Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ferry28: SF - LV - LA. Tips gevraagd, we lopen vast.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Ferry28: SF - LV - LA. Tips gevraagd, we lopen vast.
Goedenavond,
Wij, mijn vriendin en ik, gaan voor het eerst naar Amerika in september. We gaan vanaf San Francisco - Las Vegas naar Los Angeles. We zijn geen wandelaars, dus zullen met name de highlights willen gaan zien in de nationale parken. We lopen een beetje vast in onze route, ook wat verstandig is in de weekenden. Wellicht dat jullie tips hebben om de route te complementeren en te fine tunen. Ik heb de voorbeeldroute bekeken en daar e.a. van afgekeken.
Datum Weekdag Bestemming
29-8-2018 Woensdag Reisdag Amsterdam - San Fransisco
30-8-2018 Donderdag San Fransisco
31-8-2018 Vrijdag San Francisco - Merced
1-9-2018 Zaterdag Yosemite National Park - Oakhurst
2-9-2018 Zondag Yosemite National Park - Bridgeport
3-9-2018 Maandag Bridgeport - Mammoth - Beatty
4-9-2018 Dinsdag Beatty - Death Valley - Las Vegas
5-9-2018 Woensdag Las Vegas
6-9-2018 Donderdag Las Vegas - Zion National Park (St George)
7-9-2018 Vrijdag Zion National Park - Bryce Canyon
8-9-2018 Zaterdag Bryce Canyon – Page
9-9-2018 Zondag Page - Grand Canyon
10-9-2018 Maandag Grand Canyon - Kingman(Route 66)
11-9-2018 Dinsdag Kingman (Route 66) - Los Angeles
12-9-2018 Woensdag Los Angeles
13-9-2018 Donderdag Universal Studio's
14-9-2018 Vrijdag
15-9-2018 Zaterdag
16-9-2018 Zondag
17-9-2018 Maandag Reisdag Amsterdam - Los Angeles
18-9-2018 Dinsdag Amsterdam
Ferry
Wij, mijn vriendin en ik, gaan voor het eerst naar Amerika in september. We gaan vanaf San Francisco - Las Vegas naar Los Angeles. We zijn geen wandelaars, dus zullen met name de highlights willen gaan zien in de nationale parken. We lopen een beetje vast in onze route, ook wat verstandig is in de weekenden. Wellicht dat jullie tips hebben om de route te complementeren en te fine tunen. Ik heb de voorbeeldroute bekeken en daar e.a. van afgekeken.
Datum Weekdag Bestemming
29-8-2018 Woensdag Reisdag Amsterdam - San Fransisco
30-8-2018 Donderdag San Fransisco
31-8-2018 Vrijdag San Francisco - Merced
1-9-2018 Zaterdag Yosemite National Park - Oakhurst
2-9-2018 Zondag Yosemite National Park - Bridgeport
3-9-2018 Maandag Bridgeport - Mammoth - Beatty
4-9-2018 Dinsdag Beatty - Death Valley - Las Vegas
5-9-2018 Woensdag Las Vegas
6-9-2018 Donderdag Las Vegas - Zion National Park (St George)
7-9-2018 Vrijdag Zion National Park - Bryce Canyon
8-9-2018 Zaterdag Bryce Canyon – Page
9-9-2018 Zondag Page - Grand Canyon
10-9-2018 Maandag Grand Canyon - Kingman(Route 66)
11-9-2018 Dinsdag Kingman (Route 66) - Los Angeles
12-9-2018 Woensdag Los Angeles
13-9-2018 Donderdag Universal Studio's
14-9-2018 Vrijdag
15-9-2018 Zaterdag
16-9-2018 Zondag
17-9-2018 Maandag Reisdag Amsterdam - Los Angeles
Ferry
Re: SF - LV - LA - Tips, we lopen vast.
Je zou zoiets kunnen doen:
Ik zou zoveel mogelijk overnachten in of dichtbij de parken. Beatty is onhandig, Springdale een stuk dichterbij Zion dan St. George.
In dit schema heb je nog 1 dag "over".
Je zou een dag extra Las Vegas kunnen doen, maar dan zit je daar wel een dag in het weekend en dat maakt die overnachting prijziger. (Tenzij je een dagje korter SF doet (ik had daar een dag bijgezet, ik weet niet hoelaat je aankomt om de eerste dag.)
Maar ik denk dat je je in / bij LA ook wel nog een dag vermaakt.
Veel plezier met plannen!
29-8-2018 Woensdag Reisdag Amsterdam - San Francisco
30-8-2018 Donderdag San Francisco
31-8-2018 Vrijdag San Francisco
1-9-2018 Zaterdag San Francisco - Yosemite (park zelf of El Portal)
2-9-2018 Zondag Yosemite
3-9-2018 Maandag Yosemite - Mammoth Lakes
4-9-2018 Dinsdag Mammoth Lakes - Death Valley
5-9-2018 Woensdag Death Valley - Las Vegas
6-9-2018 Donderdag Las Vegas
7-9-2018 Vrijdag Las Vegas - Zion National Park (Springdale)
8-9-2018 Zaterdag Zion
9-9-2018 Zondag Zion - Bryce
10-9-2018 Maandag Bryce - Page
11-9-2018 Dinsdag Page- Grand Canyon
12-9-2018 Woensdag Grand Canyon - Kingman
13-9-2018 Donderdag Kingman - Los Angeles
14-9-2018 Vrijdag Los Angeles
15-9-2018 Zaterdag Universal
16-9-2018 Zondag ..
17-9-2018 Maandag Reisdag Los Angeles - Amsterdam
Ik zou zoveel mogelijk overnachten in of dichtbij de parken. Beatty is onhandig, Springdale een stuk dichterbij Zion dan St. George.
In dit schema heb je nog 1 dag "over".
Je zou een dag extra Las Vegas kunnen doen, maar dan zit je daar wel een dag in het weekend en dat maakt die overnachting prijziger. (Tenzij je een dagje korter SF doet (ik had daar een dag bijgezet, ik weet niet hoelaat je aankomt om de eerste dag.)
Maar ik denk dat je je in / bij LA ook wel nog een dag vermaakt.
Veel plezier met plannen!
29-8-2018 Woensdag Reisdag Amsterdam - San Francisco
30-8-2018 Donderdag San Francisco
31-8-2018 Vrijdag San Francisco
1-9-2018 Zaterdag San Francisco - Yosemite (park zelf of El Portal)
2-9-2018 Zondag Yosemite
3-9-2018 Maandag Yosemite - Mammoth Lakes
4-9-2018 Dinsdag Mammoth Lakes - Death Valley
5-9-2018 Woensdag Death Valley - Las Vegas
6-9-2018 Donderdag Las Vegas
7-9-2018 Vrijdag Las Vegas - Zion National Park (Springdale)
8-9-2018 Zaterdag Zion
9-9-2018 Zondag Zion - Bryce
10-9-2018 Maandag Bryce - Page
11-9-2018 Dinsdag Page- Grand Canyon
12-9-2018 Woensdag Grand Canyon - Kingman
13-9-2018 Donderdag Kingman - Los Angeles
14-9-2018 Vrijdag Los Angeles
15-9-2018 Zaterdag Universal
16-9-2018 Zondag ..
17-9-2018 Maandag Reisdag Los Angeles - Amsterdam
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Ferry28: SF - LV - LA. Tips gevraagd, we lopen vast.
Ik zou proberen om Yosemite buiten het weekend te plannen. Misschien eerst nog een stuk van de kust doen of naar Sequoia? En als je het zo laat staan zoek dan accommodatie in het park. Anders blijft er heel weinig tijd over voor het park.
Wat bedoel je met geen wandelaars? Wil je niet wandelen of kun je het niet? Dat je hier niet wandelt is geen reden om in de parken toch enkele wandelingen te maken. Dat is de leukste en beste manier om iets van de parken te zien.
Marianne
Wat bedoel je met geen wandelaars? Wil je niet wandelen of kun je het niet? Dat je hier niet wandelt is geen reden om in de parken toch enkele wandelingen te maken. Dat is de leukste en beste manier om iets van de parken te zien.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Allereerst, bedankt voor de reacties en tijd die er word genomen om ons van advies te voorzien.
@ReisM: Kun je uitleggen waarom Beatty onhandig is om Death Valley te bezoeken? En heb je dan een advies voor een andere 'betaalbare' plaats? Ik begrijp je opmerking van Springdale. Dit ligt inderdaad erg dichtbij én gezien de druktes in het Zion Park is het misschien verstandiger om daar een overnachting te zoeken. Wel een stuk prijziger, maar dat zal het dan wel zeker waard zijn gezien de reistijd.
@Marianne: Goede tip van Yosemite, Sequoia had ik nog niet eerder aan gedacht. Is dit in het weekend wel te doen? Ik zal eens kijken of het overwegen waard is. 2 dagen kust en dan Yosemite zou ook nog kunnen.. Twijfel.
Gister weer even bezig geweest en kwam op onderstaande uit. Misschien dat we een extra dag Las Vegas inplannen voor meer 'rust' misschien vanuit daar naar Hooverdam of Valley of fire.
8/29/2018 Woensdag Reisdag Amsterdam - San Fransisco
8/30/2018 Donderdag San Fransisco
8/31/2018 Vrijdag San Francisco - Merced
9/1/2018 Zaterdag Yosemite National Park - Oakhurst
9/2/2018 Zondag Yosemite National Park - Bridgeport
9/3/2018 Maandag Bridgeport - Mammoth - Beatty
9/4/2018 Dinsdag Beatty - Death Valley - Las Vegas
9/5/2018 Woensdag Las Vegas
9/6/2018 Donderdag Las Vegas - Zion National Park (St George)
9/7/2018 Vrijdag Zion National Park - Bryce Canyon (Tropic)
9/8/2018 Zaterdag Bryce Canyon – Page
9/9/2018 Zondag Page (TWIJFEL TWIJFEL)
9/10/2018 Maandag Page - Grand Canyon
9/11/2018 Dinsdag Grand Canyon - Kingman(Route 66)
9/12/2018 Woensdag Kingman (Route 66) - Los Angeles
9/13/2018 Donderdag Universal Studio's
9/14/2018 Vrijdag Los Angeles
9/15/2018 Zaterdag Palm Springs ? OF?
9/16/2018 Zondag ???? (TWIJFEL TWIJFEL)
9/17/2018 Maandag Reisdag Amsterdam - Los Angeles
9/18/2018 Dinsdag Amsterdam
Ferry
@ReisM: Kun je uitleggen waarom Beatty onhandig is om Death Valley te bezoeken? En heb je dan een advies voor een andere 'betaalbare' plaats? Ik begrijp je opmerking van Springdale. Dit ligt inderdaad erg dichtbij én gezien de druktes in het Zion Park is het misschien verstandiger om daar een overnachting te zoeken. Wel een stuk prijziger, maar dat zal het dan wel zeker waard zijn gezien de reistijd.
@Marianne: Goede tip van Yosemite, Sequoia had ik nog niet eerder aan gedacht. Is dit in het weekend wel te doen? Ik zal eens kijken of het overwegen waard is. 2 dagen kust en dan Yosemite zou ook nog kunnen.. Twijfel.
Gister weer even bezig geweest en kwam op onderstaande uit. Misschien dat we een extra dag Las Vegas inplannen voor meer 'rust' misschien vanuit daar naar Hooverdam of Valley of fire.
8/29/2018 Woensdag Reisdag Amsterdam - San Fransisco
8/30/2018 Donderdag San Fransisco
8/31/2018 Vrijdag San Francisco - Merced
9/1/2018 Zaterdag Yosemite National Park - Oakhurst
9/2/2018 Zondag Yosemite National Park - Bridgeport
9/3/2018 Maandag Bridgeport - Mammoth - Beatty
9/5/2018 Woensdag Las Vegas
9/6/2018 Donderdag Las Vegas - Zion National Park (St George)
9/8/2018 Zaterdag Bryce Canyon – Page
9/9/2018 Zondag Page (TWIJFEL TWIJFEL)
9/10/2018 Maandag Page - Grand Canyon
9/11/2018 Dinsdag Grand Canyon - Kingman(Route 66)
9/12/2018 Woensdag Kingman (Route 66) - Los Angeles
9/13/2018 Donderdag Universal Studio's
9/14/2018 Vrijdag Los Angeles
9/16/2018 Zondag ???? (TWIJFEL TWIJFEL)
9/17/2018 Maandag Reisdag Amsterdam - Los Angeles
9/18/2018 Dinsdag Amsterdam
Ferry
Je zou van Bridgeport / Mammoth Lakes naar Lone Pine kunnen rijden. Leuk plaatsje, wij hebben daar voordelig overnacht in het Dow Villa Motel.
Je rijdt dan de volgende dag van west naar oost door Death Valley naar Las Vegas, dat is handiger dan een lusje vanuit Beatty.
Tussen Mammoth en Lone Pine kun je bijvoorbeeld nog naar Ancient Bristlecone Pine Forest en bij Lone Pine naar de Alabama Hills of Mt Whitney Portal.
Je rijdt dan de volgende dag van west naar oost door Death Valley naar Las Vegas, dat is handiger dan een lusje vanuit Beatty.
Tussen Mammoth en Lone Pine kun je bijvoorbeeld nog naar Ancient Bristlecone Pine Forest en bij Lone Pine naar de Alabama Hills of Mt Whitney Portal.
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beatty ligt niet op de route, dus wat dat betreft is het sowieso al niet handig. En zoals jij het wilt doen rij je nu twee keer door DV want ik neem aan dat je op 9/3 ook door DV rijdt?Ferry28 schreef:9/3/2018 Maandag Bridgeport - Mammoth - Beatty
Ik vind een overnachting in het park erg mooi omdat je dan de mooiste uren in het park hebt. Als de zon laag staat zijn de heuvels prachtig, en de kleuren zijn mooier. Maar het is niet goedkoop om in het park te overnachten. Lone Pine is een leuk alternatief. Of kijk naar de oostkant van het park, bijvoorbeeld de Amargosa Opera house.
Overnachten in Lone Pine heeft als voordeel dat je tegen de avond of vroeg in de ochtend de Alabama Hills kunt bezoeken. En je hebt meer tijd voor de bezienswaardigheden langs de 395. Zie voor een stop in Lone Pine en de 395 en DV ons 2015- en 2017-verslag.
Sequoia is rustiger dan Yosemite, dus dat zou wel een optie zijn.Ferry28 schreef:Goede tip van Yosemite, Sequoia had ik nog niet eerder aan gedacht. Is dit in het weekend wel te doen?
En kijk nog eens goed naar de overnachtingsplaatsen; het lijkt nu wel aantrekkelijk om kosten te besparen, maar je hebt al niet heel veel tijd overal, en de dagen zijn kort in september, dus het is wel fijn als je niet te veel onnodig heen en weer hoeft te rijden.
In springdale zou je eens naar de zion Park Motel kunnen kijken, die is heel betaalbaar.
Voor Zion is 1 nacht niet veel, zeker als je nog van St george moet komen. Met 2 nachten heb je ook nog tijd om onderweg naar Valley of Fire te gaan.Ferry28 schreef:9/6/2018 Donderdag Las Vegas - Zion National Park (St George)
Waarom zou je dat doen als je op weg naar LA al langs Palm Springs gaat?Ferry28 schreef:9/14/2018 Vrijdag Los Angeles
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties en adviezen. We gaan er mee aan de slag. We zullen scherp naar de overnachtingsplaatsen kijken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Welkom Ferry!
Waarom rij je vanuit SF eerst naar Merced en daarna pas door naar Yosemite? Naar mijn weten is Merced niet direct het bezoeken waard en het lijkt mij wenselijker om vanuit SF direct naar Yosemite door te rijden om een dagje uit te sparen/ over te houden. Qua afstand is SF-Yosemite ook prima te doen, zeker als jullie zoals ik vermoed met een auto (?) gaan. Ook omdat je na de heenvlucht waarschijnlijk nog minimaal 2 à 3 dagen zeer vroeg wakker zult worden en die 'extra' tijd dus goed kan gebruiken om alvast wat grotere afstanden af te leggen.
Zoals Marianne al aangaf is ook een bezoek aan de Valley of Fire tussen LV en Zion absoluut een aanrader, maar dan is een extra nacht in Zion wel wenselijk zodat je daar nog tenminste een volle dag hebt.
Tussen Kingman en LA zou je nog kunnen overwegen om te rijden via Joshua Tree NP. Weliswaar wordt de route hierdoor iets langer maar Joshua Tree is zeker een bezoekje waard en omdat je hier halverwege de dag doorheen rijdt breekt het je reisdag een beetje op en voelt het een stuk minder alsof je een gigantische afstand aflegt.
Tot slot nog even het puntje wat betreft wandelen; hierbij sluit ik mij wederom bij Marianne. Willen of kunnen jullie dit niet? In geval van het eerste; besef je dat een wandelen in NL aanzienlijk anders is dan wandelen in een Nationaal Park. Nooit in NL wandelen (net als wij), betekent absoluut niet dat je er daar geen plezier aan zult beleven. Integendeel! Het is de beste, mooiste en makkelijkste manier om de parken te verkennen. M.u.v. Death Valley is het nagenoeg onmogelijk om de parken alleen vanuit je auto/ camper echt te 'zien'. Elk park heeft daarnaast tientallen trails en hikes, van lang tot kort en van vlak tot steil. Zelfs als je niet van wandelen houdt zijn er in elk park meerdere makkelijke en korte trails, die zeker niet onder doen qua schoonheid, die je in 30min of een uurtje langs de mooiste punten voeren!
Waarom rij je vanuit SF eerst naar Merced en daarna pas door naar Yosemite? Naar mijn weten is Merced niet direct het bezoeken waard en het lijkt mij wenselijker om vanuit SF direct naar Yosemite door te rijden om een dagje uit te sparen/ over te houden. Qua afstand is SF-Yosemite ook prima te doen, zeker als jullie zoals ik vermoed met een auto (?) gaan. Ook omdat je na de heenvlucht waarschijnlijk nog minimaal 2 à 3 dagen zeer vroeg wakker zult worden en die 'extra' tijd dus goed kan gebruiken om alvast wat grotere afstanden af te leggen.
Zoals Marianne al aangaf is ook een bezoek aan de Valley of Fire tussen LV en Zion absoluut een aanrader, maar dan is een extra nacht in Zion wel wenselijk zodat je daar nog tenminste een volle dag hebt.
Tussen Kingman en LA zou je nog kunnen overwegen om te rijden via Joshua Tree NP. Weliswaar wordt de route hierdoor iets langer maar Joshua Tree is zeker een bezoekje waard en omdat je hier halverwege de dag doorheen rijdt breekt het je reisdag een beetje op en voelt het een stuk minder alsof je een gigantische afstand aflegt.
Tot slot nog even het puntje wat betreft wandelen; hierbij sluit ik mij wederom bij Marianne. Willen of kunnen jullie dit niet? In geval van het eerste; besef je dat een wandelen in NL aanzienlijk anders is dan wandelen in een Nationaal Park. Nooit in NL wandelen (net als wij), betekent absoluut niet dat je er daar geen plezier aan zult beleven. Integendeel! Het is de beste, mooiste en makkelijkste manier om de parken te verkennen. M.u.v. Death Valley is het nagenoeg onmogelijk om de parken alleen vanuit je auto/ camper echt te 'zien'. Elk park heeft daarnaast tientallen trails en hikes, van lang tot kort en van vlak tot steil. Zelfs als je niet van wandelen houdt zijn er in elk park meerdere makkelijke en korte trails, die zeker niet onder doen qua schoonheid, die je in 30min of een uurtje langs de mooiste punten voeren!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waarschijnlijk omdat ze die dag toch wel nog flink wat willen zien in SF ? Ze zullen zeker niet 's morgens vroeg reeds vertrekken uit SF.BobvdMeij schreef:Waarom rij je vanuit SF eerst naar Merced en daarna pas door naar Yosemite?
Ook in Death Valley moet je echt wel uit de auto om zaken te zien en te beleven. Alleen ga je daar eerder afstanden van slechts enkele honderden meters lopen. Een park zien vanuit de wagen is een utopie.BobvdMeij schreef:M.u.v. Death Valley is het nagenoeg onmogelijk om de parken alleen vanuit je auto/ camper echt te 'zien'.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Excuses, ik meende niet te suggereren dat je in DV hélemaal niet je auto uit hoeft. Ook daar zul je toch echt zo nu en dan moeten uitstappen maar het afleggen van een Trail is minder/ niet noodzakelijk. O.a. Artist's Palette, de Mesquite Flat Sand Dunes, Zabriskie Point, Dante's View, Badwater Basin, etc. etc. zijn prima te 'bezichtigen' door vanuit je auto enkele tientallen (hooguit een paar honderd) meter naar een uitkijkpunt te lopen. Wat niet wegneemt dat de trail door, langs en over Zabriskie Point absoluut de moeite waard is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1345 Weergaves
-
Laatste bericht door spls
-
- 10 Reacties