Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reids VDW31: 3 weken ZW April/Mei 2019.
Reids VDW31: 3 weken ZW April/Mei 2019.
Hallo allemaal,
Eind april-begin mei 2019 plan ik drie weken naar het Zuidwesten te gaan. In 2015 heb ik SFO-Big Sur-Yosemite-LA-Joshua Tree-Death Valley-Grand Canyon- Monument Valley-Page-Zion-Las Vegas gedaan.
Death Valley, Yosemite en SFO waren de hoogtepunten. Las Vegas, Lower Antelope Canyon en Los Angeles vielen wat tegen.
Na die eerste keer ZW wist ik onmiddellijk dat ik nog terug wou komen en op dit forum ben ik al tal van fantastische plekjes tegengekomen die ik graag in een volgende reis wil bezichtigen. Ik ga volgend jaar met mijn vriendin en voor haar wordt het een eerste keer Z-W, dus ik wil een deel van mijn route uit 2015 terug aandoen en combineren met enkele nieuwe dingen.
Mijn vriendin wil LA graag in de route opnemen en ik wil het gerust nog eens een kans geven. Idealiter wil ik zowel de Big Sur, Yosemite als SFO opnieuw bezoeken, dus het wordt een beetje puzzelen aangezien de Tioga Pass vermoedelijk nog niet open zal zijn en we het zwaartepunt van de reis meer richting de rode rotsen willen leggen. Ik zal de volledige route en dagindeling pas uittekenen als ik weet wat ik juist in de wijde omgeving van LV wil doen.
We zijn nog volop aan het brainstormen en voorlopig denk ik aan de volgende stops:
- Peach Spring/ Seligman naar Havasu Falls. Wat zijn de ervaringen van mensen die er al geweest zijn? Hoe lang op voorhand hebben jullie gereserveerd? Vaak moeten bellen vooraleer je iemand aan de lijn kreeg?
- Havasu Canyon ==> Sedona
- Sedona, GC Viewpoints ==> Tuba City
- Eventueel Blue Canyon, balanced rock en coalmine canyon, eindigen in Page. Ik zou Blue Canyon heel graag bezoeken, maar heb begrepen dat de beste aanrijroute vanuit het Noorden is ipv vanuit het Zuiden. Heeft iemand deze plek al effectief met een gids bezocht?
- Canyon X ==> Monument Valley. Ik vond Lower Antelope Canyon prachtig maar de beleving van het bezoek zorgde voor een teleurstellende ervaring. Ik wil graag een mooie slot canyon bezoeken, maar iets meer op het gemak. Is Canyon X een goede keuze of zijn er betere alternatieven in de regio?
- Monument Valley==> Capitol Reef ( waarschijnlijk hou ik Canyonlands/Arches helemaal of grotendeels voor een latere reis). Als iemand tips heeft voor hoogtepunten, viewpoints, hikes, routes,... voor dit gedeelte, hoor ik het graag.
- Capitol Reef==> Escalante
- Escalante ==> Coyote Gulch ==> Bryce. Wie heeft de hike naar Coyote Gulch al gedaan? Is de aanrijroute wat te doen?
- Bryce ==> Kanab
- Hopelijk The Wave, anders alternatief in de regio. Overnachten in de buurt van Zion NP.
- Zion NP ==> LV
- LV : Valley of fire
Ik ben geen held op dirt-roads, zitten er in dit schema zones die echt voor ervaren dirt-road rijders voorbehouden zijn?
Waar zijn er mooie rotstekeningen op deze route?
Waar huren jullie een SUV mét reservewiel?
Voldoen Coyote Gulch en Havasu Canyon aan de verwachtingen die ze op foto scheppen?
Als er iemand tips of opmerkingen heeft, deel gerust!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Eind april-begin mei 2019 plan ik drie weken naar het Zuidwesten te gaan. In 2015 heb ik SFO-Big Sur-Yosemite-LA-Joshua Tree-Death Valley-Grand Canyon- Monument Valley-Page-Zion-Las Vegas gedaan.
Death Valley, Yosemite en SFO waren de hoogtepunten. Las Vegas, Lower Antelope Canyon en Los Angeles vielen wat tegen.
Na die eerste keer ZW wist ik onmiddellijk dat ik nog terug wou komen en op dit forum ben ik al tal van fantastische plekjes tegengekomen die ik graag in een volgende reis wil bezichtigen. Ik ga volgend jaar met mijn vriendin en voor haar wordt het een eerste keer Z-W, dus ik wil een deel van mijn route uit 2015 terug aandoen en combineren met enkele nieuwe dingen.
Mijn vriendin wil LA graag in de route opnemen en ik wil het gerust nog eens een kans geven. Idealiter wil ik zowel de Big Sur, Yosemite als SFO opnieuw bezoeken, dus het wordt een beetje puzzelen aangezien de Tioga Pass vermoedelijk nog niet open zal zijn en we het zwaartepunt van de reis meer richting de rode rotsen willen leggen. Ik zal de volledige route en dagindeling pas uittekenen als ik weet wat ik juist in de wijde omgeving van LV wil doen.
We zijn nog volop aan het brainstormen en voorlopig denk ik aan de volgende stops:
- Peach Spring/ Seligman naar Havasu Falls. Wat zijn de ervaringen van mensen die er al geweest zijn? Hoe lang op voorhand hebben jullie gereserveerd? Vaak moeten bellen vooraleer je iemand aan de lijn kreeg?
- Havasu Canyon ==> Sedona
- Sedona, GC Viewpoints ==> Tuba City
- Eventueel Blue Canyon, balanced rock en coalmine canyon, eindigen in Page. Ik zou Blue Canyon heel graag bezoeken, maar heb begrepen dat de beste aanrijroute vanuit het Noorden is ipv vanuit het Zuiden. Heeft iemand deze plek al effectief met een gids bezocht?
- Canyon X ==> Monument Valley. Ik vond Lower Antelope Canyon prachtig maar de beleving van het bezoek zorgde voor een teleurstellende ervaring. Ik wil graag een mooie slot canyon bezoeken, maar iets meer op het gemak. Is Canyon X een goede keuze of zijn er betere alternatieven in de regio?
- Monument Valley==> Capitol Reef ( waarschijnlijk hou ik Canyonlands/Arches helemaal of grotendeels voor een latere reis). Als iemand tips heeft voor hoogtepunten, viewpoints, hikes, routes,... voor dit gedeelte, hoor ik het graag.
- Capitol Reef==> Escalante
- Escalante ==> Coyote Gulch ==> Bryce. Wie heeft de hike naar Coyote Gulch al gedaan? Is de aanrijroute wat te doen?
- Bryce ==> Kanab
- Hopelijk The Wave, anders alternatief in de regio. Overnachten in de buurt van Zion NP.
- Zion NP ==> LV
- LV : Valley of fire
Ik ben geen held op dirt-roads, zitten er in dit schema zones die echt voor ervaren dirt-road rijders voorbehouden zijn?
Waar zijn er mooie rotstekeningen op deze route?
Waar huren jullie een SUV mét reservewiel?
Voldoen Coyote Gulch en Havasu Canyon aan de verwachtingen die ze op foto scheppen?
Als er iemand tips of opmerkingen heeft, deel gerust!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Reids VDW31: 3 weken ZW April/Mei 2019.
Veel kan ik je niet helpen.
Wij hebben afgelopen jaar mooie rotstekeningen gezien bij Moab (langs weg 279 - http://climb-utah.com/Moab/potash.htm )
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
In Valley of Fire SP (bij Atlatl Rock).
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Wij hebben afgelopen jaar mooie rotstekeningen gezien bij Moab (langs weg 279 - http://climb-utah.com/Moab/potash.htm )
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
In Valley of Fire SP (bij Atlatl Rock).
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Laatst gewijzigd door Trails op 17 apr 2018, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar in Zion rotstekeningen gezien. Daar rij je langs. VoF is ook een mogelijkheid. Waarom zou je dat trouwens bezoeken vanuit LV en niet onderweg van Zion naar LV?
Voor de UT95 en Capitol Reef kun je eens in ons 2013-verslag kijken. En voor CR ook in ons 2015-verslag.
Marianne
Voor de UT95 en Capitol Reef kun je eens in ons 2013-verslag kijken. En voor CR ook in ons 2015-verslag.
Marianne
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
VDW31 schreef: - - Eventueel Blue Canyon, balanced rock en coalmine canyon, eindigen in Page. Ik zou Blue Canyon heel graag bezoeken, maar heb begrepen dat de beste aanrijroute vanuit het Noorden is ipv vanuit het Zuiden. Heeft iemand deze plek al effectief met een gids bezocht?
Gids is totaal niet nodig weg van uit het norrden is goed te doen, zelf zou ik het overslaan ik vond het niet de mooiste plek.
Tevens vind ik het zonde van de plek om daar massa toerisme naar te beginnen al zal het inmiddels al behoorlijk om zeep geholpen zijn.
Canyon X lekker laten voor wat het is en naar Buckskin Gulch gaan, later bij Escalante naar Spooky & Peekaboo
- Monument Valley==> Capitol Reef
Hier een paar dagen over doen zoveel moois te zien hier. House on Fire en andere historische plekken in de Cedar Mesa, Goblin Valley, Leprechaun Canyon, Little Wild Horse Canyon, Ding&Dang Canyon, Crack Canyon.
De hike niet gedaan maar de route moet meestal wel te doen zijn, alleen zeer hobbelig, in Coyote Gulch kamperen wordt aanbevolen. Ook heb je hier Peekaboo & Spooky Canyon wat ook zeker aanraders zijn. (als je het mij vraagt zelfs must-do's)
Ik ben geen held op dirt-roads, zitten er in dit schema zones die echt voor ervaren dirt-road rijders voorbehouden zijn? Nee
Waar zijn er mooie rotstekeningen op deze route? Evt. zou je naar the great Gallery kunnen gaan, let op is wel afgelegen. https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... llery.html
Waar huren jullie een SUV mét reservewiel? Geluk hebben dat er 1 staat
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
Heel erg bedankt voor de antwoorden. Ik ga ermee aan de slag en ga de route verder finetunen en bekijk intussen nog wat reisverslagen om inspiratie op te doen.
Bedankt voor de tips! Cedar Mesa, Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon zullen we zeker in de route opnemen en de hike naar coyote gulch wordt een tweedaagse.Nordschleife schreef:VDW31 schreef:
- Monument Valley==> Capitol Reef
Hier een paar dagen over doen zoveel moois te zien hier. House on Fire en andere historische plekken in de Cedar Mesa, Goblin Valley, Leprechaun Canyon, Little Wild Horse Canyon, Ding&Dang Canyon, Crack Canyon.
De hike niet gedaan maar de route moet meestal wel te doen zijn, alleen zeer hobbelig, in Coyote Gulch kamperen wordt aanbevolen. Ook heb je hier Peekaboo & Spooky Canyon wat ook zeker aanraders zijn. (als je het mij vraagt zelfs must-do's)
Voorlopig is het schema nog maar een prototype maar in deze optiek was het als volgt bedoeld: 's Avonds aankomen in Zion, de volgende dag doorbrengen in Zion en 's avonds doorrijden naar LV om de volgende dag een hele dag in Valley of Fire door te brengen.Martin & Marianne schreef:Wij hebben vorig jaar in Zion rotstekeningen gezien. Daar rij je langs. VoF is ook een mogelijkheid. Waarom zou je dat trouwens bezoeken vanuit LV en niet onderweg van Zion naar LV?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2771 Weergaves
-
Laatste bericht door Daan!
-