Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marianne89: Route in mei/juni van Denver naar LA, tips?
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Marianne89: Route in mei/juni van Denver naar LA, tips?
Hmm...de reacties zetten ons weer aan het denken! Veel tijd in Seki/Yosemite hebben wij inderdaad express op deze manier ingepland zodat we daar ruim te tijd hebben. Maar ben me nu wat in de wegen aan het verdiepen, en de Highway 12 lijkt me echt wel een hele mooie route om in de planning mee te nemen. Alleen...op welke manier? Hoe kunnen we deze het beste inplannen?
Hij gaat van Bryce naar Capitol reef, maar hoe zouden we dan weer op een handige manier in Zion komen, de route helemaal omgooien?
Hij gaat van Bryce naar Capitol reef, maar hoe zouden we dan weer op een handige manier in Zion komen, de route helemaal omgooien?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je zou Moab - Monument Valley - Ut95 naar Capitol Reef - Ut12 naar Bryce - Zion - Page - Grand Canyon - Las Vegas kunnen rijden. Dan heb je alle mooie wegen erin zitten.
-
- Amerika-ontdekker
Ja top! Bedankt!
Nog even opnieuw bekeken en we zijn nu op de volgende route uitgekomen:
Moab - Monument Valley - Ut95 naar Capitol Reef - Ut12 naar Bryce -Zion - Grand Canyon - en dan de reis verder vervolgen naar Yosemite met nog een tussenstop ergens.
Page toch maar ertussenuit gehaald ivm onhandig op de route.
Twijfel nog even om een hele dag in Monument Valley te extra te plannen of deze nog ergens anders in te zetten, bijvoorbeeld als tussenstop om ergens op de route van ut12 nog een hike te maken plus overnachten.
Nog even opnieuw bekeken en we zijn nu op de volgende route uitgekomen:
Moab - Monument Valley - Ut95 naar Capitol Reef - Ut12 naar Bryce -Zion - Grand Canyon - en dan de reis verder vervolgen naar Yosemite met nog een tussenstop ergens.
Twijfel nog even om een hele dag in Monument Valley te extra te plannen of deze nog ergens anders in te zetten, bijvoorbeeld als tussenstop om ergens op de route van ut12 nog een hike te maken plus overnachten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
????? Page ligt tussen Zion en de Grand Canyon? Of wil je naar de noord rim? Dan zou ik alsnog echt een dag Page inplannen. Dat is echt een mooie omgeving en de Horseshoe bend en Antelope Canyon zijn toch wel mustsees van het zuidwesten (vinnik

Ik zou echt daar een dag inplannen.
Je kan met de camper eigenlijk alleen bij the view kijken, je kan de monument valley drive niet zelf rijden met de camper. Je moet daar dus of genoegen nemen met het uitzicht vanaf zeg maar the view hotel of een tour boeken. Je zou vanaf Moab bv naar canyonlands het needles deel kunnen rijden in de ochtend en dan zorgen dat je tegen 1630 bij the view bent om te genieten van het uitzicht en zonsondergang en dan een camping op te zoeken (ik heb geen ervaring met camperplekken bij MV, misschien bij gouldings??) als je geen tour wilt doen. Anders zou ik vanuit Moab direct naar MV rijden en dan in de middag een tour doen. Ik weet niet of de moki dugway verstandig is met een camper, maar dat is ook een leuk weggetje.Twijfel nog even om een hele dag in Monument Valley te extra te plannen of deze nog ergens anders in te zetten, bijvoorbeeld als tussenstop om ergens op de route van ut12 nog een hike te maken plus overnachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de route van mij zou je de UT95 en UT12 als volgt in kunnen voegen:
21-mei Moab
22-mei Moab
23-mei Moab - Monument Valley
24-mei Monument Valley - Capitol Reef
25-mei Capitol Reef - Bryce
26-mei Bryce
27-mei Bryce - Zion
28-mei Zion
29-mei Zion - Page
30-mei Page - Grand Canyon
31-mei Grand Canyon
1-jun Grand Canyon - Valley of fire
2-jun Valley of fire - Lee Vining
VoF is nu wel een rare kronkel, die zou je ook over kunnen slaan. Ik heb een dag minder Zion genomen maar je kunt die extra dag natuurlijk overal vandaan halen, bijvoorbeeld van Sequoia.
Het grootste nadeel van deze route is dat je in het Memorial Day weekend in Zion bent. Dat wil je echt niet lijkt me. Het is daar normaal gesproken al druk, maar dit zal helemaal erg zijn.
Wat jouw opmerking over Page betreft: kijk voor de Grand Canyon in googlemaps naar Grand Canyon Village. En koop die Hallwag kaart (nr 6), die is echt heel handig.
Marianne
21-mei Moab
22-mei Moab
23-mei Moab - Monument Valley
24-mei Monument Valley - Capitol Reef
25-mei Capitol Reef - Bryce
26-mei Bryce
27-mei Bryce - Zion
28-mei Zion
29-mei Zion - Page
30-mei Page - Grand Canyon
31-mei Grand Canyon
1-jun Grand Canyon - Valley of fire
2-jun Valley of fire - Lee Vining
VoF is nu wel een rare kronkel, die zou je ook over kunnen slaan. Ik heb een dag minder Zion genomen maar je kunt die extra dag natuurlijk overal vandaan halen, bijvoorbeeld van Sequoia.
Het grootste nadeel van deze route is dat je in het Memorial Day weekend in Zion bent. Dat wil je echt niet lijkt me. Het is daar normaal gesproken al druk, maar dit zal helemaal erg zijn.
Wat jouw opmerking over Page betreft: kijk voor de Grand Canyon in googlemaps naar Grand Canyon Village. En koop die Hallwag kaart (nr 6), die is echt heel handig.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
we komen steeds meer richting een mooi reisschema:)
14 mei Aankomst Denver
15 mei Denver naar Rocky Mountains
16 mei Rocky Mountains
17 mei Rocky Mountains
18 mei Rocky Mountains naar Grand Junction
19 mei Grand Junction naar Moab
20 mei Moab
21 mei Moab
22 mei Moab naar Monument valley
23 mei Monument valley naar Capitol Reef
24 mei Capitol Reef
25 mei Capitol Reef naar Bryce
26 mei Bryce
27 mei Bryce naar Zion
28 mei Zion
29 mei Zion
30 mei Zion naar Page
31 mei Page naar Grand Canyon
1 juni Grand Canyon
2 juni Grand Canyon naar Valley of Fire
3 juni Valley of Fire naar Lee Vining
4 juni Lee Vining naar Yosemite
5 juni Yosemite
6 juni Yosemite
7 juni Yosemite naar Kings Canyon
8 juni Kings Canyon
9 juni Kings Canyon
10 juni Kings Canyon naar Sequoia
11 juni Sequoia
12 juni Sequoia
13 juni Sequoia naar Montery Bay
14 juni Montery Bay naar Pismo Beach
15 juni Pismo Beach naar Los Angeles
16 juni LA
17 juni LA
op deze manier hebben we in ieder geval 1 dag in Zion die buiten het Memorial weekend valt en we hopelijk ietsje rustiger kunnen wandelen.
14 mei Aankomst Denver
15 mei Denver naar Rocky Mountains
16 mei Rocky Mountains
17 mei Rocky Mountains
18 mei Rocky Mountains naar Grand Junction
19 mei Grand Junction naar Moab
20 mei Moab
21 mei Moab
22 mei Moab naar Monument valley
23 mei Monument valley naar Capitol Reef
24 mei Capitol Reef
25 mei Capitol Reef naar Bryce
26 mei Bryce
27 mei Bryce naar Zion
28 mei Zion
29 mei Zion
30 mei Zion naar Page
31 mei Page naar Grand Canyon
1 juni Grand Canyon
2 juni Grand Canyon naar Valley of Fire
3 juni Valley of Fire naar Lee Vining
4 juni Lee Vining naar Yosemite
5 juni Yosemite
6 juni Yosemite
7 juni Yosemite naar Kings Canyon
8 juni Kings Canyon
9 juni Kings Canyon
10 juni Kings Canyon naar Sequoia
11 juni Sequoia
12 juni Sequoia
13 juni Sequoia naar Montery Bay
14 juni Montery Bay naar Pismo Beach
15 juni Pismo Beach naar Los Angeles
16 juni LA
17 juni LA
op deze manier hebben we in ieder geval 1 dag in Zion die buiten het Memorial weekend valt en we hopelijk ietsje rustiger kunnen wandelen.
Prachtig schema, zou zo meewillen. Vooral heerlijk veel tijd in SeKi, mijn favoriete parken in de VS 

Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben je van plan via de amargosa valley of via Rachel naar Lee Vining te rijden? Hou met beide routes wel in de gaten dat er niet enorm veel tankgelegenheden onderweg liggen op die lange eenzame wegen
Maar je route wordt idd steeds beter in mijn ogen. Nu hopen dat het weer meewerkt en alle passen en wegencopen zijn
Maar je route wordt idd steeds beter in mijn ogen. Nu hopen dat het weer meewerkt en alle passen en wegencopen zijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route zo inderdaad!
Het zal erg lastig worden om iets in Zion te vinden. Zeker als je daar op de zondag in het Memorial Day weekend aankomt. Je weet dat je voor Watchman 6 maanden van te voren kunt reserveren? Misschien goed om een aantal dagen meer te reserveren, dus bijvoorbeeld vanaf de 23e tot de 29e. Of ga alleen vanaf de 28e Watchman proberen en reserveer voor de nacht van zondag of maanden een andere camping, bijvoorbeeld die in Springdale.
Zie ook dit topic.
En voor het geval je hem nog niet gevonden had, voor Yosemite zie dit topic.
Marianne
Het zal erg lastig worden om iets in Zion te vinden. Zeker als je daar op de zondag in het Memorial Day weekend aankomt. Je weet dat je voor Watchman 6 maanden van te voren kunt reserveren? Misschien goed om een aantal dagen meer te reserveren, dus bijvoorbeeld vanaf de 23e tot de 29e. Of ga alleen vanaf de 28e Watchman proberen en reserveer voor de nacht van zondag of maanden een andere camping, bijvoorbeeld die in Springdale.
Zie ook dit topic.
En voor het geval je hem nog niet gevonden had, voor Yosemite zie dit topic.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@psvwally
Dat weet ik nog niet precies, misschien dat we wel een stop eerder op de route tegen komen dan Lee Vining om te overnachten, t is best een ritje.
@marianne, watchmam gaan we indd van te voren proberen te boeken. Voor onze periode gaan de reserveringen dit weekend open zag ik. Dat word duimen:)
Dat weet ik nog niet precies, misschien dat we wel een stop eerder op de route tegen komen dan Lee Vining om te overnachten, t is best een ritje.
@marianne, watchmam gaan we indd van te voren proberen te boeken. Voor onze periode gaan de reserveringen dit weekend open zag ik. Dat word duimen:)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op zich is het wel te doen. Wel lang inderdaad, maar er is niet veel te zien onderweg en je kunt goed doorrijden. Als je de route via Beatty en Tonopah neemt heb je nog tankmogelijkheden onderweg.
Je kunt ook via Beatty naar Bishop maar ik weet niet hoe de is 266/168 is met een camper.
Als je er meer tijd voor uit kunt/wil trekken dan zou ik de route via Death Valley nemen. Ik denk dat dat in mei nog toegestaan is, maar check dat even bij de verhuurder.
Wat Watchman betreft: ik bedoelde dat ik niet zou wachten tot dit weekend maar dat ik morgen of overmorgen al vanaf de 23e of 24e de nachten zou vastleggen. Ik denk niet dat je op de 25e nog iets in Watchman kunt vastleggen voor 25 mei en verder, zeker omdat de B-loop tot 1 juni gesloten is.
Je ziet dat er nu vanaf de 22e mei al veel sites gereserveerd zijn (R) door mensen die gisteren of al eerder een plaats voor meerdere nachten hebben vastgelegd: Marianne
Je kunt ook via Beatty naar Bishop maar ik weet niet hoe de is 266/168 is met een camper.
Als je er meer tijd voor uit kunt/wil trekken dan zou ik de route via Death Valley nemen. Ik denk dat dat in mei nog toegestaan is, maar check dat even bij de verhuurder.
Wat Watchman betreft: ik bedoelde dat ik niet zou wachten tot dit weekend maar dat ik morgen of overmorgen al vanaf de 23e of 24e de nachten zou vastleggen. Ik denk niet dat je op de 25e nog iets in Watchman kunt vastleggen voor 25 mei en verder, zeker omdat de B-loop tot 1 juni gesloten is.
Je ziet dat er nu vanaf de 22e mei al veel sites gereserveerd zijn (R) door mensen die gisteren of al eerder een plaats voor meerdere nachten hebben vastgelegd: Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@Martin&Marianne
Je bedoelt dus dat ik het beste voor meer nachten kan reserveren dan dat we van plan zijn te blijven?
Als ik namelijk 3 nachten vanaf de 27e wil reserveren kan dat volgens de site pas vanaf as maandag
Je bedoelt dus dat ik het beste voor meer nachten kan reserveren dan dat we van plan zijn te blijven?
Als ik namelijk 3 nachten vanaf de 27e wil reserveren kan dat volgens de site pas vanaf as maandag
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de datum verkeerd, maar wat ik bedoel is dat je niets zult vinden als je probeert vanaf de zondag in mei iets vast te leggen. Iedereen heeft dan al dat volledige weekend geboekt, vanaf donderdag of vrijdag tot zondag of maandag. Wil je dus nog enige kans maken dan zul je ook vanaf donderdag of vrijdag moeten boeken (en dan meerdere nachten). Je kunt die extra nachten later weer annuleren.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
jaa precies, bedankt, ik snap nu wat je bedoeld. Kun je eigenlijk later nachten kosteloos annuleren? Of zijn daar wel kosten aan verbonden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan het niet zo goed uitleggen geloof ik.
Onderop de recreation-site zie je de reservation policies. Het kost 10 dollar om je boeking te annuleren of te wijzigen.
Marianne

Onderop de recreation-site zie je de reservation policies. Het kost 10 dollar om je boeking te annuleren of te wijzigen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5137 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-