Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Linda_op_reis: rondje Great Basin - wie heeft hier meer informatie over?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Linda_op_reis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Linda_op_reis: rondje Great Basin - wie heeft hier meer informatie over?

Bericht door Linda_op_reis »

Hallo, morgen stappen we op het vliegtuig voor weer een mooie road trip. Na een weekje bekend terrein (zuid Utah) gaan we voor ons onbekend gebied in. Ik kan er hier ook niet zoveel over vinden. Grofweg is de route die we in ons hoofd hebben:

1. Salt Lake City Airport (mijn ouders afzetten), dan door naar Great Basin National Park (via Delta). Overnachten in Baker.
2. Ochtend: Grotten bezoeken en - als de wegen al begaanbaar zijn - de scenic drive doen en wat hikes. Verder op de loneliest Highway, wellicht benen nog even strekken bij Illipah Creek Reservoir, overnachten in Austin Nevada (Paradise Ranch Castle ziet er leuk uit).
3. Verder op de highway, bezoek brengen aan Grimes Point, dan naar Pyramid Lake. Bezoek brengen aan VC in Nixon. Overnachten in Sutcliffe aan het meer. (Waarom vind ik niets over dit meer hier op dit forum? Het ziet er op foto’s onwijs mooi uit!)
4. Via onverharde wegen (Sand Pass) naar Gerlach en daar kiezen hoe we verder willen. Of we nemen de ‘snelle’ route door Smoke Creek Desert (de 447), of we nemen een compleet desolaat ogende gravelweg langs Fly Geyser (kijken of we daar een afspraak kunnen maken om hem te zien), Lund Petrified Forest (is dat wat?) en Vya. Dit lijkt me de mooiste route, maar zo godsverlaten dat ik me afvraag of het wel verantwoord is om hier te rijden. Als je pech krijgt, vinden ze dan na 3 jaar je zongebleekte skelet pas?
Eindpunt: Fort Bidwell, lijkt een schattig hotelletje te hebben.
5. Naar de ‘grote weg’ bij New Pine Creek, dan noordwaarts langs Chandler State Park (lijkt me erg oninteressant) tot Sunriver. Daar ligt een groot resort en het lijkt me een leuke plek om een paar nachten te bivakkeren, ook omdat wij van golfen houden. Stukje touren in Three sisters wilderness, Newberry Volcanic Monument/Lava Lands en mogelijk wat hiken (als er niet teveel sneeuw of blubber meer ligt). Mijn enige twijfel is of Sunriver wel sfeer heeft, of dat het zo’n vreselijk ‘snowbird’ overwinteringskamp is, met allemaal bejaarden op sneakers. Iemand?
6. Naar Pineville of Dayville (misschien kort ritje aan eind van een dag golfen & hiken van maken). Lijken me schattige, boerse, gehuchtjes toe. John Day Fossil Beds ziet er ook gaaf uit, samen met bijbehorend museum in Dayville. Iemand daar al geweest?
7. Naar Craters of the Moon (scenic drive is inmiddels alweer open, hopelijk kunnen we ook wat hikes doen, maar op dit moment zijn de caves nog dicht ivm ijs) en dan via kleine weggetjes door naar Yellowstone West Entrance. Lijkt me sfeerloos toeristenplaatsje, maar ja, wel convenient. Hier blijven we 2, mogelijk 3 nachten en we verkennen Yellowstone voor zover de wegen al open zijn (dat is alleen west- en noordkant volgens hun website). Hopelijk kunnen we wel wat hikes doen.
8. Naar Jackson Hole en Grand Teton verkennen voor zover de wegen al open zijn.
9. Terug naar SLC, mogelijk via een stop op Antelope Island. Jammer dat je daar nergens kunt logeren, je moet weer terug naar de I15 zie ik.

Wie kent dit gebied? Vooral Black Rock Desert / Pyramid Lake / Gerlach zou ik graag meer over willen weten, evenals gebied rond Sunriver/Bend en gebied rond John Day/Dayville.
Alvast bedankt, en mijn reisverslag verschijnt hier online!
Bijlagen
Pyramid Lake
Pyramid Lake
Pyramid Lake
Pyramid Lake
Check mijn live reisverslag hier: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag368
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje Great Basin - wie heeft hier meer informatie over?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden Pyramid Lake eens op de planning staan toen we vanuit Yosemite via Reno naar Yellowstone reden, maar uiteindelijk hebben we het links laten liggen. Ook Lamoille Canyon stond toen op de planning. Dat ziet er mooi uit, maar daar komen jullie niet in de buurt denk ik. Niet echt een omgeving waar je veel informatie over zult vinden hier denk ik.
In 2002 hebben we in Baker overnacht. In Baker zelf is niet veel te doen, en dat is nog zacht uitgedrukt.
Volgens mij is West Yellowstone best wel aardig, maar je zou natuurlijk ook kunnen kijken of je in het park kunt overnachten, bijvoorbeeld in de Old Faithful Snowlodge.

Voor Craters of the Moon, Yellowstone, Grand Teton, John Day, en Antelope Island kun je eens in ons 2015-verslag kijken. Wij waren er wel een maand later.

Ik ben wel benieuw naar jullie verslag, goede reis gewenst!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer