Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Fam Slomp: Een paar vragen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis Fam Slomp: Een paar vragen.
We hebben zojuist het eerste hotel geboekt, vlakbij LAX omdat we in de avond aankomen.
Ons plan is om de tweede dag in LA te blijven. Beetje acclimatiseren en door Hollywood/Beverly Hills rijden.
Daarna willen we in een dag of 3 uiteindelijk in San Fransisco uitkomen. Van daaruit via NP terug naar LA.
Ons plan is om de tweede dag in LA te blijven. Beetje acclimatiseren en door Hollywood/Beverly Hills rijden.
Daarna willen we in een dag of 3 uiteindelijk in San Fransisco uitkomen. Van daaruit via NP terug naar LA.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Omdat je met de jetlag zit en je de volgende ochtend zeer vroeg wakker bent, gaan de meesten veelal meteen aan de rit.
De laatste dagen terug in LA met een volle 'schijf' van indrukken is het dan misschien lekkerder om je niet te veel meer hoeven te verplaatsen.
De laatste dagen terug in LA met een volle 'schijf' van indrukken is het dan misschien lekkerder om je niet te veel meer hoeven te verplaatsen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Ook ik zou dag 2 in de ochtend, meestal ben je om 5 of 6 wakker, al gelijk wat kilometers gaan rijden. Je bent inderdaad vroeg wakker, er is dan nog weinig te zien en zijn het dus een beetje 'verloren' uren.
Op het laatst van de vakantie heb je meestal minder zin meer om te rijden, na een roadtrip, en zou je dus de laatste dagen kunnen gebruiken voor LA te bezichtigen.
Op het laatst van de vakantie heb je meestal minder zin meer om te rijden, na een roadtrip, en zou je dus de laatste dagen kunnen gebruiken voor LA te bezichtigen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt het aldoor over de parken, maar zoveel parken zul je niet kunnen bezoeken. Zonder SF kun je richting de Grand Canyon en Bryce en Zion.
Met alleen Sequoia en Yosemite heb je geen parkenpas nodig; die haal je er dan net niet uit.
Je had het in het begin over kamperen; is dat nog steeds de bedoeling? Realiseer je je wel dat je de campings in de parken al 6 maanden van te voren kunt boeken dus er zal nu al veel, zo niet alles, vol zijn.
Als je niet gaat kamperen dan zou ik voor de parken ook zo snel mogelijk kijken. Je hebt weinig tijd dus een overnachting in de parken of dichtbij is dan wel fijn. Kijk voor Yosemite op www.travelyosemite.com. Voor Sequoia is Grant Grove Village wel goed gelegen; zie daarvoor ons 2006- en 2013-verslag.
Marianne
Met alleen Sequoia en Yosemite heb je geen parkenpas nodig; die haal je er dan net niet uit.
Je had het in het begin over kamperen; is dat nog steeds de bedoeling? Realiseer je je wel dat je de campings in de parken al 6 maanden van te voren kunt boeken dus er zal nu al veel, zo niet alles, vol zijn.
Als je niet gaat kamperen dan zou ik voor de parken ook zo snel mogelijk kijken. Je hebt weinig tijd dus een overnachting in de parken of dichtbij is dan wel fijn. Kijk voor Yosemite op www.travelyosemite.com. Voor Sequoia is Grant Grove Village wel goed gelegen; zie daarvoor ons 2006- en 2013-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt!
We gaan sowieso naar SF, dat staat vast.
We vragen ons alleen af hoeveel dagen jullie uittrekken voor bv Yosemite? Is 1 dag dan voldoende of echt meerdere? Wij reizen met jonge kids, dus we zullen alleen korte wandelingen maken. En ik las dat ze voor kids een leuk ranger programma hebben.
We gaan sowieso naar SF, dat staat vast.
We vragen ons alleen af hoeveel dagen jullie uittrekken voor bv Yosemite? Is 1 dag dan voldoende of echt meerdere? Wij reizen met jonge kids, dus we zullen alleen korte wandelingen maken. En ik las dat ze voor kids een leuk ranger programma hebben.
-
- Amerika-ontdekker
Martin & Marianne schreef:Je hebt het aldoor over de parken, maar zoveel parken zul je niet kunnen bezoeken. Zonder SF kun je richting de Grand Canyon en Bryce en Zion.
Als je niet gaat kamperen dan zou ik voor de parken ook zo snel mogelijk kijken. Je hebt weinig tijd dus een overnachting in de parken of dichtbij is dan wel fijn. Kijk voor Yosemite op http://www.travelyosemite.com. Voor Sequoia is Grant Grove Village wel goed gelegen; zie daarvoor ons 2006- en 2013-verslag.
Marianne
Nee we gaan in hotels en hebben de huurauto al geboekt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker 2 of 3 nachten uittrekken voor Yosemite.
Wil je de route aanhouden zoals ik die had gegeven? Ik zou echt niet te lang wachten met iets vastleggen. Als de route en de accommodatie vastliggen kun je verder met de planning. En als je hotels boekt die je kunt annuleren kun je altijd nog iets aanpassen. De goedkoopste opties zijn snel weg, dus hoe eerder je boekt, hoe beter.
Ik had je al aangeraden om eens wat reisverslagen te lezen. Kijk bijvoorbeeld naar ons 2002- en 2004-verslag voor Yosemite. Onze kinderen waren toen ongeveer even oud als die van jullie nu. Ook de andere verslagen waar ik al naar verwezen had zijn nuttig voor Yosemite en Sequoia. Onze dochters hebben ook al een aantal keren met een junior rangerprogramma meegedaan; dat is leuk om te doen. Bij de ingang van de parken krijg een gids mee, daar staat alles in over rangerprogramma's.
Er is tot nu toe weinig sneeuw gevallen dus de kans dat de meeste wegen en wandelpaden open zijn is best wel groot. Kinderen van 8 en 10 kunnen goed lopen (bij ons beter dan wij zelf) dus je kunt best aardige wandelingen maken. Kijk voor de mogelijkheden eens op mijn wandelsite.
Je hoeft niet een heel bericht te quoten; alleen het deel waar je op reageert is voldoende.
Marianne
Wil je de route aanhouden zoals ik die had gegeven? Ik zou echt niet te lang wachten met iets vastleggen. Als de route en de accommodatie vastliggen kun je verder met de planning. En als je hotels boekt die je kunt annuleren kun je altijd nog iets aanpassen. De goedkoopste opties zijn snel weg, dus hoe eerder je boekt, hoe beter.
Ik had je al aangeraden om eens wat reisverslagen te lezen. Kijk bijvoorbeeld naar ons 2002- en 2004-verslag voor Yosemite. Onze kinderen waren toen ongeveer even oud als die van jullie nu. Ook de andere verslagen waar ik al naar verwezen had zijn nuttig voor Yosemite en Sequoia. Onze dochters hebben ook al een aantal keren met een junior rangerprogramma meegedaan; dat is leuk om te doen. Bij de ingang van de parken krijg een gids mee, daar staat alles in over rangerprogramma's.
Er is tot nu toe weinig sneeuw gevallen dus de kans dat de meeste wegen en wandelpaden open zijn is best wel groot. Kinderen van 8 en 10 kunnen goed lopen (bij ons beter dan wij zelf) dus je kunt best aardige wandelingen maken. Kijk voor de mogelijkheden eens op mijn wandelsite.
Je hoeft niet een heel bericht te quoten; alleen het deel waar je op reageert is voldoende.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Onze voorlopige planning voor 2 weken West kust
Hallo,
Wij gaan eind april 2 weken naar California en zijn benieuwd naar jullie mening over onze planning.
We reizen met 2 jonge kinderen, dus we zijn ook benieuwd naar de mening van ervaringsdeskundigen.
1 aankomst en overnachting LA
2 San Simeon
3 Carmel of Monterey
4 San Francisco (overnachten in Oakland)
5 San Francisco
6 San Francisco
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite
10 Sequoia
11 Sequoia
12 LA
13 LA
14 LA
15 LA
16 Vertrek Nederland
Mijn man wil ook nog graag naar Death Valley, maar we twijfelen of dat haalbaar is.
Groetjes.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Wij gaan eind april 2 weken naar California en zijn benieuwd naar jullie mening over onze planning.
We reizen met 2 jonge kinderen, dus we zijn ook benieuwd naar de mening van ervaringsdeskundigen.
1 aankomst en overnachting LA
2 San Simeon
3 Carmel of Monterey
4 San Francisco (overnachten in Oakland)
5 San Francisco
6 San Francisco
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite
10 Sequoia
11 Sequoia
12 LA
13 LA
14 LA
15 LA
16 Vertrek Nederland
Mijn man wil ook nog graag naar Death Valley, maar we twijfelen of dat haalbaar is.
Groetjes.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Onze voorlopige planning voor 2 weken West kust
Lekker rustig zo!
Betreffende Death Valley: Eind april is de tioga Pass hoogstwaarschijnlijk nog niet geopend en dan wordt het wel een hele grote omweg om in Death Valley te geraken. Maar het zou kunnen als je één nachtje Yosemite en één nachtje LA opoffert:
9 Yosemite - Sequoia
10 Sequoia
11 Sequoia - Lone Pine
12 Lone Pine - Death Valley
13 Death Valley - LA
Je hebt dan een hele dag voor Death Valley, plus zonsondergang en evt. zonsopkomst, plus de hele morgen, daarna de snelste weg terug naar LA nemen.
Zijn de accommodaties voor Yosemite en Sequoia al geboekt?
Betreffende Death Valley: Eind april is de tioga Pass hoogstwaarschijnlijk nog niet geopend en dan wordt het wel een hele grote omweg om in Death Valley te geraken. Maar het zou kunnen als je één nachtje Yosemite en één nachtje LA opoffert:
9 Yosemite - Sequoia
10 Sequoia
11 Sequoia - Lone Pine
12 Lone Pine - Death Valley
13 Death Valley - LA
Je hebt dan een hele dag voor Death Valley, plus zonsondergang en evt. zonsopkomst, plus de hele morgen, daarna de snelste weg terug naar LA nemen.
Zijn de accommodaties voor Yosemite en Sequoia al geboekt?
-
- Amerika-ontdekker
Re: Onze voorlopige planning voor 2 weken West kust
Bedankt voor je reactie.
Lekker rustig en overzichtelijk he? Hihi.
Wij hebben nog maar een paar overnachtingen geboekt, dus alle opties staan nog open.
Ik kan niet goed inschatten hoeveel dagen we nodig hebben voor de parken.
Lekker rustig en overzichtelijk he? Hihi.
Wij hebben nog maar een paar overnachtingen geboekt, dus alle opties staan nog open.
Ik kan niet goed inschatten hoeveel dagen we nodig hebben voor de parken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht