Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nils: rondreis Zuidwest VS L&N
Reis Nils: rondreis Zuidwest VS L&N
Beste Forumleden,
Wij hebben voor de periode 18 mei tot 6 juni een retourtje San Francisco geboekt voor een reis in Zuidwest VS.
Graag zou ik jullie om advies vragen wat betreft ons reisschema. We twijfelen momenteel nog of:
1. We veel plekken willen zien, waardoor we vaak maar maximaal 2 overnachtingen per locatie kunnen plannen.
2. We minder locaties bezoeken, waardoor we op de gekozen locaties meer tijd kunnen besteden, echter Las Vegas, Death Valley en de Grand Canyon moeten laten schieten.
Schema 1 zou als volgt uit zien:
18-mei Aankomst San Francisco (middag)
19-mei San Francisco
20-mei San Francisco – Big Sur
21-mei Big Sur - Los Angeles
22-mei Los Angeles
23-mei Los Angeles - Lake Havasu City
24-mei Lake Havasu City - Gran Canyon
25-mei Grand Canyon
26-mei Grand Canyon - Las Vegas
27-mei Las Vegas
28-mei Las Vegas - Death Valley
29-mei Death Valley - Yosemite National Park
30-mei Yosemite National Park
31-mei Yosemite National Park
1-jun Yosemite National Park - Lake Tahoe
2-jun Lake Tahoe
3-jun Lake Tahoe - San Francisco
4-jun San Francisco
5-jun Vertrek San Francisco
6-jun Aankomst Amsterdam (middag)
De slaapplek in regio Big Sur twijfel ik in dit schema nog over. Voorkeur zou zijn voor een mooie locatie alhoewel het ook prettig is als de locatie tenminste halverwege tussen SF en LA is (momenteel denk ik aan Ripplewood Resort maar zal ook nog kijken naar andere mogelijke verblijfplaatsen).
Verder heb ik nu nog Lake Havasu City als tussenstop LA en Grand Canyon ingevuld in dit schema. Ik wil nog kijken voor een plek dichter bij de Grand Canyon.
Schema 2 kent dus wat minder bestemmingen:
19-mei San Francisco
20-mei San Francisco
21-mei San Francisco - Big sur
22-mei Big Sur
23-mei Big Sur
24-mei Big Sur - Los Angeles
25-mei Los Angeles
26-mei Los Angeles
27-mei Los Angeles - Kings Canyon/Sequoia
28-mei Kings Canyon/Sequoia
29-mei Kings Canyon/Sequoia - Yosemite
30-mei Yosemite
31-mei Yosemite
1-jun Yosemite - Lake Tahoe
2-jun Lake Tahoe
4-jun San Francisco
In dit schema twijfel ik of we beter een dag minder in SF kunnen verblijven om een dag langer nabij Kings Canyon/Sequoia te kunnen overnachten.
We zullen een auto huren en dus in loges en hotels verblijven. Verder houden we vooral van natuur en zijn niet zo een stadsmensen alhoewel ik als filmliefhebber zeker LA wil bezoeken en steden zoals SF en Las Vegas zeker gezien wil hebben.
Wat zijn jullie tips wat betreft het maken van een keuze tussen bovenstaande reisschema’s?
Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!
Groeten, Nils.
Wij hebben voor de periode 18 mei tot 6 juni een retourtje San Francisco geboekt voor een reis in Zuidwest VS.
Graag zou ik jullie om advies vragen wat betreft ons reisschema. We twijfelen momenteel nog of:
1. We veel plekken willen zien, waardoor we vaak maar maximaal 2 overnachtingen per locatie kunnen plannen.
2. We minder locaties bezoeken, waardoor we op de gekozen locaties meer tijd kunnen besteden, echter Las Vegas, Death Valley en de Grand Canyon moeten laten schieten.
Schema 1 zou als volgt uit zien:
19-mei San Francisco
20-mei San Francisco – Big Sur
21-mei Big Sur - Los Angeles
22-mei Los Angeles
23-mei Los Angeles - Lake Havasu City
24-mei Lake Havasu City - Gran Canyon
25-mei Grand Canyon
26-mei Grand Canyon - Las Vegas
27-mei Las Vegas
28-mei Las Vegas - Death Valley
29-mei Death Valley - Yosemite National Park
30-mei Yosemite National Park
31-mei Yosemite National Park
1-jun Yosemite National Park - Lake Tahoe
2-jun Lake Tahoe
4-jun San Francisco
De slaapplek in regio Big Sur twijfel ik in dit schema nog over. Voorkeur zou zijn voor een mooie locatie alhoewel het ook prettig is als de locatie tenminste halverwege tussen SF en LA is (momenteel denk ik aan Ripplewood Resort maar zal ook nog kijken naar andere mogelijke verblijfplaatsen).
Verder heb ik nu nog Lake Havasu City als tussenstop LA en Grand Canyon ingevuld in dit schema. Ik wil nog kijken voor een plek dichter bij de Grand Canyon.
Schema 2 kent dus wat minder bestemmingen:
19-mei San Francisco
20-mei San Francisco
21-mei San Francisco - Big sur
22-mei Big Sur
23-mei Big Sur
24-mei Big Sur - Los Angeles
25-mei Los Angeles
26-mei Los Angeles
27-mei Los Angeles - Kings Canyon/Sequoia
28-mei Kings Canyon/Sequoia
29-mei Kings Canyon/Sequoia - Yosemite
30-mei Yosemite
31-mei Yosemite
1-jun Yosemite - Lake Tahoe
2-jun Lake Tahoe
4-jun San Francisco
In dit schema twijfel ik of we beter een dag minder in SF kunnen verblijven om een dag langer nabij Kings Canyon/Sequoia te kunnen overnachten.
We zullen een auto huren en dus in loges en hotels verblijven. Verder houden we vooral van natuur en zijn niet zo een stadsmensen alhoewel ik als filmliefhebber zeker LA wil bezoeken en steden zoals SF en Las Vegas zeker gezien wil hebben.
Wat zijn jullie tips wat betreft het maken van een keuze tussen bovenstaande reisschema’s?
Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!
Groeten, Nils.
Re: Rondreis Zuid West VS L&N
Havasu en Lake Tahoe laten vallen (in optie 1) een idee? En dan een extra nacht tussen SF en LA en een extra nacht tussen DV en Yosemite in. Geeft meer rust (alleen wel een hele lange rijdag LA - GC. Andere leden weten misschien kf dat haalbaar is. Anders evt een stop daartussen.
Ben erachter dat je toch niet naar de havasu falls kunt zomaar, dus havasu dan niet veel zin.
Bijv zoiets dan waar je van alles in kunt schuiven naar eigen interesses:
18-5 SF aankomst
19-5 SF-Monterey
20-5 Monterey- Pismo
21-5 Pismo- LA
22-5 LA
23-5 LA-GC
24-5 GC
25-5 GC- LV
26-5 LV
27-5 LV
28-5 LV-DV
29-5 DV- Mammoth Lakes
30-5 ML- Yosemite valley
31-5 Yosemite
01-6 Yosemite
2-6 Yosemite
3-6 Yosemite -SF
4-6 SF
5-6 SF
6-6 SF-terug
Ligt eraan hoe vol of juist niet je de reis wilt en hoe lang je LV wilt. Maar Zion lijkt me ook zo mooi. Zou evt in te passen zijn dan nog LV-Zion (2 nachten)_LV.
Je schema 2 lijkt me ook wel wat. Het is soms zo dubbel he? Je wilt aan de ene kant veel zien maar je wilt ook rust. Die balans zoeken is lastig
Ben erachter dat je toch niet naar de havasu falls kunt zomaar, dus havasu dan niet veel zin.
Bijv zoiets dan waar je van alles in kunt schuiven naar eigen interesses:
18-5 SF aankomst
19-5 SF-Monterey
20-5 Monterey- Pismo
21-5 Pismo- LA
22-5 LA
23-5 LA-GC
24-5 GC
25-5 GC- LV
26-5 LV
27-5 LV
28-5 LV-DV
29-5 DV- Mammoth Lakes
30-5 ML- Yosemite valley
31-5 Yosemite
01-6 Yosemite
2-6 Yosemite
3-6 Yosemite -SF
4-6 SF
5-6 SF
6-6 SF-terug
Ligt eraan hoe vol of juist niet je de reis wilt en hoe lang je LV wilt. Maar Zion lijkt me ook zo mooi. Zou evt in te passen zijn dan nog LV-Zion (2 nachten)_LV.
Je schema 2 lijkt me ook wel wat. Het is soms zo dubbel he? Je wilt aan de ene kant veel zien maar je wilt ook rust. Die balans zoeken is lastig
Re: Rondreis Zuid West VS L&N
In de schema's zou ik ervoor kiezen om bijvoorbeeld op het eind San Francisco te verkennen en de extra dagen aan het begin te skippen.
Je verblijft hier nu zo'n 4 nachten/ 5 dagen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel activiteiten je ter plekke wilt plannen.
Je verblijft hier nu zo'n 4 nachten/ 5 dagen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel activiteiten je ter plekke wilt plannen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Re: Reis Nils: rondreis Zuidwest VS L&N
Dat is inderdaad ook ons dilemma. We willen graag veel moois zien maar niet het gevoel dat we overal maar even voorbij flitsen.Nils schreef: ↑16 feb 2019, 12:18Ligt eraan hoe vol of juist niet je de reis wilt en hoe lang je LV wilt. Maar Zion lijkt me ook zo mooi. Zou evt in te passen zijn dan nog LV-Zion (2 nachten)_LV.
Enerzijds willen we graag de Grand Canyon en Death Valley beleven anderzijds beperkt dat ons wel in de tijd die we per locatie hebben.
We zijn in de veronderstelling in de toekomst nogmaals deze regio te bezoeken (Als duurloper lijkt mij de Big Sur marathon namelijk één van de mooiste marathons ter wereld) waarbij we een geheel andere route zouden volgen. Wanneer en of dit ook daadwerkelijk zal gebeuren is natuurlijk nog de vraag.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zeg 1e schema en dan niet 2 nachten grand canyon maar 1 nacht. Dat is meer als zat tenzij je naar de bodem van de GC wil hiken uiteraard.
Is Joshua Tree geen optie in plaats van Lake Havasu City? Joshua Tree is echt de moeite waard.
Wat dacht je van dit schema?
18-5: Aankomst San Francisco
19-5: San Francisco - Big Sur
20-5: Big Sur - LA
21-5: LA
22-5: LA - Joshua Tree
23-5: Joshua Tree - Grand Canyon
24-5: Grand Canyon - Page
25-5: Page - Zion
26-5: Zion
27-5: Zion - Las Vegas
28-5: Las Vegas
29-5: Las Vegas - Death Valley
30-5: Death Valley - Lake Tahoe
31-5: Lake Tahoe
01-6: Lake Tahoe - Yosemite
02-6: Yosemite
03-6: Yosemite - San Francisco
04-6: San Francisco
05-6: San Francisco
06-6: Terugreis San Francisco
Is Joshua Tree geen optie in plaats van Lake Havasu City? Joshua Tree is echt de moeite waard.

Wat dacht je van dit schema?
18-5: Aankomst San Francisco
19-5: San Francisco - Big Sur
20-5: Big Sur - LA
21-5: LA
22-5: LA - Joshua Tree
23-5: Joshua Tree - Grand Canyon
24-5: Grand Canyon - Page
25-5: Page - Zion
26-5: Zion
27-5: Zion - Las Vegas
28-5: Las Vegas
29-5: Las Vegas - Death Valley
30-5: Death Valley - Lake Tahoe
31-5: Lake Tahoe
01-6: Lake Tahoe - Yosemite
02-6: Yosemite
03-6: Yosemite - San Francisco
04-6: San Francisco
05-6: San Francisco
06-6: Terugreis San Francisco
Laatst gewijzigd door JezzaUSA op 16 feb 2019, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Inderdaad, ik ben het eens met schrijver van bericht hierboven, dag GC eruit en aan het begin de San Fransico laten vallen. GC is leuk om te zien en zeker de zonsopkomst maar als je verder niet gaat wandelen dan is 1 nacht voldoende. Je bent de eerste dagen vroeg wakker dus mooi om op tijd op pad te gaan. Dat zou ik dan gebruiken om te rijden i.p.v. een stad bezoeken. Hierdoor heb je twee dagen over die je elders kunt inpassen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou sowieso meerdere routes uitwerken. Hou daarbij rekening met het Memorial Day weekend en met het feit dat de Tioga Pass gesloten kan zijn. Ik zou wel proberen de pas in de route op te nemen maar dan wel zo laat mogelijk. En maak een alternatief met de Sonora Pass of de CA88.
Voor de kust is een overnachting in Big Sur mooi. Ik zou niet zo snel 3 nachten doen daar, maar dan nog een extra stop in bijvoorbeeld Santa Barbara, zodat je onderweg ook nog wat kunt doen.
Kijk voor 2 nachten Grand Canyon in mei en ook voor Yosemite en Sequoia eens in ons 2013-verslag.
Als je voor het standaardrondje gaat zou ik Bryce ook meenemen. En Lake Tahoe overslaan.
Marianne
Voor de kust is een overnachting in Big Sur mooi. Ik zou niet zo snel 3 nachten doen daar, maar dan nog een extra stop in bijvoorbeeld Santa Barbara, zodat je onderweg ook nog wat kunt doen.
Dit wil ik toch wat nuanceren. Als je naar de bodem wilt lopen heb je zelfs nog een nacht nodig. Maar als je een stukje naar beneden wilt lopen en je doet delen van de route naar Hermits Rest dan ben je al snel een volle dag bezig.
Kijk voor 2 nachten Grand Canyon in mei en ook voor Yosemite en Sequoia eens in ons 2013-verslag.
Als je voor het standaardrondje gaat zou ik Bryce ook meenemen. En Lake Tahoe overslaan.
Marianne
Als ik jullie reisverslag lees en foto’s zie denk ik dat we na twee reizen door zuid west VS nog niet alles gezien zullen hebben. Wat een hoop moois zeg!Martin & Marianne schreef: ↑16 feb 2019, 15:45Kijk voor 2 nachten Grand Canyon in mei en ook voor Yosemite en Sequoia eens in ons 2013-verslag.
Het heeft vooralsnog onze voorkeur om ook in de GC te wandelen waardoor 2 nachten wel prettig zou zijn. We zouden dan echter ergens anders concessies moeten maken. Zouden jullie het wandelen in de GC of in Zion aanraden?
Mijn vrouw wil vooralsnog graag naar Lake Tahoe maar ben ook wel nieuwsgierig hoe deze plek qua bezienswaardigheid in verhouding staat met Zion en Page.
Ook rond Big Sur zouden we graag 2 nachten verblijven zodat we 1 volledige dag kunnen uittrekken voor het bezoeken van Pfeiffer Beach en wandelen in de omgeving.
In Yosemite willen we 3 nachten verblijven. De dag van aankomst zullen we in het park niet meer veel kunnen ondernemen gezien de lange rit er naar toe. Dit zeker als de Tioga Pass dicht is.
Als we Lake Tahoe achterwegen laten zou ik tot onderstaand schema komen. Vraag blijft dan of we de voorkeur moeten geven aan een extra nacht nabij GC of Zion.
18-mei Aankomst San Francisco
19-mei San Francisco - Big Sur 250km
20-mei Big Sur
21-mei Big Sur - LA 500km
22-mei LA
23-mei Joshua Tree 220km
24-mei Joshua Tree - Grand Canyon 600km
25-mei Grand Canyon - Page 220km
26-mei Page - Zion 170km
27-mei Zion
28-mei Zion - Las Vegas 260km
29-mei Las Vegas
30-mei Las Vegas - Death Valley 220km
31-mei Death Valley - Yosemite 620km
1-jun Yosemite
2-jun Yosemite
3-jun Yosemite - San Francisco 270km
4-jun San Francisco
5-jun San Francisco
6-jun Aankomst Amsterdam
Bij de reisdagen heb ik de te verwachten km genoteerd. We zouden bij dit schema drie ritten van 500km+ hebben. Is dat te doen volgens jullie?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een paar lange rijdagen is niet erg maar ik vind de route wel vol nu.
Tussen Death Valley en Yosemite is echt een tussenstop nodig. Zeker omdat het goed mogelijk is dat de Tioga Pass nog niet open is.
Zion in het Memorial Day weekend is geen goed idee.
Marianne
Tussen Death Valley en Yosemite is echt een tussenstop nodig. Zeker omdat het goed mogelijk is dat de Tioga Pass nog niet open is.
Zion in het Memorial Day weekend is geen goed idee.
Marianne
Is de route van Death Valley naar Yosemite via Bakerfield moeilijk te rijden? Want deze zou circa 620 km zijn. Als we op tijd zouden vertrekken zou die afstand te behappen moeten zijn of onderschat ik dat toch?Martin & Marianne schreef: ↑16 feb 2019, 19:34Tussen Death Valley en Yosemite is echt een tussenstop nodig. Zeker omdat het goed mogelijk is dat de Tioga Pass nog niet open is.
Ik heb nog met mijn vrouw overlegd en iets meer tijd in Las Vegas en San Francisco zou toch prettig zijn. Dan zou betekenen dat we Page en Zion laten vallen.
19-mei San Francisco
20-mei San Francisco - Big Sur 250km
21-mei Big Sur
22-mei Big Sur - LA 500km
23-mei LA
24-mei LA - Joshua Tree 220km
25-mei Joshua Tree - Grand Canyon 600km
26-mei Grand Canyon
27-mei Grand Canyon - Las Vegas 450km
28-mei Las Vegas
29-mei Las Vegas
30-mei Las Vegas - Death Valley 220km
31-mei Death Valley - Yosemite 620km
1-jun Yosemite
2-jun Yosemite
3-jun Yosemite - San Francisco 270km
4-jun San Francisco
5-jun San Francisco - vlucht NL
6-jun Aankomst Amsterdam
Als we het schema op deze manier zouden invullen hebben we inderdaad 4 dagen waarop een hoop km afgelegd moeten worden.
Zou het een idee zijn om 1 nacht minder in Yosemite te verblijven en tussen Death Valley en Yosemite een tussenstop te maken in Three Rivers?
We zouden dan nog steeds vanuit Death Valley circa 500 km moeten rijden maar het is dan toch weer net geen 600km.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Three Rivers ligt niet op de route. Ik zou trouwens sowieso niet onderlangs rijden maar na DV via Mammoth Lakes naar Yosemite rijden.
Waarom doe je de dagen SF niet aaneengesloten?
Marianne
Waarom doe je de dagen SF niet aaneengesloten?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan moeten wel de passen open zijn. In principe zou je in mijn ogen beter 1 nacht Big Sur kunnen doen en rond Pismo Beach of Santa Barbara nog een nacht inplannen. Je bent dag 3 en 4 ook nog wel zeer op tijd wakker en zou dus vroeg naar Carmel kunnen vertrekken en daar nog de hele middag en de volgende ochtend kunnen wandelen. Dan heb je echt tijd genoeg en je haalt die toch fikse rit naar LA eruit.Ik zou trouwens sowieso niet onderlangs rijden maar na DV via Mammoth Lakes naar Yosemite rijden.
Waar overnacht je 30 Mei? In death valley, of kies je voor Lone Pine/Bishop of Ridgecrest buiten het park? Dat maakt al heel veel uit. Ik ben eens ron 1230 vanuit glacier point vertrokken en rond 1830 waren we toen, wij reden wel de binnenwegen en niet de snelweg, in Ridgecrest. Het kan dus wel met de rit onderlangs naar Yosemite, maar die dag is grotendeels op de cruisecontrol door saai landschap en evt kan je dan op het einde vd middag al iets in Yosemite doen. Als je geen tijd maakt voor Sequoia zou ik het overslaan en dan is de rit doenbaar. Doch zou ik altijd een alternatief achter de hand houden als de tioga of Sonora passen wel open zijn, want dan is de route via de 395 wel mooier
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Normaal gesproken zijn de passen dan wel open, zeker de Sonora Pass. En anders de Carson Pass.
Maar goed, ik gaf al aan dat je het beste meerdere routes uit kunt werken. Dus een route via de Tioga Pass of Sonora Pass, en een route onderlangs. Dat betekent dus ook de accommodaties boeken voor beide opties. En wacht daar niet te lang mee, heb je al een idee waar je wilt overnachten?
Hoe kom je aan 620 km, waar wil je overnachten? Van Furnace Creek naar Yosemite Village is het verder. Maar je zou in dit geval de eerste nacht Yosemite voor Oakhurst of Fishcamp kunnen kiezen.
Marianne
Maar goed, ik gaf al aan dat je het beste meerdere routes uit kunt werken. Dus een route via de Tioga Pass of Sonora Pass, en een route onderlangs. Dat betekent dus ook de accommodaties boeken voor beide opties. En wacht daar niet te lang mee, heb je al een idee waar je wilt overnachten?
Voor de route onderlangs is het geen probleem om dat in 1 dag te rijden, ondanks de afstand. Grootste probleem is dat het nogal saai is.
Hoe kom je aan 620 km, waar wil je overnachten? Van Furnace Creek naar Yosemite Village is het verder. Maar je zou in dit geval de eerste nacht Yosemite voor Oakhurst of Fishcamp kunnen kiezen.
Marianne
Het plan is dus om in Death Valley te overnachten. Als ik via google maps een route van Stovepipe Wells naar Big Trees Lodge in Yosemite bereken kom ik op iets meer dan 600 km uit.
Momenteel kom ik op dit schema uit:
19-mei San Francisco - Big Sur regio 250km
20-mei Big Sur regio - Pismo Beach 200km
21-mei Pismo Beach - LA 330km
22-mei LA
23-mei LA - Lake Havasu City 480km
24-mei Lake Havasu City - Grand Canyon 380km
25-mei Grand Canyon
26-mei Grand Canyon - Las Vegas 450km
27-mei Las Vegas
28-mei Las Vegas
29-mei Las Vegas - Stovepipe Wells 240km
30-mei Stovepipe Wells Village - Yosemite 620km
31-mei Yosemite
1-jun Yosemite
2-jun Yosemite - San Francisco 270km
3-jun San Francisco
4-jun San Francisco
5-jun San Francisco - vlucht NL
6-jun Aankomst Amsterdam
Tussen SF en LA slapen we nu op 2 verschillende locaties om wat meer van het kustgebied te kunnen zien en de rit tussen beide steden wat meer op te splitsen.
Ik heb bewust Big Sur regio ingevuld omdat ik nog niet precies weet in welke plaats ik iets wil boeken maar ik denk aan Ripplewood Resort.
Van LA naar Lake Havasu City willen we via Joshua Tree rijden. We willen er wel een stop maken maar ook vervolgens doorrijden zodat we de volgende dag naar de GC minder kilometers hoeven te maken.
Ik ga er in het schema van uit dat de Tioga Pass dicht is. Als hij wel open is zou dat heel erg mooi meegenomen zijn. We willen echter wel zonder tussenstop van DV naar Yosemite rijden om onze tijd optimaal te kunnen besteden.
In het bovenstaande schema hebben we denk ik een voor ons wenselijk evenwicht tussen steden en natuur. Lake Tahoe, Zion en Page zouden we niet bezoeken maar ergens zullen we een keuze moeten maken tussen bestemmingen.
Morgen wil ik het reisschema met vrouwlief bespreken en indien zij deze planning ook ziet zitten, en jullie niet toevallig nog iets zien wat ik over het hoofd gezien heb, de lodges en hotels gaan boeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je onderlangs rijdt en niet helemaal tot aan Yosemite Village doorrijdt is 1 dag voldoende maar je zult toch in principe de 395 nemen en dan de 120 of de 108. En in dat geval is een overnachting in bijvoorbeeld Lee Vining toch echt aan te raden. Het park begint immers daar al en je wilt dan toch ook tijd hebben voor de Tioga Road? Wat zijn je plannen in Yosemite?
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
@stegeman Lake Havasu en Havasu falls zijn verschillende dingen en het ligt ook niet dicht bij elkaar.Ben erachter dat je toch niet naar de havasu falls kunt zomaar, dus havasu dan niet veel zin
Als je bv van watersport houdt is Lake Havasu een prima (in de zomer wel enorm warme) plek om te verblijven. Puur als tussenstop tussen de GC en LA kan het wel, maar het ligt niet helemaal op de route. Reisbureaus geven vaak Lake Havasu als tussenstop aan in hun reizen, waar hier meer Kingman/Needles aanbevolen wordt. Zeker omdat het vaak toch maar puur als overnachting-en-weer-door lokatie wordt gebruikt.
Bij de route LA GC lijkt het qua afstand weinig verschil te maken of we een tussenstop maken in Needles of Lake Havasu City. Zou de route via Havasu puur meer tijd in beslag nemen?
Doorrijden tot Kingsman is 100 km verder. Met een tussenstop op die dag in Joshua Tree wordt dat misschien toch net wat teveel gehaast maar misschien dat we het toch zullen overwegen t.b.v. de tijd bij GC.
Van DV tot Lee Vining is circa 350km. Als de Tioga pass geopend is en we ochtends vroeg vertrekken in DV zouden we voor de middag bij Lee Vinning kunnen zijn en een halve dag de tijd hebben om van daar naar Yosemite Valley te rijden. Is dat niet voldoende om die afstand op standje sightseeing af te leggen?Martin & Marianne schreef: ↑17 feb 2019, 23:20En in dat geval is een overnachting in bijvoorbeeld Lee Vining toch echt aan te raden. Het park begint immers daar al en je wilt dan toch ook tijd hebben voor de Tioga Road? Wat zijn je plannen in Yosemite?
Als de omstandigheden het toe laten zouden we graag 1 dag de Glacier Point panorama trail willen lopen. De andere dag denk ik nu ook nog aan een wandeling maar ik wil eerst nog wat verder lezen over Yosemite voor het invullen van de tweede dag.
Overnachting Yosemite is trouwens al geboekt voor de dagen 30-05 t/m 02-06.

Ik zag gisterenavond dat in het laatste gedeelte van onze reis alleen tijdens die periode nog plek was bij Big Trees. Als we iets eerder of later zouden arriveren was er momenteel alleen plek in Half Dome Village. Gezien de annuleringsvoorwaarde dus direct maar Big Trees geboekt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sja. Puur de afstand is inderdaad zoveel km. Maar dan ga je de alabama hills, mount whitney portal, mono lake en bodie dus allemaal overslaan? Er is aan die kant van de sierra nevada ook best nog wat te beleven.Van DV tot Lee Vining is circa 350km. Als de Tioga pass geopend is en we ochtends vroeg vertrekken in DV zouden we voor de middag bij Lee Vinning kunnen zijn en een halve dag de tijd hebben om van daar naar Yosemite Valley te rijden. Is dat niet voldoende om die afstand op standje sightseeing af te leggen?
Als je op de dag voor je naar Joshua Tree gaat al aan de oostkant van LA gaat kan het makkelijk. Anders heb je sowieso maar een korte tijd voor JT want je hebt kans dat je dikke files LA uit hebt. Kingman (zonder tussen s), Needles en Lake Havasu zijn pure overnachtingsplekken in jou reis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is ontzettend veel te zien onderweg, zie daarvoor ons 2013-verslag voor de 395, Bodie en de Sonora Pass, en ons 2015-verslag, voor zowel de 395 als de Tioga Pass.
In beide verslagen vind je ook tips voor Yosemite, met onder andere de Panorama Trail en de 4 Mile Trail en de Mist Trail.
Marianne
In beide verslagen vind je ook tips voor Yosemite, met onder andere de Panorama Trail en de 4 Mile Trail en de Mist Trail.
Marianne
Thanks voor de tips!
Ik zal me nu oriënteren op het vinden van hotels, motels en lodges voor de reis en in elk geval ook rekening houden met een extra verblijf tussen DV en Yosemite. Handig dat je bij Yosemite zo gemakkelijk kan annuleren.
Zodra ik alle verblijven in kaart gebracht heb zal ik een update in t topic plaatsen.
Ik zal me nu oriënteren op het vinden van hotels, motels en lodges voor de reis en in elk geval ook rekening houden met een extra verblijf tussen DV en Yosemite. Handig dat je bij Yosemite zo gemakkelijk kan annuleren.
Zodra ik alle verblijven in kaart gebracht heb zal ik een update in t topic plaatsen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3677 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-
- 30 Reacties