ik zal inderdaad op zoek gaan naar een andere locatie. Thanks!

Wat de rit van Las Vegas naar Sequoia. Hiervoor dachten we echt 's ochtends te vertrekken in Vegas zodat we een hele dag hadden om ter plaatse te geraken. Na een overnachting in Three Rivers, hadden we gedacht de volgende dag Sequoia te verkennen en daarna door te rijden richting het hotel in Yosemite. Nog steeds te weinig tijd denk je?
We hebben nog geen verblijf geboekt in Yosemite. We hoopten iets als Yosemite Valley Lodge te boeken (dus in het park zelf), maar is niet meer beschikbaar, dus we weten het niet goed.

Kan je makkelijk die dagen vullen aan Lake Tahoe? We hadden eerste 2 nachten voorzien, maar twijfelden toch een beetje. Eventueel kunnen we de laatste nacht SF wel skippen aangezien onze terugvlucht toch maar 's avonds vertrekt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou het echt eens gewoon net als in andere topics per dag opschrijven in gewoon: dag nr - beginplek - eindplek.
Nu is het heel onduidelijk. Ineens komt Palm Springs erbij met een hotel in Flagstaff en de Horse shoe bend bij de Grand Canyon?
19 - 20 mei Flagstaff (met onderweg Grand Canyon + Horshoe bend)
Vergis je ook niet in de rit Page - Capitol reef. Je bent al de hele dag onderweg via Monument Valley en de Ut95, wanneer ga je CR bekijken?

Een volle dag Sequoia geeft je een goed overzicht van het park, maar je hebt geen tijd voor Kings Canyon. En dan nog de rit naar Yosemite... ik zou echt aanraden een dagje meer hiervoor te nemen en bv Capitol reef te skippen.
Sherman
Amerika-newbie

Bericht door Sherman »

Ah oei, zie net dat ik fout heb getypt. Het hotel van Flagstaff hoort uiteraard een lijntje lager 8) Voor Palm Springs hebben we nog geen hotel geboekt.

We zijn ons bewust dat alles bezichtigen sowieso moeilijk wordt. Vandaar de keuze om bv Sequoia en Yosemite te doen, maar Kings Canyon te skippen. Is Kings Canyon meer de moeite dan Capitol Reef volgens jou?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sherman schreef: Ik heb een volledige dagplanning uitgeschreven, of toch semi, maar leek me nogal veel om hier te posten
Dat is ook niet de bedoeling, maar een schema per dag is handig. Dus zo:

10-mei-18 naar SF
11-mei-18 SF
12-mei-18 SF
13-mei-18 SF
14-mei-18 SF - Morro Bay
15-mei-18 Morro Bay - LA
16-mei-18 LA
17-mei-18 LA
18-mei-18 LA - Palm Springs
19-mei-18 Palm Springs - Flagstaff
20-mei-18 Flagstaff - Page
21-mei-18 Page - Capitol Reef
22-mei-18 Capitol Reef - Bryce
23-mei-18 Bryce - Zion
24-mei-18 Zion - Las Vegas
25-mei-18 Las Vegas
26-mei-18 Las Vegas - Sequoia
27-mei-18 Sequoia - Yosemite
28-mei-18 Yosemite
29-mei-18 Yosemite - Lake Tahoe
30-mei-18 Lake Tahoe - SF
31-mei-18 SF

Nu valt in één keer op dat je erg veel tijd hebt voor SF en geen tijd hebt voor Sequoia. Capitol Reef is niet handig zo; wil je dan via Monument Valley rijden? Ik zou dat zeker overslaan. En elders meer tijd nemen. Dat kan in Sequoia/Kings Canyon. Het gaat er dan ook niet om wat mooier is - het is onvergelijkbaar - maar wat praktisch is.
Ik zou Lake Tahoe ook laten vallen. Of eerder plannen. Je zit nu deels in het Memorial Day weekend in Yosemite. Dat zou ik absoluut niet doen. Doe Yosemite op het laatst. De kans dat de Tigoa Pass open is, is dan ook groter. Maak in elk geval twee routes: een met Tioga Pass, en een onderlangs of via de Sonora Pass.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia in dezelfde tijd van het jaar. Je zult zien dat je echt wel meerdere nachten nodig hebt alleen al voor Sequoia. Maar als je toch daar bent is het jammer om Kings Canyon over te slaan.
Rij ook door Death Valley, dat is prachtig, Als je de Tioga Pass neemt kom je er sowieso langs,

Voor Yosemite is de lodge mooi, maar je kunt ook kijken naar de cabins of tenten in Half Dome village.

In plaats van Flagstaff zou ik kijken naar een overnachting aan de rim. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 sep 2017, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Palm Springs - Flagstaff
20-mei-18 Flagstaff - Page
21-mei-18 Page - Capitol Reef
22-mei-18 Capitol Reef - Bryce
23-mei-18 Bryce - Zion
24-mei-18 Zion - Las Vegas
Palm Springs - grand canyon is met de snelste route, zonder stops en zonder route66 al zo'n 6,5u rijden.vanaf Gac village is het ook nog zo'n 1,5u naar Flagstaff..niet handig De dag erop heb je in deze route alweer veel tijd voor Page nodig, anders red je Capitol Reef de dag daarop weer niet namelijk en dat gaat zo door tot je in Vegas bent....

Rij van LA bv via Joshua Tree naar Kingman..dan zit je op zo'n 3u van de Grand Canyon. Scheelt veel kijktijd.

Stel prioriteiten. Kings Canyon ligt tegen Sequoia aan...Capitol Reef ligt op een heel onhandige route tussen Page en Bryce..
Sherman
Amerika-newbie

Bericht door Sherman »

Bedankt voor de tips. Ik ga even verder puzzelen :wink:
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Verplaats tevens SF naar het eind van de vakantie ivm de jetlag. Je bent dan vroeg heeeel vroeg wakker. Deze tijd kun je beter gebruiken om vast naar je volgende bestemming te rijden en onderweg boodschappen te doen. Je kan op dat moment zo weinig in SF, dan wachten tot SF "open" gaat.
Sherman
Amerika-newbie

Re: Reis Sherman: Advies en tips zijn welkom voor onze trip naar de Westkust!

Bericht door Sherman »

Christian schreef:Verplaats tevens SF naar het eind van de vakantie ivm de jetlag. Je bent dan vroeg heeeel vroeg wakker. Deze tijd kun je beter gebruiken om vast naar je volgende bestemming te rijden en onderweg boodschappen te doen. Je kan op dat moment zo weinig in SF, dan wachten tot SF "open" gaat.
Ik had dit inderdaad op andere topics ook gelezen, maar het is een bewuste keuze aangezien ik meestal ziek ben na het vliegen. Dan heb ik graag even een paar dagen op dezelfde plaats om rustig te bekomen :D
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Sherman: Advies en tips zijn welkom voor onze trip naar de Westkust!

Bericht door reddevil »

Overigens is dat 'heel vroeg wakker' voor iedereen verschillend. Ik probeer altijd zo laat mogelijk te gaan slapen, zodat je je snel aanpast aan het ritme en heb er eigenlijk niet zo heel veel last van. Dat is overigens niet altijd even eenvoudig, vooral als je al vrij vroeg (lokale tijd) op de plaats van bestemming bent.

Je kunt in SF dus ook gewoon nog wat de buurt gaan ontdekken. Daarbij onderweg een koffiezaakje opzoeken helpt ook gewoon heel goed ;).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer