Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis De5elenbaasjes: April/Mei 2018 reis naar zuidwesten USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
De5elenbaasjes
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis De5elenbaasjes: April/Mei 2018 reis naar zuidwesten USA

Bericht door De5elenbaasjes »

Op 19-04 gaan wij (Man, 3 kids (1x11 en 2 x 9) en ik voor bijna 3 weken naar the USA. De voorbereidingen zijn al in volle gang maar we kunnen nog wel wat advies gebruiken.
Hier ons plan op dit moment:
dag 1 Brussel- San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 Oakhurst omgeving
dag 4 idem
dag 5 idem
dag 6 Isabella lake
dag 7 Death Valley
dag 8 Las Vegas
dag 9 t/m 13 Kanab (al huisje gehuurd)
dag 14 ?
dag 15 ?
dag 16 t/m 19 in de buurt van Los Angeles
dag 19/20 Los Angeles-Brussel
San Francisco en Kanab zijn al geboekt en daarnaast ook de vlucht al geboekt. Voor de rest is er nog van alles mogelijk. We willen per dag niet te lang te hoeven rijden. (Reistijd van 4 a 5 uur max per dag is wenselijk)
Alle tips en ideeën zijn van harte welkom. Groet, Daniëlle
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis De5elenbaasjes: April/Mei 2018 reis naar zuidwesten USA

Bericht door MichelH »

Het wordt voor ons wat overzichtelijker als je het in een van... naar... vorm uitschrijft per dag.

Ik neem aan dat je met Oakhurst en omgeving Yosemite NP bedoelt? Let wel op dat het vanaf Oakhurst tot ingang park nog wel 1,5 uur rijden is.
Heb je al accommodatie geboekt? El Portal ligt gunstiger, nog beter is accommodatie in het NP.

Verder vind ik je tijd voor Las Vegas erg magertjes, zeker voor kinderen is het wel even fijn om lekker aan het zwembad te zitten of andere activiteiten te doen, zoals een achtbaan of iets dergelijks.

Wat ben je van plan in Kanab? Ik vrees dat je deze locatie gebruikt om op en neer te rijden naar Bryce, Zion en Capitol Reef? Dat zou enorm jammer zijn. Dat wordt veel op en neer rijden.

Dag 14: Kanab - Page
Dag 15: Page - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Palm Springs (via Joshua Tree NP)
Dag 17: Palm Springs - LA
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Van Oakhurst naar de ingang van het park is geen 1,5 uur rijden. Als je vanuit Oakhurst de South Entrance neemt op Wawona road is dat 26 minuten rijden. Stel je rijdt door naar de vallei ben je wel zo'n 1,5 uur kwijt.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
De5elenbaasjes
Amerika-newbie

Hier een verbeterd overzicht van wat we van plan zijn:
Dag 1 Brussel -> San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco-Oathurst omgeving
Dag 4 Oathurst omgeving
Dag 5 Oathurst omgeving
Dag 6 Oathurtst -> Lake Isabella
Dag 7 Lake Isabella -> Death Valley
Dag 8 Death Valley -> Las Vegas
Dag 9 Las Vegas -> Kanab
Dag 10 tot en met 14 Kanab
Dag 15 Kanab - > tussenstop naar regio Los Angeles
Dag 16 Tussenstop naar regio Los Angeles/San Diego - > Regio Los Angeles of nog een tussenstop
Dag 17 Regio Los Angeles/tussenstop - > Regio Los Angeles
Dag 18 Regio Los Angeles/San Diego
Dag 19 Regio Los Angeles/ San Diego
Dag 20 Regio Los Angeles/San Diego -> Brussel
Dag 21 Brussel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Wat ben je ermee tot aan de south entrance te komen, daar is niets te zien. Oakhurst ligt goed voor Glacier pOint (maar dat is eind april wss nog dicht) en Mariposa Grove. Voor de rest kost het je inderdaad een 1,5 uur enkele rit voor je iets ziet of kan doen. Voor 3 nachten vind ik et dus zeker geen goede keuze. Dat is het wel voor de laatste nacht.

Kanab ligt midden alles en dus eigenlijk voor niets echt goed. Zo mis je zaken zoals zonsondergang en opgang in Bryce.

De regio LA/San Diego vind ik een rare formulering. Deze plaatsen liggen toch wel wat uit elkaar en met het verkeer kan je veel tijd verliezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
xlies
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door xlies »

Leuk vooruitzicht! Paar dingen die ik zelf toch anders zou doen:

- Probeer een accommodatie in of dichtbij yosemite village te krijgen. Van hieruit zit je dicht bij de bekendste plekken van yosemite die je graag zal willen zien. Het is zeker met kinderen geen pretje om iedere dag 3 uur in de auto te zitten en over de kronkelige berg wegen het park in en uit te rijden naar het hotel.

- Plan een extra dag vegas en vergeet alsjeblieft Kanab. Je zit hier eigenlijk voor niks echt goed en zult alsnog heel veel heen en weer moeten rijden. Doe het bijv. zo:

dag 9: Las vegas
dag 10: las vegas - zion
dag 11: zion
Dag 12 zion - bryce
Dag 13 bryce - page
dag 14: page - grand canyon
dag 15: grand canyon - needles (deel via route 66)
dag 16: needles - san diego (via joshua tree)
dag 17: san diego
dag 18: san diego - LA
dag 19: LA
Dag 20: LA - Brussel

- Zelf zou ik San diego laten vallen en een die extra dagen bij page en monument valley doen. San diego is ook leuk hoor maar het zou niet mijn voorkeur hebben boven monument valley, en een extra dag page is fijn om tijd te hebben voor alle mooie dingen die je daar kunt zien. Met maar één nacht vind ik dat wat gehaast maar dat is persoonlijke voorkeur. Je zou het dan dus bijv ook zo kunnen doen:

dag 9: Las vegas
dag 10: las vegas - zion
dag 11: zion
Dag 12 zion - bryce
Dag 13 bryce - page
dag 14: page
dag 15: page - monument valley
dag 16: monument valley - grand canyon
dag 17: grand canyon - needles/kingman (deel via route 66)
dag 18: needles - LA (via joshua tree)
dag 19: LA
Dag 20: LA - Brussel
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Natuurlijk is het handiger om bij de parken te overnachten. Maar opzich kan Kanab best als ze persé een aantal dagen op 1 locatie willen zitten. Misschien niet ideaal, zeker, maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk. En je kan ook in het donker gewoon autorijden terug naar Kanab. Let alleen op de 89 wel heel goed op, daar gebeuren veel aanrijdingen met wildlife. Het wordt een beetje afgeraden om daar in het donker te rijden.

Ik zie in de oorspronkelijke reis nergens Page en de Grand Canyon. Is dat ook de bedoeling? Volgens mij kan je pas vanaf ergens in Mei naar de noordrim vd Grand Canyon en de south rim ligt m.i. wel echt veelste ver weg voor een dagtrip vanuit Kanab. Een dag Page zou wel makkelijk kunnen. Maar dan zou ik zeker antelope canyon vooraf reserveren. In April is Lake Powell nog echt ijskoud, dus zwemmen of kakakken is niet echt fijn dan. Dus opzich kan je de dam, horseshoe bend en antelope canyon prima op 1 dag doen. En dan nog even langs wapweah of lone rock beach wandelen. Wil je de grand canyon zien dan zou ik bij de south rim een nacht plannen.

Ik zou overigens of vanuit death valley eerst naar Kanab (of Zion) gaan en dan via las Vegas op de weg naar LA als je je oorspronkelijke route aanhoud. En dan Vegas - LA op 1 dag doen ipv Kanab - LA met een tussennacht. Vanuit de south rim zou je Kingman of Needles aan kunnen houden als overnachtingsplek tussen de Grand Canyon en LA.

Regio San Diego/LA is wat vreemd. Ik zou voor 1 vd 2 kiezen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Mij lijken enkele dagen Kanab wel fijn. Je bent flexibel om van daaruit uitstappen te maken, eventueel rekening houdend met het weer. Of je kan bvb elke dag meedoen aan de lottery van de wave (coyote buttes north). Veel doorwinterde AA-amerikagangers brengen tijdens hun vakantie wel enkele dagen in Kanab door dat best een fijn stadje is met goede hotels en eetgelegenheden.
Vanuit Kanab kan je ook zaken doen die minder bekend zijn, bvb een tourtje rijden via dirt roads (cottonwood canyon?), red canyon slot (!!!), de slotcanyons langs de skutumpah road, edmaiers secret, ... of een uitstap naar Coyote buttes south of white pockets.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

SanFran schreef:Van Oakhurst naar de ingang van het park is geen 1,5 uur rijden. Als je vanuit Oakhurst de South Entrance neemt op Wawona road is dat 26 minuten rijden. Stel je rijdt door naar de vallei ben je wel zo'n 1,5 uur kwijt.
Ik refereerde inderdaad aan Yosemite Village, niet de letterlijke ingang van het park. My bad.
De5elenbaasjes
Amerika-newbie

Bedankt voor alle reacties. Ik had de 5 dagen ingesteld zodat mijn man even zijn rust kan pakken en niet perse mee hoeft. Iedere dag in de auto is te veel voor hem. Ik ga Kanab wel wat inkorten denk ik en wel via Grand Canyon naar de richting van LA. Wij zijn niet zulke stadsmensen dus ik ga liever iets onder of boven LA zitten om nog even een paar dagen te relaxen.
Betaalbare accommodatie (rond de 150 Euro per nacht) is nog wel lastig te vinden voor ons vijven wat dan ook nog rolstoeltoegankelijk moet zijn. Ik ga vanavond nog eens even zitten en een vernieuwde route plaatsen.
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

Mocht je nu besluiten om 2 dagen (nachten) in Las Vegas te zijn (ook mooie uitvalsbasis voor dagtrips) dan is Desert Rose Resort misschien wel iets. Volgens mij kun je daar niet 1 nacht verblijven. Prijs ligt voor 2 nachten rond de 150 per nacht, er vanuit gaande dat jullie rond 26/28 april daar zitten. Dat is wel vr/za, de duurdere dagen. Ga je een dag eerder (wo/vr) dan zit je rond de 254 euro voor een suite met 2 slaapkamers.
Misschien het overwegen waard!
De5elenbaasjes
Amerika-newbie

Inmiddels wat meer gepuzzeld en gedaan maar heb toch een vraag.
Aangezien de tioga pas dicht is in April weet ik niet wat wijsheid is om via de bovenkant naar death valley te rijden of via de onderkant (richting Bakersfield) naar death valley of gelijk naar Las Vegas.
Hier de 2 opties :
19-04 Brussel- San Francisco/half Moonbay
20-04 Half moonbay ->Sacramento
21-04 Sacramento -> Lee Vining
22-04 Lee Vining
23-04 Leen Vining - Panamint Springs
24-04 Panamint Springs
25-04 Panamint Springs - Las Vegas
26-04 Las Vegas
27-04 las Vegas - Kanab
28-04 t/m 30-04 Kanab
01-05 Kanab - Grand Canyon
02-05 Grand Canyon - Needles
03-05 Needles - Palm Springs
04-05 Palm Springs - Los Angeles
05-05 tot en met 07-05 Los Angeles
08-08 Los Angeles - Brussel
09-05 Brussel - thuis

Of

19-04 Brussel- San Francisco/half Moonbay
20-04 Half moonbay
21-04 Half Moonbay - El Portal
22-04 El Portal
23-04 El Portal - Lake Isabel
24-04 Lake Isabel -Panamint Springs
25-04 Panamint Springs - Las Vegas
26-04 Las Vegas
27-04 las Vegas - Kanab
28-04 t/m 30-04 Kanab
01-05 Kanab - Grand Canyon
02-05 Grand Canyon - Needles
03-05 Needles - Palm Springs
04-05 Palm Springs - Los Angeles
05-05 tot en met 07-05 Los Angeles
08-08 Los Angeles - Brussel
09-05 Brussel - thuis

Suggesties zijn erg welkom. Ook wat betreft verblijf in bv El Portal, Los Angeles o.a.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zou je in Lee Vining willen doen? Als de Tioga Pass nog gesloten is kun je niet vanuit Lee Vining naar Yosemite.
Qua route is bovenlangs mooier dan onderlangs, zeker als je de Sonora Pass zou kunnen nemen, maar ook de CA88 is mooi. Ik zou dan van SF naar Yosemite gaan en daar 2 nachten blijven. De keuze tussen onderlangs en bovenlangs komt eigenlijk neer op de keuze tussen Lee Vining en Lake Isabella.
Het is na Kanab wel onrustig vind ik.
In El Portal zijn maar 2 hotels: De Yosemite View Lodge en de Cedar Lodge.
Ik zou de Lodge in Yosemite ook wel mooi vinden.

Waar wil je in LA overnachten? Wij vonden de Orchid Suites in Hollywood altijd prettig. Dit jaar zaten we in de Travelodge in Santa Monica, zie ons verslag daarvoor.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer