Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Angela Niezen: route Zuidwesten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Reis Angela Niezen: route Zuidwesten.
Hoi,
Ik heb een vraag:
Ik heb een gedeelte van onze route samengesteld met bezienswaardigheden die we nog niet hebben gedaan, maar op ons verlanglijstje hebben staan gecombineerd met nieuwe dingen.
Ik heb hiervoor 23 dagen.
Ik heb nu de volgende route:
1. Amsterdam - Las Vegas
2. Las Vegas - Zion NP, hier stop om Angels Landing te lopen
3. Angels Landing
4. Springdale -Salt Lake City
5. Salt Lake City - Yellowstone NP
6. Yellowstone NP
7. Yellowstone NP
8. Yellowstone - Grand Teton/Jackson
9. Grand Teton/Jackson
10. Jackson - Burley of verder rijden?
11. Burley? - Reno?
12. Reno - Lee Vining, omdat we de Tioga pas gemist hebben, die willen we graag rijden.
13. Wandelen Panorama trail, die staat nog hoog op ons lijstje. Overnachten Yosemite NP
14. Yosemite NP richting Montery naar Highway.
15. Monterey - Pismo Beach
16. Pismo Beach - San Diego
17. San Diego
18. San Diego
19. Anaheim, Disney
20. Anaheim, Disney
21. Anaheim
22. Anaheim - Los Angeles Airport
23. Amsterdam
Graag hoor ik jullie adviezen!
Bij voorbaat dank!
Angela
Ik heb een vraag:
Ik heb een gedeelte van onze route samengesteld met bezienswaardigheden die we nog niet hebben gedaan, maar op ons verlanglijstje hebben staan gecombineerd met nieuwe dingen.
Ik heb hiervoor 23 dagen.
Ik heb nu de volgende route:
1. Amsterdam - Las Vegas
2. Las Vegas - Zion NP, hier stop om Angels Landing te lopen
3. Angels Landing
4. Springdale -Salt Lake City
5. Salt Lake City - Yellowstone NP
6. Yellowstone NP
7. Yellowstone NP
8. Yellowstone - Grand Teton/Jackson
9. Grand Teton/Jackson
10. Jackson - Burley of verder rijden?
11. Burley? - Reno?
12. Reno - Lee Vining, omdat we de Tioga pas gemist hebben, die willen we graag rijden.
13. Wandelen Panorama trail, die staat nog hoog op ons lijstje. Overnachten Yosemite NP
14. Yosemite NP richting Montery naar Highway.
15. Monterey - Pismo Beach
16. Pismo Beach - San Diego
17. San Diego
18. San Diego
19. Anaheim, Disney
20. Anaheim, Disney
21. Anaheim
22. Anaheim - Los Angeles Airport
23. Amsterdam
Graag hoor ik jullie adviezen!
Bij voorbaat dank!
Angela
-
- Amerika-ontdekker
Re: Route Zuidwesten
Of dit haalbaar is qua rij route, een paar keer een langere afstand vinden we niet erg. Of de route waarbij vraagtekens staan tussen Yellowstone NP en Yosemite NP, dus Burley en Reno overnachten kunnen? Misschien zijn er mensen die andere suggesties hebben.
Wij gaan volgend jaar begin juni 2020.
Alvast bedankt!
Wij gaan volgend jaar begin juni 2020.
Alvast bedankt!
Ga je met een auto of RV?
Je slaat Valley of Fire over? Bewust? Vind ik (en velen met mij) een van de mooiste parken van het zuid westen...maar misschien ben je al eens geweest...
Ik vind je route enorm gehaast (bv Zion naar Yellowstone: zelfs via de interstate (zonde om niet gewoon scenic routes te rijden) is dat al bijna 5 uur!, dag 16: Pismo beach naar San Diego, zonder files al ruim 5 uur! En je moet dwars door LA, dus reken op vertraging).
Je slaat Valley of Fire over? Bewust? Vind ik (en velen met mij) een van de mooiste parken van het zuid westen...maar misschien ben je al eens geweest...
Ik vind je route enorm gehaast (bv Zion naar Yellowstone: zelfs via de interstate (zonde om niet gewoon scenic routes te rijden) is dat al bijna 5 uur!, dag 16: Pismo beach naar San Diego, zonder files al ruim 5 uur! En je moet dwars door LA, dus reken op vertraging).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ze gaan van Zion eerst naar SLC. Op zich te doen. Soms is het niet erg om een keer een grote afstand te moeten overbruggen als je een bepaald doel voor ogen hebt.
Ik heb meer vraagtekens bij dag 13. Als ik het goed begrijp rij je die dag vanaf Lee Vining de Tioga Road en je wilt daarna de Panorama Trail doen ?. Vraag me af of dat mogelijk is. Je weet dat je daarvoor de bus naar Glacier Point moet reserveren?.
De rit van Burley naar Reno is erg lang. Ik zou iets verder doorrijden.
Behalve dag 13 waar je eigenlijk een dag te kort komt vind ik de route op zich niet gek.
Ik heb meer vraagtekens bij dag 13. Als ik het goed begrijp rij je die dag vanaf Lee Vining de Tioga Road en je wilt daarna de Panorama Trail doen ?. Vraag me af of dat mogelijk is. Je weet dat je daarvoor de bus naar Glacier Point moet reserveren?.
De rit van Burley naar Reno is erg lang. Ik zou iets verder doorrijden.
Behalve dag 13 waar je eigenlijk een dag te kort komt vind ik de route op zich niet gek.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt dezelfde route als deze. Ben je toen niet geweest?
Je hebt toen al de nodige tips gehad. Voor het stuk tussen Yellowstone en Yosemite had ik toen naar ons 2008-verslag verwezen.
Vanuit Lee Vining de Panorama trail doen is niet aan te raden; je moet dan rekenen op minimaal twee uur rijden om bij de bus te komen.
En twee dagen voor Yellowstone is weinig.
Marianne
Je hebt toen al de nodige tips gehad. Voor het stuk tussen Yellowstone en Yosemite had ik toen naar ons 2008-verslag verwezen.
Vanuit Lee Vining de Panorama trail doen is niet aan te raden; je moet dan rekenen op minimaal twee uur rijden om bij de bus te komen.
En twee dagen voor Yellowstone is weinig.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel voor jullie reacties! Ik heb inderdaad een planning gehad in 2015 maar door heel erg vervelende omstandigheden kon die reis van twee weken niet doorgaan. Eerlijk gezegd ben ik blij dat er gereageerd is want ik wist niet eens meer dat ik het hier al een keer heb geplaatst. Die route ga ik ook nog eens bekijken, wellicht met een of twee dagen langer. Volgend jaar hebben we in ieder geval 3 weken. We hebben al heel veel gezien en zijn al twee keer in het zuidwesten geweest alleen die twee wandelingen in Zion en Yosemite staan heel erg hoog op ons verlanglijstje en hebben we nog niet kunnen doen. Ik ga eens kijken of ik een extra overnachting kan regelen zodat we in de ochtend vroeg vanuit onze overnachtingsplaats in Yosemite kunnen starten i.p.v. eerst nog een stuk te rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is San Diego een must? Als je dat laat vallen kun je een extra dag in Yellowstone en Yosemite doen.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1157 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote