Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Amerikarieke: LA - parken - SF - kustweg - LA - 3 weken - 3 kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Reis Amerikarieke: LA - parken - SF - kustweg - LA - 3 weken - 3 kids

Bericht door Amerikarieke »

Hallo allemaal

Volgend jaar zomer gaat het dan echt gebeuren; we gaan met ons gezin naar het Westen van Amerika.
Wij zijn met zn 2en er in 1998 geweest in een busreis van 2 weken. Iets wat we nu nooooit zouden doen :) Maar ja dat was toen.
Nu hebben we niet meer dan 22 dagen. 22 Dagen is eigenlijk max. Misschien wordt het 21 dagen.
We hebben een aantal specifieke wensen.
Onze kids zijn dan 12, 9 en bijna 7 jaar; meisje, jongen, jongen.
We reizen met een camper.

Dit is onze eerste globale bedachte route
Helaas kom ik niet uit; dus ik moet echt nog wat gaan schaven eraan.

1. vlucht; LA
2. aankomst LA
3. LA (auto huren ?) Beverly Hills huizen van de serie - Hollywood-letters
4. LA Universal studio's
5. LA camper ophalen, boodschappen, - Oatman
6. Oatman - Grand Canyon
7. Grand Canyon
8. Gr.C. - Zion
9. Zion
10. Zion - Bryce
11. Bryce - Las Vegas
12. Las Vegas - Sequoia
13. extra stop richting Sequoia ??
14. Sequoia
15. Sequoia - Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - San Fransisco
18. San Fransisco - huizen serie "Full House" bekijken
19. kustweg
20. aankomst LA, terugbrengen camper
21. terugvlucht

- ergens paardrijden
- ergens fietsen
- shoppen in een echte USA-mall
- tijd om te zwemmen en te ontspannen

:cry: waarom zijn 21 dagen zo snel voorbij ? lastig...

Tips zijn welkom, graag dan ook de reden erbij waarom je het één en ander anders zou doen.
Iedereen is anders en iedereen heeft zijn/haar eigen wensen en verlangens :)

Groetjes Amerikarieke
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondje LA - parken - SF - kustweg - LA - 3 weken - 3 kids

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

eerst : als je van GC komt heb je eerst Page ( antilope canyon doen?) en dan is het logisch van naar bryce te rijden, daarna. van bryce naar Zion ( dat is al richting las Vegas) en dan naar LV.

Waarom in LA beginnen en eindigen? Je kan wat kilometers en tijd besparen door bv in Phoenix of in LV te beginnen de parken te bezoeken en dan richting SF, en te eindigen in LA.

De Grand Canyon is niet echt een wandelparadijs, ook al door de hitte op de trails, door die steile wand. Voor velen volstaat een namiddag en avond ( zonsondergang), de volgende morgen nog eventueel zonsopgang en/of wandeling terwijl het nog koel is en daarna verder trekken. dus maar 1 overnachting aan de canyon.

Fietsen : San Francisco is daar uiterst geschikt voor. Vanaf fishermans wharf bv naar de golden gate bridge en het dorpje sausolito, daar kan je dan de. ferry nemen terug naar fishermans wharf. Een andere mogelijkheid is om naar golden gate park te rijden - dan passeer je de ,,full house" huizen, en eenmaal aan de kust ( na het park) terug te rijden naar de golden gate bridge en fishermans wharf.

Paardrijden kan je zowel in omgeving van alle parken. dat is dan wel "stapvoets voorzichtig stappen". Zijn jullie geoefende ruiters doe je er best aan in één van de dorpen een privé-trip te zoeken, dan gaat het wat vlugger indien gewenst.

In uw huidig schema heb je 1,5 dag voor SF en dat is nogal weinig, zeker indien jullie daar zouden fietsen. Ook 1 dag Yosemite is eigenlijk te kort.

Begrijp dag 1 en 2 niet : als je naar LA vliegt kom je (doorgaans) toch dezelfde dag toe ?

Jacques
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Dank voor de uitgebreide reactie.

Page, je hebt gelijk; ik lees het en denk; ik ben al heel wat vergeten; want ook Monument Valley staan op ons lijstje. Moet dus nog ergens tussen.

LA is een gevoel; ik wil daar heel graag starten en omdat we zo graag de kustweg willen, willen we daar ook eindigen. Zou het nog kilometers en wellicht ticket-kosten schelen als we wellicht eindigen in bv Phoenix ? Of zeg ik nu iets heel doms ? :) :)

Goede tip van GC, ik had inderdaad ook de zonsondergang al gelezen, dat zou wel mooi zijn als we dat mee kunnen maken ! (regent het er ook wel eens ? hopelijk niet op de dag dat wij er zijn dan ;)

Leuk , ik ga het fietsrondje in SF eens bekijken

Yosemite lijkt me een iets "gewoner"park; begrijp me niet verkeerd maar een park als Zion, Bryce of Sequoia lijkt me toch wat specialer, meer West-USA-er ? Of vergis ik me ?

Paardrijden is een idee van mijn dochter. Wij zijn allen totaal geen rijders; nooit gereden zelfs. Dus misschien wel helemaal niks om te doen hoor ;)

Dag 1 en 2 had ik meer als 'uitloop' omdat ik nog geen vluchttijden heb
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

de kustweg doe je sowieso als je. van SF naar LA rijdt.

Beginnen in Phoenix : je zit op 230 miles van de Grand Canyon, vanaf LA moet je meer dan 500 miles rijden en dat in een naar mijn mening niet zo opwindende , eerder monotone woestijnomgeving. Het is dus vooral een kwestie van tijdswinst.
Voor de tickets gaat beginnen en eindigen in LA of beginnen in Phoenix of LV en eindigen in LA normaal gezien geen verschil geven. Voor de camper weet ik niet.

Zion, Bryce, Sequoia, Yosemite : het zijn stuk voor stuk totaal andere parken. Yosemite is wondermooi en bestaat uit verschillende delen ( de vallei, de weg naar glacier point, de watervallen hier en daar, en de bijhorende wandelingen) , kan je in 1 dag nauwelijks mee kennismaken, laat staan rustig bezoeken en wat wandelen.

Monument Valley bijnemen is een ,,zijsprong" na de Grand Canyon, kost wat tijd.

Een mogelijkheid, met heel veel variaties mogelijk :

1. naar Phoenix
2. naar GC
3. naar MV
4. naar Page of Kanab
5. naar Bryce
6. naar Zion
7. Zion
8 : naar LV
9 en 10 : richting Yosemite
11 en 12 :Yosemite
13 : naar SF
14 en 15 SF
16 en 17 kustweg
18 19 20 : LA
21 terugvlucht

Jacques
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Er is best wat te zeggen over jullie opzet momenteel.

Als je naar LA vliegt dan kom je daar normaal gezien dezelfde dag reeds aan, niet een dag later. Een auto huren doe je best direct na aankomst. Aangezien je met een camper verder wilt is even in LA zijn op zich gen slecht idee.

De camper ophalen en dezelfde dag nog nar Oatman lijkt me niet realistisch. Meestal kan je de camper maar na de middag halen en vooraleer je met boodschappen onderweg bent kost het je algauw een uur of 4. Overigens is Oatman op zich niet echt een plek om te overnachten, voor zover het eigenlijk zelfs mogelijk is.

Twee nachten GC is niet echt nuttig. Grote wandelingen ga je niet doen en dan heb je het met één overnachting wel gezien.

Eén nacht voor Vegas is echt wel zonde. Hier zou ik toch zeker twee nachten proberen te zijn.

Van Vegas naar Sequoia is niet aangewezen, ten eerste ga je in de zomer best eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia, maar in jullie plan heb je daar eigenlijk geen tijd voor, ik zou dit dus zeker laten vallen.

De kustweg doe je best op drie dagen, zeker met een camper.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou eens naar de voorbeeldroute kunnen kijken; dat is de klassieke route, en niet voor niets. Wil je daar nog Sequoia aan toevoegen dan heb je eigenlijk te weinig tijd met 21 dagen. Zeker met een camper want dat kost je toch wel meer tijd, met ophalen, wegbrengen en ook met het rijden.
Je kunt ook in Yosemite sequoia's zien. Dat scheelt tijd en je hebt een mooiere route. Bedenk ook dat je met een camper niet via de zuidwestingang van Sequoia het park mag binnenrijden.

Marianne
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Wat een gepuzzel ! Toch lastiger dan ik dacht...
We willen Sequioa er echt inhouden, de kids hebben het er nu al over !
Las Vegas hoeft voor ons niet, er langs/doorheen rijden of een halve dag gezien hebben is genoeg voor ons. Maar door hier te lezen ga je soms toch dingen overwegen :roll:

Wordt vervolgd... kblijf het wel enorm leuk vinden om mee bezig te zijn !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Is de camper een must? Want dan is een one way wat lastiger denk ik - of Phoenix LA (of andersom) dan mogelijk is weet ik niet. Met een auto wordt het veel eenvoudiger. En met een tent voor in de parken ben je veel goedkoper uit, en ook flexibeler.

Als 3 weken het maximum is en je wilt naar Sequoia (is dat alleen voor de bomen?), dan zou je zoiets kunnen doen:

1 naar SF
2 SF - tussenstop
3 tussenstop - Kings Canyon
4 Kings Canyon - Sequoia
5 Sequoia - Kings Canyon
6 Kings Canyon - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite - Lee Vining
9 Lee Vining - Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon - Kingman
17 Kingman - Los Angeles
18 Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles

Dit is dan met een camper. Met de auto heb je meer tijd want dan kun je wel in een keer van SF naar Kings Canyon rijden (waar je leuke cabins hebt met 3 dubbele bedden :wink: ).
Kijk voor Sequoia en Yosemite met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd eens in ons 2006-verslag.

Marianne
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Re: Reis Amerikarieke: LA - parken - SF - kustweg - LA - 3 weken - 3 kids

Dank voor al het meedenken;
We zijn alweer een paar maanden verder en ik ben weer fanatiek aan het voorbereiden geslagen want de tijd begint nu wel te dringen (voor het boeken van campings ed dan).

Tis best een puzzel, met heel wat veranderingen tussendoor
Zo ziet het er nu uit:

Dag 1: vliegen LA, aankomst, ophalen huurauto en naar hotel
Dag 2: rondkijken in LA
Dag 3: wegbrengen huurauto, ophalen camper in de middag, boodschappen etc. en RV-park in LA
Dag 4: lange afstand rijden; op tijd weg; waarschijnlijk (dus nog niet zeker, nog in voorbereiding) camping rondom Kingman
Dag 5: op tijd richting Grand Canyon; halve dag daar en dan richting camping (nog geen idee waar, ws ergens tussen GC en Monument Valley in, of in Monument Valley....
Dag 6: Monument Valley en Page
Dag 7: camping ? Zion park
Dag 8: Zion
Dag 9: Bryce
Dag 10: richting Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: op tijd richting Sequoia
Dag 13: Sequioa en eind dag richting Yosemite (dit gedeelte is dus nog vaag)
Dag 14: Yosemite
Dag 15: richting San Fransisco
Dag 16: San Fransisco
Dag 17: kustweg
Dag 18: kustweg
Dag 19: LA laatste dag; evt fietsen Santa Monica
Dag 20: LA - of nog schaven in reis en ergens anders iets langer
Dag 21: vlucht
Dag 22: aankomst

Bezig geweest met de eerste paar dagen maar dus nog niet verder gekomen dan dat...
Tips ?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Op dag 5 zou ik toch echt wel een camping reserveren in het park. Je zit dan dicht bij de rim wat sowieso al mooi is vanwege de zonsondergang en het geeft meer rust om de omgeving te bekijken. Mather Campground moet een mooi gelegen camping zijn.
De logische volgorde is dan GC - Monument Valley - Page - Bryce - Zion alleen heb je daar dan te weinig voor. Ik zou persoonlijk Monument Valley laten vallen en een overnachting plannen in Page.

Van Yosemity naar San Francisco kan in principe, ook met een camper, rechtstreeks. Je bespaart dan een dag. Die heb je wel nodig voor het gedeelte tussen Las Vegas en Sequoia/Yosemity. Je mag Sequoia met een camper niet binnenrijden via de standaard route (de 198), dus moet je doorrijden naar de noordelijke ingang via de 180.
Las Vegas - tussenovernachting
Tussenovernachting - Seki' (Grant Grove)
Seki
Seki - Yosemity
Yosemity
Yosemity - San Francisco.
Je komt dan volgens mij nog een dag tekort maar die kun je wellicht weghalen bij Los Angeles
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Is Sequoia NP echt een must voor de kinderen of willen ze alleen de sequoia bomen zien?
Die kun je namelijk ook bij Mariposa Grove zien in het zuiden van Yosemite NP. Je hebt er in je laatste planning niet echt tijd voor.
Zeker met een camper lijkt het me niet ideaal met al die kronkelweggetjes.
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

MichelH schreef:Is Sequoia NP echt een must voor de kinderen of willen ze alleen de sequoia bomen zien?
Die kun je namelijk ook bij Mariposa Grove zien in het zuiden van Yosemite NP. Je hebt er in je laatste planning niet echt tijd voor.
Zeker met een camper lijkt het me niet ideaal met al die kronkelweggetjes.
Is iets om te overwegen ! Thnx, ga erover nadenken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had op 22 september ook al aangegeven dat je ook in Yosemite sequoia's kunt zien. Met Sequoia NP in de route mis je de Tioga Pass en je rijdt veel extra kilometers omdat je de zuid ingang van Sequoia niet mag nemen met een camper.

Liggen de vluchten en de camperhuur al vast?
Kijk alvast eens hoe het reserveren voor Yosemite gaat en oefen een maand van te voren.

Marianne
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Verder met plannen... nog een half jaar exact.. dus begint nu wel te dringen

Hoe ver van te voren moet je zijn voor een camping IN Grand Canyon ? En de campings bij of in Zion/ Bryce ed. Ik zag in een folder van Yosemite (die een familielid heeft meegenomen afgelopen zomer) staan dat je vanaf maart kon boeken ?

Als je verder tips hebt voor leuke campings is ook welkom
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

In de parken: Zion (Watchman) en Grand Canyon 6 maanden van te voren. Elke dag voor de dag 6 maanden later. Voor Yosemite zie http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html.
Bryce is nu in het park alles walk-in en niet te reserveren, is dus op tijd aankomen. Daarbuiten kun je voor Ruby al lang van te voren terecht.
Als de route bekend is is het gemakkelijker om leuke campings aan te raden
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Dank je Alje

In mijn post staat ook mijn route; al is nog niet alles helemaal duidelijk

Ben dus nu aan het twijfelen over wel of niet overnachten in Monument Valley ziet er gaaf uit maar om persé er te verblijven met de camper...

Dus toch echt zo snel boeken... Als het erop aan komt vind ik dat altijd even spannend.
Waarom is dat bij Bryce zo ? Is dat veranderd om een bepaalde reden ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had al aangegeven dat je je goed moest inlezen voor Yosemite. Als je er op het forum niets over kunt vinden vraag het dan want anders gaan we er van uit dat het bekend is. Voor alle parken geldt dat de NPS site het beste startpunt is. De link voor Yosemite heb je al gekregen. Wanneer ben je daar? Probeer zeker een maand van te voren te oefenen! Het is jamner dat je niet eerder hebt gerageerd, want oefenen op 15 januari was ook verstandig geweest. Ik weet niet wat voor folder je hebt maar het boeken is natuurlijk niet altijd in maart, dat hangt af van wanneer je er bent.
Denk er wel aan dat het op 15 februari om 16.00 uur is maar op 15 maart om 15.00 uur!

Je hebt je route niet meer aangepast? Dus wel met Sequoia?

Marianne
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Beste Marianne

Ik bedoel mijn vragen ed niet verkeerd maar deze site en het hele Amerika-gebeuren overweldigt mij gewoon; er is zóveel om over na te denken en uit te zoeken dat ik soms 2x hetzelfde vraag of juist iets nog niet vraag...

Wat bedoel je met oefenen ? Yosemite ? Ik dacht dat je bedoelde met wandelen ? Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt met jammer dat je na 15 janauri niet geoefend hebt ?

Naast het uitzoeken van deze vakantie wat ik geweldig leuk vind om te doen ben ik druk met mijn gezin met 3 kinderen, mijn werk en alle andere 'dagelijkse' beslommeringen dat ik niet 24/7 hiermee bezig kan zijn.

Ik hoop dat je dit begijpt,
want soms durf ik mijn vragen niet eens meer te stellen of mijn route te plaatsen omdat er dan op wordt gereageerd met op die en die dag heb je dat geschreven en dat gevraagd aan die en die... sorry ik hou dat allemaal niet bij en is dat wel de bedoeling van dit forum dan hoor ik hier misschien niet thuis.
Ik vind alle hulp ideaal maar krijg vaak ook de indruk dat vragen die ik b.v. stel maar lastig zijn en dat ik maar moet gaan zoeken in de posts die er al zijn, maar als ik dat doe krijg ik geen antwoord op specifieke vragen die ik heb.
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

ps

dat ik nog niet met yosemite bezig ben geweest ligt er ook aan dat ik pas met dag 5 bezig ben van onze route; ik werk op volgorde zodat ik weet hoe lang alles ongeveer gaat duren etc.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ik denk niet dat iemand het er moeilijk mee heeft dat jij vragen stelt :wink:

Maar ik lees hierboven de belangrijke suggesties 1) om dit niet met de camper te doen maar wel met auto en tent/hotels en 2) om start- en eindplaats uit elkaar te halen bijvoorbeeld vliegen op LA en terug uit Phoenix of LV. Dat bespaart je nogal wat tijd. Het is aangewezen om te antwoorden of dit nog concrete mogelijkheden zijn (en waarom)? Ik heb geen camper-ervaring maar ik denk niet dat het goedkoper is, bijvoorbeeld. En een ticket naar LA en terug vanuit LV hoeft niet noodzakelijk duurder te zijn dan een retourtje LA.

Ik denk dat jouw rondje LA-LA met een camper eigenlijk niet doenbaar is op de periode die jij voorstelt. Je hebt al eens 'genoten' van een snelle busreis door CA...

Zodra je beslist hebt over je vervoer (en start en eindplaats) krijg je hier vast enkele route-voorstellen waarmee je je overnachtingen kan gaan regelen.

Marianne bedoelde met 'oefenen' inderdaad eens proberen een camping vast te leggen. De website om camping in Yosemite te boeken is bijzonder onduidelijk, en op enkele minuten kan alles uitverkocht zijn.

Succes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer