Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nathaliewesley: rondreis westkust Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nathaliewesley
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Nathaliewesley: rondreis westkust Amerika.

Bericht door Nathaliewesley »

Hallo allemaal,

Heb boeken van een camping in Yosemite is inmiddels gelukt!
Het was wel even spannend want het ging echt heel snel. Maar er staan 2 nachten vast.

Wat ik nog wilde vragen, ik lees hier dat veel mensen zeggen sla Sequoia park over en bekijk deze bomen in Yosemite.
Ik verheugde mij behoorlijk op Sequoia park om deze machtige bossen te zien. Maar is het dan ook echt zo dat je het op deze manier in Yosemite kan zien? En dan bedoel ik niet hier en daar een enkele boom, maar echt een bos van Sequoia bomen.

Zoja, waar staan deze in Yosemite?
En is de General Sherman niet echt een bijzonderheid die je gezien moet hebben?

Tevens nog de vraag waar we gaan overnachten de 1e nacht na LV. Velen zegge Kingman, maar Seligman trok ook onze interesse (dan zijn we ook alweer iets verder op weg). Waar gaat volgens jullie de voorkeur naar uit, en waarom?

De reis begint steeds meer en meer vorm te krijgen!
Bedankt.

Groet,
Nathalie & Wesley
Nathaliewesley
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Nathaliewesley »

Oh ja, het overnachten hoeft niet perse bij Mc Way Falls, het was enkel een indicatie. Hier in de buurt willen wij boondocking. Langs de gehele high way 1 overigens. Dit is toch wel te doen?

Iemand nog tips & tricks met betrekking tot boondocking?

Onze camper is trouwens 20 ft lang.
Wij hebben bewust gekozen voor een kleinere en meer manoeuvreerbare camper.
Dit rijd naar verwachting ook relaxer zulke stukken.

Dit model:
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de sequoia's kun je in Yosemite naar de Mariposa Grove. Ik neem aan dat je ook de NPS-sites bekeken hebt? Dan zie je wat de mogelijkheden zijn. Zie voor Yosemite: http://www.nps.gov/yose.
De General Sherman is weliswaar de gootste boom, maar niet de mooiste. In de Mariposa Grove loop je ook in een bos met sequoia's. Wil je dat in Sequoia NP doen dan zul je er toch echt wel de tijd voor uit moeten trekken want met alleen de wandeling naar de General Sherman zie je niet heel veel sequoia's. Kijk daarvoor eens in ons 2013- en 2015-verslag. Wij hadden toen wel meerdere nachten.
Een mooie site over sequoia's is http://www.redwoodhikes.com (en dan naar giant sequoia's gaan). Daarin staat bijvoorbeeld ook de Mariposa Grove beschreven.
Jammer dat je maar 2 nachten Yosemite hebt geboekt; je kunt altijd makkelijker iets annuleren dan er een nacht bij doen.

Wanneer zit je nu in Yosemite en hoe ziet de rest van de route er nu uit? Hoe zou je Sequoia in kunnen passen? En kun je daar nog een camping vinden?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 mar 2018, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Nathaliewesley schreef: En is de General Sherman niet echt een bijzonderheid die je gezien moet hebben?
Als er geen bordje bij stond, zou je niet weten welke boom het is. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nathaliewesley schreef:
Wat ik nog wilde vragen, ik lees hier dat veel mensen zeggen sla Sequoia park over en bekijk deze bomen in Yosemite.
Ik verheugde mij behoorlijk op Sequoia park om deze machtige bossen te zien. Maar is het dan ook echt zo dat je het op deze manier in Yosemite kan zien? En dan bedoel ik niet hier en daar een enkele boom, maar echt een bos van Sequoia bomen.

En is de General Sherman niet echt een bijzonderheid die je gezien moet hebben?
Sequoia & Kings Canyon NP vind ik persoonlijk geweldig. Alleen is er veel meer dan het hele drukke Sherman Tree deel. Hier kan je overigens wel een mooie wandeling maken langs allerlei omgevallen en nog staande grote bomen. Bij de Sherman Tree sta je zeg maar in een wachtrij om een fatsoenlijke foto te kunnen nemen. Ik vind het qua park, behalve dat het rustiger is, misschien ook wel mooier dan Yosemite. Maar er is zoveel meer dan de sherman tree. Maar pak dan ook Kings Canyon mee, vooral de scenic road is al prachtig. Puur voor de Sherman Tree en ook nog wel iets meer van het park kan je het in 1 dag wel doen, maar ik zou je echt adviseren om minimaal 2 nachten te nemen.
Tevens nog de vraag waar we gaan overnachten de 1e nacht na LV. Velen zegge Kingman, maar Seligman trok ook onze interesse (dan zijn we ook alweer iets verder op weg). Waar gaat volgens jullie de voorkeur naar uit, en waarom?
Laat ik vooraf zeggen dat ik niet weet waar overal campings zijn in dat gebied. Maar reken voor ophalen vd camper en boodschappen doen snel een uur of 3. Als je dan bv via de hoover dam (uurtje) en vanaf Kingman via route66 naar Seligman gaat ben je al snel met een lunchpauze weer een uur of 4.5 á 5 verder. En dan heb je eigenlijk het leukste deel route 66 Oatman tussen Needles en Kingman nog niet gehad. Dus het is afhankelijk van de ophaaltijd vd camper en wat je verder overdag nog wilt doen in hoeverre Seligman reëel is. Veel mensen stoppen rond Kingman om het de 1e dag met het ophalen en boodschappen doen rustig aan te doen. Zeker als je pas na 13u de camper kunt ophalen. Met een early bird kan je natuurlijk wat verder rijden. Als je geinteresseerd bent in een route66 museum hebben ze die in Kingman. Verder is het puur een tussenstop/ overnachtingsplek in mijn ogen en nou niet een plek om verder echt te verblijven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer