Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wendy1988: reisschema juni 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wendy1988
Amerika-newbie

Reis wendy1988: reisschema juni 2018.

Bericht door wendy1988 »

Hallo allemaal,

In juni 2018 ga ik met een vriendin voor het eerst een roadtrip maken door het zuidwesten.
De tickets zijn geboekt, maar verder ligt alles nog open. We willen de rondreis met een auto maken.
Op de website en het forum hebben we al veel informatie kunnen halen (en hierdoor krijgen wij nog meer zin om te gaan :-) ). Naar aanleiding van de voorbeeldroute hebben we het volgende reisschema opgesteld:

Dag 1 – AMS-SF
Dag 2 – SF (o.a. Alcatraz)
Dag 3 – SF (fietstocht)
Dag 4 – SF - Yosemite
Dag 5 – Yosemite (Sequoia bomen?)
Dag 6 – Via Tiago pass richting mammoth lakes/ bishop
Dag 7 – Mammoth Lakes/Bishop - Death Valley
Dag 8 – DV - LV
Dag 9 – LV
Dag 10 – LV - Zion
Dag 11 – Zion
Dag 12 – Zion - Bryce
Dag 13 – Bryce - Page (antelope canyon)
Dag 14 – Page - GC
Dag 15 – Grand Canyon (helikoptervlucht?)
Dag 16 – GC - Kingman
Dag 17 - Kingman - LA
Dag 18 – LA (studio's bezoeken)
Dag 19 – LA - Strand
Dag 20 – Strand
Dag 21 – Strand
Dag 22 – richting SF via highway 1
Dag 23 – Vervolg reis naar SF via highway 1.
Dag 24 – SF- AMS

Wij willen graag de Sequoiabomen zien bij Yosemite in Mariposa Grove, omdat we hebben begrepen dat dit de mooiste plek is om de bomen te zien in Yosemite. Is dit te doen qua route?

Ook willen we graag in de buurt van LA 2 dagen strand inplannen. Hebben jullie tips voor leuke dorpjes/strandjes?

Alle andere tips en ideeën zijn welkom ...

Groetjes, Wendy.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis wendy1988: reisschema juni 2018.

Bericht door Hans B »

Rij vanaf SF naar Oakhurst en vanaf daar bij de zuidelijke ingang van Yosemite zijn de reuzenbomen.

Strand is niet zo mijn ding.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In juni zou een extra dag Yosemite wel mooi zijn, zeker als je ook naar de Mariposa Grove gaat. De eerste dag kun je dan de sequoia's bekijken en naar Glacier Point, en de tweede dag de vallei. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor Yosemite in juni. Heb je al een idee waar je wilt overnachten? Voor de eerste nacht zou Oakhurst een mogelijkhedi zijn, voor de andere nachten is iets in het park wel mooi.
Kijk eens op www.nps.gov/yose onder maps voor een kaart van het park. Het kan zijn dat de Mariposa Grove nog niet open is; dan is de Merced Grove of Tuolumne Grove een mogelijkheid. Zie voor die eerste ons 2015-verslag bij 25 juni.

Ik weet niet wanneer je er precies bent maar hou er rekening mee dat er een kans is dat de Tioga Pass nog niet open is.
Ik zou 1 dag strand doen; je kunt onderweg ook wel eens een strand bezoeken (Yosemite, Page). Wij zaten dit jaar in Santa Monica waar we een paar uur aan het strand hebben gezeten. zie daarvoor ons 2017-verslag. Je kunt ook leuk fietsen langs het strand, naar Venice Beach.

Marianne
wendy1988
Amerika-newbie

Bericht door wendy1988 »

Bedankt voor jullie reacties, we gaan het meenemen in onze planning.

Wij vertrekken 11 juni naar SF, dus zullen een aantal dagen later in Yosemite zijn.
Marianne, ik ga je reisverslagen zeker lezen :thumbup:

Groetjes, Wendy
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Behalve het gebruikelijke santa monica of venice kan je ook ten zuiden van LA rond Newport/Costa Mesa of Huntington kijken. Of juist wat meer richting Santa Barbara. Maar als je voor het laatste kiest zou ik ook daar overnachten. Ten zuiden van LA gaan zitten betekent wel dat je de hele stad, incl het beruchte LA traffic, moet doorkruisen om de kustweg richting Santa Barbara te nemen. Maar het zijn wat minder drukke plekken (buiten de vakantietijd) dan Santa Monica en Venice. Ik vond het tussen Dana Point en San Clemente wel een relaxt strand.
Hou er ook rekening mee dat het water vd Pacific eigenlijk altijd ijskoud is. Je zou er evt nog voor kunnen kiezen om na de 2e dag strand al richting Pismo Beach of omgeving te rijden. Dan de dag erna richting Monterey en dan zou je de dag daarop nog een walvistocht kunnen maken voor je terug naar SF gaat.

Verder een leuke route. Ik zou wel vroeg vertrekken uit SF om die dag al de Mariposa Grove en evt Glacier point in Yosemite te bekijken. Dan heb je de volle dag erna tijd voor de vallei. Dan hoef je imo ook geen dag meer daar te hebben. Alles afhankelijk van je plannen natuurlijk.

Ik vind 2 dagen strand ook wel lekker, zeker als je er zoals in jullie routeplan ook gewoon tijd voor hebt. Vaak maken mensen een zelfde route incl strand , maar met veel minder dagen, waardoor het te gehaast wordt en dan zou ik het strand ook minderen of eruit halen in dit soort vakanties, maar in deze route kan het prima. Je kan er ook voor kiezen om het in je reis te implementeren door ipv bij LA naar het strand te gaan een dag langer in Page te blijven (alhoewel ik niet weet hoe warm lake powell al is midden juni) of ipv Kingman naar Lake Havasu te rijden en daar een dagje aan het meer te liggen. Of rond Vegas een dag Lake Mead in te plannen.

Als je de lower antelope canyon gaat doen zou ik dat doen voor je naar de Grand Canyon rijd. Als je de upper doet kan dat idd wel als je vanuit Bryce komt. Zeker met de volle dag GC heb je daar allemaal tijd genoeg voor. Een helivlucht, afhankelijk van welk pakket, kost je incl weging, wachten en vlucht hooguit 1,5 á 2 uur tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer