Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lieza: rondje Las Vegas
Reis Lieza: rondje Las Vegas
Ik ben bezig met de planning van mijn volgende tripje. Samen met een vriendin wil ik de nationale parken in de buurt van Las Vegas bezoeken en ook een paar dagen in de gokstad vertoeven om wat te winkelen/naar een show te gaan/....
Vegas hebben we enkele jaren geleden al bezocht maar het blijft wel indrukwekkend.
Ik zit momenteel met de volgende planning.
dag 1: reisdag: van Brussel naar Las Vegas: overnachting: Vegas
dag 2: acclimatiseren: naar de supermarkt, ...: overnachting: Vegas
dag 3: daguitstap Death Valley; overnachting: Vegas
dag 4: Valley of Fire - Zion; overnachting: buurt van Zion?
dag 5: Zion; overnachting: buurt van Zion?
dag 6: Zion - Bryce Canyon, overnachting: buurt van Bryce?
dag 7: Bryce; overnachting: buurt van Bryce?
dag 8: Canyonlands; overnachting: Moab
dag 9: Arches; overnachting: Moab
dag 10: Monument Valley; overnachting: Page
dag 11: Antelope Canyon , Horseshoebend; overnachting: Page
dag 12: Grand Canyon; overnachting: buurt van Grand Canyon?
dag 13: Grand Canyon; overnachting: buurt van Grand Canyon?
dag 14: naar vegas via Kingman / route 66; overnachting: Vegas
dag 15: Vegas; overnachting: Vegas
dag 16: Vegas; overnachting: Vegas
dag 17: Vegas; overnachting: Vegas
dag 18: Vegas; overnachting: Vegas
dag 19: reisdag: terug naar huis
dag 20: aankomst in Brussel
Ik hoor graag jullie tips! ook tips voor overnachtingsplaatsen zijn welkom.
Vegas hebben we enkele jaren geleden al bezocht maar het blijft wel indrukwekkend.
Ik zit momenteel met de volgende planning.
dag 1: reisdag: van Brussel naar Las Vegas: overnachting: Vegas
dag 2: acclimatiseren: naar de supermarkt, ...: overnachting: Vegas
dag 3: daguitstap Death Valley; overnachting: Vegas
dag 4: Valley of Fire - Zion; overnachting: buurt van Zion?
dag 5: Zion; overnachting: buurt van Zion?
dag 6: Zion - Bryce Canyon, overnachting: buurt van Bryce?
dag 7: Bryce; overnachting: buurt van Bryce?
dag 8: Canyonlands; overnachting: Moab
dag 9: Arches; overnachting: Moab
dag 10: Monument Valley; overnachting: Page
dag 11: Antelope Canyon , Horseshoebend; overnachting: Page
dag 12: Grand Canyon; overnachting: buurt van Grand Canyon?
dag 13: Grand Canyon; overnachting: buurt van Grand Canyon?
dag 14: naar vegas via Kingman / route 66; overnachting: Vegas
dag 15: Vegas; overnachting: Vegas
dag 16: Vegas; overnachting: Vegas
dag 17: Vegas; overnachting: Vegas
dag 18: Vegas; overnachting: Vegas
dag 19: reisdag: terug naar huis
dag 20: aankomst in Brussel
Ik hoor graag jullie tips! ook tips voor overnachtingsplaatsen zijn welkom.
Re: Reis Lieza: rondje Las Vegas
Leuke plannen! Wanneer zijn jullie van plan te gaan? Het is ook handiger om een route in de vorm van-naar te schrijven. Dan is het veel duidelijker wat precies je reisdagen zijn. Ik zou in elk geval een overnachting in Death Valley plannen i.p.v. een dagtrip. En dan vanuit Death Valley naar Zion rijden. Je tijd in Grand Canyon en Bryce Canyon is best ruim, terwijl je tijd voor Moab en Monument Valley vrij kort is. Wat zijn je plannen bij Grand Canyon en Bryce Canyon? Als je geen lange hikes plant is 1 overnachting voldoende. Beide zijn geen hele grote parken. Voor Moab is 2 volle dagen minimaal aan te raden. En tussen Bryce Canyon en Moab zou een overnachting bij Capitol Reef mooi zijn zodat je genoeg tijd hebt om de prachtige UT12 te rijden. Als je Monument Valley wilt bezoeken is een overnachting daar aan te raden zodat je ook de zonsondergang en opkomst zou kunnen zien.
Laatst gewijzigd door SanFran op 31 okt 2017, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Je neemt overal ruim de tijd, is dat een bewuste keuze?
Bij bv. Bryce Canyon en Grand Canyon NP voldoet één dag normaal gesproken wel, afhankelijk of je lange wandelingen wilt gaan doen.
Ik zou een extra overnachting bij Moab plannen, daar is zoveel te zien en te doen dat je dat wel nodig hebt.
Misschien is een overnachting bij Monument Valley ook nog een optie in verband met de zonsondergang/zonsopkomst en de sterrenhemel.
Er zijn wat accommodaties dichtbij zoals The View en Goulding's Lodge, anders is Kayenta de beste uitvalsbasis.
Qua overnachtingen: Voor Zion NP ligt Springdale het dichtste bij, of de Zion Lodge in het park.
Voor Bryce Canyon is de Ruby's Inn het dichtste bij, qua plaats ligt Tropic het dichtste bij het park.
Je kunt hier en daar nog wat schuiven door evt. een nacht minder Las Vegas te doen op zowel het begin als het eind, dat is aan jullie.
Genoeg te zien in die omgeving. Rondom Las Vegas zijn Red Rock Canyon en Hoover Dam ook leuke daguitstapjes.
Edit: SanFran was me nét voor...
Bij bv. Bryce Canyon en Grand Canyon NP voldoet één dag normaal gesproken wel, afhankelijk of je lange wandelingen wilt gaan doen.
Ik zou een extra overnachting bij Moab plannen, daar is zoveel te zien en te doen dat je dat wel nodig hebt.
Misschien is een overnachting bij Monument Valley ook nog een optie in verband met de zonsondergang/zonsopkomst en de sterrenhemel.
Er zijn wat accommodaties dichtbij zoals The View en Goulding's Lodge, anders is Kayenta de beste uitvalsbasis.
Qua overnachtingen: Voor Zion NP ligt Springdale het dichtste bij, of de Zion Lodge in het park.
Voor Bryce Canyon is de Ruby's Inn het dichtste bij, qua plaats ligt Tropic het dichtste bij het park.
Je kunt hier en daar nog wat schuiven door evt. een nacht minder Las Vegas te doen op zowel het begin als het eind, dat is aan jullie.
Genoeg te zien in die omgeving. Rondom Las Vegas zijn Red Rock Canyon en Hoover Dam ook leuke daguitstapjes.
Edit: SanFran was me nét voor...

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Of Mexican Hat. Dan zit je wat meer in de 'natuur'.anders is Kayenta de beste uitvalsbasis.
De Best Western Plus en de Bryce View Lodge liggen op een steenworp afstand aan de overkant van de straat.Voor Bryce Canyon is de Ruby's Inn het dichtste bij
Aan het begin van de 12 als je van de Ut89 komt liggen ook nog de rodeway inn en Bryce Gateway Cabins. MichelH gaf al aan dat qua dorp Tropic het dichtste bij ligt.
Als er een nachtje Vegas af kan zou ik die bij Capitol Reef zetten. Dan kan je Moab best op 2 nachten houden. Anders is dag 8 vanaf Bryce m.i. niet echt te doen, zeker als je de Ut12 gaat rijden. Persoonlijk zou ik dag 7 al naar Torrey rijden.
Ik ben blij dat de punten die jullie aanhalen ook de punten zijn waarmee ik wat in de knoop zat.
Ritje van bryce naar moab bekijken we opnieuw om op te splitsen en ook om in deathvalley te overnachten en vandaar uit naar Zion te gaan.
Red rock canyon en hooverdam stonden ook nog op de lijst van misschien een daguitstapje.
Voor de grand canyon weet ik niet goed of een dag minder kan als je zowel de north en de south rim wil bekijken.
We zouden in de maand mei gaan.

Ritje van bryce naar moab bekijken we opnieuw om op te splitsen en ook om in deathvalley te overnachten en vandaar uit naar Zion te gaan.
Red rock canyon en hooverdam stonden ook nog op de lijst van misschien een daguitstapje.
Voor de grand canyon weet ik niet goed of een dag minder kan als je zowel de north en de south rim wil bekijken.
We zouden in de maand mei gaan.
Nee de North én South rim kun je niet op 1 dag bezoeken. Maar waarom zou je beide willen bezoeken? Als je in Mei gaat en voor het eerst naar GC zou ik het gewoon op de south rim houden.
2011: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pak er eens een kaart bij of bekijk het eens op googlemaps: de North en south Rim liggen - over de weg - heel ver uit elkaar. Neem in Googlemaps Grand Canyon Village voor de South Rim, en North Rim voor de North Rim (ik heb het even gedaan, zie hier). Die laatste kun je het beste tussen Zion en Bryce bezoeken. Maar ik zou voor een van beide kiezen.
Marianne
Marianne
Opzich kan Death Valley als daguitje prima, dit zou je ook op dag 2 kunnen doen. Door het tijdsverschil zouden jullie vroeg wakker zijn na de eerste nacht. Vanuit LV is het prima te doen als je de belangrijkste highlights wil zien zoals Dante's View, Zabriskie Point, Badwater, Artist Drive en de Sand dunes. Maar omdat jullie in de aangegeven planning nog veel dagen aan het einde in LV doorbrengen zou ik in dit geval ook voor een overnachting gaan en vanuit daar naar Valley of Fire of Springdale.
Als de extra overnachtingen niet bewust zijn ingepland zou ik zeker een nacht minder doen voor Bryce, Grand Canyon en LV, Hierdoor zou je nog eventueel andere parken/steden kunnen bezoeken (extra nachtje Moab schijnt ook niet verkeerd te zijn).
Als de extra overnachtingen niet bewust zijn ingepland zou ik zeker een nacht minder doen voor Bryce, Grand Canyon en LV, Hierdoor zou je nog eventueel andere parken/steden kunnen bezoeken (extra nachtje Moab schijnt ook niet verkeerd te zijn).
Ik zou ook mbt de Grand Canyon voor een van beide gaan. Je kunt er eigenlijk geen verkeerde keus in maken. Waarschijnlijk ligt de South Rim wat gunstiger op je route. Daarbij opent de North Rim pas 15 mei, houd daar rekening mee. De North Rim is veel rustiger, maar er is ook minder infrastructuur dan bij de South Rim.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Death Valley als daguitstap kan uiteraard, maar een overnachting is toch beter. Je bent er dan op "interessantere" uren.
Hooverdam kan je bezoeken als je van Kingman naar Vegas rijdt, je moet er dan eigenlijk langs.
Overnachting in MV is zeker ook aan te raden, Kayenta is niet direct een goede optie, het is er nogal troosteloos.
Hooverdam kan je bezoeken als je van Kingman naar Vegas rijdt, je moet er dan eigenlijk langs.
Overnachting in MV is zeker ook aan te raden, Kayenta is niet direct een goede optie, het is er nogal troosteloos.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt je route het beste in een van/naar schema per dag neerzetten. Nu is het bijvoorbeeld ondudielijk wanneer je naar Monument Valley rijdt.
Een overnachting in DV is wel heel erg mooi, en in MV ook. Ik zou daarom zoiets doen:
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Death Valley
dag 3 Death Valley - Valley of Fire
dag 4 Valley of Fire - Zion
dag 5 Zion
dag 6 Zion - Bryce
dag 7 Bryce - Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab - Monument Valley
dag 12 Monument Valley - Page
dag 13 Page - Grand Canyon
dag 14 Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas
dag 18 Las Vegas
dag 19 Las Vegas
Met een stop in Capitol Reef op dag 7 heb je meer tijd voor de UT12. Als je geen tijd wilt besteden aan Capitol Reef zelf zou je misschien een dag minder Moab kunnen doen. Je kunt ook kiezen voor 1 nacht GC en 2 nachten Page, maar voor alleen Horsehoe Bend en Antelope Canyon heb je zo voldoende tijd in Page. Je kutn ook VoF op weg naar Zion doen, maar een overnachting daar in de buurt is wel mooi.
Kijk voor een groot deel van je route in mei eens naar ons 2013-verslag. Het is een mooie periode om te gaan.
Ben je er ook met het Memorial Day weekend?
Marianne
Een overnachting in DV is wel heel erg mooi, en in MV ook. Ik zou daarom zoiets doen:
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Death Valley
dag 3 Death Valley - Valley of Fire
dag 4 Valley of Fire - Zion
dag 5 Zion
dag 6 Zion - Bryce
dag 7 Bryce - Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab - Monument Valley
dag 12 Monument Valley - Page
dag 13 Page - Grand Canyon
dag 14 Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas
dag 18 Las Vegas
dag 19 Las Vegas
Met een stop in Capitol Reef op dag 7 heb je meer tijd voor de UT12. Als je geen tijd wilt besteden aan Capitol Reef zelf zou je misschien een dag minder Moab kunnen doen. Je kunt ook kiezen voor 1 nacht GC en 2 nachten Page, maar voor alleen Horsehoe Bend en Antelope Canyon heb je zo voldoende tijd in Page. Je kutn ook VoF op weg naar Zion doen, maar een overnachting daar in de buurt is wel mooi.
Kijk voor een groot deel van je route in mei eens naar ons 2013-verslag. Het is een mooie periode om te gaan.

Ben je er ook met het Memorial Day weekend?
Marianne
Dat had ik helemaal uit het oog verloren maar memoriam day weekend zou de laatste dagen van onze vakantie vallen wanneer we in las Vegas zitten.Ben je er ook met het Memorial Day weekend?
Met wat moeten we dan allemaal rekening houden? Gesloten winkels, attracties en overal veel volk?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Gesloten ? Het is wel de VS hoor, daar sluit men amper iets. Veel volk is natuurlijk iets waar je je wel aan mag verwachten en dat,plus het weekend maakt dat de prijzen in Las Vegas een stuk hoger zullen zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-