Aangezien we de daaropvolgende dag al weer vertrekken naar Lake Powell, wil ik op tijd aankomen om Grand canyon kort te bezichtigen (eventueel nog even fietsen huren en wat uikijkpunten afgaan en de zonsondergang. Op welk uur zouden jullie zeker aankomen? Ik dacht nu tegen 16u in te checken en dan West Rim Drive met bus te doen, of is het dan al te krap.
Aanvankelijk hadden we een langere tussenstop gepland bij Slide Rock State. Ik begin nu te twijfelen of dat op een vrijdag in augustus wel aan te raden is qua drukte. Ik las van mensen die meer dan een uur aangeschoven hebben om te parkeren. Vroeg komen is misschien geen optie, want dan moeten we direct vaart maken eigenlijk een mooi stuk afhaspelen en als het dan toch nog te druk is lijkt het mooiste stuk al voorbij.
Montezuma Castle vond ikzelf ook interessant, maar mijn man wil de route naar Prescott-Jerome niet kwijt.
De eerste dag en dan al keuzestress!
Wat ik nu denk: rustig de route nemen zoals gepland, korte stops bij Prescott en Jerome (of beter gewoon doorrijden en iets meer tijd rond Sedona), zien hoe de toestand is bij Slide Rock State en waarschijnlijk voorbij rijden. Kunnen we dan verder wel een leuk plekje vinden aan de Oak Creek wat van parkeren meevalt en ook wel iets van verfrissing biedt?
Het doel is om die dag te genieten van de omgeving en wat te acclimatiseren, maar zeker niet te stressen en te haasten. Ik zie wel even de bomen niet door het bos!
Verdere route:
Lake Powell 2 nachten
Moab 3 nachten
Bryce 2 nachten
Springdale 2 nachten
Las Vegas 2 nachten
Mammoth Lakes 1 nacht
El Portal 2 nachten (of als het niet kan ergens waar het niet brand

San Francisco 2 nachten
Monterey 1 nacht
Santa Barbara 1 nacht
Los Angeles 3 nachten