Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tipsy_1: minirondje Zuidwest - okt 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy_1: minirondje Zuidwest - okt 2017

Bericht door Tipsy_1 »

wat een teleurstelling - we zijn WEER niet ingeloot voor de Wave :-( :( :( :(
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ons alternatief schema in kader van Government Shutdown (anders blijft uiteraard het hoofdschema)
Cfr topic over shutdown :(
vrij 6 Las Vegas - aankomst
za 7 Las Vegas - St George

bezienswaardigheden in buurt St George zoals Yant Flat, dinosaur tracks,...
zo 8 St George - Page
Water Canyon
via Marble Canyon/Lees ferry/ Cathedral Wash hike of zal dit ook dicht zijn met de shutdown :(
New Wave/Wrong Wave
ma 9 Page - Cannonville
Edmaiers Secret
Wiregrass Canyon
Johnson Canyon Road met Lick Wash en Willis Creek, Kodachrome Basin State park
er van uitgaande dat Vermillion Cliffs gebied gewoon open blijft
di 10 Cannonville - Alamo
Hike Bryce via Tropic trail (hopelijk blijft de achterpoort open ;-)
Lossee Canyon, slot canyons zoals Red Slot, doorgaande weg door Zion
Snow Canyon/Red Cliff
ik vermoed dat het Kolob gedeelte van Zion ook afsgesloten is... :(
woe 11 Alamo - Tonopah
geocaching ET highway
do 12 Tonopah - Tonopah
geocaching ET highway.
vrij 13 Tonopah - Bishop
June Lake, Chidago Canyon, Hot Springs
za 14 Bishop - Lone Pine
Little Lakes Valley Trail
Bristlecone Pine Forest
Trona Pinnacles
zo 15 Lone Pine - Las Vegas
Alabama Hills
Zal gewoon door Death Valley rijden worden. Helaas. Had erg uitgekeken naar een vierde bezoek aan dit park!
ma 16 Las Vegas - avondvlucht om 20u naar huis
di 17 terug thuis
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Tipsy,
Mooi alternatief. Ik ben zelf ook voor die periode een alternatieve route aan het plannen in het geval van. Dus in het kader 'beter goed gejat dan slecht bedacht' bedankt voor jouw lijst, ik ga hier zeker wat van meenemen. :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Stond al allemaal in mijn lijst voor het "gewone" rondje maar ik zou allicht veel moetne laten vallen. Nu nog waarschijnlijk :lol:
Er is zoveel te zien in het zuidwesten- gelukkig maar.

Wel vervelend dat we het pas very last minute gaan weten he... :? En ik zit met de national park lodges die je eigenlijk 3 dagen vooraf moet cancellen maar ja wat in geval van shutdown...???
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Als de lodges van het park zijn krijg je je geld terug.
Het vervelende is inderdaad dat het het pas op 1 okt zeker weet en dat het iedere dag over kan zijn maar je dat pas op de dag zelf merkt. Hierdoor durfde wij in 2013 niet teveel van de oorspronkelijke route af te wijken in de hoop dat het snel voorbij zou zijn.

We gaan elkaar nog steeds niet ontmoeten maar zijn steeds een beetje voor op jullie. :wink:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

De koffers zijn gepakt, geen shut down gelukkig en last minute nog een cabin met rim view aan de North Rim van de Grand Canyon kunnen bemachtigen. De weersvoorspellingen zien er goed uit (ben blij dat ik nog een weekje warmte ga hebben na dat herfstweer hier). Straks vertrekken we vanaf Keulen naar Las Vegas!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Geniet ervan ! :thumbup:

De North Rim is amazing!
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi dat je nog een cabin hebt kunnen krijgen! Vergeet de cookies niet bij de Jacob Lake Inn. :thumbup:
Heel veel plezier!

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Heb je een western cabin met rim view? Die zijn echt fantastisch :thumbup:
Heel veel plezier!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn ondertussen terug thuis van onze korte trip...

Het foto verslag (nog 3 dagen te uploaden) staat hier
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 5fe18fbd44

Enkele info's over onze reis:

gereden
2300 miles (op het printje van Alamo staat km. maar ik vermoed dat het wel mijls zijn) .
Onze 12de roadtrip in Amerika maar we blijven ons verbazen over die prachtige wegen. Zoveel afwisseling, zo'n mooie landschappen...
We houden nog altijd het meest van rondbollen in de eindelozen woestijnen van Nevada...
We reden heel erg veel dirt roads en onze auto was waanzinnig vuil bij het inleveren :oops:
We reden met een standard SUV Ford Edge die ons qua comfort en rijstijl erg beviel.
Enige echt dure benzine die we tegenkwamen was in Shoshone (meer dan 4 dollar per gallon) - daar hebben we dan ook niet getankt.

het weer en reizen in oktober
Ook in 2015 gingen we al in het najaar en hadden we erg mooi weer maar hele erge flashfloods in Death Valley en regen in Las Vegas.
Nu niets van dat en we hadden altijd strakke blauwe luchten en veelal heerlijk wandelweer. Enkel in LV/DV/Lee's Ferry was het warmer.
Andere dagen was het een dikke 20 graden wat perfect is.
Wel hele koude ochtenden, met name in Grand Canyon en Bryce met vriestempereraturen. brrrr.
Wat dat betreft is oktober een zalige maand en het is ook overal wat rustiger. Groot nadeel: de dagen zijn erg kort. We vertrokken dan ook meestal rond zonsopkomst. Toch ons een paar keer mispakt aan hoe kort de dagen zijn en 's avonds in het donker moeten rijden (1x zelfs een dirt road en 1x een wandeling in het donker moeten afronden -> dat was echt niet fijn).

planning
Hoewel eigenlijk alle verblijfplaatsen op herhaling waren (oa vierde x DV) had ik veel heel veel ideetjes voor wandelingen en ritten. Uiteraard lang niet alles afgekregen dus de "voor een volgende keer" lijst is nog altijd zeer lang... (Little Lakes Valley trail, Warner Valley, Chidago Canyon, Wiregrass Canyon, Water Canyon,...). Wat jammer, nu moeten we nog eens terug 8)
Het was zeker geen straf dat de volledige reis "op herhaling" was!
We waren "slechts" 10 nachten in de USA maar dat voelde eigenlijk langer (positief bedoelt: de lange vlucht vergeet je snel als je daar bent!)

hotels
We sliepen 4x in een National Park. Au, wel pijnlijk voor de portemonnee, zeker omdat ik hier altijd de duurtste kamer/cabin nam.
Wel zeer handig: Grand Canyon North Rim Western Cabin met rim view = aan de start van de Bright angel trail, ideaal 's ochtends.
De cabin in Bryce vond ik erg mooi en lang ook in het hoekje dus heerlijk rustig (wel vuil, moeilijk te verwarmen).
Zion Lodge blijft een favoriet! (ook een cabin)
In Stovepipe Wells hadden we de duurste kamer maar die viel wel tegen qua comfort (ik hou meer van FurnaceCreek dat momenteel blijkbaar een stevige verbouwing ondergaat) - wel helemaal op het uiteinde/hoekje gelegen dus wel qua ligging top.
Verder de standaard meug van Best Western, Courtyard,... wat altijd wel OK is.
In Las Vegas weer in the Signature geslapen, wat een rustig en comfortabel hotel is voor een goede prijs.

drukte
Tja, die National Parks... die drukte daar houden we niet echt van. Wij zijn graag "alleen" (beetje hypocriet, I know) maar 's ochtends was het meestal wel rustig. Zo deed ik de Navajo Loop in Bryce helemaal alleen! Dat was zalig, zo bij het krieken van de dag.
We merkten wel op dat de meeste plekken veel drukker waren dan tijdens eerdere bezoeken. Bvb de parking van de Horseshoe bend bevatte 's avonds honderden auto's (maar daar zijn we dan ook niet meer gestopt). Ook bij bvb Yant Flat stonden toch een 7tal wagens...
Trona Pinnacles en Alabama Hills werden verpest (echt niet fijn voor ons...) door honderden kampeerders (weekend... toch beter te vermijden).

Highlights
Zonsopgang bij de Grand Canyon North Rim en Bryce
Smokey Mountain Road bij Page was een topper!
Edmaiers Secret = mooie wandeling met een prachtige bestemming
Snow Canyon State park = een topper. Al het beste van het Zuidwesten (slot canyon, brain rocks, verschillende kleurende rotsen, mooie vegetatie, White amfitheater,...) makkelijk bereikbaar met te combineren trails.
Dirt roads rijden - we love it!
De omgeving van Lee's Ferry's met verschillende korte wandelingen vonden we erg mooi
Kleine leuke verrassing = het Dinosaur track museum in St George, wel de moeite voor een uurtje met zeer goede volunteer gids!
In las Vegas blijf ik verliefd op die prachtige decoraties in het Wynn met al de bloemen

Bedankt nog voor alle tips - en de leuke reisverhalen die ik als inspiratie gebruikte. Ik laat nog iets weten als het verslag klaar is :-)
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Het was weer een mooie en volle reis zo te lezen. Wij zijn dit jaar ook voor het eerst naar Snow Canyon geweest en hadden daar helaas maar een middag voor, veel te kort! Dit park had ik uitgezocht i.v.m. een mogelijke shutdown, wat een verrassing was dit park, zo heerlijk rustig en super mooi. Wanneer wij weer die kant opgaan, dan blijven wij daar zeker overnachten, zodat we ruim de tijd hiervoor kunnen nemen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ons reisverslag is klaar en staat op de site , voor de geinteresseerde.
Het is wel weer (sorry) heel uitgebreid :lol:
http://reisverhalen9.webs.com/back-to-sw-usa-oct-2017
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer