Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Erika73: rondreis zuidwesten zomer 2018.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Erika73: rondreis zuidwesten zomer 2018.
Qua rijtijd is het ruim 6 uur van SF via Wawona en Glacier Point naar El Portal. Ik denk dat je voor de Mariposa Grove een uur of twee moet rekenen. En als je bijvoorbeeld de wandeling naar Taft Point wil doen moet je daarvoor ongeveer een uur rekenen. Dat wordt dus wel krap allemaal. Je kunt natuurlijk na het bezoek aan de Mariposa Grove kijken hoeveel tijd je nog hebt en dan besluiten al dan niet naar Glacier Point te rijden.
Kijk eens naar ons 2015-verslag; toen deden wij de wandeling naar Taft Point op weg van SF naar Yosemite Village. We vertrokken toen laat uit SF en deden ook boodschappen onderweg.
Wat het eten betreft: op je volle dag Yosemite zou je in de vallei kunnen gaan eten; dat geeft je meer tijd in het park.
In het donker terugrijden is niet echt leuk, maar natuurlijk wel te doen.
Marianne
Kijk eens naar ons 2015-verslag; toen deden wij de wandeling naar Taft Point op weg van SF naar Yosemite Village. We vertrokken toen laat uit SF en deden ook boodschappen onderweg.
Wat het eten betreft: op je volle dag Yosemite zou je in de vallei kunnen gaan eten; dat geeft je meer tijd in het park.
In het donker terugrijden is niet echt leuk, maar natuurlijk wel te doen.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Voor de rijtijden van A naar B gebruik bv google maps. Omdat het toch allemaal nieuw is en je naar ik aanneem niet overal de max snelheid rijdt en nog eens een foto wil maken doe er 10 tot 15% bij.
Walmart jullie hebben geen hele koelkast te vullen als je met de auto rijdt maar een uur ben je zeker kwijt.
Mariposa Grove volgens mij moet je daar met de gratis shuttle naartoe kost wat extra wacht tijd. Wandeling is 2u
Panorama Point daar ga je niet wandelen maar genieten van het uitzicht reken daarvoor een uur.
Het wordt een forse dag maar plan je het goed kun jd voor zonsondergang wel in El Portal zijn.
Walmart jullie hebben geen hele koelkast te vullen als je met de auto rijdt maar een uur ben je zeker kwijt.
Mariposa Grove volgens mij moet je daar met de gratis shuttle naartoe kost wat extra wacht tijd. Wandeling is 2u
Panorama Point daar ga je niet wandelen maar genieten van het uitzicht reken daarvoor een uur.
Het wordt een forse dag maar plan je het goed kun jd voor zonsondergang wel in El Portal zijn.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je te weinig tijd hebt voor de wandelingen naar Taft Point of Senitenl Dome (ik zou sowieso maar een van beide doen, anders kost het wel erg veel tijd) kun je inderdaad ook alleen naar Glacier Point rijden en daar van het uitzicht genieten. Dan kost het je zelfs minder dan een uur ter plekke.
De tijd voor de Mariposa Grove hangt af van hoever je wilt lopen.
Ik heb het idee dat de beschrijving op www.yosemitehikes.com al aangepast is.
Marianne
De tijd voor de Mariposa Grove hangt af van hoever je wilt lopen.
Ik heb het idee dat de beschrijving op www.yosemitehikes.com al aangepast is.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo allemaal,
Inmiddels is onze reis alweer achter de rug. Gisteren zijn we weer thuis gekomen. Het was fantastisch!
De overnachtingen in Yosemite hebben we helaas moeten annuleren vanwege de brand. In plaats daarvan zijn we 2 nachten in South Lake Tahoe geweest.
We hebben genoten van alle prachtige natuur. We hebben veel gewandeld en gezien. En als stad vonden we Las Vegas ook erg leuk. We verbleven in het Flamingo hotel op de 23e (!) verdieping, met uitzicht op de fonteinen van het Bellagio. Dat was natuurlijk erg gaaf!
In San Francisco hebben we Alcatraz bezocht en gefietst over de Golden Gate Bridge.
Ik wil jullie nog bedanken voor alle hulp en tips, hierdoor hebben we een geweldige reis gehad. En we weten nu al dat we nog eens terug zullen gaan, want de tijd was hier en daar toch wel beperkt. Dat is niet erg, we hadden gewoon niet meer tijd en moesten keuzes maken.
Groeten, Erika.
Inmiddels is onze reis alweer achter de rug. Gisteren zijn we weer thuis gekomen. Het was fantastisch!
De overnachtingen in Yosemite hebben we helaas moeten annuleren vanwege de brand. In plaats daarvan zijn we 2 nachten in South Lake Tahoe geweest.
We hebben genoten van alle prachtige natuur. We hebben veel gewandeld en gezien. En als stad vonden we Las Vegas ook erg leuk. We verbleven in het Flamingo hotel op de 23e (!) verdieping, met uitzicht op de fonteinen van het Bellagio. Dat was natuurlijk erg gaaf!
In San Francisco hebben we Alcatraz bezocht en gefietst over de Golden Gate Bridge.
Ik wil jullie nog bedanken voor alle hulp en tips, hierdoor hebben we een geweldige reis gehad. En we weten nu al dat we nog eens terug zullen gaan, want de tijd was hier en daar toch wel beperkt. Dat is niet erg, we hadden gewoon niet meer tijd en moesten keuzes maken.
Groeten, Erika.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2200 Weergaves
-
Laatste bericht door Con5421
-