Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marianne89: Route in mei/juni van Denver naar LA, tips?
-
- Amerika-ontdekker
Reis Marianne89: Route in mei/juni van Denver naar LA, tips?
Hallo!
Volgend jaar gaan wij onze eerste campertrip maken in de USA. We hebben al geboekt, en vliegen heen op Denver, terug vanaf LA.
We hebben de camper tot onze beschikking van 15 mei t/m 17 juni.
De globale planning die wij tot nu toe hebben gemaakt staat hieronder. We zijn nog erg zoekende naar dingen die we misschien of het hoofd zien, te kort of juist te lang voor hebben uitgetrokken etc...onze voorkeur gaat uit naar mooie plekken in de natuur waar wij lekker lang kunnen wandelen.
14-15 mei Denver (verplicht overnachten ivm camper)
15-18 mei Rocky Mountains
18-19 mei Black Canyon
19-21 mei Uncompagne Forest (lijkt mij fantastisch, kan er alleen niet hier veel info over vinden)
21-23 mei Monument Valley
23-24 mei Grand Canyon (ligt eigenlijk uit wat onlogisch in de route, maar lijkt ons een ''must'..?)
25-27 mei Zion
27-28 mei Bryce (1 nacht genoeg?)
28-29 mei Valley of Fire (1 nacht genoeg?)
29-30 mei Death Valley
30 mei-2 juni Sequoia (eventueel nachtje extra?)
2 juni- 4 juni Yosemite (2 nachten genoeg?)
4 juni- 6 juni San Francisco, vanaf hier kustroute naar LA.
6 juni-7 juni Montery Bay
7 juni-8 juni stop nog ergens langs de kust
8 juni -10 juni Los Angeles
In deze planning hebben we dus nog zo'n 7 dagen 'over'. Het lijkt ons sowieso fijn wat speling te hebben, we willen wel een route plannen, maar ook de mogelijkheid hebben hiervan af te wijken en ergens langer of juist korter te verblijven.
Tips zijn meer dan welkom!
Volgend jaar gaan wij onze eerste campertrip maken in de USA. We hebben al geboekt, en vliegen heen op Denver, terug vanaf LA.
We hebben de camper tot onze beschikking van 15 mei t/m 17 juni.
De globale planning die wij tot nu toe hebben gemaakt staat hieronder. We zijn nog erg zoekende naar dingen die we misschien of het hoofd zien, te kort of juist te lang voor hebben uitgetrokken etc...onze voorkeur gaat uit naar mooie plekken in de natuur waar wij lekker lang kunnen wandelen.
14-15 mei Denver (verplicht overnachten ivm camper)
15-18 mei Rocky Mountains
18-19 mei Black Canyon
19-21 mei Uncompagne Forest (lijkt mij fantastisch, kan er alleen niet hier veel info over vinden)
21-23 mei Monument Valley
23-24 mei Grand Canyon (ligt eigenlijk uit wat onlogisch in de route, maar lijkt ons een ''must'..?)
25-27 mei Zion
27-28 mei Bryce (1 nacht genoeg?)
28-29 mei Valley of Fire (1 nacht genoeg?)
29-30 mei Death Valley
30 mei-2 juni Sequoia (eventueel nachtje extra?)
2 juni- 4 juni Yosemite (2 nachten genoeg?)
4 juni- 6 juni San Francisco, vanaf hier kustroute naar LA.
6 juni-7 juni Montery Bay
7 juni-8 juni stop nog ergens langs de kust
8 juni -10 juni Los Angeles
In deze planning hebben we dus nog zo'n 7 dagen 'over'. Het lijkt ons sowieso fijn wat speling te hebben, we willen wel een route plannen, maar ook de mogelijkheid hebben hiervan af te wijken en ergens langer of juist korter te verblijven.
Tips zijn meer dan welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route in mei/juni van Denver naar LA, tips?
Hallo, welkom op het forum!
Jullie voorstel lijkt erg veel op wat wij in 2013 deden, ook de periode is vergelijkbaar. Misschien heb je iets aan ons verslag. Wij zijn niet naar Rocky Mountain NP geweest omdat we het daarvoor vroeg in het jaar vonden (met het risico van afgesloten wegen en trails). In plaats daarvan hebben wij een bezoek gebracht aan Great Sand Dunes NP. Dat is erg mooi in het voorjaar.
De GC zou ik zeker meenemen. En vergeet ook Page niet. Je kunt dan de GC doen tussen Monument Valley en Page. Of je gaat naar de North Rim; dan kun je het inpassen tussen Page en Bryce of tussen Bryce en Zion. Je kunt het beste eerst naar Bryce en dan naar Zion rijden.
Uncompagne (Uncompahgre?) Forest zegt mij niets; waarom lijkt je dat fantastisch? Je kunt eens zoeken op San Juan Skyway.
Eind mei/begin juni is de kans dat de Tioga Pass open is redelijk groot, dus ik zou daar rekening mee houden. Misschien twee routes maken? Ik zou zeker nog een nacht Yosemite extra doen, met name in die periode zijn de watervallen prachtig. Het kan ook druk zijn, en met wat meer tijd kun je beter de drukte ontwijken. Bij een open Tioga Pass doe je eerst Yosemite en dan Sequoia.
Denk er aan dat je vrijwel overal zult moeten reserveren. Als je nog wat speling wilt hebben reserveer dan meerdere nachten en laat dan iets vallen. Dat is gemakkelijker dan ter plekke iets te moeten zoeken.
Lees je zeker voor Yosemite goed in (kijk naar de aanwijzingen op de AA-site in het artikel over Yosemite). En zie ook https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.
Hou ook rekening met het Memorial Day weekend; het is dan overal erg druk.
Schrijf je route eens uit in een van/naar schema per dag; dan is het wat makkelijker te zien hoe lang je overal bent en wat de reisdagen zijn. Met voldoende tijd zou je nog de parken bij Moab mee kunnen nemen.
Marianne
Jullie voorstel lijkt erg veel op wat wij in 2013 deden, ook de periode is vergelijkbaar. Misschien heb je iets aan ons verslag. Wij zijn niet naar Rocky Mountain NP geweest omdat we het daarvoor vroeg in het jaar vonden (met het risico van afgesloten wegen en trails). In plaats daarvan hebben wij een bezoek gebracht aan Great Sand Dunes NP. Dat is erg mooi in het voorjaar.
De GC zou ik zeker meenemen. En vergeet ook Page niet. Je kunt dan de GC doen tussen Monument Valley en Page. Of je gaat naar de North Rim; dan kun je het inpassen tussen Page en Bryce of tussen Bryce en Zion. Je kunt het beste eerst naar Bryce en dan naar Zion rijden.
Uncompagne (Uncompahgre?) Forest zegt mij niets; waarom lijkt je dat fantastisch? Je kunt eens zoeken op San Juan Skyway.
Eind mei/begin juni is de kans dat de Tioga Pass open is redelijk groot, dus ik zou daar rekening mee houden. Misschien twee routes maken? Ik zou zeker nog een nacht Yosemite extra doen, met name in die periode zijn de watervallen prachtig. Het kan ook druk zijn, en met wat meer tijd kun je beter de drukte ontwijken. Bij een open Tioga Pass doe je eerst Yosemite en dan Sequoia.
Denk er aan dat je vrijwel overal zult moeten reserveren. Als je nog wat speling wilt hebben reserveer dan meerdere nachten en laat dan iets vallen. Dat is gemakkelijker dan ter plekke iets te moeten zoeken.
Lees je zeker voor Yosemite goed in (kijk naar de aanwijzingen op de AA-site in het artikel over Yosemite). En zie ook https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.
Hou ook rekening met het Memorial Day weekend; het is dan overal erg druk.
Schrijf je route eens uit in een van/naar schema per dag; dan is het wat makkelijker te zien hoe lang je overal bent en wat de reisdagen zijn. Met voldoende tijd zou je nog de parken bij Moab mee kunnen nemen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie en tips. Page nu toegevoegd aan de route. En eventueel een extra nachtje in Yosemite.
Ons lijkt Canyonlands NP ook erg mooi...is dit een aanrader? Eventueel inruilen voor bv Moab?
Update schema:
14 mei aankomst Denver. Overnachting (hotel, al geboekt)
15 mei camper ophalen, rijden naar RMNP (camping Glacier Basin of Moraine Park)
16 mei RMNP (hele dag daar)
17 mei RMNP (hele dag daar)
18 mei RMNP (vertrek vandaag, in de ochtend). Rijden naar Black Canyon.
19 mei Black Canyon (hele dag)
20 mei vertrek Black Canyon in de ochtend, rijden naar Uncompaghre.
21 mei Uncompaghre (hele dag daar)
22 mei vertrekken Uncompaghre in de ochtend naar Monument Valley
22 mei Monument Valley (hele dag)
23 mei Monument Valley verlaten naar Grand Canyon
24 mei Grand Canyon
25 mei Pages (dagdeel). Namiddag naar Moab.
26 mei Moab (hele dag)
27 mei Moab, vertrek naar Zion
28 mei Zion (hele dag)
29 mei vertrekken Zion, naar Bryce
30 mei Bryce (hele dag)
31 mei vertrekken Bryce, naar Valley of Fire
1 juni Valley of fire (hele dag)
2 juni vertrekken Valley of Fire, naar Death Valley
3 juni Death Valley, in de ochtend/middag vertrekken naar Sequoia, aankomst einde dan de dag.
4 juni Sequoia (hele dag)
5 juni Sequoia (hele dag)
Eventueel extra dag voor Sequoia/Kings??
6 juni Vertrek Sequoia naar Yosemite.
7 juni Yosemite (hele dag)
8 juni Yosemite (hele dag)
Eventueel extra dag Yosemite??
9 juni Vertrek uit Yosemite, rijden naar Montery Bay. Aankomst einde vd dag.
10 juni Montery Bay (hele dag)
11 juni Vertrek uit Montery Bay, rijden kustroute.
12 juni nog 'over''/extra stop kust?
13 juni nog ''over''
14 juni valt eventueel weg voor Sequoia/Kings?
15 juni valt eventueel weg voor NP Yosemite?
16 juni LA
17 juni terugvlucht vanaf LA
Ons lijkt Canyonlands NP ook erg mooi...is dit een aanrader? Eventueel inruilen voor bv Moab?
Update schema:
14 mei aankomst Denver. Overnachting (hotel, al geboekt)
15 mei camper ophalen, rijden naar RMNP (camping Glacier Basin of Moraine Park)
16 mei RMNP (hele dag daar)
17 mei RMNP (hele dag daar)
18 mei RMNP (vertrek vandaag, in de ochtend). Rijden naar Black Canyon.
19 mei Black Canyon (hele dag)
20 mei vertrek Black Canyon in de ochtend, rijden naar Uncompaghre.
21 mei Uncompaghre (hele dag daar)
22 mei vertrekken Uncompaghre in de ochtend naar Monument Valley
22 mei Monument Valley (hele dag)
23 mei Monument Valley verlaten naar Grand Canyon
24 mei Grand Canyon
25 mei Pages (dagdeel). Namiddag naar Moab.
26 mei Moab (hele dag)
27 mei Moab, vertrek naar Zion
28 mei Zion (hele dag)
29 mei vertrekken Zion, naar Bryce
30 mei Bryce (hele dag)
31 mei vertrekken Bryce, naar Valley of Fire
1 juni Valley of fire (hele dag)
2 juni vertrekken Valley of Fire, naar Death Valley
3 juni Death Valley, in de ochtend/middag vertrekken naar Sequoia, aankomst einde dan de dag.
4 juni Sequoia (hele dag)
5 juni Sequoia (hele dag)
Eventueel extra dag voor Sequoia/Kings??
6 juni Vertrek Sequoia naar Yosemite.
7 juni Yosemite (hele dag)
8 juni Yosemite (hele dag)
Eventueel extra dag Yosemite??
9 juni Vertrek uit Yosemite, rijden naar Montery Bay. Aankomst einde vd dag.
10 juni Montery Bay (hele dag)
11 juni Vertrek uit Montery Bay, rijden kustroute.
12 juni nog 'over''/extra stop kust?
13 juni nog ''over''
14 juni valt eventueel weg voor Sequoia/Kings?
15 juni valt eventueel weg voor NP Yosemite?
16 juni LA
17 juni terugvlucht vanaf LA
Welkom
Probeer het eens zo uit te schrijven, dat maakt het wat leesbaarder en duidelijker waar je precies wil overnachten:
Dag 1: Van - Naar
B.V.
Dag 1: Thuis - Denver
Dag 2: Denver - RMNP
Dag 3: RMNP
enz.
Als ik de planning lees blijven jullie 2 nachten in de Grand Canyon en bezoeken jullie Page op de route naar Moab? Als dat het plan is zou ik zeker 1 nacht GC inruilen voor Page, hier is ook genoeg te doen en aan een middag heb je waarschijnlijk te weinig. Als je op maps kijkt is het de volgorde Monument Valley - Grand Canyon - Page - Moab - Zion niet erg logisch naar mijn idee. Ik zou Moab in dit geval vooraan zetten dan naar Monument Valley.

Probeer het eens zo uit te schrijven, dat maakt het wat leesbaarder en duidelijker waar je precies wil overnachten:
Dag 1: Van - Naar
B.V.
Dag 1: Thuis - Denver
Dag 2: Denver - RMNP
Dag 3: RMNP
enz.
Als ik de planning lees blijven jullie 2 nachten in de Grand Canyon en bezoeken jullie Page op de route naar Moab? Als dat het plan is zou ik zeker 1 nacht GC inruilen voor Page, hier is ook genoeg te doen en aan een middag heb je waarschijnlijk te weinig. Als je op maps kijkt is het de volgorde Monument Valley - Grand Canyon - Page - Moab - Zion niet erg logisch naar mijn idee. Ik zou Moab in dit geval vooraan zetten dan naar Monument Valley.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Marianne89: Route in mei/juni van Denver naar LA, tips?
Mooi vooruitzicht van een volgens mij prachtige reis.
Uncompaghre zegt me eerlijk gezegd weinig. Ik zie dat het een National Forest is. Opzich prima om daar even te staan, maar ik zou denk ik dan bij de million dollar highway ergens kijken om te gaan staan en/of zeker minimaal een dag extra voor Moab in te plannen.
Wat zijn de plannen bij Monument Valley? Ook eigenlijk hier de vraag wat je plannen zijn net als bij het bovenstaande mbt een dag meer voor Moab.
Verder is je route hier heel vaag. Wat bedoel je met Pages?? Ik denk dat je Page bedoelt. Maar dan krijgt je route een hele vage kronkel naar Moab.
Verder een dagdeel Page en dan naar Moab met de camper vanaf de GC lijkt me erg veel. En in Page is ook nog heel veel te bekijken.
Hier is de route heel vaag. Maar met een stuk dubbel rijden kan je bv wel de Ut95 en Ut12 meepakken, maar dan moet je ook wel een stop maken rond Capitol Reef. Onder Moab verstaan we op dit forum eigenlijk Canyonlands NP Islands in the Sky deel, Dead horse State park en Arches NP
Black Canyon of the Gunnison - Moab - Monument Valley - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion is het meest logisch. Maar met de tijd die jullie hebben kan je evt een stukje dubbel rijden tussen Tuba City en Monument Valley om vanaf daar de 95 naar Capitol Reef te pakken en dan via de 12 naar Bryce te gaan. Dan heb je de mooiste wegen uit het zuidwesten in mijn ogen. Hier moet je eens even naar kijken, want 25mei is in mijn ogen echt niet te doen. Ook Zion en Bryce in jouw route staan onlogisch en verkeerd om in jouw route.
Verder zit je ook met Memorial Day en vooral het weekend ervoor. Lijkt me dat je in die regio echt al de camping moet reserveren in die periode.
Death Valley? Welke camperverhuurder heb je? Ook al zie ik het nu niet meer op hun site staan, maar alleen met Cruise Amerika mocht je op eigen risico in die maanden door death valley? Dus grote kans dat je er omheen zult moeten.
Yosemite en Sequoia is lastig. Yosemite moet je ook ver vooraf boeken, anders heb je gewoonweg geen plek op de campground. Alleen is de mooiste route via de tioga pass maar dan zou je Yosemite en Sequoia om moeten draaien. Overigens scheelt het maar een uur of je vanuit Yosemite of Sequoia naar Monterey Bay gaat. Maar de tioga pass en erboven de sonora pass kunnen in die periode nog gesloten zijn.
Ik zou echt even sleutelen aan de duidelijkheid van je route mbt 22mei tm 3 juni
Uncompaghre zegt me eerlijk gezegd weinig. Ik zie dat het een National Forest is. Opzich prima om daar even te staan, maar ik zou denk ik dan bij de million dollar highway ergens kijken om te gaan staan en/of zeker minimaal een dag extra voor Moab in te plannen.
Wat zijn de plannen bij Monument Valley? Ook eigenlijk hier de vraag wat je plannen zijn net als bij het bovenstaande mbt een dag meer voor Moab.
Verder is je route hier heel vaag. Wat bedoel je met Pages?? Ik denk dat je Page bedoelt. Maar dan krijgt je route een hele vage kronkel naar Moab.
Verder een dagdeel Page en dan naar Moab met de camper vanaf de GC lijkt me erg veel. En in Page is ook nog heel veel te bekijken.
Hier is de route heel vaag. Maar met een stuk dubbel rijden kan je bv wel de Ut95 en Ut12 meepakken, maar dan moet je ook wel een stop maken rond Capitol Reef. Onder Moab verstaan we op dit forum eigenlijk Canyonlands NP Islands in the Sky deel, Dead horse State park en Arches NP
Black Canyon of the Gunnison - Moab - Monument Valley - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion is het meest logisch. Maar met de tijd die jullie hebben kan je evt een stukje dubbel rijden tussen Tuba City en Monument Valley om vanaf daar de 95 naar Capitol Reef te pakken en dan via de 12 naar Bryce te gaan. Dan heb je de mooiste wegen uit het zuidwesten in mijn ogen. Hier moet je eens even naar kijken, want 25mei is in mijn ogen echt niet te doen. Ook Zion en Bryce in jouw route staan onlogisch en verkeerd om in jouw route.
Verder zit je ook met Memorial Day en vooral het weekend ervoor. Lijkt me dat je in die regio echt al de camping moet reserveren in die periode.
Death Valley? Welke camperverhuurder heb je? Ook al zie ik het nu niet meer op hun site staan, maar alleen met Cruise Amerika mocht je op eigen risico in die maanden door death valley? Dus grote kans dat je er omheen zult moeten.
Yosemite en Sequoia is lastig. Yosemite moet je ook ver vooraf boeken, anders heb je gewoonweg geen plek op de campground. Alleen is de mooiste route via de tioga pass maar dan zou je Yosemite en Sequoia om moeten draaien. Overigens scheelt het maar een uur of je vanuit Yosemite of Sequoia naar Monterey Bay gaat. Maar de tioga pass en erboven de sonora pass kunnen in die periode nog gesloten zijn.
Ik zou echt even sleutelen aan de duidelijkheid van je route mbt 22mei tm 3 juni
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had het over de parken bij Moab. Daarmee bedoelde ik Arches en Canyonlands.Marianne89 schreef: Ons lijkt Canyonlands NP ook erg mooi...is dit een aanrader? Eventueel inruilen voor bv Moab?
Heb je al naar onze 2013-route gekeken?
Kijk zoals gezegd eens goed naar de volgorde.
Death Valley in juni is bij de meeste verhuurders geen probleem maar check het wel even.
Vandaar naar Sequoia is wel ver voor 1 dag.
Werk ook nog de route met eerst Yosemite uit. En reserveer dan voor beide periodes een camping in Yosemite en Sequoia.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ondertussen veel veel veranderd en het schema ziet er nu zo uit:
Onze twijfel ligt bij Grand Junction. Hier heen gaan of naar Black Canyon. Iemand tips? Mij trekt Black Canyon meer, het zou ongeveer 7 uur rijden zijn, dus ook wel weer een lange rit. Maar we hebben daarvoor een paar dagen in de Rocky's gestaan en weinig gereden dus dat scheelt wel weer.
Arches de moeite voor een dag? Of deze tijd liever ergens anders in stoppen of een ander park>
Is de volgorde Yosemite-Kings-Sequoia het handigste? Of zijn we hier afhankelijk van wegen die wel of niet open zijn?

Onze twijfel ligt bij Grand Junction. Hier heen gaan of naar Black Canyon. Iemand tips? Mij trekt Black Canyon meer, het zou ongeveer 7 uur rijden zijn, dus ook wel weer een lange rit. Maar we hebben daarvoor een paar dagen in de Rocky's gestaan en weinig gereden dus dat scheelt wel weer.
Arches de moeite voor een dag? Of deze tijd liever ergens anders in stoppen of een ander park>
Is de volgorde Yosemite-Kings-Sequoia het handigste? Of zijn we hier afhankelijk van wegen die wel of niet open zijn?

Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat de Trail Ridge Road nog gesloten zal zijn. Het streven is telkens om ‘m in het Memorial Day weekend open te hebben, maar dit jaar werd dat ook niet gehaald.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de tijd voor Rocky Mountain NP erg ruim. En voor Grand Junction zijn 2 nachten ook niet nodig. Heb je daarvoor naar ons 2013-verslag gekeken?
Zoals je nu de volgorde Yosemite/Seki hebt is het prima als de Tioga Pass open is. Is dat niet het geval dan kun je het omdraaien. Ik had daarover al in mijn eerste reactie geschreven.
Voor MV en voor Valley of Fire heb je geen volle dag nodig. Ik zou zeker nog een of twee stops doen tussen VoF en Yosemite. Kijk daarvoor ook eens in ons 2013-verslag.
Ik begrijp Page niet in je route. Daar rij je langs als je van de GC naar Bryce rijdt.
Marianne
Zoals je nu de volgorde Yosemite/Seki hebt is het prima als de Tioga Pass open is. Is dat niet het geval dan kun je het omdraaien. Ik had daarover al in mijn eerste reactie geschreven.
Voor MV en voor Valley of Fire heb je geen volle dag nodig. Ik zou zeker nog een of twee stops doen tussen VoF en Yosemite. Kijk daarvoor ook eens in ons 2013-verslag.
Ik begrijp Page niet in je route. Daar rij je langs als je van de GC naar Bryce rijdt.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En lees je goed in voor het reserveren van een camping in Yosemite. Je moet op 15 januari reserveren. Probeer op 15 december te oefenen.
En kijk naar beide routes dus boek meerdere perodes.
Er loopt een topic over het reserveren in het Zuidwesten algemeen forum. Kijk daar eens naar.
Marianne
En kijk naar beide routes dus boek meerdere perodes.
Er loopt een topic over het reserveren in het Zuidwesten algemeen forum. Kijk daar eens naar.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooie route. Met zoveel tijd zou ik proberen 1 nacht Capitol Reef in te voegen tussen Moab en Monument Valley. En minstens 1 overnachting in Page doen, daar is veel moois te zien. Ten koste van een nacht Monument Valley, Grand Junction of Valley of Fire
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou de route als volgt doen:
14-mei naar Denver
15-mei Denver - Denver
16-mei Denver - RMNP
17-mei RMNP
18-mei RMNP - Grand Junction
19-mei Grand Junction - Moab
20-mei Moab
21-mei Moab
22-mei Moab
23-mei Moab - Monument Valley
24-mei Monument Valley - Grand Canyon
25-mei Grand Canyon
26-mei Grand Canyon - Page
27-mei Page - Bryce
28-mei Bryce
29-mei Bryce - Zion
30-mei Zion
31-mei Zion
1-jun Zion - Valley of fire
2-jun Valley of fire - Lee Vining
3-jun Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pass of Sonora Pass)
4-jun Yosemite
5-jun Yosemite
6-jun Yosemite
7-jun Yosemite - Kings Canyon
8-jun Kings Canyon
9-jun Kings Canyon
10-jun Kings Canyon - Sequoia
11-jun Sequoia
12-jun Sequoia
13-jun Sequoia - Monterey
14-jun Monterey - Pismo Beach
15-jun Pismo Beach - Los Angeles
16-jun Los Angeles
17-jun Los Angeles
En ene nacht Capitol Reef ertussen zou inderdaad ook mooi zijn. Dat kan tussen Moab en MV, misschien ten koste van een dag Moab. Of een dag minder GC (ik heb daar een dag toegevoegd omdat je daar verhoudingsgewijs wel erg weinig tijd had). Ik heb een nacht Page toegevoegd en een nacht Lee Vining (Mono Lake) om de afstand naar Yosemite te overbruggen.
Om voldoende tijd te hebben voor de kustroute zou je daar ene stop tussen Monterey en LA moeten doen; het is anders te ver voor 1 dag.
Als de Tioga Pass en Sonora Pass gesloten zijn zou je het laatste stuk zo kunnen doen:
2-jun Valley of fire - Barstow
3-jun Barstow - Sequoia
4-jun Sequoia
5-jun Sequoia
6-jun Sequoia - Kings Canyon
7-jun Kings Canyon
8-jun Kings Canyon
9-jun Kings Canyon - Yosemite
10-jun Yosemite
11-jun Yosemite
12-jun Yosemite
13-jun Yosemite - Monterey
16-jun Los Angeles
17-jun Los Angeles
Marianne
14-mei naar Denver
15-mei Denver - Denver
16-mei Denver - RMNP
17-mei RMNP
18-mei RMNP - Grand Junction
19-mei Grand Junction - Moab
20-mei Moab
21-mei Moab
22-mei Moab
23-mei Moab - Monument Valley
24-mei Monument Valley - Grand Canyon
25-mei Grand Canyon
26-mei Grand Canyon - Page
27-mei Page - Bryce
28-mei Bryce
29-mei Bryce - Zion
30-mei Zion
31-mei Zion
1-jun Zion - Valley of fire
2-jun Valley of fire - Lee Vining
3-jun Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pass of Sonora Pass)
4-jun Yosemite
5-jun Yosemite
6-jun Yosemite
7-jun Yosemite - Kings Canyon
8-jun Kings Canyon
9-jun Kings Canyon
10-jun Kings Canyon - Sequoia
11-jun Sequoia
12-jun Sequoia
13-jun Sequoia - Monterey
16-jun Los Angeles
17-jun Los Angeles
En ene nacht Capitol Reef ertussen zou inderdaad ook mooi zijn. Dat kan tussen Moab en MV, misschien ten koste van een dag Moab. Of een dag minder GC (ik heb daar een dag toegevoegd omdat je daar verhoudingsgewijs wel erg weinig tijd had). Ik heb een nacht Page toegevoegd en een nacht Lee Vining (Mono Lake) om de afstand naar Yosemite te overbruggen.
Om voldoende tijd te hebben voor de kustroute zou je daar ene stop tussen Monterey en LA moeten doen; het is anders te ver voor 1 dag.
Als de Tioga Pass en Sonora Pass gesloten zijn zou je het laatste stuk zo kunnen doen:
2-jun Valley of fire - Barstow
3-jun Barstow - Sequoia
4-jun Sequoia
5-jun Sequoia
6-jun Sequoia - Kings Canyon
7-jun Kings Canyon
8-jun Kings Canyon
9-jun Kings Canyon - Yosemite
10-jun Yosemite
11-jun Yosemite
12-jun Yosemite
13-jun Yosemite - Monterey
16-jun Los Angeles
17-jun Los Angeles
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Super, bedankt voor de tips. Page zullen we tussen GC en Bryce plannen. Soms zit je zo verdiept in je route, dat je bepaalde onhandigheden echt niet meer ziet, super fijn dus de reacties! Grand Junction eventueel ook een nacht eraf. Monument Valley en VoF gaan we nog even bekijken.Martin & Marianne schreef:Ik vind de tijd voor Rocky Mountain NP erg ruim. En voor Grand Junction zijn 2 nachten ook niet nodig. Heb je daarvoor naar ons 2013-verslag gekeken?
Marianne
Ga zeker even je verslag lezen.
-
- Amerika-ontdekker
Martin & Marianne schreef:Ik zou de route als volgt doen:
Wauw Marianne, daar hebben we zeker wat aan. Lee Vining om de afstand naar Yosemite te overbruggen is ook wel echt een goede tip. Twijfel ng om Captitol Reef er wel of niet bij te doen. We willen veel zien, maar aan de andere kant ook wel af en toe wat rustiger aan doen en ergens wat langer blijven. Is het de moeite waard denk je?
Daarnaast vraag ik me af hoe groot de kans is dat Tioga/Sonora pass open zijn. maar dan zal ik even voor in een ander topic kijken dat bestaat vast:) Begin juni zou je denken dat de kans wel redelijk groot is.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begin Juni heb je altijd nog een kans dat de pas gesloten is. Hou overigens hier echt de site van Yosemite voor in de gaten, want soms wordt de pas ook nog wel eens dag(delen) afgesloten.
Als je capitol reef erbij doet zou ik er of een dag Moab of een dag Zion of een dag Yosemite afhalen en dit tussen Grand Junction en Moab zetten. Het is wel jammer dat je dan eigenlijk de route op deze manier doet, want nu mis je en de ut12 en de ut95 welke toch tot de mooist van het zuidwesten behoren. Maargoed, je kan niet alles hebben.
Berichtje van technische aard: Zou je niet alle berichten volledig willen quoten? Als je antwoord wilt geven op bv Mariannes bericht kan dat ook met een @Marianne of quote een deeltje van het verhaal. Het neemt veel onnodige ruimte in. Ik heb de berichten dan ook even aangepast.
Als je capitol reef erbij doet zou ik er of een dag Moab of een dag Zion of een dag Yosemite afhalen en dit tussen Grand Junction en Moab zetten. Het is wel jammer dat je dan eigenlijk de route op deze manier doet, want nu mis je en de ut12 en de ut95 welke toch tot de mooist van het zuidwesten behoren. Maargoed, je kan niet alles hebben.
Berichtje van technische aard: Zou je niet alle berichten volledig willen quoten? Als je antwoord wilt geven op bv Mariannes bericht kan dat ook met een @Marianne of quote een deeltje van het verhaal. Het neemt veel onnodige ruimte in. Ik heb de berichten dan ook even aangepast.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Valley of Fire heb je zeker geen volle dag nodig, maar het is aan de andere kant wel een heerlijke plek tussen het drukke Zion en het circus van Las Vegas om een dagje te kunnen staan hoor. Ik vermaak me daar prima.
Monument Valley zou ik persoonlijk dan weer geen volle dag voor uittrekken of het moet zo met de ritten en plannen daar uitkomen. MV is een prachtige omgeving, maar het stuk bij de mittens had ik in enkele uren echt wel gezien
Monument Valley zou ik persoonlijk dan weer geen volle dag voor uittrekken of het moet zo met de ritten en plannen daar uitkomen. MV is een prachtige omgeving, maar het stuk bij de mittens had ik in enkele uren echt wel gezien
-
- Amerika-ontdekker
Heb je een idee hoe we deze wegen wel mee zouden kunnen pakken? Of is dat niet te doen met deze route? Ik heb me nu voornamelijk op plekken gefocust waar we heen willen, hierbij nog niet echt naar de wegen gekeken..terwijl dat ook toch wel heel belangrijk is!@PSVwally: want nu mis je en de ut12 en de ut95 welke toch tot de mooist van het zuidwesten behoren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt hier zien wanneer de Tioga Pass in de afgelopen jaren open ging en hier de openingsdata voor de Sonora Pass en andere passen. Meestal kun je vanaf april een redelijk voorspelling doen wat de openingsdatum betreft (hou het forum in de gaten daarvoor
).
Het blijft lastig natuurlijk, maar ik zou uitgaan van een open pas en zeker de periode van 3-7 juni reserveren. Als alternatief zou ik dan ook voor de andere periode reserveren. Maar focus je op die eerste periode.
Capitol Reef is zeker de moeite waard en ook de UT95 die je dan neemt naar MV is erg mooi maar het is wel een stuk omrijden en eigenlijk heb je er te weinig tijd voor als je jullie tempo aanhoudt. Je zou het prima eens kunnen combineren met Yellowstone en Grand Teton.
Ik weet niet hoe je de UT 12 nog mee zou kunnen nemen. Kijk voor beide eens (kom ik weer) in ons 2013-verslag.
Schaf alvast eens een kaart aan, dan zie je veel meer dan op googlemaps. De Hallwag nr 5 en 6 zijn heel mooi voor jullie route.
Marianne

Het blijft lastig natuurlijk, maar ik zou uitgaan van een open pas en zeker de periode van 3-7 juni reserveren. Als alternatief zou ik dan ook voor de andere periode reserveren. Maar focus je op die eerste periode.
Capitol Reef is zeker de moeite waard en ook de UT95 die je dan neemt naar MV is erg mooi maar het is wel een stuk omrijden en eigenlijk heb je er te weinig tijd voor als je jullie tempo aanhoudt. Je zou het prima eens kunnen combineren met Yellowstone en Grand Teton.
Ik weet niet hoe je de UT 12 nog mee zou kunnen nemen. Kijk voor beide eens (kom ik weer) in ons 2013-verslag.
Schaf alvast eens een kaart aan, dan zie je veel meer dan op googlemaps. De Hallwag nr 5 en 6 zijn heel mooi voor jullie route.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het misschien inderdaad een andere keer meepakken in een andere route. Nu moet je daar allemaal rare bochten voor gaan maken of grofweg het stuk tussen Monument Valley - Grand Canyon en Page dubbel rijden....
Van die dagen zie ik eigenlijk 1.5e rijdag, dus 8.5 dagen in die parken als ik de rit van Barstow naar Sequoia als rijdag tel. Het kan hoor, het zijn prachtige parken zeker begin Juni... maar daar zit misschien wat rek in de route. Ik vind het persoonlijk erg veel, zeker in die periode. De watervallen en natuur zal top zijn, maar in de hoge gebieden kan nog sneeuw liggen en misschien zijn sommige wandelpaden ook nog niet open? Daar zou je misschien best een nacht capitol reef en een extra nacht Monument Valley (of tussen CR en MV in?) kunnen plannen om de 95 in ieder geval toe te voegen
In de route van Marianne zie ik 10!! nachten in Sequoia/Kings Canyon en Yosemite. Hoezo tempoeigenlijk heb je er te weinig tijd voor als je jullie tempo aanhoudt.

Van die dagen zie ik eigenlijk 1.5e rijdag, dus 8.5 dagen in die parken als ik de rit van Barstow naar Sequoia als rijdag tel. Het kan hoor, het zijn prachtige parken zeker begin Juni... maar daar zit misschien wat rek in de route. Ik vind het persoonlijk erg veel, zeker in die periode. De watervallen en natuur zal top zijn, maar in de hoge gebieden kan nog sneeuw liggen en misschien zijn sommige wandelpaden ook nog niet open? Daar zou je misschien best een nacht capitol reef en een extra nacht Monument Valley (of tussen CR en MV in?) kunnen plannen om de 95 in ieder geval toe te voegen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat bedoel ik juist: ze houden van een rustig tempo. Dan past CR er niet in.
Ik vind het absoluut niet te veel voor Yosemite en Sequoia; er is meer dan genoeg te doen in die parken. Wij hebben nog steeds niet alles gedaan in al onze (meerdaagse) bezoeken.
Marianne
Ik vind het absoluut niet te veel voor Yosemite en Sequoia; er is meer dan genoeg te doen in die parken. Wij hebben nog steeds niet alles gedaan in al onze (meerdaagse) bezoeken.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5137 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-