Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RiaVC: stops tussen Phoenix en Tusayan.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RiaVC
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis RiaVC: stops tussen Phoenix en Tusayan.

Bericht door RiaVC »

Binnen een paar dagen is het zover! Onze eerste rondreis met kinderen (13 en 15 jaar) doorheen het zuidwesten. We landen in Phoenix. De volgende dag waarschijnlijk vroeg op en eerst inkopen doen. Dan rijden we naar Tusayan. We plannen te rijden over I-17 tot state 69 zo naar Prescott- Jerome en dan 89A Naar Sedona en verder Flagstaff-Tusayan.
Aangezien we de daaropvolgende dag al weer vertrekken naar Lake Powell, wil ik op tijd aankomen om Grand canyon kort te bezichtigen (eventueel nog even fietsen huren en wat uikijkpunten afgaan en de zonsondergang. Op welk uur zouden jullie zeker aankomen? Ik dacht nu tegen 16u in te checken en dan West Rim Drive met bus te doen, of is het dan al te krap.
Aanvankelijk hadden we een langere tussenstop gepland bij Slide Rock State. Ik begin nu te twijfelen of dat op een vrijdag in augustus wel aan te raden is qua drukte. Ik las van mensen die meer dan een uur aangeschoven hebben om te parkeren. Vroeg komen is misschien geen optie, want dan moeten we direct vaart maken eigenlijk een mooi stuk afhaspelen en als het dan toch nog te druk is lijkt het mooiste stuk al voorbij.
Montezuma Castle vond ikzelf ook interessant, maar mijn man wil de route naar Prescott-Jerome niet kwijt.
De eerste dag en dan al keuzestress!
Wat ik nu denk: rustig de route nemen zoals gepland, korte stops bij Prescott en Jerome (of beter gewoon doorrijden en iets meer tijd rond Sedona), zien hoe de toestand is bij Slide Rock State en waarschijnlijk voorbij rijden. Kunnen we dan verder wel een leuk plekje vinden aan de Oak Creek wat van parkeren meevalt en ook wel iets van verfrissing biedt?
Het doel is om die dag te genieten van de omgeving en wat te acclimatiseren, maar zeker niet te stressen en te haasten. Ik zie wel even de bomen niet door het bos!

Verdere route:
Lake Powell 2 nachten
Moab 3 nachten
Bryce 2 nachten
Springdale 2 nachten
Las Vegas 2 nachten
Mammoth Lakes 1 nacht
El Portal 2 nachten (of als het niet kan ergens waar het niet brand :) )
San Francisco 2 nachten
Monterey 1 nacht
Santa Barbara 1 nacht
Los Angeles 3 nachten
Laatst gewijzigd door RiaVC op 30 jul 2018, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: stops tussen Phoenix en Tusayan

Bericht door lsl »

De 1e dag van de vakantie al 6u rijden met de kinderen op de achterbank... dat is wel dapper. Prescott en Jerome zou ik dan ook weglaten.

Bij West Fork Oak Creek is een betalende parking, daar moet wel een plekje te vinden zijn.
Je zal heel blij zijn met de koelte van het water en de schaduw van Oak Creek, wandel ver genoeg naast en door het water, het wordt er alleen maar mooier en rustiger op.

Voor de roundtrip met de (verplichte) shuttle langs de Grand Canyon SOUTH Rim richting Hermit's Rest moet je toch 3u rekenen, inclusief enkele korte wandelingen naar de overlooks en stukjes langs het pad naast de baan tussen 2 stops.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RiaVC: stops tussen Phoenix en Tusayan.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt de GC ook bezoeken op de tweede dag; met twee dagen Page hoe je daar niet vroeg aan te komen.
Ik zou in plaats van twee nachten Bryce 1 nacht Bryce en 1 nacht Torrey doen; dan heb je veel meer tijd voor de UT12 en voor Capitol Reef. En bijvoorbeeld Goblin Valley.

Marianne
RiaVC
Amerika-newbie

Re: stops tussen Phoenix en Tusayan

Bericht door RiaVC »

lsl schreef:De 1e dag van de vakantie al 6u rijden met de kinderen op de achterbank... dat is wel dapper. Prescott en Jerome zou ik dan ook weglaten.

Bij West Fork Oak Creek is een betalende parking, daar moet wel een plekje te vinden zijn.
Je zal heel blij zijn met de koelte van het water en de schaduw van Oak Creek, wandel ver genoeg naast en door het water, het wordt er alleen maar mooier en rustiger op.

Voor de roundtrip met de (verplichte) shuttle langs de Grand Canyon SOUTH Rim richting Hermit's Rest moet je toch 3u rekenen, inclusief enkele korte wandelingen naar de overlooks en stukjes langs het pad naast de baan tussen 2 stops.
Normaal zou dat voor onze dochters niet veel problemen moeten opleveren maar we zullen zien hoe vroeg we weg geraken uit Phoenix en hoe vlot het shoppen voor proviand en koelbox gaat. Anders kiezen we voor een iets snellere route. De stops daar zouden ook niet lang zijn, we gaan het niet echt bezoeken. Mijn man dacht dat het een leuke route zou zijn om te rijden. Desnoods zorgen we er voor dat we enkel ergens de zonsondergang mee kunnen nemen aan Grand canyon en doen we meer uitkijk punten in de voormiddag. West Fork Oak Creek is een fijne tip!
RiaVC
Amerika-newbie

Bericht door RiaVC »

Martin & Marianne schreef:Je kunt de GC ook bezoeken op de tweede dag; met twee dagen Page hoe je daar niet vroeg aan te komen.
Ik zou in plaats van twee nachten Bryce 1 nacht Bryce en 1 nacht Torrey doen; dan heb je veel meer tijd voor de UT12 en voor Capitol Reef. En bijvoorbeeld Goblin Valley.

Marianne
Je hebt gelijk rond GC dus we zien dan wel om hoe laat we aankomen. Ik volg je ook rond Bryce en Torrey. Onze reis is een stuk geboekt met een reis bureau en een deel door mezelf. De route in samenspraak en een deel accomodaties door hen en een deel door mij. Bryce heb ik zelf gedaan (een cabin bij Ruby's inn), goedkoop en eens iets anders dan de standaard hotel kamer. Ik had gepland om daar ook al eens tijd te maken om te wassen.
Het is steeds een balans zoeken tussen veel zien, ook tijd om te relaxen en het budget :wink: Weet niet of ik nu nog zin heb om te gaan herboeken maar als ik het opnieuw zou doen, zou ik dit wel aanpassen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt meerdere nachten in Moab, dus daar heb je voldoende tijd om een was te draaien. Ik zou daar niet mijn route van af laten hangen.
In Torrey heb je ook leuke accommodatie, wij zaten er vorig jaar in een cabin op de camping.

Marianne
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Opgelet, voor wandelingen in de buurt van Sedona (waaronder de West Fork Oak Creek) heb je ofwel een Red Rock Pass nodig, ofwel je Annual Interagency Pass (de bekende Parkenpas die ook voor Grand Canyon, Arches, Lake Powell, Bryce ea geldig is).
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
RiaVC
Amerika-newbie

Bericht door RiaVC »

Ik neem aan dat ik dan daar zo een jaar pass kan kopen? Kan dat op die parking of op voorhand aan een visit center?

Ik heb ondertussen toch nog een vraag voor een cabin in Torrey verstuurd. Benieuwd of het nog zal lukken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt de pas bij de ingang van een park kopen.
Hier vind je een lijst met adressen: https://www.nps.gov/planyourvisit/passes.htm

Marianne
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

In jouw route kan je een jaarpas "America The Beautifull" kopen zuid van Sedona

https://www.fs.usda.gov/recarea/coconin ... ecid=81575
https://www.google.be/maps/place/Red+Ro ... 111.764585
RiaVC
Amerika-newbie

Bericht door RiaVC »

@ marianne: Het is gelukt! We hebben nu een cabin bij Thousands lakes RV park Torrey. Ik vond het even vervelend om dat nog te doen met alle andere dingen die pakken met zich meebrengt maar nu ben ik echt blij en denk dat het zeker zo relax zal zijn! (ik kan er ook wassen :))

@IsI Ik ga vanavond nog rustig mijn man trachten te overtuigen niet over Jerome te rijden en langer op de I-17 te blijven, dan kan ik toch Montezuma castle meepikken en rijden we langs het visitor center voor onze pas. Hopelijk kunnen we dan parkeren en een stuk wandelen aan de Oak creek! 4 uur rijden ipv 6 (dat was nog niet zo erg maar dat gekronkel bij Jerome....) We zullen later nog mooie kronkelwegen genoeg doen en daar zijn de kinderen op zich geen fan van....

Bedankt voor jullie hulp, de stress van de eerste dag is weg. Nu nog inpakken :twisted:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer