Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ghanya: L.A. - Phoenix: 21 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ghanya
Amerika-ontdekker

Reis ghanya: L.A. - Phoenix: 21 dagen.

Bericht door ghanya »

Hoi allen!

Geloof het of niet, maar wij zitten met een LUXE probleem. Na het inplannen van onze trip houden we nog 3 blanco dagen over. :lol:
Suggesties om nog ergens extra halt te houden?
Meerdere dagen LA zien we zelf niet zo zitten, we houden niet zo van een stad. En 1 dag in de drukte van de Grand Canyon is voor ons ook echt wel voldoende. Verder staan we open voor alle suggesties (bekende en minder bekende). Een leuke geocache tussendoor is misschien ook wel mooi meegenomen. :wink:

Tot zover onze planning:
dag 1 : L.A.
dag 2 t/m dag 4: Santa Barbara (hier gaan we doen wat er velen in Vegas doen :wink: )
dag 5 en 6: bezoek aan vrienden in Bakersfield
dag 7: death valley
dag 8 en 9: Las Vegas
dag 10: zion
dag 11: bryce
dag 12: capitol reef
dag 12 en 13: moab
dag 14: monument valley
dag 15 en 16: page (bootje huren?)
dag 17: grand canyon
dag 18: phoenix

We gaan op basis van huurauto en motels/hotels.
Tips en voorstellen meer dan welkom!
Bedankt!
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: L.A. - Phoenix: 21 dagen

Bericht door IngridZw »

Is niet zo moeilijk.
Als je de route van en naar omschrijft, bijv. dag 10 Las Vegas - Zion, dag 11 Zion - Bryce etc. dan zie je dat je voor Zion erg weinig tijd hebt. Het is een groot park en je hebt er veel wandelmogelijkheden. Daar dus sowieso een extra dag. Ook voor Moab is een extra dag aan te bevelen. Er is daar veel te zien en te doen. (Arches, Canyonlands, raften, jeeptour etc.)
Verder zou ik tussen de Grand Canyon en Phoenix een overnachting plannen in Sedona. Prachtige omgeving en leuk stadje.
Als je de 3 dagen op die manier invult heb je een mooie route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ghanya: L.A. - Phoenix: 21 dagen.

Bericht door Pete.Z »

Dag 12 ga je van Bryce naar Moab?
Zou ik een nacht tussen plannen in Torrey, de route daar naar toe is mooi, met veel zij uitstapjes, en ook Capitol Reef verdient iets meer dan een half uurtje. Kan je zomaar een dag zoek brengen.
Verder is de drukte van de Grand Canyon het hinderlijkst als je op de bekende uitzichtpunten blijft hangen, maar in principe is een dag daar voldoende voor een eerste indruk.
Ook ik zou een dag Sedona invoegen tussen GC en Phoenix, route op zich is al mooi, met o.a. Flagstaff en Oak Creek Canyon, en rond Sedona is ook veel te zien en te doen.
Eigenlijk zou ik persoonlijk het hele stuk naar Moab vergeten, en liever Yosemite mee pakken na Bakersfield.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik niet. Ik zou idd juist meer tijd rond Capitol Reef en Moab doorbrengen en/of rond Flagstaff, Sedona. Zion zou idd ook een dagje meer mogen. Maar als de drukte van LA erg is zal dat in Zion ook zo voelen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer ga je?
Schrijf het eens per dag uit; het klopt nu niet want je hebt twee keer dag 12 staan. Als ik het per dag uitschrijf heb ik een dag meer dan jij hebt:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Santa Barbara
Dag 3 Santa Barbara
Dag 4 Santa Barbara
Dag 5 Santa Barbara - Bakersfield
Dag 6 Bakersfield
Dag 7 Bakersfield - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion - Bryce
Dag 12 Bryce - Capitol Reed
Dag 13 Capitol Reed - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab - Monument Valley
Dag 16 Monument Valley - Page
Dag 17 Page
Dag 18 Page - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Phoenix

Voor Zion en Moab is een extra dag inderdaad niet gek. En als er dan nog een dag over is dan is Sedona een mooie tussenstop.
Ik zou ook niet te bang zijn voor de drukte bij de Grand Canyon: en juist als je meer tijd hebt daar heb je ook meer de gelgenheid om de drukte te ontwijken. Weet je al waar je wilt overnachten?

Marianne
ghanya
Amerika-ontdekker

Bericht door ghanya »

Dit is de originele uitgeschreven versie:
dag 1 L.A.
dag 2 la - santa barbara
Dag 3 santa Barbara
Dag 4 santa Barbara
dag 5 santa Barbara - Bakersfield
Dag 6 bakersfield - death valley
dag 7 death valley
dag 8 death valley - Las Vegas
Dag 9 las vegas
dag 10 las vegas - zion
dag 11 zion- bryce
dag 12 bryce - capitol reef
dag 13 capitol reef - moab
Dag 14 moab
dag 15 moab - monument valley
dag 16 monument valley - page
Dag 17 page
dag 18 page - grand canyon
dag 19 grand canyon - phoenix

En jullie zouden er dan volgende van maken?

dag 1 L.A.
dag 2 la - santa barbara
Dag 3 santa Barbara
Dag 4 santa Barbara
dag 5 santa Barbara - Bakersfield
Dag 6 bakersfield - death valley
dag 7 death valley
dag 8 death valley - Las Vegas
Dag 9 las vegas
dag 10 las vegas - zion
Dag 11 zion
dag 12 zion- bryce
dag 13 bryce - capitol reef
dag 14 capitol reef - moab
Dag 15 moab
Dag 16 moab
dag 17 moab - monument valley
dag 18 monument valley - page
Dag 19 page
dag 20 page - grand canyon
dag 21 grand canyon - phoenix

En eventueel nog een nacht sedona na grand canyon?
Is 3 nachten moab dan niet wat veel?

We gaan in september trouwens.

En hoe stel ik me het rijden en de dagindeling voor? S morgens de sunset en nog wat wandelen om rond de middag in de auto te stappen en verder te rijden om dan rond 17uur op de volgende bestemming aan te komen?

Bedankt!
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De meesten spenderen 3 nachten aan Moab om de redenen die al genoemd zijn. Je hebt nu een volle dag Death Valley. In principe is daar 1 overnachting voldoende omdat je de bezienswaardigheden of laat op de middag of vroeg in de morgen zult aandoen vanwege de hitte. Die zou ik gebruiken voor Sedona als tussenovernachting GC - Phoenix.

Als je niet naar beneden wandelt en alleen voor de viewpoints gaat is 1 nacht Grand Canyon voldoende. Bovendien kom je op dag 20, als je vanaf Page de oostelijke ingang van GC binnenrijdt al een aantal schitterende viewpoints tegen waar je kunt stoppen, zoals Desert View met uitzichttoren. Die heb je dan alvast te pakken. Ik zou ook kijken of je nog in het park zelf iets kan reserveren zodat je er 's avonds de zonsondergang kunt meemaken.

Voordat wij begonnen zijn aan onze 1ste reis heb ik heel veel reisverhalen gelezen en foto's gezien. Zodoende krijg je een indruk wat er allemaal mogelijk is op een dag, wat er te zien is en wat ons aansprak en hoe een dagindeling/planning eruit kan zien. Wij rijden bv na het ontbijt meteen na een volgende bestemming om daar de rest van de dag te zijn. Meestal hadden we ook een hotel met zwembad om aan het eind van de middag nog wat te relaxen, vooral als we ergens meerdere dagen verbleven.

Je kan eens kijken op www.ontdek.amerika.nl waar je heel veel informatie kunt vinden over de nationale parken. En kijk ook eens op de wandelsite van Marianne wat voor wandelmogelijkheden er in een park zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ghanya
Amerika-ontdekker

Bericht door ghanya »

De wandelingen van Marianne staan al een paar maanden klaar om geprint te worden :wink:
En door het lezen van blogs en verslagen heb ik inderdaad al heel veel bij geleerd, al brengt het soms ook een hoop extra vragen mee. En frustraties :roll: want je kan natuurlijk niet alles :lol:
ghanya
Amerika-ontdekker

september 2019 NP met de tent?

Bericht door ghanya »

Hoi iedereen,

september 2019 plannen we een trip naar the south west.
Nu hadden we het idee om volgende dagen/nachten door te brengen in de NP met een tent. (de andere reisdagen heb ik er even afgelaten omdat we die met motel gaan doen en dus hier even niet ter zijde doen)

12/09/2019 dag 11 Las Vegas --> Zion
13/09/2019 dag 12 Zion
14/09/2019 dag 13 Zion --> Bryce
15/09/2019 dag 14 Bryce --> Capitol Reef
16/09/2019 dag 15 Capitol Reef --> Moab
17/09/2019 dag 16 Moab
18/09/2019 dag 17 Moab
19/09/2019 dag 18 Moab --> Monument Valley
20/09/2019 dag 19 Monument Valley --> Page
21/09/2019 dag 20 Page
22/09/2019 dag 21 Page --> Grand Canyon
23/09/2019 dag 22 Grand Canyon --> Sedona

Weet iemand of dit te doen is tegen die tijd van het jaar?
En hoe doen jullie het dan met eten en drinken? Aangezien je geen koeling hebt, moet je telkens weer naar de winkel elke keer je trek krijgt, toch?!

Bedankt voor jullie respons alvast!

Zonnige groet, Ghanya.

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: september 2019 NP met de tent?

Bericht door michelly »

Op die plekken kun je prima met een tent kamperen. Koop in het begin van je reis een koelbox zodat je je eten/drinken kunt koelen. Ijsblokjes kun je bij iedere benzinepomp en supermarkt kopen en vaak ook op de camping.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben ook al eens in september met de tent gekampeerd. Dat is prima te doen, het kan zelfs eerder te warm dan te koud zijn.
en koelbox is hoe dan ook goed om aan te schaffen, dat doen we ook als we niet kamperen. Je zult toch vaak zelf je ontbijt of lunch klaarmaken.

Een goede lamp en een zaklantaarn zijn heel handig; het is al vroeg donker, en het is dan ook echt donker!

Marianne
ghanya
Amerika-ontdekker

Bericht door ghanya »

Smelten die ijsblokjes dan niet heel snel als ze in een warme tent staan? :blink:
ghanya
Amerika-ontdekker

Bericht door ghanya »

Nog even een andere vraag, waar ik vooraf even geen rekening mee gehouden had. Als het dan zo vroeg donker is, wat doen jullie dan een ganse avond? Je kan toch moeilijk elke dag van 18 tot 22 uur in de pikkedonker aan het kampvuur zitten?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Met die ijsblokjes kun je ongeveer 2 dagen doen, dan koop je gewoon weer nieuwe. Je hoeft natuurlijk niet iedere avond op de camping te blijven, je kunt eens gaan uit eten ofzo. Maar het is heerlijk relaxt om midden in de natuur bij je kampvuurtje te zitten, wijntje erbij :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij redden het niet altijd twee dagen met de ijsblokjes, maar zeker een volle dag. En zoals gezegd kun je die overal kopen. Bezuinig in elk geval niet op de koelbox.
ghanya schreef:Je kan toch moeilijk elke dag van 18 tot 22 uur in de pikkedonker aan het kampvuur zitten?
Het is niet om 6 uur al donker. Afhankelijk van waar je bent (CA, AZ) is het rond 7 uur donker of rond 8 uur (UT).
Wij maken zo lang mogelijk gebruik van het licht en gaan dan (uit) eten. Vroeg naar bed en 's morgens vroeg weer op.
Of we doen een rangeractiviteit of diavoorstelling; die heb je ook vaak 's avonds in de parken. En inderdaad: een glaasje bij het kampvuur. Kijk ook eens in ons 2017-verlag en in de verslagen van Elly om ene idee te krijgen.

Wat is precies de bedoeling van Santa Barbara? Is het ook een idee om de route andersom te doen zodat je het kamperen in het begin hebt?

Marianne
ghanya
Amerika-ontdekker

Bericht door ghanya »

Marianne

In santa Barbara hebben we ons huwelijk gepland.
Dus als ik nog van de reis wil genieten en niet wil rond lopen als een kip zonder kop, lijkt het me best de route niet om te draaien :lol:
Is er een speciale reden waarom je dat vraagt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Veel mensen doen LA (of omgeving) op het laatst omdat ze dan nog even willen relaxen. Ik kon me niet veel voorstellen bij die dagen Santa Barbara behalve relaxen dus het leek me niet gek om dat op het laatst te doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer