Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vadain: reisschema 3 weken West-Amerika (zomer 2018).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vadain
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Vadain: reisschema 3 weken West-Amerika (zomer 2018).

Bericht door Vadain »

Hallo allen,

Zomer van 2018 gaan wij voor het eerst naar Amerika. De vliegtickets zijn geboekt en huurauto gereserveerd en ben nu druk bezig met het reisschema.
We hebben 3 jongens in de leeftijd van dan ruim 2, 8 en 10 jaar.

We vliegen op San Francisco en vertrekken van Los Angeles.

Ik had nu een opzet gemaakt, ik heb bewust Death Valley achterwege gelaten (mensen in onze omgeving zeggen dat het te warm is en dat het niet heel bijzonder is tegenover de andere parken).

Willen jullie eens meekijken of de route logisch en haalbaar is? (kids zijn autorijden gewend, we hebben al veel landen binnen Europa met ze doorgetrokken)
Ben benieuwd naar jullie suggesties, overigens staan alleen de vluchten vast.

21 juli Aankomst San Francisco
22 juli SF
23 juli SF
24 juli Auto ophalen / aankomst Yosemite
25 juli Yosemite
26 juli Yosemite
27 juli aankomst Sequoia ( middag voldoende?)
28 juli aankomst Las Vegas ( als we s'morgens op tijd vertrekken is dan Las Vegas voor einde middag en avond voldoende ?)
29 juli Zion
30 juli Bryce
31 juli Moab ( arches)
01 aug Moab ( arches)
02 aug Monument Valley
03 aug Page
04 aug Grand Canyon
05 aug Route 66 ( Kingman)
06 aug aankomst San Diego
07 aug San Diego
08 aug San Diego
09 aug Anaheim ( Disney Park)
10 aug Los Angeles
11 aug Auto inleveren en Vertrek

Groetjes Vadain
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reisschema 3 weken West - Amerika ( zomer 2018)

Bericht door PSVwally »

Heb je de voorbeeld route al eens bekeken?

Je doet nu eigenlijk een route waar je 4 weken over kan doen in 3 weken.

Een middag voldoende voor Sequoia?? No way!! Dat ga je echt niet redden en dan mis je Kings Canyon ook nog eens.

Een middag en avond voldoende voor Vegas? Ik zeg ook hier No way, maar er zijn idd ook mensen die heel snel weg willen uit Vegas dus misschien voor jullie wel.

Voor het stuk Zion tot aan monument Valley mis je eigenlijk een dag of 3 te weinig om het goed te kunnen bekijken. Zo rij je langs Valley of Fire en Capitol Reef en heb je amper kans om in Zion te wandelen.

Ik zou sequoia er snel uithalen en van Yosemite naar Lone Pine rijden. De dag erna door Death Valley naar Vegas. Beetje onzinnig dat daar niets te zien zou zijn overigens.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Vadain: reisschema 3 weken West-Amerika (zomer 2018).

Bericht door MichelH »

Pfff, nee, deze route zou ik zeker niet aanraden. Zeker niet met 3 kinderen. Afstanden in Europa zijn over het algemeen veel korter. Daarnaast heb je te maken met jetlag, je moet onderweg ook eten, sanitaire stops maken e.d. Op deze manier wordt het de Japanse fototour, uitstappen, foto's maken en weer weg.
Ik zou zeker Sequoia eruit halen en Moab, maar goed, mede afhankelijk van wat je écht wilt zien. Het standaardrondje geeft je een goede indruk van een haalbare reis met alle hoogtepunten.

21 juli Aankomst San Francisco
22 juli SF
23 juli SF
24 juli Auto ophalen / aankomst Yosemite
25 juli Yosemite
26 juli Yosemite
27 juli Yosemite - Bishop (via Tioga Road, Bodie, Mono Lake)
28 juli Bishop - Las Vegas (via Death Valley)
29 juli Las Vegas
30 juli Las Vegas - Zion NP
31 juli Zion NP
01 aug Zion - Bryce Canyon NP
02 aug Bryce Canyon NP - Page
03 aug Page
04 aug Page - Monument Valley
05 aug Monument Valley - Grand Canyon NP
06 aug Grand Canyon NP - Needles
07 aug Needles - San Diego (via Joshua Tree NP)
08 aug San Diego
09 aug San Diego - Los Angeles
10 aug Los Angeles (Disney)
11 aug Auto inleveren en Vertrek

In bovenstaand schema zou je een dagje Page op kunnen offeren om deze ergens anders te plaatsen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Of Moab erin laten - bij voorkeur drie nachten - en San Diego schrappen, afhankelijk van waar jullie voorkeur ligt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

ik zou heel goed naar de route van MichelH kijken.
Die is uitstekend voor 3 weken.

en je ziet nog steeds heel erg veel en je zult een hele mooie vakantie hebben.
succes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vadain schreef: Ik had nu een opzet gemaakt, ik heb bewust Death Valley achterwege gelaten (mensen in onze omgeving zeggen dat het te warm is en dat het niet heel bijzonder is tegenover de andere parken).
Het gaat niet alleen om DV, maar om de hele route. In jouw opzet kom je niet langs de Tioga Pass en dat zou jammer zijn.
Kijk eens naar onze reisverslagen (2004, 2006, 2017) voor dat stuk in augustus.
DV is prachtig, en eigenlijk is een overnachting daar aan te raden, maar ook als je er alleen maar doorheen rijdt is het een bijzondere ervairng. De weg onderlangs is voorbij de bergen ook heet, maar wel een stuk minder mooi.

Zoals gezegd is een middag voor Sequoia te weinig.

Marianne
Vadain
Amerika-ontdekker

Bericht door Vadain »

Dank jullie voor de reacties. Aankomend weekend nog maar eens goed kijken naar de voorbereid reis.
Vadain
Amerika-ontdekker

Bericht door Vadain »

Ben aan het puzzelen geslagen met jullie suggesties.

Willen jullie nog even met mij meekijken of onderstaand zo beter is met de gegeven tips/ wijzigingen? Wel heb ik Monterey eraan toegevoegd. Mn echtgenoot las het van die walvistocht en dat leek hem wel erg mooi om te gaan doen. Zelf zou dat voor mij niet direct hoeven, dan pak ik liever de avond nog voor San Francisco, om de volgende dag gelijk richting Yosemite te rijden. Maar eerlijk is eerlijk, ben nog nooit in Amerika geweest, dus ik ben volstrekt een leek op dat gebied. Dan vraag ik mij ook af voor de tijdsplanning, wanneer dan de huurauto ophalen? Gelijk dan maar bij aankomst doen, of twee dagen later?

Als we vanuit Monterey naar Yosemite rijden, is het dan haalbaar om onderweg Mariposa Grove te bekijken?
Sequoia en Moab heb ik er geheel uit gehaald.

Aankomst San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey ( einde v/d dag)
Monterey - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Bishop ( Tioga Road, Mono Lake, Bodie)
Bishop - Las Vegas ( Death Valley )
Las Vegas - Zion NP
Zion NP
Zion NP - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Page
Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon NP
Grand Canyon NP - Needles
Needles ( route 66) - San Diego ( Joshua Tree NP)
San Diego
San Diego
San Diego - Los Angeles
Los Angeles
Vertrek

Ben benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden.

Groet Vadain
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dit is veel beter.
Ik zou de auto meteen ophalen, dat is zo veel prettiger dan met 5 man met het OV naar de stad gaan. En het scheelt je erg veel tijd op de dag dat je de stad verlaat. Er zijn prima hotels waar je gratis kunt parkeren, zoals de Columbus Motor Inn en de Motor Inns op Lombard Street.
Als je 's ochtends in Monterey walvissen gaat spotten wordt het denk ik te veel om nog naar de Mariposa Grove te gaan. Hangt er ook wel van af waar je wilt overnachten. Heb je daar al over nagedacht? Oakhurst of Yosemite Village maakt toch nog aardig wat uit qua reistijd. Bekijk dat allemaal eens met googlemaps.
Kijk ook eens of je met een kind van 2 wel kunt whale watchen; ik dacht dat er een minimumleeftijd was.
De dag van Yosemite naar Bishop is erg vol. Het geeft je weinig tijd voor de Tioga Pass. Een aantal stops daar is wel mooi. Je kunt bij Tenaya Lake picknicken en aan het strand liggen of zwemmen. Ik neem aan dat jullie geen lange wandelingen zullen maken, maar een paar uitzichtpunten zoals Olmsted Point en wat korte wandelingen zijn toch wel mooi om te doen.
De tijd voor Las Vegas is ook heel kort. Je hebt de dag ervoor een lange rijdag, en dan wil je de volgende dag alweer weg.
Wil je naar Disneyland en zo ja op welke dag? Als je het doet op de dag dat je van SD naar Anaheim rijdt ben je er niet echt vroeg, dat is eigenlijk jammer van de dag. Wat zijn de plannen in San Diego? Misschien al een dag eerder aan het eind van de dag naar Anaheim rijden?

Hoewel het zo allemaal wel kan zou ik zelf toch met 3 jonge kinderen kiezen voor meer rust. Dus vaker meerdere nachten op dezelfde plaats. Misschien geen San Diego maar meerdere dagen LA, en dan ter plekke kijken of je een dagje strand doet of iets actievers, en misschien MV overslaan en nog een nacht Page doen. En meer tijd in/rond Yosemite.

Wacht niet te lang met zoeken naar accommodatie, vooral in Yosemite, maar ook voor de Grand Canyon etc. Met 5 personen is dat toch wat lastiger dan voor 2 of 4.

Marianne
Daika
Amerikafan

Bericht door Daika »

Ik zou ook san diego eruit laten en richting LA gaan. De kinderen gaan anaheim te gek vinden en het is een leuke ontspanning aan het einde van de reis. Eventueel met een dagje venice beach en het strand. Bovendien had ik moab erin gehouden en eventueel page een andere keer doen. Maar het blijft moeilijk kiezen natuurlijk. Het is allemaal de moeite. Maar waarschijnlijk komt er toch een tweede reis. Eenmaal daar geweest, geraken de meesten verslaafd
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind dit wel een mooie route hoor.

Even over de walvistour:
For safety reasons due to the inherent motion of the boat, children under the age of 5 and expecting mothers are not allowed on the cruise.
Oftewel er moet iemand met de jongste achterblijven, of het is niet zo handig om dit te doen. Nou kan je evt met de jongste dan naar het aquarium of een aantal uren rondwandelen (en een terras of café induiken) bij Cannary Row en daar wachten op de rest.
Ik zou wel vooraf de toer van 9 of 10u reserveren, dan ben je rond 13 of 14u uiterlijk terug op de kade. Even wat eten en in één ruk naar Yosemite rijden.

Met 2 volle dagen Yosemite en dan de rit naar Bishop vind ik dat prima te doen voor dit gebied. Met kinderen van die leeftijd zal je geen hele lange wandelingen maken, dus lijkt het mij allemaal prima te doen. Ik zou alleen zorgen dat je over de hele linie hotels uitkiest met een zwembad, zodat je 's middags ook eens een plons kunt maken, zeker de 2 oudste kinderen.

San Diego of LA op het einde is een persoonlijke keuze. Anaheim is op Disney na m.i. helemaal niet speciaal voor de kinderen. Dan zou ik voor Disney gaan en dan zo snel mogelijk Anaheim verlaten. Rond San Diego heb je oa. Seaworld, maar tussen San Diego en Carlsbad heb je bv ook nog legoland. Misschien vinden de oudste 2 het ook wel leuk om een vliegdekschip te bezoeken, ook dat kan in San Diego. In LA kan je een aantal grote slagschepen bezoeken. San Diego en LA hebben beide prima stranden, die van SD, zeker rond La Jolla zijn (naar ik begreep) net wat mooier. In LA kan je dan weer veel op filmgebied bekijken. Nu vind ik LA echt een geweldige stad, maar beide steden hebben genoeg 'attracties en bezienswaardigheden' om jullie te vermaken.

Qua lange ritten lijkt het mij allemaal prima te doen als je het her en der onderbreekt wat op deze ritten prima te doen is. Alleen Vegas lijkt me persoonlijk erg kort. Ook voor de kinderen valt daar voldoende te zien en als je een hotel uitzoekt met een prima zwembad lijkt me een extra daar een aanrader.
Vadain
Amerika-ontdekker

Bericht door Vadain »

Had een heel verhaal getikt maar er ging iets mis.
De reis inmiddels geregeld heel erg bedankt voor jullie adviezen.

We hebben fietsen geregeld in SF, Zion en L.A.
Tickets voor Alcatraz, whale watching en gereserveerd voor Paardrijden in MV , Antelope Canyon excursie en in LV hebben we een limousine rit. Voor de whale watching kan de jongste ook mee. Zwembaden bij bijna alle accommondaties. Huurauto halen we gelijk bij aankomst op.

We willen nog de helicopter vlucht boven de GC regelen en een plannings boekje maken van de bezienswaardigheden in de plaatsen/parken. Ook willen we kortere wandelingen maken die past bij ons. We zijn geoefende wandelaars/klimmers en de kids zijn tot ze 3,5 jaar waren altijd mee op de rug gedragen. Dat zal nu ook gebeuren want dat is altijd goed bevallen. Alleen we weten natuurlijk niet hoe de warmte daar is. Wel veel ervaring van in oostenrijk en de alpen, maar houden er toch maar rekening mee dat het kortere wandelingen
worden.
Hebben jullie nog tips welke wandelingen kort zijn? Onze twee oudste zijn al beste ervaren lopers en kunnen makkelijk een aantal km lopen.
Als er nog verdere tips of iedeen zijn hoor ik ze graag.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In LA misschien Runyon Canyon doen? Leuk park, wat hoogteverschil, maar leuke uitzichten. Alleen wel maar 20 parkeerplekken dus geluk hebben.

Of anders kijken of je de auto bij Camp Hollywoodland neer kunt zetten en dan naar het hollywoodsign lopen. Je hebt verschillende keren goed uitzicht op de letters en kan dus omkeren wanneer je wilt. Let wel op dat Canyon drive een hek heeft en deze sluit bij zonsondergang.
camph.JPG
In Zion zou ik evt naar Weeping Rock of de Emerald Pools doen. Of het 1e stuk, tot aan de kettingen, van Angels Landing. Dat gaat al wel heel goed omhoog, maar vanuit dat punt heb je ook al een prachtig uitzicht over het dal.

In Bryce zou je dan wrs makkelijk de Navajo Trail, evt. in combi met de Peekaboo trail kunnen doen lijkt mij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken.

Marianne
Marieke01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marieke01 »

' Paardrijden in MV'

Waar heb je dat gereserveerd? Willen wij op 2 augustus doen. En zou je dat van te voren moeten reserverend?

Gr Marieke
Vadain
Amerika-ontdekker

Bericht door Vadain »

Ik weet niet of het perse vooraf moet of dat je het daar gewoon regelt. Ik wil graag met onze kids ( dan 2,5 , 8 en 10 jaar ) het vooraf geregeld hebben en niet nog daar het moeten uitzoeken. We hebben het geboekt bij Roy Black's en dan een prive rit voor ons gezin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer