Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Geert VW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Geert VW »

Je hebt een prachtroute beet. Sequoia en kings een andere keer.

Schrijf eens voor jezelf neer wat je waar wil doen en controleer dan de tijd die je voorzien hebt. Ik weet niet of je voldoende hebt rond Monterey. Indien je op een walvistour gaat ben je volgens mij zo een halve dag kwijt. Dan blijft er misschien te weinig over voor de rest?
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door cindyengeert »

Klopt, ik heb het nog eens bekeken en we gaan het zo laten. We zullen nog een keer terug moeten gaan om Sequoia en Kings te bezoeken :lol:
In Monterey blijven we 1 nacht langer, die nemen we van LA af.
Ondertussen ligt Kachina Lodge in GC, The View Hotel in MV, Cedar Lodge in El Portal voor 2 nachten en 1 nacht in een tent in Half Dome Village (toch liever een lodge met eigen badkamer :wink: maar we wilden de ervaring in een tent toch beleven). Het gaat goed zo :clap:
Voor de andere overnachtingen gaan we het rustig bekijken, of is er nog iets waar we snel moeten bij zijn?
Nu maar eens kijken hoe het zit met ESTA aanvragen, reisverzekering, enz.
Cindy
Geert VW
Amerika-ontdekker

Bericht door Geert VW »

Cindy

Terug gaan zal je. Zo was het bij ons en vele anderen ook...

ALs je Antelope Canyon in Page gaat bezoeken met een begeleide tour en je wil het mooiste moment van de dag te pakken krijgen (wanneer de zonnestralen tot op de bodem van de canyon reiken) dan zijn deze plaatsen het snelst bezet. Misschien af en toe eens kijken wanneer het begint vol te lopen.
In Monterey hebben wij ook het bekende zeeaquarium bezocht. Vonden we wel de moeite. Was ok voor de kids als afwisseling.
Een beetje voorbij Monterey vind je Point Lobos State Park. Zeer mooi om te wandelen langs de zee. Je wandelt zo een verlaten strand op waar zeehonden liggen. 's morgens vroeg op tijd binnenrijden want de parking loopt daar snel vol. Wordt vaak onterecht niet bezocht.
Pacific Gove (Monterey) vonden wij echt een ontspannen vakantiegevoel aan zee. Opgelet, het kan in dat gebied onder San Francisco ook in de zomer best koel zijn, 20 gr en een frisse zeebries...

Fout die wij de eerste keer gemaakt hadden was om alle dagen redelijk vol te plannen. Wat in Amerika (en zeker voor onze tieners) prettig was, is om het Amerikaans leven te bekijken door bv. een beetje tijd te nemen om in een grote supermarket als de Wallmart wat rond te kijken enz. Maar jij hebt tijd zat in je schema voor dergelijke dingen.

Ik denk dat je nu wel al voelt hoe prettig de voorbereiding is als je alles zelf doet.
cindyengeert
Amerika-ontdekker

Hoihoi,
weer een twijfelgevalletje. We twijfelen tussen een overnachting inThe ranch of Death Valley of een lodge in Stovepipe Wells. We komen van Las Vegas en gaan daarna door naar Mammoth Lakes. Mijn vraag: is de ene beter qua ligging dan de andere, of gewoon leuker? Welke heeft de voorkeur?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou voor Furnace Creek gaan. Daar liggen de meeste bezienswaardigheden. Een een zonsopkomst bij bijvoorbeeld Zabriskie Point is heel erg de moeite waard. FC heeft ook meer keuze in restaurants, een groter zwembad (wel warmer) en een betere winkel.
Wij zaten onder andere in 2008 en 2011 in FC, en in 2013 in Stovepipe Wells. Misschien heb je iets aan onze verslagen om een indruk te krijgen.

Marianne
cindyengeert
Amerika-ontdekker

Dank je wel Marianne,
ik heb je reisverslagen bekeken en we hebben een cabin geboekt in Furnace Creek.
Groetjes, Cindy
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Wij hebben ook in Furnace Creek gezeten, is inderdaad een goede plek om te zitten. Artist Drive in de avond bij zonsondergang en Zabriskie Point bij zonsopgang (daar zit je dan vlakbij).
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

En de cabins daar met parkeren naast de deur en leuke schommelstoelen ervoor zijn prima :thumbup:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
cindyengeert
Amerika-ontdekker

Dank jullie wel allemaal, ik kijk er al naar uit. Ik ben nu begonnen aan een roadbook. Dat geeft ook al een hele boel voorpret.
Een vraagje: volgen jullie de route om te rijden die google maps aangeeft,of zijn er soms andere/mooiere routes die je kan rijden?
Geert VW
Amerika-ontdekker

Bericht door Geert VW »

Cindy,

In jouw route kan je niet veel misdoen met de google maps (of gps) te volgen.

Als je van Phoenix komt, moet je wel via Sedona omrijden vooraleer je naar Flagstaff rijdt hoor. Is niet ver om, je hebt er de tijd voor en zo mooi op je eerste dag. Je hebt er ook de tijd voor.

Voor de rest zou ik niet specifiek gaan omwegen maken. Uiteraard ga je wel bepaalde zaken bezoeken zoals de 17 Miles drive, Tioga pass enz... maar dat is niet om van punt A naar punt B te rijden maar eerder iets wat je op je pad tegenkomt of via een klein omwegje...
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Voor Zion NP kan ik je de Bumbleberry Inn (inclusief prima ontbijt) in Springdale zeker aanraden. Mooie gerenoveerde kamers met zicht op Zion en een lekker zwembad Bovendien de halte voor de Shuttlebus voor de deur. Zie: https://www.bumbleberry.com
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
cindyengeert
Amerika-ontdekker

Dag Ron, Bedankt voor de tip over het hotel in Springdale. Ik ga het toch eens bekijken want ik heb een hotel in Verkin geboekt. Het is wel een stuk goedkoper, maar het ligt veel verder van het park af (ik denk zo een 20 min.)
We komen echter aan in Zion op zaterdag en blijven er tot maandag, pal in het weekend dus. Zou dit een probleem zijn om er naartoe te rijden?
We hebben hiervoor gekozen omdat we in de overige parken wel overnachtingen in of vlakbij de parken hebben en om de prijs een beetje te drukken.
Groetjes,
Cindy
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk vind ik 20 minuten wel te doen, maar voor Zion kan je het beste wel in Springdale zitten of anders iig parkeren en dan gewoon de bus pakken. Het is daar sowieso al druk, maar in het weekend is het best ernstig druk en moet je er gewoon echt het beste heel vroeg zijn
wennepen
Amerika-ontdekker

Bericht door wennepen »

Hoi Cindy. Ik had van Marianne de tip gekregen voor het zion park motel in springdale. Die heb ik geboekt voor augustus 2019 en kost maar rond de 100 dollar per nacht. Je kan het via Google gewoon vinden. Hij staat niet bij booking.com
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

wennepen schreef:Hoi Cindy. Ik had van Marianne de tip gekregen voor het zion park motel in springdale. Die heb ik geboekt voor augustus 2019 en kost maar rond de 100 dollar per nacht. Je kan het via Google gewoon vinden. Hij staat niet bij booking.com
Die heb ik nu inderdaad ook geboekt voor volgend jaar. Afgelopen juli hadden wij the Bumbleberry Inn, inderdaad een heerlijk hotel, maar wel bijna twee keer zo duur als de Zion Park Motel..... Los van welk hotel, raad ik wel echt Springdale aan. Dat halfuurtje ‘s ochtends kan al veel verschil maken en het is lekker makkelijk om je auto bij het hotel te kunnen laten staan en de shuttlebus te pakken. Als je trouwens vroeg bent, kun je ook nog makkelijk met de auto naar de parkeerplaats van het park rijden als de bus net slecht uitkomt (wij hadden hem een keer net gemist en moesten dan een klein half uur wachten en dat vond ik te lang....)
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2011 en in 2017 overnacht in het ,voor Springdale, goedkope Zion Park motel. Eenvoudige kamers maar erg netjes. Qua locatie ligt het ook nog eens erg gunstig met de shuttlebus halte voor de deur. Tegenover het hotel bevindt zich een restaurant waar je heerlijke pizza,s kunt eten. Kortom prima motel en er is een zwembad. Reserveren kan op de eigen website.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
cindyengeert
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik heb de boeking omgezet naar het Zion Park Motel. Toch fijn wanneer je weet dat iemand al ervaring heeft met een hotel of motel.
Volgende stap: Las Vegas!
Ik ben al eens aan het rondkijken geweest en natuurlijk roept dat ook weer een heleboel vragen op:
- een hoetel op de strip of niet? zo zag 2 hotels die ons wel aanspreken: het Tahiti Village Resort (vooral owv het zwembadencomplex met lazy river) ze hebben een shuttlebus naar en van de strip maar ligt volgens mij wel echt ver van de Strip af. En het Holiday Inn Club Vacations at Desert Club, zij hebben ook een shuttlebus naar de Strip, maar ligt volgens mij iets centraler.
- Iemand ervaring met een van deze hotels of een ander hotel dat betaalbaar is? Het fijne vond ik dat er een keuken, wasmachine en droger aanwezig was.
- Zitten we toch beter op de strip, of is dat echt druk?
- Bij dit laatste hotel stond er bij booking.com: 'no resort fee'. Wil dit zeggen dat bij booking waar dit niet bij staat dat dit nog extra betaald moet worden?
Ik denk dat onze dochters vooral willen shoppen en een beetje aan het zwembad willen liggen, dit zijn dus 2 belangrijke criteria bij het kiezen van het hotel :wink:
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Ja, hele goede ervaringen met Holiday Inn Desert Club (afgelopen zomer geweest). Wij hebben de shuttle niet gebruikt, die was niet praktisch, maar je zit vlak achter de Linq en Harrah's, daar ben je zo, kun je best lopen. Of je gaat toch met de auto en parkeert in de parkeergarage van The Venetian, één van de weinigen die nog gratis is, en dan begin je je wandeling langs de Strip vanuit dat hotel.
En als je verder weg wilt, neem je ook gewoon de auto, dat werkt beter dan de shuttle.

Ik vind het prettig om na de hectiek van de Strip je terug te kunnen trekken in een relatief rustig hotel, waar je ook geen kwartier hoeft te lopen voor je bij je kamer of het zwembad bent, en je auto gewoon (gratis) voor de deur kunt parkeren.
Verder van alle gemakken voorzien; eigen keuken (fijn voor ontbijt, avondeten doe je toch bij een buffet...), aparte slaapkamer(s) en alles zo goed als nieuw.

En inderdaad: "no resort fee" betekent dat het één van de weinige hotels in LV is, die geen resort fee rekenen. Dat moet je anders ook nog aftikken als je incheckt, en is snel $30 per nacht extra! Als je niet persé op de Strip wilt zitten, is dit hét hotel dat ik aanraad: betaalbaar, mooi, centraal.
Tip: vraag een kamer op de eerste verdieping (geen lift!); als je op begane grond zit, heb je kans dat de (grote) machines van de airco voor je neus staan.
wennepen
Amerika-ontdekker

Bericht door wennepen »

Grappig, wij hebben getwijfeld voor dezelfde 2 hotels voor volgend jaar. ook Tahiti village en desert club. Wij gaan voor holiday inn desert club omdat deze toch centraler ligt dan Tahiti village. Onze pubermeiden willen ook vooral shoppen en zwemmen dus dat moet goed komen. Josea, bedankt voor je tip voor de 1e etage. dat ga ik nog even mailen.
cindyengeert
Amerika-ontdekker

hallo allemaal,
ik ben een overnachting aan het zoeken tussen Death Valley en Yosemite. Het plan was om in Mammoth Lakes te overnachten, maar bij het zoeken zag ik dat overnachtingen in Bishop veel goedkoper zijn.
Is dit een mogelijkheid om hier te overnachten, of is het tweede stuk naar Yosemite dan te lang?
Graag jullie tips,
Cindy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer