Dag 1: Amsterdam - Minneapolis
Dag 2: Minneapolis (bijkomen, beetje sightseeing)
Dag 3: Minneapolis (evenement)
Dag 4: Minneapolis (evenement)
Dag 5: Minneapolis (evenement)
Dag 6: Minneapolis - San Francisco(binnenlandse vlucht)
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco - Monterey of Carmel(afhankelijk van accommodatie)
Dag 10: Monterey/Carmel
Dag 11: Monterey/Carmel - Pismo Beach(is dit een goede stopplek? We rijden in ieder geval de Big Sur)
Dag 12: Pismo Beach(?) - Santa Barbara (of in een keer door van Monterey/Carmel naar Santa Barbara? is best een eind en we willen ook nog wat zien en doen)
Dag 13: Santa Barbara
Dag 14: Santa Barbara - Los Angeles
Dag 15: LA
Dag 16: LA
Dag 17: LA - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego - Amsterdam
Dag 20: Aankomst Amsterdam
Alles is nieuw en het is nogal overweldigend wat er allemaal wel niet te zien en te doen is. We willen een combinatie stad(cultuur, musea, lekker eten, beetje shoppen) en natuur(view points, trails, watervallen etc).
LA vind ik bijna huiveringwekkend zo groot als het is. We willen in ieder geval Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica zien. Beetje de standaard dingen denk ik voor de eerste keer LA? Ik las ook over een leuke fietsroute over de stranden/boardwalks tussen Santa Monica en Hermosa Beach.
In eerste instantie had ik ook Napa Valley(na San Francisco) en Palm Springs(tussen LA en San Diego) in de route, maar om het binnen budget te houden heb ik Napa geschrapt want we hebben al vele wijngebieden in Europa gezien en het zal ongetwijfeld leuk zijn maar niet perse iets heel nieuws. Palms Springs had ik er ingezet om eventueel naar Joshua Tree NP te gaan, maar ik lees hier en daar dat de bomen ook op andere plekken te zien zijn en het werd een soort gekke detour.
Veel rijden vinden we niet erg, maar we houden van een redelijk relaxed tempo(ca. minimaal 2 nachten op een plek, doorreisplekken uitgesloten) en willen als we onderweg zijn ook de tijd hebben om iets te ondernemen zonder een klok en nog zoveel kilometers te gaan in onze nek te hebben.
Hoor graag of dit een goede route is. Tips zijn heel welkom! Ik ga ook nog verder het forum doorspitten(met name het LA topic...die ongeveer even groot is als de stad zelf