Het is voor ons beide de eerste keer buiten Europa en de eerste keer dat we zoiets gaan doen. Ik ben al druk aan het plannen gegaan en verwacht onderstaand schema op te volgen. Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven. We gaan ook even langs de parken, maar ik doe het eigenlijk vooral voor de toffe steden. Meer dan een dag naar een park is dus niet aan mij besteed.
27-08 - Vlucht Amsterdam - LAX, landt om 11:45. Auto ophalen, inchecken en rustig aan eens richting Hollywood en Beverly Hills.
28-08 - Los Angeles
29-08 - Los Angeles
30-08 - Vroeg uit de veren en op ons gemak via Highway 1 richting Oakland. Lange rit, dus vooral een reisdag.
31-08 - San Francisco (Alcatraz, Union Square etc.)
01-09 - San Francisco
02-09 - Op tijd richting Yosemite, dag daar besteden en slapen in Fresno
03-09 - Naar Sequoia, dag daar besteden en overnachten in Bakersfield
04-09 - Rit Bakersfield naar Las Vegas. Wel of niet via Death Valley? (scheelt 1,5 uur)
05-09 - Las Vegas
06-09 - Eind van de ochtend naar Joshua Tree National Park. Dag besteden en overnachten in Palm Springs
07-09 - Ochtend besteden in Palm Springs. In de middag rit naar San Diego (2,5 uur van hotel-hotel)
08-09 - San Diego
09-09 - San Diego
10-09 - San Diego -> LAX. Vlucht om 19:00 terug.
Ik weet dat de parken lang niet tot hun recht komen in 1 dag, maar zoals gezegd besteed ik liever niet mijn kostbare tijd daar maar wil ik vooral de steden zien.