Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Eveliefje: westkust Amerika September 21 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Eveliefje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Eveliefje: westkust Amerika September 21 dagen

Bericht door Eveliefje »

Hallo allemaal!

Ik heb al vele uren op het forum doorgebracht met lezen en zou graag hierbij onze route aan jullie experts willen voorleggen!
Het is onze eerste maal in Amerika en gaan 21 dagen (5 september t/m 24 september). De route lijkt al op vele routes maar tips en tricks zijn meer dan welkom! Dit is ook de eerste keer voor ons dat wij een 'grote' reis gaan maken en boeken, best spannend!
De reis zoals we nu een beetje hebben bedacht is als volgt. We hebben nog 1 nachtje 'over' maar weet niet zo goed waar we die het beste kunnen plannen. Er staan ook een paar opties tussen.

Dag 1: aankomst in Los Angeles om 11:45 uur
Dag 2: Universal Studios
(2 nachten los Angeles)

Dag 3: rijden naar Palm Springs via Joshua tree park
(1 nacht in Palm Springs)

Optie:
Dag 3 rijden naar Phoenix via palm springs
(1 nacht in phoenix)

Dag 4: rijden naar Grand Cayon (lange dag rijden)
Dag 5: Grand Cayon bekijken
(2 nachten in Grand Cayon)

Dag 6: rijden naar Bryce Canyon (lang rijden)
(1 nacht in bryce canyon)

Dag 7: rijden naar Zion National Park en daarna naar las Vegas
Dag 8: las Vegas
(2 nachten in las Vegas)

Dag 9: rijden naar Mammoth Lakes (via tioga pass)
Dag 10: mammoth lakes
(2 nachten in mammoth lakes)

Dag 11: rijden naar Yosimite Park (via tioga pass)
Dag 12: yosimite park
(2 nachten in yositmite)

Dag 13: rijden naar san fransisco
Dag 14: san fransico
(2 nachten san fransisco)

Dag 15: rijden naar montery (17 mile drive)
(1 nacht in Montery)

Dag 16: rijden naar Pismo Beach
(1 nacht in Pismo Beach)

Optie:
Dag 16: meteen naar Santa barbara
Dag 17: santa barbara

Dag 17: rijden naar Santa Barbara
( 1 nacht in Santa Barbara)

Dag 18: rijden naar Los Angeles
( 1 nacht in Los Angeles)

Dag 19: terug vlucht naar Nederland

Dag 20: aankomst NL

Ergens willen we dan nog een nachtje extra zodat we op 21 dagen komen. We hopen dan genoeg tijd te hebben en niet al te veel hoeven te haasten. Alvast super bedankt voor het kijken :)!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis westkust Amerika September 21 dagen

Bericht door SanFran »

Gave plannen zeg! Gaan jullie met een camper of auto? Ik zou in elk geval een overnachting bij Zion plaatsen. Daar heb je nu geen tijd. Willen jullie page niet meenemen? Dan zou je bijvoorbeeld: Grand Canyon - Page, Page - Zion, Zion - Bryce, Bryce - Las Vegas kunnen doen. Waarom 2 nachten Mammoth Lakes? Je kunt 1 nacht inruilen voor Page, of een overnachting bij Death Valley plaatsen. Een extra dag Yosemite zou overigens ook mooi zijn, dat is een enorm groot park. Zijn Palm Springs en Phoenix musts? Anders eventueel vanuit LA naar Kingman rijden en dan de volgende dag naar Grand Canyon. Dat levert je ook weer een dag op. Kustroute kun je ook met eventueel 2 stops doen, in bijvoorbeeld Monterey en Pismo Beach. Santa Barbara is wel een leuk stadje trouwens.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Persoonlijk denk ik dat jullie iets teveel willen, voor sommige dingen heb je nu te weinig tijd of sla je over zoals Horse Shoen Bend, Page met Antelope Canyon. Als San Francisco en de kust en must is zou ik Phoenix en Bryce overslaan. Voor Bryce zou ik meer Zion doen en Bryce voor later bewaren. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
https://reisverslag-amerika2016.blogspot.nl/ Succes met de voorbereiding en keuzes maken. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eveliefje
Amerika-ontdekker

Bericht door Eveliefje »

Bedankt voor je reactie!

We gaan met een auto. Inderdaad ook hele goede opties. Page had ik nog niet echt goed naar gekeken. Palm Springs en Phoenix zijn zeker geen must maar was meer dat we ergens een keertjes moesten stoppen onderweg naar Grand Cayon. Maar dan zou je Kingman dus aanraden?
2 nachten Mammoth Lakes hadden we meer omdat het van Las Vegas naar Mammoth Lakes wel een eindje was, dus weer even een "rust" moment. Maar als bij Yosemite meer te zien is kunnen we misschien beter daar 2 nachten.

Is dat wel te doen van Las Vegas naar Mammoth Lakes? Death Valley trek mij zo niet heel erg.. maar misschien mis ik dan juist iets als we daar niet overnachten?

Bedankt!
Eveliefje
Amerika-ontdekker

Bericht door Eveliefje »

Prachtige reis hebben jullie gemaakt Klaas!

San Fransico en de kust willen we zeker zien. Phoenix hoeft niet dus inderdaad verstandig om die niet te doen.
Ik zit nu te kijken om dan vanuit Los Angeles naar Kingman te rijden. Zou je dan de route langs Joshua Tree park doen? Als we dan eventueel Bryce overslaan.. Best lastig omdat alle parken ons zo mooi lijken maar we moeten inderdaad keuzes maken!

Bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf het eens op in een van/naar schema per dag; het leest nu lastig.
Waarom hou je niet de voorbeeldroute aan?
Eveliefje schreef:2 nachten Mammoth Lakes hadden we meer omdat het van Las Vegas naar Mammoth Lakes wel een eindje was, dus weer even een "rust" moment. Maar als bij Yosemite meer te zien is kunnen we misschien beter daar 2 nachten.
Er is op zich genoeg te zien rond Mammoth Lakes, maar de dag ervoor blijft een lange dag; je kunt de afstand LV-Yosemite beter in 3 stuken verdelen. Je hebt nu toch al 2 nachten Yosemite staan?
Eveliefje schreef:Is dat wel te doen van Las Vegas naar Mammoth Lakes? Death Valley trek mij zo niet heel erg.. maar misschien mis ik dan juist iets als we daar niet overnachten?
Met maar 1 stop zou ik al eerder stoppen, bijvoorbeeld in Lone Pine of Bishop. Maar 2 nachten is mooier. Je rijdt wel door DV neem ik aan. Je kunt er dan voor kiezen om daar te overnachten; dan rij je er niet op het heetst van de dag doorheen maar zie je het tijdens de mooiste uren, maar je kunt ook kiezen voor een overnachting buiten het park.

Liggen de tickets al vast? Is 21 dagen het maximum?

Marianne
Eveliefje
Amerika-ontdekker

Bericht door Eveliefje »

Bedankt voor het kijken Marianne. Ik zal het eens wat anders op papier gaan zetten.
We zitten echt nog in de beginnende fase. De voorbeeldroute is inderdaad ook een mooie route die ik wat nader ga bekijken.
De tickets liggen nu vast en 21 dagen is voor ons ook het maximale.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer