Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bommeltje: rondreis 3 weken start Vegas met dochters 15 en 17.
Reis Bommeltje: rondreis 3 weken start Vegas met dochters 15 en 17.
Hoi Forumleden,
Ik plan om samen met mijn 2 dochters van 15 en 17 een éénmalige verre reis. De keuze viel dus op de westkust. De natuur, maar uiteraard voor de jongeren ook enkele andere zaken die aanspreken.
Plaatsen die we zeker willen doen zijn Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce, Zion, Sequoia, Kings Canyon, Yosemite, San Fransico en LA.
Ik zette ze al in deze volgorde omdat we Vegas bij de start willen nemen, met 2 overnachtingen. Zo kunnen we bekomen van de vlucht en toch wat uitgerust een avond Vegas in volle glorie meepikken.
De dag nadien ophalen van de camper en dan de tocht verder zetten.
Eindigen plan ik liefst in LA om al sluitstuk de Universal Studios mee te pikken. Een beloning om de vele actieve dagen in de natuur die we dan achter de rug hebben. (zo is nu mijn offertevraag van de vlucht en camper lopende).
Omdat we normaal een camper van Road Bear huren is Dead Valley geen optie.
Hieronder geef ik een schema mee dat tot stand kwam in overleg met een collega Amerika liefhebber.
De verbinding tussen Zion en Sequoia is echter een lang stuk waar ik niet goed weg mee weet...
Ikzelf heb geen probleem (om in Europa) een langere afstand te rijden, maar dit mag geen dagelijkse bezigheid zijn.
Het zou tof zijn om jullie mening, tips enz. te mogen ontvangen. Zelfs indien deze totaal anders zou zijn.
dag 1 aankomst + overnachting Vegas
dag 2 overnachting Vegas
dag 3 ophalen camper, Vegas - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
dag 6 Monument Valley - Page
dag 7 Page
dag 8 Page - Bryce
dag 9 Bryce - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Valley of Fire
dag 12 Valley of Fire - Sequoia
dag 13 Sequoia - Kings Canyon
dag 14 kings Canyon
dag 15 Kings Canyon - Yosimeti
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite - San Francisco
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco Cambria
dag 20 Cambria - Santa Barbara
dag 21 Los Angeles (Universal)
dag 22 Los Angeles - terugvlucht
Ik plan om samen met mijn 2 dochters van 15 en 17 een éénmalige verre reis. De keuze viel dus op de westkust. De natuur, maar uiteraard voor de jongeren ook enkele andere zaken die aanspreken.
Plaatsen die we zeker willen doen zijn Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce, Zion, Sequoia, Kings Canyon, Yosemite, San Fransico en LA.
Ik zette ze al in deze volgorde omdat we Vegas bij de start willen nemen, met 2 overnachtingen. Zo kunnen we bekomen van de vlucht en toch wat uitgerust een avond Vegas in volle glorie meepikken.
De dag nadien ophalen van de camper en dan de tocht verder zetten.
Eindigen plan ik liefst in LA om al sluitstuk de Universal Studios mee te pikken. Een beloning om de vele actieve dagen in de natuur die we dan achter de rug hebben. (zo is nu mijn offertevraag van de vlucht en camper lopende).
Omdat we normaal een camper van Road Bear huren is Dead Valley geen optie.
Hieronder geef ik een schema mee dat tot stand kwam in overleg met een collega Amerika liefhebber.
De verbinding tussen Zion en Sequoia is echter een lang stuk waar ik niet goed weg mee weet...
Ikzelf heb geen probleem (om in Europa) een langere afstand te rijden, maar dit mag geen dagelijkse bezigheid zijn.
Het zou tof zijn om jullie mening, tips enz. te mogen ontvangen. Zelfs indien deze totaal anders zou zijn.
dag 1 aankomst + overnachting Vegas
dag 2 overnachting Vegas
dag 3 ophalen camper, Vegas - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 7 Page
dag 8 Page - Bryce
dag 9 Bryce - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Valley of Fire
dag 12 Valley of Fire - Sequoia
dag 13 Sequoia - Kings Canyon
dag 14 kings Canyon
dag 15 Kings Canyon - Yosimeti
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite - San Francisco
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco Cambria
dag 20 Cambria - Santa Barbara
dag 21 Los Angeles (Universal)
dag 22 Los Angeles - terugvlucht
Laatst gewijzigd door Bommeltje op 17 okt 2017, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: rondreis 3 weken start Vegas met dochters 15 en 17
Welkom op het forum!
Ik zou eerst naar Yosemite gaan, via de Tioga Pass. Je kunt dan na VoF een stop maken in Lee Vining.
Na Yosemite rij je dan naar Sequoia/Kings Canyon. Op die manier hoef je ook niet de CA198 te rijden, die wordt namelijk afgeraden voor campers van meer dan 22 ft. Je rijdt dan via de CA180 het park in en weer uit. Of eventueel toch via de CA198 weer het park uit als je dat liever doet.
Van VoF naar Sequoia is echt niet te doen.
Je doet dan zoiets:
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Valley of fire
dag 11 Valley of fire - Lee Vining
dag 12 Lee Vining - Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite - Kings Canyon
dag 15 Kings Canyon - Sequoia
dag 16 Sequoia
dag 17 Sequoia - San Francisco
dag 18 San Francisco - Cambria
dag 19 Cambria - Santa Barbara
dag 20 Santa Barbara - LA
dag 21 LA
dag 22 LA
dag 23 LA
Ik vond het op het laats wel wat gehaast dus ik heb een dag Page minder gedaan - je kunt daar ook al veel doen als je van MV komt - en die dag bij LA gezet.
Als je op dag 3 de camper ophaalt is de GC misschien wat te ver.
Marianne
Ik zou eerst naar Yosemite gaan, via de Tioga Pass. Je kunt dan na VoF een stop maken in Lee Vining.
Na Yosemite rij je dan naar Sequoia/Kings Canyon. Op die manier hoef je ook niet de CA198 te rijden, die wordt namelijk afgeraden voor campers van meer dan 22 ft. Je rijdt dan via de CA180 het park in en weer uit. Of eventueel toch via de CA198 weer het park uit als je dat liever doet.
Van VoF naar Sequoia is echt niet te doen.
Je doet dan zoiets:
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Valley of fire
dag 11 Valley of fire - Lee Vining
dag 12 Lee Vining - Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite - Kings Canyon
dag 15 Kings Canyon - Sequoia
dag 16 Sequoia
dag 17 Sequoia - San Francisco
dag 18 San Francisco - Cambria
dag 19 Cambria - Santa Barbara
dag 20 Santa Barbara - LA
dag 21 LA
dag 22 LA
dag 23 LA
Ik vond het op het laats wel wat gehaast dus ik heb een dag Page minder gedaan - je kunt daar ook al veel doen als je van MV komt - en die dag bij LA gezet.
Als je op dag 3 de camper ophaalt is de GC misschien wat te ver.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Bommeltje: rondreis 3 weken start Vegas met dochters 15 en 17.
Als je SF - Cambria doet, zou ik de dag erop niet naar Santa Barbara rijden, maar zeker al tot Ventura.
Ik vind persoonlijk je eigen route net een paar dagen te veel gepropt als het perse in 21 dagen moet.
De camper halen en dan nog naar de GC kan net wat te ver zijn, maar zeker de rit Valley of Fire - Sequoia is een hele lange. Dat is al zo'n 7u pure rijtijd met een auto. Met de camper ben je nog zo'n 20% trager en dan heb je onderweg nog nergens gestopt. Het kan wel, maar je mist zo wel de fraaie tioga pass. Overigens moet je je ook niet vergissen in SF - Canbria met alles wat daar onderweg te zien is. Naar Santa Barbara kan je de dag ook wel vullen, maar die rit is relatief een stuk saaier.
Ik vind persoonlijk je eigen route net een paar dagen te veel gepropt als het perse in 21 dagen moet.
De camper halen en dan nog naar de GC kan net wat te ver zijn, maar zeker de rit Valley of Fire - Sequoia is een hele lange. Dat is al zo'n 7u pure rijtijd met een auto. Met de camper ben je nog zo'n 20% trager en dan heb je onderweg nog nergens gestopt. Het kan wel, maar je mist zo wel de fraaie tioga pass. Overigens moet je je ook niet vergissen in SF - Canbria met alles wat daar onderweg te zien is. Naar Santa Barbara kan je de dag ook wel vullen, maar die rit is relatief een stuk saaier.
Beste Marianne en PSVwally
Fijn dat jullie zo snel reageerden.
Ik ga met jullie opmerkingen al even aan de slag.
De rit naar GC is inderdaad ook al een hele trip, maar na de extra dag bekomen van de vlucht in Vegas zie ik dit maar als een aanzet richting een aantal parken waartussen we wel wat rust inlassen, en met iets kortere (ik reken nog wel op snel 3u) verplaatsingen. Het zou dan ook de bedoeling zijn om die dag in GC niets meer te ondernemen. Bovendien is op dat moment het rijden met de camper nog "nieuw"
en volgens mij door de meiden minder snel als saai of langdurend ervaren.
Jullie geven beiden aan om eerst richting Yosemite te gaan, en zo onderweg de Tioga Pass mee op te nemen. Lijkt me zeker een goed idee
, maar zelfs de rit VoF - Lee Vining is dan echt te lang om onderweg nog te genieten. Daar moet ik de mogelijkheden toch herbekijken.
Om wat ruimte te maken zou ik Kings Canyon willen overslaan.
San Fransisco zou ik toch 2 dagen willen behouden. (Bezoek Alcatraz, fietstocht, tram)
Ook de rit richting LA ga ik herbekijken. Het idee om verder door te rijden tot Ventura maakt de rit de dag nadien weer iets korter, zodat ik rechtstreeks van bv Ventura naar de Universal Studios kan. Op die manier hebben we nog genoeg aan 1 volledige dag LA om daar de nodige indrukken op de doen. Ter plaatse dacht ik fietsen te huren om de verplaatsingen die dag wat vlotter te kunnen doen.
Van zodra ik een aangepast schema heb zal ik het terug posten. Intussen zijn opmerkingen
na mijn bovenstaande proza steeds welkom.
Tom
Fijn dat jullie zo snel reageerden.

De rit naar GC is inderdaad ook al een hele trip, maar na de extra dag bekomen van de vlucht in Vegas zie ik dit maar als een aanzet richting een aantal parken waartussen we wel wat rust inlassen, en met iets kortere (ik reken nog wel op snel 3u) verplaatsingen. Het zou dan ook de bedoeling zijn om die dag in GC niets meer te ondernemen. Bovendien is op dat moment het rijden met de camper nog "nieuw"

Jullie geven beiden aan om eerst richting Yosemite te gaan, en zo onderweg de Tioga Pass mee op te nemen. Lijkt me zeker een goed idee

Om wat ruimte te maken zou ik Kings Canyon willen overslaan.
San Fransisco zou ik toch 2 dagen willen behouden. (Bezoek Alcatraz, fietstocht, tram)
Ook de rit richting LA ga ik herbekijken. Het idee om verder door te rijden tot Ventura maakt de rit de dag nadien weer iets korter, zodat ik rechtstreeks van bv Ventura naar de Universal Studios kan. Op die manier hebben we nog genoeg aan 1 volledige dag LA om daar de nodige indrukken op de doen. Ter plaatse dacht ik fietsen te huren om de verplaatsingen die dag wat vlotter te kunnen doen.
Van zodra ik een aangepast schema heb zal ik het terug posten. Intussen zijn opmerkingen

Tom
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk, een keer een rijdag ertussen is in mijn ogen helemaal niets mis mee.maar zelfs de rit VoF - Lee Vining is dan echt te lang om onderweg nog te genieten.
VoF - Lee Vining is natuurlijk een heel stuk korter dan van Valley of Fire naar Sequoia (ik reken dan even naar de lodgepole campground)
Ik vind persoonlijk dan bij wijze van spreken de rit naar Lee Vining en dan op het einde van de middag evt ergens een zwembad zoeken niet verkeerd. Gewoon bijtijds vertrekken. Je zou ook de langere weg via Rachel kunnen rijden... ik lees ook wel eens verhalen van mensen die daar dan even stoppen bij het alien cafe. Verder is het voornamelijk rijden door het vele niets en onderweg weinig benzinestations.
De rit onderlangs in 1x is tot aan visalia eigenlijk ontzettend saai (de snelste route). En het laatste deel naar de lodgepole campground in Seki is ook het lastigst met allemaal haarspeldbochtjes en dergelijke. Er is onderweg met een iets andere route (lake isabella - via de mountain hw99 en 107 door sequoia national forest (dus niet het nationale park) best een mooie rit te verzinnen, maar dat is op 1 rit niet te doen. Dan zou je eigenlijk al 2 dagen moeten rijden voor je bij sequoia np bent vanaf Valley of Fire en die dagen heb je niet.
Wil je Kings Canyon overslaan of Kings Canyon en Sequoia NP? Als je Kings Canyon overslaat zou ik Sequoia er eerlijk gezegd ook uithalen. Je kan dan (als het hopelijk volgend jaar wel klaar is ) in Yosemite Sequoia bomen kunnen bekijken in de Mariposa Grove. Er zijn daar overigens nog 2 sequoia groves maar het is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als in Seki zelf.
Verder zou ik, zeker als het je eerste camperervaring in Amerika is, wat ruimte laten in het begin. Het ophalen (zorg sowieso voor een early bird) en het boodschappen doen in de grote winkels (zoeken waar alles ligt) en het opbergen neemt echt uren in beslag. Reken zeker op een uur of 4 voor je echt klaar bent om op pad te gaan. Je moet het allemaal zelf weten, maar ik zou gewoon dag 3 lekker op het gemak alles van de camper over je heel laten komen, boodschappen doen en op het gemak naar Kingman rijden en het daarbij laten voor die dag. Ik weet niet of er bv op route66 tussen Kingman en Williams nog ergens een campground is, maar dat is echt het makkelijkst.
LA in 1 dag in onmogelijk. Je kan fietsen huren in Santa Monica en bv naar Venice en Marina del Rey fietsen, maar daar ben je eigenlijk in een uur ook wel mee klaar. LA is zich steeds meer aan het ontwikkelen op fietsgebied, alleen is het autoverkeer in Amerika dat absoluut niet. Tussen Santa Monica en Marina del Rey en vanuit daar overigens ook langs de LA river een heel deel richting downtown en een heel stuk naar Long Beach liggen fietspaden. De andere kant op richting Hollywood hebben ze fietspaden langs de weg aangelegd, maar bv een santa monica boulevard of sunset boulevard zou ik niet zomaar overal fietsen. Volgens mij hebben ze tegenwoordig op San Vincente blvd ook een heel deel fietspad aan de weg aangelegd. Bij de Santa Monica pier kan je overigens de camper ook parkeren op de parkeerplaats (kost wel wat meer als een auto). Ik heb volgens mij hier wel een gelezen dat ergens rond Hollywood walk of fame ook de camper geparkeerd kon worden, maar dat kan ik zo even niet vinden.Op die manier hebben we nog genoeg aan 1 volledige dag LA om daar de nodige indrukken op de doen. Ter plaatse dacht ik fietsen te huren om de verplaatsingen die dag wat vlotter te kunnen doen.
LA is zo groot als noord brabant, zuid en noord holland samen...dat fiets je ook niet zomaar even door. Als je maar 1 volle dag hebt, maak idd een keuze want met de camper is het niet de handigste stad.
Vlakbij de Marin campground bij San Francisco kan je met de ferry naar de stad toe. Je hebt ook nog Candlestick aan de andere kant vd stad. Sinds het honkbalstadion is afgebroken ziet het er mij uit als een veredelde parking maargoed. Je moet hier 15min lopen naar een tramhalte en dan een klein half uur met de tram naar de embaradero (en dan nog evt 20min lopen ofzo naar de fishermans wharf of waar je heen wilt natuurlijk).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat in mijn route een dag SF verdwenen is, dat was niet de bedoeling, daar had een dag minder Sequoia moeten staan.
Wat dag 3 betreft: het gaat er niet zozeer om of je nog zin hebt in de rit naar de GC, maar of het überhaupt haalbaar is. Je kunt ook een stop maken in Williams. Hoe laat kun je de camper ophalen?
Het stuk van Valley of Fire naar Lee Vining is wel lang, maar er is weinig te zien onderweg, dus ik zou dat gewoon doen in 1 dag. Of je overnacht niet bij Vof maar je rijdt alvast een stuk richting Lee Vining.
Marianne
Wat dag 3 betreft: het gaat er niet zozeer om of je nog zin hebt in de rit naar de GC, maar of het überhaupt haalbaar is. Je kunt ook een stop maken in Williams. Hoe laat kun je de camper ophalen?
Het stuk van Valley of Fire naar Lee Vining is wel lang, maar er is weinig te zien onderweg, dus ik zou dat gewoon doen in 1 dag. Of je overnacht niet bij Vof maar je rijdt alvast een stuk richting Lee Vining.
Marianne
De route op zich ga ik nog in detail bekijken en daar kom ik dan nog zeker op terug.
Vandaag wil ik een knoop doorhakken voor de huur van de camper. Het Vegas-GC verhaal zie ik als volgt:
dag 1 aankomst in Vegas - Hotel
dag 2 ophalen camper, boodschappen doen. Overnachten op een RV campsite in Vegas. (avond taxi richting strip)
dag 3 's ochtends vertrek naar GC.
No stress...
wat denk jullie hiervan? Het enige dat ik moet bekijken is het boeken van een hotel met late uitchecktijd zodat ik de bagage kan binnen laten tot het ophalen van de camper.
Tom
Vandaag wil ik een knoop doorhakken voor de huur van de camper. Het Vegas-GC verhaal zie ik als volgt:
dag 1 aankomst in Vegas - Hotel
dag 2 ophalen camper, boodschappen doen. Overnachten op een RV campsite in Vegas. (avond taxi richting strip)
dag 3 's ochtends vertrek naar GC.

wat denk jullie hiervan? Het enige dat ik moet bekijken is het boeken van een hotel met late uitchecktijd zodat ik de bagage kan binnen laten tot het ophalen van de camper.
Tom
- xlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Wij hebben eigenlijk dezelfde reis gedaan maar dan in 28 dagen. Misschien heb je iets aan ons verslag. Ik zou het zelf niet op deze manier in 3 weken doen. Ik zou zeggen liefst minimaal 25 dagen als je dit allemaal wil doen.
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
hoi xLies
Net een korte blik op jullie site gedaan. Mooi, en vooral ook bruikbaar zo te zien.
Ik ga het verslag eens helemaal door lezen.
Wat betreft de tijd.. in normale omstandigheden zou ik voor zulk verlof gerust een maand willen vrijhouden.
De situatie is helaas iets complexer... de drie weken (intussen kom ik op 24 dagen weg van thuis) zijn zowat de max die ik met de meiden kan plannen.
Net een korte blik op jullie site gedaan. Mooi, en vooral ook bruikbaar zo te zien.

Ik ga het verslag eens helemaal door lezen.
Wat betreft de tijd.. in normale omstandigheden zou ik voor zulk verlof gerust een maand willen vrijhouden.
De situatie is helaas iets complexer... de drie weken (intussen kom ik op 24 dagen weg van thuis) zijn zowat de max die ik met de meiden kan plannen.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is niet erg dat je "maar" 3 weken hebt, maar hou daar wel rekening mee bij het vaststellen van de route.
Bouw ook rust in, tijd voor een zwembad, etc. Misschien zijn jullie dochters anders dan die van ons, maar bij onze dochters kostte het opstaanproces ook altijd erg veel tijd.
Als je de camper al op dag 2 ophaalt kun je natuurljik prima op dag 3 naar de GC rijden. In je eerste bericht gaf je aan de camper op dag 3 op te halen.
Misschien is het een idee om na anakomst een auto te huren? Ik weet dat forumlid michelly dat eens gedaan heeft voordat ze de camper op gingen halen. Kijk eens in hun 2015-verslag op www.michelly.nl.
Marianne
Bouw ook rust in, tijd voor een zwembad, etc. Misschien zijn jullie dochters anders dan die van ons, maar bij onze dochters kostte het opstaanproces ook altijd erg veel tijd.
Als je de camper al op dag 2 ophaalt kun je natuurljik prima op dag 3 naar de GC rijden. In je eerste bericht gaf je aan de camper op dag 3 op te halen.
Misschien is het een idee om na anakomst een auto te huren? Ik weet dat forumlid michelly dat eens gedaan heeft voordat ze de camper op gingen halen. Kijk eens in hun 2015-verslag op www.michelly.nl.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou naar Lodgepole niet via Ca-198 (Generals Highway) rijden maar via Ca-180, zoals Marianne ook al schrijft. Dat is wel iets om, maar met een (grote?) camper een stuk relaxter rijden. Ik ben het trouwens ook eens met de suggestie om Sequoia en Kings Canyon dit keer over te slaan en ik zou in ieder geval aan de oostkant van de bergen via de Tioga Pass naar Yosemite rijden.PSVwally schreef: De rit onderlangs in 1x is tot aan visalia eigenlijk ontzettend saai (de snelste route). En het laatste deel naar de lodgepole campground in Seki is ook het lastigst met allemaal haarspeldbochtjes en dergelijke.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
De aanpassing Vegas deed ik na jullie opmerkingen over de rit Vegas - GC na het ophalen van de camper Marianne. Het is onze eerste keer en dat merk ik wel bij het fout inschatten van bepaalde details.
Door deze wijziging maakte ik een extra dag Vegas bij (na de lange vlucht geen overbodige luxe) en gaat het afhalen van de camper en het doen van inkopen zonder tijdsdruk kunnen verlopen. Bovendien kan ik de rit naar GC dan al 's ochtends aanvatten.
Ik werk nog verder aan mijn reisschema, en ga dit hier zeker nog posten zodoende dat ik jullie waardevolle tips nog kan verwerken. Over de tijdsindeling van Yosemite en het al da niet schrappen van Sequoia denk ik nog volop na. Het is me al zeker doorgedrongen dat het beter is om iets minder te doen, maar van de andere zaken net wat meer te kunnen genieten.
Trouwens net goed nieuws gehad.
De camper is beschikbaar. Boeking is zo goed als rond. Het wordt een C25 via El Monte.

Door deze wijziging maakte ik een extra dag Vegas bij (na de lange vlucht geen overbodige luxe) en gaat het afhalen van de camper en het doen van inkopen zonder tijdsdruk kunnen verlopen. Bovendien kan ik de rit naar GC dan al 's ochtends aanvatten.
Ik werk nog verder aan mijn reisschema, en ga dit hier zeker nog posten zodoende dat ik jullie waardevolle tips nog kan verwerken. Over de tijdsindeling van Yosemite en het al da niet schrappen van Sequoia denk ik nog volop na. Het is me al zeker doorgedrongen dat het beter is om iets minder te doen, maar van de andere zaken net wat meer te kunnen genieten.
Trouwens net goed nieuws gehad.

Hier zijn we weer. Intussen heb ik ruim de tijd genomen
om een reisschema op basis van jullie reacties samen te stellen.
Hierbij kom ik tot onderstaand schema. Sequoia is uit het schema verdwenen en zo heb ik 2 dagen extra kunnen verdelen.
Toen ik enkele weken mijn vraag hier startte, was dit echt de start van mijn voorbereiding. Nu ben ik al wat verder en heb ik mogelijke slaapplaatsen en de minimale reistijd tussen deze plaatsen al mee bij de opmaak voorzien.
Tenzij er nog bijsturingen van forumleden komen kan ik nu voor een aantal plaatsen al een reservatie doen, en mijn agenda aanvullen met de data waarop ik moet proberen om in de parken een verblijf te boeken.
Het vakantiegevoel komt weer iets dichter. Eigenlijk is dit plannen al een stuk vakantie.
Ons schema:
dag 1 Vegas (aankomst, inchecken hotel)
dag 2 Vegas (ophalen camper-inkopen)
dag 3 Vegas - Grand Canyon Helicoptervlucht?
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Monument Valley Paard of jeeptocht....
dag 6 Monument Valley - page Sunset? Middag Lower Antilope
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion Observation point. Angels landing?
dag 10 Zion - Valley of Fire
dag 11 Valley of Fire - June Lake
dag 12 June Lake - Yosemite Village Mono Lake, Tioga pass
dag 13 Yosemite Village
dag 14 Yosemite Village
dag 15 Yosemite park - Groveland vanuit Village langs Mariposa Grove, dan door naar Groveland
dag 16 Groveland dag relax op rv site met pool
dag 17 Groveland - San Francisco langs shopping Mall? Tips?
dag 18 San Francisco Alcatraz, Vista Point, Pier 39, Lombart Street
dag 19 San Francisco - Monterey Walvis spotten? Door tot Big Sur
dag 20 Big Sur - Sancta Barbara
dag 21 Santa Barbara - LA Universal Studios
dag 22 Los Angeles Hop On Hop OFF, lijstje met voorkeuren kids gaan bekijken Tips?
dag 23 Los Angeles - Home Camper inleveren, transfer LAX. Hopelijk tijdig bagage inchecken, taxi nog laatste trip tot beach of zo. (hitte, geen omkleden meer, kledij voor lange vlucht....) Tips?
dag 24 Home
Tot zover mijn puzzelwerk. Nog goed gevuld, maar daar zijn we ons van bewust...
Tips
zijn nog altijd zeer welkom, zelfs kleine details over uitstapjes enz..
Ik ga mezelf verder verdiepen in de mogelijke wandelingen, plaatsen om inkopen te doen enz ..
Groeten
Bommeltje

Hierbij kom ik tot onderstaand schema. Sequoia is uit het schema verdwenen en zo heb ik 2 dagen extra kunnen verdelen.
Toen ik enkele weken mijn vraag hier startte, was dit echt de start van mijn voorbereiding. Nu ben ik al wat verder en heb ik mogelijke slaapplaatsen en de minimale reistijd tussen deze plaatsen al mee bij de opmaak voorzien.
Tenzij er nog bijsturingen van forumleden komen kan ik nu voor een aantal plaatsen al een reservatie doen, en mijn agenda aanvullen met de data waarop ik moet proberen om in de parken een verblijf te boeken.
Het vakantiegevoel komt weer iets dichter. Eigenlijk is dit plannen al een stuk vakantie.

Ons schema:
dag 1 Vegas (aankomst, inchecken hotel)

dag 2 Vegas (ophalen camper-inkopen)
dag 3 Vegas - Grand Canyon Helicoptervlucht?
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Monument Valley Paard of jeeptocht....
dag 6 Monument Valley - page Sunset? Middag Lower Antilope
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion Observation point. Angels landing?
dag 10 Zion - Valley of Fire
dag 11 Valley of Fire - June Lake
dag 12 June Lake - Yosemite Village Mono Lake, Tioga pass
dag 13 Yosemite Village
dag 14 Yosemite Village
dag 15 Yosemite park - Groveland vanuit Village langs Mariposa Grove, dan door naar Groveland
dag 16 Groveland dag relax op rv site met pool
dag 17 Groveland - San Francisco langs shopping Mall? Tips?
dag 18 San Francisco Alcatraz, Vista Point, Pier 39, Lombart Street
dag 19 San Francisco - Monterey Walvis spotten? Door tot Big Sur
dag 20 Big Sur - Sancta Barbara
dag 21 Santa Barbara - LA Universal Studios
dag 22 Los Angeles Hop On Hop OFF, lijstje met voorkeuren kids gaan bekijken Tips?

dag 23 Los Angeles - Home Camper inleveren, transfer LAX. Hopelijk tijdig bagage inchecken, taxi nog laatste trip tot beach of zo. (hitte, geen omkleden meer, kledij voor lange vlucht....) Tips?

dag 24 Home

Tot zover mijn puzzelwerk. Nog goed gevuld, maar daar zijn we ons van bewust...
Tips

Ik ga mezelf verder verdiepen in de mogelijke wandelingen, plaatsen om inkopen te doen enz ..
Groeten
Bommeltje
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een evt. helicoptervlucht op de ochtend van dag 4 plannen. 's Morgens is er minder turbulentie. En je weet zeker dat je op tijd bent. Dan kan je de dag ervoor ook op je gemak richting de GC rijden zonder dat je je misschien onderweg moet haasten om de vlucht niet te missen.dag 3 Vegas - Grand Canyon Helicoptervlucht?
Dag 5. Hou er rekening mee dat het in Monument Valley een uur later is dan bij de Grand Canyon en bij Page weer een uur vroeger is. (zelfde tijd als de grand canyon). Je zal niet de eerste zijn die te laat komt bij een paard of jeeptocht omdat men zich heeft vergist in de tijd.
Dag 6 dus vroeg naar Page rijden als je alle highlights daar op 1 dag wilt doen. Ik zou Antelope Canyon met een camper ook die dag doen en de horseshoe bend, anders is de dag erna de tijd voor Bryce weer wat kort namelijk.
Dag 12 juni is afwachten of de tioga pass open is. Maak dus een backup plan voor 12 en 13 juni mocht het nodig zijn.
Dag 23.. je vooral niet druk maken. Hoe laat vlieg je terug? Huur evt voor die dag een auto. Baggage inchecken en dan nog naar het strand? Ik zou het niet doen. Ik zou dan eerst naar het strand gaan en dan naar het vliegveld, bagage inchecken en daar blijven....Of huur voor deze dag een auto. Maar in LA zeker niet op en neer gaan rijden. Het strand is niet heel ver, maar in LA geen risico nemen met het verkeer.
bedankt voor de tips Paul.
Ook jouw vorige antwoord over LA heeft me mee doen inzien hoe groots het wel mag zijn. Over het verschil in tijd, turbulentie en inderdaad minder stress factor indien je geen reisweg af te leggen hebt voor bepaalde afspraken enz. had ik nog niet stil gestaan. Dat neem ik zeker mee.
Wat betreft de Tioga pass.. we reizen helaas pal in het seizoen, namelijk juli-augustus. Dus die bezorgdheid kan ik dan weer vergeten. Drukte zal echter wel een minder prettige kant zijn.
Ook jouw vorige antwoord over LA heeft me mee doen inzien hoe groots het wel mag zijn. Over het verschil in tijd, turbulentie en inderdaad minder stress factor indien je geen reisweg af te leggen hebt voor bepaalde afspraken enz. had ik nog niet stil gestaan. Dat neem ik zeker mee.
Wat betreft de Tioga pass.. we reizen helaas pal in het seizoen, namelijk juli-augustus. Dus die bezorgdheid kan ik dan weer vergeten. Drukte zal echter wel een minder prettige kant zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp de dag Groveland niet zo goed. Dat ligt niet op de route als je via de Mariposa Grove rijdt.
In Yosemite heb je ook een zwembad dus als het je daarom gaat kun je ook een extra dag Yosemite doen. De dag die je uitspaart zou ik voor het laatste stuk bewaren. Dat gaat nu wat gehaast.
Marianne
In Yosemite heb je ook een zwembad dus als het je daarom gaat kun je ook een extra dag Yosemite doen. De dag die je uitspaart zou ik voor het laatste stuk bewaren. Dat gaat nu wat gehaast.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 6241 Weergaves
-
Laatste bericht door *Sbo*
-