Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Easy: Rondreis juni 2019
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Reis Easy: Rondreis juni 2019
Goede aanvulling inderdaad! Calculeer voor het ophalen van de permit ook minstens een half uur, want je moet ook verplicht een video kijken.
Het hebben van een permit zorgt er ook voor dat ze je komen zoeken aan het einde van de dag, mocht je echt de uitgang niet gevonden hebben. Een ranger vertelde dat ze daar de week voor wij er waren na zonsondergang nog een mijl of 3/4 de fiery furnace in waren gelopen om een groep mensen eruit te halen. Met behulp van de AllTrails route (loop ook de ‘dead ends’ in, daar zijn vaak nog mooie arches te zien) en de pijltjes zou je het zelfstandig moeten kunnen vinden.
Het hebben van een permit zorgt er ook voor dat ze je komen zoeken aan het einde van de dag, mocht je echt de uitgang niet gevonden hebben. Een ranger vertelde dat ze daar de week voor wij er waren na zonsondergang nog een mijl of 3/4 de fiery furnace in waren gelopen om een groep mensen eruit te halen. Met behulp van de AllTrails route (loop ook de ‘dead ends’ in, daar zijn vaak nog mooie arches te zien) en de pijltjes zou je het zelfstandig moeten kunnen vinden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben het met een ranger gedaan; ik vond dat echt wel een meerwaarde hebben. Ik weet niet of je alle bijzondere plekjes anders wel ziet. En we deden stukken die ik zonder ranger niet had durven doen - omdat je niet weet wat je te wachten staat en omdat de ranger voordat hoe je bepaalde stukken het beste kunt doen. daarnaast vertelt de ranger veel leuke en interessante dingen over het gebied.
Dus als het lukt, reserveer dan de ranger walk.
Marianne
Dus als het lukt, reserveer dan de ranger walk.
Marianne
Wederom bedankt voor alle tips! Mooie lijstje met tips Roell23! De meeste dingen die je opnoemt staan op ons lijstje. Af en toe zullen we keuzes moeten maken maar omdat we bijna overal 2 nachten zijn komen we een aardig eind met de hoogtepunten.
Fiery Furnace is de reden dat we een extra nacht in Moab gaan plannen. Ben je min of meer verzekerd van een permit als je je in de ochtend meldt? We zijn in eerste instantie van plan om ons in te schrijven voor een rangerwalk. We houden de site al in de gaten, volgens mij kunnen we tegelijk met de camping reserveren.
We zijn er wel uit, onderstaande route gaat het worden. We kunnen over 5 à 6 weken al de eerste campings boeken, erg veel zin in! Dankzij jullie reacties zijn we overtuigd om onze tent op te zetten bij The View. Helaas is Mesa Verde van twee nachten teruggebracht naar 0. Dit omdat we met onze wensen niet genoeg tijd hebben aan 3 nachten Moab. In de toekomst hopen we nog een keer een reis te maken door Colorado, waarschijnlijk is Mesa Verde dan makkelijk in te passen.
Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite Valley
Dag 4: Yosemite Valley
Dag 5: Yosemite Valley
Dag 6: Yosemite Valley - Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Valley of Fire (of hotel Overton)
Dag 9: Valley of Fire - Zion
Dag 10 : Zion
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 14: Capitol Reef
Dag 15: Capitol Reef - Arches (Delicate Arch)
Dag 16: Arches (Fiery Furnace en in de middag rijden door omgeving)
Dag 17: Arches - Dead Horse Point (Devils Garden Primitive Loop en in de middag rijden door omgeving)
Dag 18: Dead Horse Point (Canyonlands)
Dag 19: Dead Horse Point - Monument Valley
Dag 20: Monument Valley - Page
Dag 21: Page
Dag 22: Page - Grand Canyon (South Rim)
Dag 23: Grand Canyon
Dag 24: Grand Canyon - Las Vegas (inderdaad vroeg op pad en via Oatman)
Dag 25: Las Vegas
Dag 26: Las Vegas - Amsterdam
Fiery Furnace is de reden dat we een extra nacht in Moab gaan plannen. Ben je min of meer verzekerd van een permit als je je in de ochtend meldt? We zijn in eerste instantie van plan om ons in te schrijven voor een rangerwalk. We houden de site al in de gaten, volgens mij kunnen we tegelijk met de camping reserveren.
Grappig, dat is precies waar ik eigenlijk ook al rekening mee hou (kan het alleen maar meevallen). Ik wilde in eerste instantie ook graag het gedeelte vanaf Las Vegas omdraaien, dus eindigen in Valley of Fire. Dit kwam echter heel slecht uit met de weekenden. Vorig jaar sloten we de vakantie af in een wilderness cabin midden in een NP (Finland). Wat mij betreft geen mooiere manier om een vakantie mee af te sluiten. Vandaar ook dat de North Rim mij ook erg aanspreekt. Toch kiezen we zeer waarschijnlijk voor de South Rim, om ons vervolgens nog twee dagen onder te dompelen in de chaos van Vegas. Wordt vast en zeker ook weer een mooie ervaringPSVwally schreef: Het kan alleen zijn dat je zoveel indrukken opdoet tijdens deze reis dat de GC op het einde misschien iets minder imponerend is,
Maargoed dat is ook weer voor eenieder anders

We zijn er wel uit, onderstaande route gaat het worden. We kunnen over 5 à 6 weken al de eerste campings boeken, erg veel zin in! Dankzij jullie reacties zijn we overtuigd om onze tent op te zetten bij The View. Helaas is Mesa Verde van twee nachten teruggebracht naar 0. Dit omdat we met onze wensen niet genoeg tijd hebben aan 3 nachten Moab. In de toekomst hopen we nog een keer een reis te maken door Colorado, waarschijnlijk is Mesa Verde dan makkelijk in te passen.
Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite Valley
Dag 4: Yosemite Valley
Dag 5: Yosemite Valley
Dag 6: Yosemite Valley - Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Valley of Fire (of hotel Overton)
Dag 9: Valley of Fire - Zion
Dag 10 : Zion
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 14: Capitol Reef
Dag 15: Capitol Reef - Arches (Delicate Arch)
Dag 16: Arches (Fiery Furnace en in de middag rijden door omgeving)
Dag 17: Arches - Dead Horse Point (Devils Garden Primitive Loop en in de middag rijden door omgeving)
Dag 18: Dead Horse Point (Canyonlands)
Dag 19: Dead Horse Point - Monument Valley
Dag 20: Monument Valley - Page
Dag 21: Page
Dag 22: Page - Grand Canyon (South Rim)
Dag 23: Grand Canyon
Dag 24: Grand Canyon - Las Vegas (inderdaad vroeg op pad en via Oatman)
Dag 25: Las Vegas
Dag 26: Las Vegas - Amsterdam
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Voor de rangerwalk kun je inderdaad al eerder reserveren via de NPS-site. Als je zelf wil gaan lopen met een permit kan dat meestal wel de dag zelf (afgelopen september althans). Misschien in dat geval handig om dit bij aankomst alvast te regelen voor de volgende dag. Mocht het dan niet kunnen kun je je schema nog omgooien.
Als ik naar je schema kijk, zou je misschien nog Dead Horse Point en Arches om kunnen draaien. Dat scheelt iets in de kilometers afhankelijk van de aanrijroute, wij reden over de UT128 op advies van Marianne en die gaf ons een mooie rit langs de Colorado. Dan is Arches misschien wel de logische eerste stop.
Als ik naar je schema kijk, zou je misschien nog Dead Horse Point en Arches om kunnen draaien. Dat scheelt iets in de kilometers afhankelijk van de aanrijroute, wij reden over de UT128 op advies van Marianne en die gaf ons een mooie rit langs de Colorado. Dan is Arches misschien wel de logische eerste stop.
We hebben nu Arches aan het begin gezet omdat we hier 's ochtends lange wandelingen willen maken. Op de reisdag naar Monument Valley is daar minder tijd voor. De UT-128 staat op de nominatie om in de middag te rijden. Halverwege juni zal het er midden op de dag al aardig warm zijn en dan kunnen we hopelijk aan de ergste hitte ontsnappen.
Wij zijn inmiddels alweer enkele weken terug van onze rondreis. Mede dankzij al jullie tips en de vele uurtjes die ik lezend heb rondgebracht op het forum was het een geweldige reis!
Het is lastig zeggen wat nou echt het mooiste was, hierbij toch enkele hoogtepunten van onze reis:
- Wandelen in Yosemite: Wij hebben aan het einde van de middag de auto op Glacier Point geparkeerd en zijn via de 4-mile trail naar beneden gelopen. De volgende dag in alle vroegte vertrokken naar boven via de Mist Trail en Panorama Trail. Een aanrader! Het was nog lekker rustig op de Mist Trail en persoonlijk vind ik stijl naar boven beter te doen dan stijl naar beneden.
- Wandelen in Arches: We hebben de Devils Garden Trail gelopen inclusief de primitive loop. We hebben tegen de klok ingelopen en zijn dus gestart met de primitive loop. Geweldig! Vrijwel geen andere mensen tegengekomen, en de moeilijkheidsgraad viel ons ontzettend mee. Eenmaal terug op het 'normale' wandelpad werd het wel een stuk drukker.
- Valley of Fire: In onze uiteindelijke route hebben we hier niet geslapen en bezochten we dit park tussen Death Valley en Zion in. Toch hebben we hier een aantal uur kunnen doorbrengen en enkele wandelingen gemaakt. Park heeft veel indruk op ons gemaakt, ondanks dat we het dus niet gezien hebben met een laagstaande zon.
Onderweg ook wat ruimte gemaakt voor wat minder bekende plekken:
- Navajo National Monument (tussen Monument Valley en Page): Erg mooi park! We hebben hier heerlijk tussen de bomen gepicknickt en twee korte wandelingen gemaakt. Het deed ons denken een beetje denken aan de vallei van Zion in het klein. Ze hebben ook een prachtige camping en je kan met een ranger cliff dwellings bezoeken. Een eventuele volgende keer zet ik hier graag mijn tent neer voor een nacht.
- Ash Meadows National Wildlife Refuge: Wij sliepen niet in Death Valley zelf maar in Amargosa Valley. Heel vroeg in de ochtend hebben we dit park kort bezocht. Gewoon een hele fijne plek om even rond te lopen in alle rust.
- Korte wandeling naar House on Fire: Heerlijk rustige wandeling, de weg naar House on Fire toe was alleen al de moeite waard. Vanwege het natte voorjaar veel leven (bloemen, insecten, kikkervisjes) tegengekomen.
Het is lastig zeggen wat nou echt het mooiste was, hierbij toch enkele hoogtepunten van onze reis:
- Wandelen in Yosemite: Wij hebben aan het einde van de middag de auto op Glacier Point geparkeerd en zijn via de 4-mile trail naar beneden gelopen. De volgende dag in alle vroegte vertrokken naar boven via de Mist Trail en Panorama Trail. Een aanrader! Het was nog lekker rustig op de Mist Trail en persoonlijk vind ik stijl naar boven beter te doen dan stijl naar beneden.
- Wandelen in Arches: We hebben de Devils Garden Trail gelopen inclusief de primitive loop. We hebben tegen de klok ingelopen en zijn dus gestart met de primitive loop. Geweldig! Vrijwel geen andere mensen tegengekomen, en de moeilijkheidsgraad viel ons ontzettend mee. Eenmaal terug op het 'normale' wandelpad werd het wel een stuk drukker.
- Valley of Fire: In onze uiteindelijke route hebben we hier niet geslapen en bezochten we dit park tussen Death Valley en Zion in. Toch hebben we hier een aantal uur kunnen doorbrengen en enkele wandelingen gemaakt. Park heeft veel indruk op ons gemaakt, ondanks dat we het dus niet gezien hebben met een laagstaande zon.
Onderweg ook wat ruimte gemaakt voor wat minder bekende plekken:
- Navajo National Monument (tussen Monument Valley en Page): Erg mooi park! We hebben hier heerlijk tussen de bomen gepicknickt en twee korte wandelingen gemaakt. Het deed ons denken een beetje denken aan de vallei van Zion in het klein. Ze hebben ook een prachtige camping en je kan met een ranger cliff dwellings bezoeken. Een eventuele volgende keer zet ik hier graag mijn tent neer voor een nacht.
- Ash Meadows National Wildlife Refuge: Wij sliepen niet in Death Valley zelf maar in Amargosa Valley. Heel vroeg in de ochtend hebben we dit park kort bezocht. Gewoon een hele fijne plek om even rond te lopen in alle rust.
- Korte wandeling naar House on Fire: Heerlijk rustige wandeling, de weg naar House on Fire toe was alleen al de moeite waard. Vanwege het natte voorjaar veel leven (bloemen, insecten, kikkervisjes) tegengekomen.
Vind het geweldig om terug te lezen hoe het nu geweest is. Mag van mij iedereen doen
. Fijn dat het zo mooi was en er ook wel rustigere plekjes te vinden zijn.

-
- Amerikakenner
Mooi. Bij mijn weten zijn jullie de eerste op dit forum die de auto 's nachts op Glacier Point hebben laten staan. Hebben jullie dat afgetoetst met een ranger of zo?Wandelen in Yosemite: Wij hebben aan het einde van de middag de auto op Glacier Point geparkeerd en zijn via de 4-mile trail naar beneden gelopen. De volgende dag in alle vroegte vertrokken naar boven via de Mist Trail en Panorama Trail. Een aanrader! Het was nog lekker rustig op de Mist Trail en persoonlijk vind ik stijl naar boven beter te doen dan stijl naar beneden.
Nee niet overlegd. Op de NPS site staat dat het niet is toegestaan tussen 15 oktober en de opening in het voorjaar:
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/thparking.htm
Uiteraard wel gezorgd dat de auto vrij was van eten en andere geurtjes. Wij stonden op Upper Pines met onze tent, dus alles daar in de box gelaten.
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/thparking.htm
Uiteraard wel gezorgd dat de auto vrij was van eten en andere geurtjes. Wij stonden op Upper Pines met onze tent, dus alles daar in de box gelaten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 4791 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 12 Reacties