Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sandr@: Graag advies ivm reisroute

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sandr@
Amerika-ontdekker

Reis Sandr@: Graag advies ivm reisroute

Bericht door Sandr@ »

Hoi,

Op 30 Mei halen wij een camper op in San Fransisco , op 29 Juni leveren wij deze in in Los Angeles.
We willen zeker naar de omgeving van Capitol Reef en Monument Valley en mooie routes rijden om op stopplaatsen kleine wandelingen te doen. Ook de grote Seqouias zijn een must en de rit door Death Valley zouden we ook graag doen.
Dag 1 : ophalen camper , boodschappen , camping los banos
Dag 2 : naar Kings Canyon : big stump trail en General Grant tree , camping Azalea
Dag 3 : scenic Byway Kings Canyon met de uitzichtpunten en wandeling Zumwalt Meadow camping Azalea
Dag 4 ? richting Yosemite camping Wawona onderweg Maripossa Grove ??? Al terug open dan??
Dag 5 ? Yosemite Valley met stop bij Tunnel Vieuw over de Tioga Pass ??? Open 3Juni ?? Camping Lee Vining
Dag 6 ? Bodie met de camper??? Mono Lake , evt. Discovery trail in Ancient Bristlecone Pine Forest camping Lone Pine
Dag 7 : Door de Death Valley met viewpoints naar camping in Shoshone
Dag 8 : Naar Las Vegas voor 2 nachten
Dag 10 : Scenic Drive Lake Mead naar Valley of Fire

Of op dag 4 naar Seqoia Lodgepole Campground en met shuttle bus naar General Sherman en de Congress Trail, Tunnel Log
Dag 5 en 6 langs onder naar Death Valley en Las Vegas
Wat is jullie advies voor deze dagen ...we zouden ook graag van te voren enkele campings boeken bv Wawona of Lodgepole
Alvast bedankt en ook tips voor de verdere planning vooral scenic drives en korte wandelingen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Graag advies ivm reisroute

Bericht door PSVwally »

Je hebt het over grote sequoia bomen en dan zie ik alleen kings canyon staan. Ik zou zeker ook Sequoia aandoen. Je hebt ook daar nog kans op afgesloten wegen, maar meestal proberen ze het open te krijgen rond memorial day. Neem dus ook een dag voor Sequoia. Ik zou de dag dat je de camper haalt al zo ver mogelijk proberen te rijden.

Verder is je tijd voor Yosemite erg krap je hebt er niet eens een volledige dag? Een extra dag daar lijkt me wel een must.
Ik zou het zeker een optie open houden mocht de tioga pass gesloten zijn. Dan moet je of via de sonora of via de carson pass. Dan is de rit naar lee vining nogsteeds prima maar wel veel langer. Bodie met de camper is altijd wat tricky. Laatste stuk is dirtroad en zeker zo vroeg in het jaar kan je nooit zeggen hoe het erbij ligt.

Ik ben benieuwd naar de rest vd reis. Je hebt iets meer dagen dan gemiddeld, maar door je plannen lijkt het dat het toch een volle vakantie wordt. Niets mis mee natuurlijk, maar je moet wel op tijd terug in LA zijn
Sandr@
Amerika-ontdekker

Re: Reis Sandr@: Graag advies ivm reisroute

Bericht door Sandr@ »

Bedankt PSV Wally voor je reactie zoals je vermeld is een dag sequoia zeker een aanrader vandaar ook mijn vraag vanuit Kings Canyon naar Seqouia of toch de gok wagen op de Tioga Road ;verder omrijden langs boven via de Sonorapass vind ik zelf geen optie omdat dan de weg naar Bodie waarschijnlijk ook niet te doen zal zijn.In Yosemite zou onze belangstelling vooral naar Maripossa grove gaan maar het is nog maar de vraag of deze al terug open zal zijn.
Pick Up camper is in SanFransisco dropp off in L.A. ,de kustroute hoeft voor ons niet echt
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik denk dat de meeste wegen in SeKi wel open zullen zijn. Ik ben tweemaal in mei daar geweest; werkelijkwaar schitterend, en een stuk rustiger dan Yosemite. Voor een indruk: zijn ons 2015 en 2016 verslag. Ik zou zeker twee volle dagen voor deze twee parken uitrekken. Je kunt er veel wandelen en er is zoveel meer te zien dan enkel grote bomen. En als Yosemite je vooral om de Mariposa Grove te doen is; sla die lekker over en blijf in Seki!
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je voldoende tijd hebt voor zowel Sequoia als Yosemite. De Mariposa Grove heeft echter weinig toegevoegde waarde als je al in seki bent geweest.
Maar er is veel meer te zien in Yosemite.
Ook de Sonora Pass (zie ons 2013-verslag) en de oostkant van de sierra's zijn de moeite waard ook al ga je niet naar Bodie.
Kijk voor beide parken begin juni eens in ons 2013-verslag. En voor de route langs de 395 ons 2013-, 2015- en 2017-verslag.
De meeste parken zul je moeten reserveren. Voor Zion ben je misschien al te laat. Kijk daar alvast eens naar.
Voor Yosemite is het reserveren lastig, lees je daarover goed in. Het is zeer aan te raden om op 15 december alvast te oefenen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tioga Road ;verder omrijden langs boven via de Sonorapass vind ik zelf geen optie omdat dan de weg naar Bodie waarschijnlijk ook niet te doen zal zijn
Ja maar je zal toch om de Sierra Nevada moeten. De noordelijke route, of het nou via de tioga, sonora of carson pas is, is vele malen mooier dan de zuidelijke route via Bakersfiels en Lake Isabella. Ik begrijp niet echt waarom dat geen optie kan zijn? Als het echt geen optie is moet je imo Yosemite NP en Sequoia & Kings Canyon Np gewoon omdraaien en nu al voor de route onderlangs kiezen.
Sandr@
Amerika-ontdekker

Reserveren camping

Bericht door Sandr@ »

We hebben voor de eerste keer een camperreis geboekt voor Juni.
Graag zouden we enkele campings reserveren ...doe ik dit best op naam van de hoofdbestuurder?Of hoe pak ik dit aan
Vanaf wanneer is dit mogelijk?
Is er een mogelijkheid om de data nog te wijzigen mochten de data in de praktijk niet lukken?
Alvast bedankt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reserveren camping

Het maakt niet uit op wiens naam je reserveert. Je hebt een credit card nodig, dus reserveer op naam van degene van wie de cc is. Je moet een account aanmaken op http://www.recreation.gov voor de campings in de nationale parken en stateparks.
Wijzigen is mogelijk, maar je betaalt wel een fee. Dit kun je zien op wwww.recreation.gov.
Reserveren kan vaak 6 maanden van te voren maar voor Yosemite geldt een andere termijn; daar kun je alleen op de 15e van de maand reserveren.

Ik had in je routetopic al aangegeven dat je zeker moet reserveren en dat je wellicht voor Zion (Watchman campground) al te laat bent. Heb je al gekeken daarnaar?
En zoals ik daar al zei: oefen morgen om 16.00 uur voor het reserveren in Yosemite. Zie hier en hier voor meer informatie.

Kijk ook eens goed naar je route; je hebt al tips gehad. Werk het zo snel mogelijk verder uit; dan weet je ook wanneer je waar moet reserveren.

Marianne
Sandr@
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandr@ »

Dank u wel Marianne ,
Ik ben nog met de route bezig maar zeker is dat we vanuit San Fransisco naar Kings canyon en Sequoia rijden daar zou ik graag Lodgepole voor 2 nachten vastleggen.
Ik heb ondertussen een route voor zowel langs De Tioga Pass als langs Lake Isabella naar Death Valley waar we in Paramint willen overnachten dus deze zou ik ook al willen reserveren .
Naar Zion heb ik al gekeken en iedere keer gaf deze vol aan dus vrees dat we hier te laat voor zijn , heb wel gezien dat voor de camping net buiten Zion de reserveringen starten op 2 Januari wat ik dan ook wil doen.
Ik heb uit verslagen begrepen dat na Zion 1 nacht in Bryce voldoende is dus daar wil ik ook al reserveren als dat kan.
Hoop de route deze week nog rond te hebben om jullie advies te vragen.
Alvast een vraagje is het zo dat je vanuit Zion komende in Bryce best eerst naar het einde rijdt en dan terug omdat op deze manier de uitzichtpunten met de camper beter te doen zouden zijn ...meen dit ergens gelezen te hebben
Groetjes,
Sandra
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik jullie was zou ik toch eerst de route verder uitwerken. Je had nu bijvoorbeeld nauwelijks tijd voor Yosemite uitgetrokken. Misschien blijkt straks dat je voldoende tijd hebt voor veel meer dagen. Als je dan alles verderop al hebt vastgelegd moet je veel wijzigen. Voor Sequoia/Kings CAnyon zou een extra dag ook wel mooi zijn.
Wat Bryce betreft: als je helemaal naar het verste punt wilt rijden is dat inderdaad de beste manier. Je kunt echter ook alleen het deel bij het amfitheater doen. Daar kun je wat viewpoints doen (lopend vanaf de camping) en je kunt daar ook een aantal wandelingen naar beneden maken. Je hebt dan het mooiste deel van het park gezien zonder dat je problemen hebt met parkeren. Je zou vanaf Tropic ook nog naar de Mossy Cave kunnen wandelen (zie ons 2015-verslag)

Marianne
Sandr@
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandr@ »

Ik wilde Lodgepole vastleggen omdat al vast staat dat dit onze start zal zijn. Wel heb ik in de planning een dag eerder Kings canyons staan .
Ik zal inderdaad de route zo vlug mogelijk uitwerken.
Heb ondertussen ingelogd op recreation.gov en een plaatsje op Lodgepole proberen te reserveren.
Alles gaat goed tot ik de betaling wil afronden dan geeft hij telkens aan payment is declined !!
Heb het ook met de kaart van mijn man geprobeerd ..zelfde resultaat.
Allebei de kaarten zijn nog geldig tot in 2021 en 2022 , het gaat over MasterCards (Belgische)
Wat zou ik fout gedaan kunnen hebben
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met je creditcard maatschappij.
Succes!

Marianne
Sandr@
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandr@ »

Probleem met de creditcard is opgelost , stond blijkbaar niet wereldwijd open.
Vandaag een van de laatste plaatsjes op Lodgepole Campground kunnen reserveren.
Is het haalbaar om van hieruit naar een camping in Yosemite Valley te rijden met een camper op een zondag of stoppen we beter in Wawona ??
Hoeveel km naar Lee Vining is het verder over de Sonora Pass mocht de Tioga Pass nog gesloten zijn ?
Is dit haalbaar dan op 1 dag vanuit Yosemite Valley
Alvast bedankt weer
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Beide afstanden zijn haalbaar. Zie ook Google Maps.

Lodgepole - Yosemite Valley is 275km
Yosemite Valley - Lee Vining via Sonora Pass is 310 km
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij reden de afgelopen zomer ook van Lodgepole naar Yosemite Village. We hebben toen ook nog een wandeling gemaakt bij Grant Grove. Kijk eens naar ons reisverslag daarvoor. Met een camper zal het wel meer tijd kosten. Ik zou het in Yosemite bij 1 camping houden. Dat is al lastig genoeg om te reserveren. Je kunt ook een extra overnachting doen in Kings Canyon. Dan heb je ook nog tijd voor de scenic byway. Kijk naar ons 2013-verslag daarvoor.

Om een idee te krijgen van de Sonora pas kun je ook eens ons 2013-verslag bekijken. Ik heb wel eens gelezen dat die voor campers wat lastig rijden is.

Marianne
Sandr@
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandr@ »

Bedankt Galapagos voor de km info , lukte me nu niet om op Google Maps uit te rekenen omdat deze wegen momenteel zijn gesloten.
Marianne ook bedankt , ik heb al veel in je reisverslagen gelezen vandaar ook dat we zeker naar Seki willen.
Het begin van het reisschema is gemaakt:
28/5 Dag 1 : Vlucht Amsterdam-San Fransisco
29/5 Dag 2 : San Fransisco
30/5 Dag 3 : Pick up camper ,boodschappen doen
Santa Nella RV park Gustine 128 km of Arena RV park Chowchilla 185 km
31/5 Dag 4 : Kings Canyon General Grant Azalea campground 225 km
1/6 Dag 5 : Kings Canyon Scenic Drive, Zumwalt Meadow trail door naar Lodgepole in Sequoia 178 km
2/6 Dag 6 : Sequoia met de shuttlebus Lodgepole camping
3/6 Dag 7 : Yosemite Village
B. Bakersfield River Run RVPark 217 km
4/6 Dag 8 : Door Yosemite Valley en over de Tioga Pass naar Lee Vining
B. Naar Lake Isabella met stop in Bodfish Ghost Town 100 km
5/6 Dag 9 : A. Mono Lake naar Paramint Springs 280 km ,evt nog naar Ancient Bristlecone Pine Forest voor Discovery Trail
B. Naar Paramint Springs 204 km
6/6 Dag 10 : Door Death Valley naar Shoshone met Badwater 233 Km
7/6 Dag 11 : Naar Las Vegas
8/6 Dag 12 : Langs Lake Mead naar Valley of Fire
9/6 Dag 13 : Zion
10/6 Dag 14 :Zion
11/6 Dag 15 : Bryce Canyon
12/6 Dag 16 : Naar Torrey
13/6 Dag 17 : Capitol Reef
14/6 Dag 18 : via de 95 en de 191 naar Moab
15/6 Dag 19 : Arches Devils garden Campground
16/6 Dag 20
17/6 Dag 21
18/6 Dag 22
19/6 Dag 23
20/6 Dag 24 :
21/6 Dag 25 : Monument Valley jeeptocht
22/6 Dag 26 : Page boottocht Lake POWEL
23/6 Dag 27 : Page Antelope Canyuon
24/6 Dag 28 : Grand Canyon
25/6 Dag 29 : Grand Canyon naar Kingman via route 66 bij Seligman 295 km
26/6 Dag 30 : Kingman via Oatman
27/6 Dag 31 : Joshua Tree National Park
28/9 Dag 32 :
29/9 Dag 33 : Los Angeles inleveren camper terugvlucht
30/9 Dag 34 : Aankomst Amsterdam

Dag 7 t/M 9 is de tweede optie mocht de Tioga Pass nog gesloten zijn en de Sonora Pass niet te doen zijn met de camper wat ik nog ff moet uitzoeken.
Als ik het nu zo zie is het misschien beter om van dag 9 twee dagen te maken en dan bv de scenic Byway Lake June erbij te nemen en de stop bij de bakker in Bishop mag natuurlijk ook niet ontbreken.
Graag nog ideetjes voor de openstaande dagen dacht zelf iets van Silverston, Durango en MesaVerda ??
We willen vooral mooie routes rijden en hier en daar een kleine wandeling , grote trails zitten er voor ons helaas niet in!

--------------------------
* Note mod: nu er in dit "Reserveren camping"-topic verder gegaan wordt met het bespreken van de route, is dat topic samengevoegd met het reeds bestaande routetopic, dit om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goed om het uit te schrijven; je ziet nu dat je best veel tijd hebt. Ik zou zeker nog een dag Yosemite toevoegen. En aan de oostkant is ook genoeg te zien. Kijk eens naar de berichten van forumlid Trails daarvoor. Je mag door Death Valley rijden?

Rij je op dag 12 naar Zion of ga je bij VoF overnachten? In dat geval zou je misschien ook nog en extra dag Zion of bryce kunnen doen. Zion is druk, maar als je er meerdere dagen bent heb je meer gelegenheid om de drukte te ontwijken. Je kunt misschien ook nog naar het Kolob-deel gaan.

Marianne
Sandr@
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandr@ »

In Juni mogen we op eigen risico nog door Death Valley met de camper , we willen dan vroeg vertrekken.
Zouden ook graag in Valley of Fire overnachten en vandaar naar Zion 2 nachten met 1 volledige dag voor het park met de shuttlebus naar wat uitzichtpunten en kleine wandelingen. Ik weet dat de Narrows de moeite waard zijn maar helaas is dit voor mijn man fysiek niet meer haalbaar.
Nog op zoek naar ideetjes voor het gebied in canyonlands ....
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

B. Naar Lake Isabella met stop in Bodfish Ghost Town 100
Als je door omstandigheden via Lake Isabella zou moeten rijden ga je niet in de buurt van Bodie komen. Dan moet je dat vergeten. Je zou dan bv tussen Kingman en LA naar Calico ghost town kunnen gaan bij Barstow.

Ik zou op het einde zeker nog een dag In LA blijven. De vakantie een beetje rustig eindigen.

Je zou voor Canyonlands in the sky een jeep kunnen huren. Dan kan je oa de shafer trail rijden. Verdet zou je de korte Mesa Arch trail kunnen doen. Dat is een vrij vlakke korte wandeling
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

De Mesa Trail is inderdaad heel goed te doen. Ik liep deze ook met mijn destijds 80 jarige oma en dat ging goed. Gewoon rustig aan doen. Het mooiste is als je deze in de vroege ochtend kunt lopen, dan is het ook nog niet zo druk.

Voor de rest zijn het vooral uitzichtpunten bekijken. Deze zijn allen magnifiek.

Naast Canyonlands ligt nog Dead Horse Point State Park, ook prachtig en je hoeft er niet te wandelen.

En voor iets meer avontuur kun je inderdaad een jeep huren en de Shafer Trail rijden.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer