Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Daverbee: LV-SF 2019.
Reis Daverbee: LV-SF 2019.
Dag iedereen,
Ben al enkele jaren passief lid van het forum. Het is ook al enkele jaren geleden dat ik nog in de USA geweest ben. Mijn laatste USA-reis dateert van 2013. Toen was het een rondje van het noordwesten gecombineerd met een stukje Canada. In 2011 heb ik een redelijk klassiek rondje zuidwest-USA gedaan. Nu is het de bedoeling om volgend jaar vanaf 20 juni 3 weken naar het zuidwesten te gaan. Het plan is om met 5 mensen te gaan, mijn vriendin, ikzelf en 3 vrienden. Ikzelf en 1 van de vrienden zijn al verschillende keren geweest, de rest nog niet. Wij zijn allemaal rond de 30 jaar.
In de nationale parken wil ik graag enkele wandelingen doen, maar door een slechte knie kan ik dus niet elke dag 15 tot 20 km stappen. Er zijn dus nog geen vliegtickets geboekt, deze zullen hopelijk snel geboekt worden. We zien dan wel of we die 11de of 12de terug vliegen.
Ik heb voor Flagstaff gekozen, omdat ik Flagstaff wel leuk vind en er zijn leuke craft breweries die ik wil bezoeken. Verder wil ik zeker Sedona een dag bezoeken. Afhankelijk of we de camping voor Yosemite kunnen boeken of niet blijven we 2 of 3 nachten (als we geen pines camping kunnen boeken verblijven we in Half Dome Village; de prijzen van Half Dome village zijn echer meer dan 100 dollar per nacht duurder dan in 2011 en met de tent kamperen zie ik wel zitten.)
Verder vraag ik mij af welke auto het beste is. De prijzen van de standard en premium SUV verschillen nogal, maar ik veronderstel dat de Premium SUV (type Chevrolet Suburban) echt wel nodig is?
Hieronder volgt de route. Ik kijk uit naar jullie aanbevelingen.
20/06 Brussel - Las Vegas
21/06 Las Vegas- Flagstaff (via route 66)
22/06 Flagstaff (Sedona bezoeken)
23/06 Flagstaff -Page (Grand canyon en Horseshoe Bend)
24/06 Page (bootje op Lake Powell huren)
25/06 Page - Monument Valley (kamperen The View)
26/06 Monument Valley - Moab (Valley Of the Gods en Gooseneck State Park)
27/06 Moab (Arches np)
28/06 Moab (Canyonlands np en dead horse state park)
29/06 Moab - Torrey (Little wild horse canyon en goblin valley state point park)
30/06 Torrey- Tropic (Capitol Reef bezoeken en via UT 12 naar Bryce)
1/07 Tropic - Springdale (Ochtend wandeling in Bryce np en canyon overlook trail in Zion)
2/07 Springdale (Zion np bezoeken, eventueel Narrows stappen)
3/07 Springdale - Las Vegas (Via Valley Of Fire)
4/07 Las Vegas
5/07 Las Vegas - Bishop
6/07 Bishop - Yosemite Valley (Kamperen hopelijk)
7/07 Yosemite Valley
8/07 Yosemite Valley
9/07 Yosemite Valley -San Francisco
10/07 San Francisco
11/07 San Francisco -Brussel
Ben al enkele jaren passief lid van het forum. Het is ook al enkele jaren geleden dat ik nog in de USA geweest ben. Mijn laatste USA-reis dateert van 2013. Toen was het een rondje van het noordwesten gecombineerd met een stukje Canada. In 2011 heb ik een redelijk klassiek rondje zuidwest-USA gedaan. Nu is het de bedoeling om volgend jaar vanaf 20 juni 3 weken naar het zuidwesten te gaan. Het plan is om met 5 mensen te gaan, mijn vriendin, ikzelf en 3 vrienden. Ikzelf en 1 van de vrienden zijn al verschillende keren geweest, de rest nog niet. Wij zijn allemaal rond de 30 jaar.
In de nationale parken wil ik graag enkele wandelingen doen, maar door een slechte knie kan ik dus niet elke dag 15 tot 20 km stappen. Er zijn dus nog geen vliegtickets geboekt, deze zullen hopelijk snel geboekt worden. We zien dan wel of we die 11de of 12de terug vliegen.
Ik heb voor Flagstaff gekozen, omdat ik Flagstaff wel leuk vind en er zijn leuke craft breweries die ik wil bezoeken. Verder wil ik zeker Sedona een dag bezoeken. Afhankelijk of we de camping voor Yosemite kunnen boeken of niet blijven we 2 of 3 nachten (als we geen pines camping kunnen boeken verblijven we in Half Dome Village; de prijzen van Half Dome village zijn echer meer dan 100 dollar per nacht duurder dan in 2011 en met de tent kamperen zie ik wel zitten.)
Verder vraag ik mij af welke auto het beste is. De prijzen van de standard en premium SUV verschillen nogal, maar ik veronderstel dat de Premium SUV (type Chevrolet Suburban) echt wel nodig is?
Hieronder volgt de route. Ik kijk uit naar jullie aanbevelingen.
20/06 Brussel - Las Vegas
21/06 Las Vegas- Flagstaff (via route 66)
22/06 Flagstaff (Sedona bezoeken)
23/06 Flagstaff -Page (Grand canyon en Horseshoe Bend)
24/06 Page (bootje op Lake Powell huren)
25/06 Page - Monument Valley (kamperen The View)
26/06 Monument Valley - Moab (Valley Of the Gods en Gooseneck State Park)
27/06 Moab (Arches np)
28/06 Moab (Canyonlands np en dead horse state park)
29/06 Moab - Torrey (Little wild horse canyon en goblin valley state point park)
30/06 Torrey- Tropic (Capitol Reef bezoeken en via UT 12 naar Bryce)
1/07 Tropic - Springdale (Ochtend wandeling in Bryce np en canyon overlook trail in Zion)
2/07 Springdale (Zion np bezoeken, eventueel Narrows stappen)
3/07 Springdale - Las Vegas (Via Valley Of Fire)
4/07 Las Vegas
5/07 Las Vegas - Bishop
6/07 Bishop - Yosemite Valley (Kamperen hopelijk)
7/07 Yosemite Valley
8/07 Yosemite Valley
9/07 Yosemite Valley -San Francisco
10/07 San Francisco
11/07 San Francisco -Brussel
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Daverbee LV-SF 2019
Waarom zou een premium SUV nodig zijn ? Je zou ook voor een minivan kunnen kiezen.
Ik kan begrijpen dat je in Flagstaff zaken wil doen en dit leuk vindt, maar een zonsondergang aan de Grand Canyon is ook leuk en Flagstaff ligt nog altijd op 1,5 uur rijden van de rim af. Waarom dan niet beperken tot 1 nacht Flagstaff ?
Voor de rest lijkt het me wel OK al zou ik iets meer tijd voorzien voor Death Valley en niet tot Bishop rijden.
Ik kan begrijpen dat je in Flagstaff zaken wil doen en dit leuk vindt, maar een zonsondergang aan de Grand Canyon is ook leuk en Flagstaff ligt nog altijd op 1,5 uur rijden van de rim af. Waarom dan niet beperken tot 1 nacht Flagstaff ?
Voor de rest lijkt het me wel OK al zou ik iets meer tijd voorzien voor Death Valley en niet tot Bishop rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Daverbee LV-SF 2019
Ik begrijp dat Flagstaff een bewuste keuze is. Je hebt dan niet heel veel tijd voor de Grand Canyon, maar als je je beperkt tot een aantal uitzichtpunten dan is de route vanaf Flagstaff naar Page wel te doen mits je vroeg vertrekt. Overigens vonden wij Desert View Watchtower, met zicht op de Colorado rivier, aan de oostelijke uitgang van de Grand Canyon wel één van de mooiste plekjes.
Het ligt eraan wat je er financieel voor over hebt, maar een minivan is beduidend goedkoper dan een premium SUV. Je kunt 2 van de achterste 3 zitplaatsen achterover klappen zodat je veel ruimte creëert voor bagage.
Een mooie zonsondergang/opgang kun je op meerder plekken van genieten. Wij vonden bijv. de zonsondergang in Monument Valley prachtig.
Het ligt eraan wat je er financieel voor over hebt, maar een minivan is beduidend goedkoper dan een premium SUV. Je kunt 2 van de achterste 3 zitplaatsen achterover klappen zodat je veel ruimte creëert voor bagage.
Een mooie zonsondergang/opgang kun je op meerder plekken van genieten. Wij vonden bijv. de zonsondergang in Monument Valley prachtig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Daverbee: LV-SF 2019.
Dan kijk je naar een cabin en niet naar een tent? Die laatste is naar mijn idee niet veel duurder geworden de laatste jaren. Je kunt ook eens kijken naar Housekeeping Camp. Wat mij betreft de leukste en goedkoopste mogelijkheid in het park. Boek alvast iets en annuleer het als het lukt om een campingplaats te vinden.daverbee schreef: Afhankelijk of we de camping voor Yosemite kunnen boeken of niet blijven we 2 of 3 nachten (als we geen pines camping kunnen boeken verblijven we in Half Dome Village; de prijzen van Half Dome village zijn echer meer dan 100 dollar per nacht duurder dan in 2011 en met de tent kamperen zie ik wel zitten.)
Marianne
Hi,
Bedankt voor de reacties al.
- Ik weet niet of je met een minivan de 17 mile drive in Monument Valley en Valley of the Gods kunt rijden, is dit mogelijk? Of zouden we met 5 volwassenen comfortabel in een Fullsize SUV passen?
- Desert view Watchtower ziet er op de foto's inderdaad prachtig uit. De sunrise/sunset in Monument Valley staat inderdaad op de TO DO list. Daarom zouden we daar graag kamperen met de tent.
Het doel is om een kampeerplek te kunnen reserveren op een van de Pines campings, we zullen inderdaad vanaf dat de vliegtickets vastliggen een tent boeken bij Half Dome village. Voor 5 personen komt dit op 195 dollar excl tax per nacht. (In 2011 voor 4 personen 75 dollar per nacht, wel in september). Als we dan een campingplek kunnen reserveren kunnen we da nog annuleren. Ik had al gelezen over Housekeeping Camp in je vorige comments op het forum maar spijtig genoeg is er niets vrij voor onze data. Ook niet de datums er rond.
Mvg,
Davy
Bedankt voor de reacties al.
- Ik weet niet of je met een minivan de 17 mile drive in Monument Valley en Valley of the Gods kunt rijden, is dit mogelijk? Of zouden we met 5 volwassenen comfortabel in een Fullsize SUV passen?
- Desert view Watchtower ziet er op de foto's inderdaad prachtig uit. De sunrise/sunset in Monument Valley staat inderdaad op de TO DO list. Daarom zouden we daar graag kamperen met de tent.
Het doel is om een kampeerplek te kunnen reserveren op een van de Pines campings, we zullen inderdaad vanaf dat de vliegtickets vastliggen een tent boeken bij Half Dome village. Voor 5 personen komt dit op 195 dollar excl tax per nacht. (In 2011 voor 4 personen 75 dollar per nacht, wel in september). Als we dan een campingplek kunnen reserveren kunnen we da nog annuleren. Ik had al gelezen over Housekeeping Camp in je vorige comments op het forum maar spijtig genoeg is er niets vrij voor onze data. Ook niet de datums er rond.
Mvg,
Davy
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je wachten tot je de tickets hebt?
Wat betreft HKC: er zijn altijd annuleringen dus je kunt het regelmatig eens checken.
Maar zeker met 5 personen zou ik nu alvast iets vastleggen.
Marianne
Wat betreft HKC: er zijn altijd annuleringen dus je kunt het regelmatig eens checken.
Maar zeker met 5 personen zou ik nu alvast iets vastleggen.
Marianne
-
- Amerika-expert
De self drive in MV heb ik al verschillende malen met een minivan gedaan zonder probleem.
-
- Amerika-expert
Een Full Size SUV is uiteraard ruim voldoende voor 5 personen inclusief bagage.
Wij reden zelf in een SUV door de valley maar zagen ook veel "gewone" auto's dus volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het eerste stuk is het lastigst maar als je de bobbels wat ontwijkt is het goed te doen.
Je kan natuurlijk ook een tour boeken waarbij je op plekken komt waar je met de auto niet mag komen. Mocht je eventueel schade krijgen aan de huurauto dan dekt de verzekering dit niet maar dat wist je waarschijnlijk al.
Wij reden zelf in een SUV door de valley maar zagen ook veel "gewone" auto's dus volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het eerste stuk is het lastigst maar als je de bobbels wat ontwijkt is het goed te doen.
Je kan natuurlijk ook een tour boeken waarbij je op plekken komt waar je met de auto niet mag komen. Mocht je eventueel schade krijgen aan de huurauto dan dekt de verzekering dit niet maar dat wist je waarschijnlijk al.
Wij zijn gisteren de self drive in Monument Valley opgereden met een gewone personenauto. Zijn na een paar km omgedraaid want de weg was zo slecht dat het echt niet leuk was.
-
- Amerika-expert
Dat het een slechte weg is met veel ribbels, dat is een feit. Dat ga je ook met een SUV voelen. Naar ik het begrijp ben je niet teruggekeerd omdat het niet ging maar eerder omdat je "het niet leuk vond".
Het verschil tussen een fullsize SUV en een minivan qua prijzen valt wel mee momenteel, rond de 100-150 euro. Ik heb ze beide al gehad tijdens de USA reizen maar ik heb de indruk dat degene die voor een eerste keer gaan toch eerder een stoere Amerikaanse SUV willen dan een minivan.
We zouden ook graag gaan raften, is dit beter in Yosemite of toch maar eerder in Moab? We zijn geen ervaren rafters maar willen toch wel wat actie. Iemand die ervaring heeft met een van beide plekken?
Davy
We zouden ook graag gaan raften, is dit beter in Yosemite of toch maar eerder in Moab? We zijn geen ervaren rafters maar willen toch wel wat actie. Iemand die ervaring heeft met een van beide plekken?
Davy
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou het in Moab doen maar dan moet je wel ergens minimaal een halve dag vandaan halen. Je raft nl niet echt in Moab maar een stuk erbuiten en het kost wat tijd.
-
- Amerika-expert
Wij hebben al bij verschillende huurmaatschappijen geboekt en de prijzen vergeleken maar nog nooit zo'n klein verschil gezien tussen een Minivan en een fullsize SUV. Dan hadden wij ook voor het laatste gekozen. Ben wel benieuwd waar je dit kan boeken.
Ik ben de goedkoopste prijzen tegengekomen op https://partners.rentalcar.com/american-vacation/IngridZw schreef:Wij hebben al bij verschillende huurmaatschappijen geboekt en de prijzen vergeleken maar nog nooit zo'n klein verschil gezien tussen een Minivan en een fullsize SUV. Dan hadden wij ook voor het laatste gekozen. Ben wel benieuwd waar je dit kan boeken.
Daar zie ik voor onze data voor een 7 person minivan 890 euro en een fullsize SUV 980. Weet niet of dit een correcte prijs is maar dit lijkt mij toch wat goedkoper dan wat ik normaal tegenkom.
-
- Amerika-expert
Ik heb het gezien. Inderdaad een mooie prijs voor een Fullsize Suv.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht