Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Benji86NL: LA-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Benji86NL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Benji86NL: LA-LA

Bericht door Benji86NL »

Spannend! Onze eerste keer VS, voor mij een langgekoesterde droom! Mijn vrouw was liever richting Cuba gegaan, maar dat doen we volgend jaar wel :thumbup:

Het is voor ons beide de eerste keer buiten Europa en de eerste keer dat we zoiets gaan doen. Ik ben al druk aan het plannen gegaan en verwacht onderstaand schema op te volgen. Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven. We gaan ook even langs de parken, maar ik doe het eigenlijk vooral voor de toffe steden. Meer dan een dag naar een park is dus niet aan mij besteed.

27-08 - Vlucht Amsterdam - LAX, landt om 11:45. Auto ophalen, inchecken en rustig aan eens richting Hollywood en Beverly Hills.
28-08 - Los Angeles
29-08 - Los Angeles
30-08 - Vroeg uit de veren en op ons gemak via Highway 1 richting Oakland. Lange rit, dus vooral een reisdag.
31-08 - San Francisco (Alcatraz, Union Square etc.)
01-09 - San Francisco
02-09 - Op tijd richting Yosemite, dag daar besteden en slapen in Fresno
03-09 - Naar Sequoia, dag daar besteden en overnachten in Bakersfield
04-09 - Rit Bakersfield naar Las Vegas. Wel of niet via Death Valley? (scheelt 1,5 uur)
05-09 - Las Vegas
06-09 - Eind van de ochtend naar Joshua Tree National Park. Dag besteden en overnachten in Palm Springs
07-09 - Ochtend besteden in Palm Springs. In de middag rit naar San Diego (2,5 uur van hotel-hotel)
08-09 - San Diego
09-09 - San Diego
10-09 - San Diego -> LAX. Vlucht om 19:00 terug.

Ik weet dat de parken lang niet tot hun recht komen in 1 dag, maar zoals gezegd besteed ik liever niet mijn kostbare tijd daar maar wil ik vooral de steden zien.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Benji86NL: LA-LA

Bericht door stegeman »

??????ik zie geregeld staan ‘ dag besteden ‘. Maar volgens mij heb je helemaal geen tijd om er überhaupt te kijken....
Als de interesse niet naar de parken gaat en die van je vrouw ook niet, kun je ze dan beter helemaal overslaan denk ik en meer tijd besteden in de steden. Alhoewel ik het juist andersom zou doen, maar dat is uiteraard een smaakkwestie. Die moeten we respecteren. Maar nu ben je alleen maar bezig met er te komen en zie je niks.
En wil je niet door Death Valley?
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Helemaal eens met Stegeman.
Dag 1 moet je waarschijnlijk op LAX nog door immigration, dan auto ophalen en dan nog op je gemak nog naar Beverly Hills en Hollywood???
Hou er wel rekening mee dat je dan al zo'n 24 uur wakker bent... en hou rekening met het verkeer in Los Angeles. Dat kan erg beangstigend zijn als je er nog nooit bent geweest en nog nooit op 8-baans snelwegen hebt gereden. Zeker na een lange vliegdag.

Op 2 september ben je al gauw 7 uur aan het rijden en dan heb je nog niet eens iets gezien.

Op 6 september ben je ook al gauw zo'n 5 uur aan het rijden en als je pas aan het einde van de ochtend wilt vertrekken dan blijft er geen tijd meer over om iets te zien.
Dus zelfs dat "meer dan een dag in een park is aan mij niet besteed" red je niet eens.

Of jullie moeten alles alleen vanuit de auto willen bekijken???

Ik denk dat jullie toch echt keuzes moeten maken...
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

En in één ruk van LA naar SF ? Dan mis je ook heel veel onderweg...
Benji86NL
Amerika-ontdekker

Bericht door Benji86NL »

Ons hotel ligt in Beverly Hills, dus de bedoeling is om in de namiddag een wandeling te maken en de omgeving van het hotel wat te verkennen. Zo is de Walk of Fame slechts een half uur te voet verwijderd van ons hotel, dus dat valt reuze mee.

Volgens Google Maps is de rit van ons hotel in Oakland naar Yosemite Village nog geen 4 uur rijden. Als we rond 8:00 vertrekken zijn we dus tegen 12:00/13:00 daar. Als we daar dan een wandeling maken langs el Capitan en Yosemite Falls kunnen we rond 17:00/18:00 richting ons hotel in Fresno, wat op ongeveer 2 uur rijden ligt. Dat moet toch een haalbare kaart zijn? Of vergis ik me daar flink in?

Het Joshua Tree park willen we vooral doorheen rijden en misschien onderweg ergens stoppen om even wat te bekijken aldaar. Dan doorrijden naar Palm Springs, inchecken, wat eten en dan lekker relaxen.

Wat betreft Death Valley; daar zouden we dan enkel doorheen rijden (met een pitstop eventueel). Die route is langer, en vandaar dat ik me afvraag of dit de moeite is.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Rijtijden Google maps. Mijn ervaring is dat je minimaal een kwart van de tijd erbij op moet tellen. Vertraging, plaspauze, lunch, mooie stops.. vertrouw niet teveel op die tijden. Die houden hier geen rekening mee.
Veel ervaring heb ik nog niet in Amerika. Maar vorig jaar maand Canada/Amerika. Alles duurde veel langer dan van tevoren bedacht.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ik denk dat op dit forum veel mensen zitten , die met name voor de natuur naar de US gaan of een mooie evenwichtige verdeling natuur/steden.
Maar ieder persoon is anders en jullie willen voor de steden. Ook daar is natuurlijk veel moois te zien. In jullie route zitten flink wat kilometers.
En in twee weken moet je keuzes maken.
Als de parken eigenlijk alleen maar "verplichte" kost zijn en de natuur niet je ding zou ik ze gewoon skippen en kijken wat de steden aan bijzondere uitstapjes, tours e.d. te bieden hebben.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Benji86NL
Amerika-ontdekker

Bericht door Benji86NL »

Mag ik dan zo brutaal zijn om te vragen wat een mooie route + tussenstops zou zijn? 5-6 uur per dag rijden is voor ons geen probleem.

Wat ik sowieso wil zien:
Los Angeles
San Francisco
Las Vegas
San Diego

We hebben twee volle weken en zitten met een budget. Dat wil zeggen dat hotels/motels liever niet meer dan 85 euro per nacht mogen kosten. We zijn gelukkig niet veeleisend, dus een simpel motel is al voldoende.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Misxhien vanaf SF naar Yosemite en daar de sequaiabomen bekijken en overnachten in een ingerichte tent in de vallei. Maar die zijn wel relatief duur. Het geeft ietsje rust in je schema denk ik en dan (net als wij in dezelfde periode trouwens) via de tiogapas rechts Yosemite uit en via Death Valley naar Las Vegas? (Denk wel even een extra stop hier op de route wenselijk, heb je daar ruimte voor?)
Hw1 zou ik ook een tussenstop doen. En SF zou ik dag bij doen (omdat je voor de steden gaat)
Misschien zo????
1) La
2) LA
3) LA - Pismo Beach(?)
4) Pismo beach - SF
5) SF
6) SF
7) SF - Yosemite valley (via mariposa grove voor de sequoia bomen rijden kost niet veel tijd extra)
8) Yosemite - Lone Pine (via tiogapas, bodie en monolake als dat jullie trekt)
9) Lone Pine - LV (via death valley)
10) LV
11) LV
12) LV-Joshua tree
13) Joshua - SD
14) SD
15) SD - LA
Benji86NL
Amerika-ontdekker

Bericht door Benji86NL »

Dat ziet er ook goed uit. Ding is wel dat ik dan dus een dag LA mis. Heb je dat bewust zo gedaan omdat LA minder interessant is?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook een dag minder Las Vegas doen ten gunste van LA. Het is maar net waar je voorkeur ligt.
De route van Stegeman is mooi. De tijd voor Yosemite is daarin nog steeds wel erg kort, maar het is qua route mooier en korter dan via Sequoia.
Benji86NL schreef:
07 feb 2019, 18:09
Als we rond 8:00 vertrekken zijn we dus tegen 12:00/13:00 daar. Als we daar dan een wandeling maken langs el Capitan en Yosemite Falls
De Yosemite Falls kun je je besparen, die staat droog in september. En wandelen langs El Capitan is niet handig; die kun je beter vanuit de auto bekijken als je het park in rijdt. Als je er vlak onder staat zie je er weinig van.
Benji86NL schreef:
07 feb 2019, 18:09
Wat betreft Death Valley; daar zouden we dan enkel doorheen rijden (met een pitstop eventueel).
Is zeker de moeite; en met de route hierboven is het ook de kortste route. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor DV in september. Het zou wel mooi zijn als je daar een zonsopkomst of -ondergang mee kon maken.

De tickets liggen vast? Starten in SF en eindigen in LA was handiger geweest als je de kustweg niet wilt doen.

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

1 dag San Francisco leek me weinig. En die dag heb ik in het voorbeeld idd bij LA weggehaald.
lA lijkt mij niet zo interessant op een paar dingen na. (Of je moet voor de pretparken gaan). Zelf moet ik het nog ondervinden.
Ik ga puur af op wat ik hier het meeste lees en zelfonderzoek internet / YouTube. Het merendeel is geen fan van LA, maar weer een ander juist wel.
Dus ook kwestie van smaak en zelf ondervinden.
Benji86NL
Amerika-ontdekker

Bericht door Benji86NL »

Ah zodoende. Nou, we doen 3 dagen SF maar verblijven in Oakland. Ons motel zit bij een BaRT station en daarmee staan we in 20 min midden in SF. Het scheelt enorm in hotelkosten en ook het parkeren is daarmee handiger. We gaan dit weekend eens kijken of we een dag van LA of van San diego afsnoepen :) bedankt in ieder geval!
Benji86NL
Amerika-ontdekker

Bericht door Benji86NL »

Goed, na jullie tips en een avondje met vrienden die ook jaarlijks richting Amerika gaan hebben we de route wat ge-finetuned. Het schema zoals we hem nu hebben:

27-08: 11:45 aankomst LAX. Ophalen huurauto en inchecken. Begin van de avond richting de Walk of Fame en de Sunset Strip.
28-08: ochtend Downtown LA, in de middag naar Hollywood en Griffith Observatory. Avond staat nog open.
29-08: Venice Beach. Na de lunch reizen naar Morro Bay. Aankomst begin van de avond. Na het diner nog een wandeling en naar bed.
30-08: Wandeling Morro Bay Park, eind van de ochtend via Big Sur naar Oakland. Reis duurt uurtje of 5, dus lekker rustig aan.
31-08: San Francisco, in de middag Alcatraz en in de avond Fishermans Warf.
01-09: Over Golden Gate Bridge naar Muir Woods, daarna lunchen in de buurt van Golden Gate Park. In de avond diner en bier in SF.
02-09: Na het onbijt terug richting Santa Cruz, daar een ochtend en middag besteden en door naar Merced voor overnachting
03-09: Na het onbijt naar Yosemite. Daar de dag besteden. Eind van de middag via Tioga Pass naar Bishop voor overnachting.
04-09: Via Death Valley naar Las Vegas
05-09: Ochtend naar de Hooverdam. De rest van de dag Las Vegas en in de avond Fremont Street.
06-09: Na het ontbijt naar Joshua Tree National Park. Einde van de dag naar palm Spring voor overnachting
07-09: Ochtend bestend in Palm Springs. Daarna rit naar San Diego, aankomst halverwege de middag.
08-09: Balboa Park, San Diego en in de avond baseballwedstrijd SD Padres - Chicago Cubs bijwonen.
09-09: San Diego
10-09: Na het ontbijt naar Santa Monica LA. Ochtend en middag daar besteden en dan naar vliegveld voor terugvlucht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom terug naar Santa Cruz? Dat is toch echt zonde van je tijd? Ook het uitstapje naar Muir Woods vind ik jammer van de tijd. Is het niet mooier om in Yosemite naar de Mariposa Grove te gaan?
Ik zou in plaats van Merced kiezen voor El Portal of iets in het park. Dan kun je nog iets zien van Yosemite. Je hebt het over een dag besteden maar dat heb je toch helemaal niet?

Overweeg eens een avondtour bij Alcatraz. Dan heb je extra activiteiten daar.
Zie ons 2015-verslag daarvoor.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij zijn om 13u vertrokken vanuit de santa monica pier en waren pas om 20u in Pismo Beach. Wij hebben stops gemaakt bij malibu, dana point, santa barbara en solvang.. jullie rijden ook nog door naar Morro Bay.

Gebruik in LA de auto. Vanuit je hotel op 30min naar de walk of fame wandelen in het donker is niet overal zo’n goed idee. Zelfs in Hollywood.

Je hebt het een aantal keer over de reisduur, maar over zo’n rit van Morro Bay naar Oakland kan je met alle bezienswaardigheden onderweg al meer dan een dag vullen. Eind vd middag via de tioga pass naar Bishop...
Juist het mooiste deel van deze route raffel je dus af en geen tijd voor stops langs de tioga pass, bodie ghost town,
Mono lake etcetcetc.

Ik vond je vorige route (of die van stegeman) dan nog beter dan deze ‘gefinetunde’ route
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Kijk ook eens naar hoe laat de zon ondergaat in september. Onze ervaring was dat het vrij vroeg donker is. Wil je twee uur in het donker rijden of toch liever niet?
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

De route die ik je stuurde was zelfs al supersnel.... maar zo ga je nog sneller. Ik stuurde die zo nav je eigen wensen hierin natuurlijk. Daarmee rekening houdende zou dat een prima route zijn. Voor mijzelf zou het te snel zijn. Vind het heerlijk overal de tijd te hebben uit de auto te komen en een stuk(je) te wandelen, eea te bezichtigen, lunchen in de buitenlucht. De mooie natuur en steden volop ontdekken. De omgeving echt zien zeg maar.
Ik respecteer dat je er sneller door wilt, maar voor bepaalde genoemde routes gaat het wel heel erg snel!,. Maar hoe dan ook, het is en blijft jouw/jullie reis en keuzes.
Wat Google maps betreft. Als daar staat dat ik er vier uur over doe, reken ik 5. Ervaring in Canada wees dat wel uit. Daarbij komt dan tijd voor dingen zien, tanken, lunchen, plaspauze : :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer