Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Emus: Eerste keer zuidwesten september 2020, tips welkom
Reis Emus: Eerste keer zuidwesten september 2020, tips welkom
Hoihoi,
Komende september zullen mijn vrouw en ik voor het eerst het zuidwesten van de VS bezoeken.
Ik heb zelf al wat zitten puzzelen en kom op het volgende schema:
dag 1: Amsterdam --> LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA
Dag 5: LA --> Death Valley
Dag 6: Death Valley --> Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion --> Bryce
Dag 9: Bryce
Dag 10: Bryce --> Monument Valley
Dag 11: Monument Valley/Mesa Verde
Dag 12: Monument Valley --> Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon --> Hoover Dam (Boulder City)
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas --> Amsterdam
Mijn vrouw wil graag veel van LA zien en Las Vegas staat hoog op mijn lijst, vandaar dat we daar relatief lang verblijven. De hotels in LA en Vegas zijn al geboekt, alles tussendoor staat nog open.
Mijn vraag is vooral: Is dit een beetje een realistisch schema en missen we nog dingen? Of zouden jullie juist 1 of 2 locaties schrappen om langer op de andere te kunnen spenderen? Alle tips zijn meer dan welkom!
Komende september zullen mijn vrouw en ik voor het eerst het zuidwesten van de VS bezoeken.
Ik heb zelf al wat zitten puzzelen en kom op het volgende schema:
Dag 5: LA --> Death Valley
Dag 6: Death Valley --> Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion --> Bryce
Dag 9: Bryce
Dag 10: Bryce --> Monument Valley
Dag 11: Monument Valley/Mesa Verde
Dag 12: Monument Valley --> Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon --> Hoover Dam (Boulder City)
Mijn vrouw wil graag veel van LA zien en Las Vegas staat hoog op mijn lijst, vandaar dat we daar relatief lang verblijven. De hotels in LA en Vegas zijn al geboekt, alles tussendoor staat nog open.
Mijn vraag is vooral: Is dit een beetje een realistisch schema en missen we nog dingen? Of zouden jullie juist 1 of 2 locaties schrappen om langer op de andere te kunnen spenderen? Alle tips zijn meer dan welkom!
Re: Reis Emus: Eerste keer zuidwesten september 2020, tips welkom
Welkom op het forum!
Leuke plannen en ook duidelijk waarom jullie zoveel tijd in zowel LA als LV willen besteden.
Een aantal dingen die me opvallen:
- De route van Death Valley naar Zion is behoorlijk, je zou dit kunnen vermijden door een deel van de route om te draaien en vanuit LA eerst met een tussenstop (bijvoorbeeld in Kingman) naar de Grand Canyon te gaan. Zo kan je ook nog Joshua Tree bezoeken en route 66.
- Mesa Verde bezoeken vanuit Monument Valley lijkt me niet erg handig, je bent zo zeker 8 uren aan het rijden, misschien een idee om i.p.v. Mesa Verde een overnachting te doen bij Capitol Reef? Zo neem je ook 2 mooie wegen op in de planning (UT-12 en UT-95). Daarbij ligt Mesa Verde ook behoorlijk van jullie route af.
- Willen jullie geen bezoek doen aan Page?
Je zou zoiets kunnen doen:
Dag 5: LA --> Kingman (via Joshua Tree)
Dag 6: Kingman - Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Page
Dag 9: Page - Monument Valley
Dag 10: Monument Valley - Capitol Reef
Dag 11: Capitol Reef - Bryce (via UT-12)
Dag 12: Bryce - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Mocht je toch nog een nacht LA of LV willen opofferen dan zou je deze bij Capitol Reef kunnen zetten, een erg mooi park wat zeer de moeite waard is.
Verder kan je de Hooverdam prima bezoeken als tripje vanuit LV.
Leuke plannen en ook duidelijk waarom jullie zoveel tijd in zowel LA als LV willen besteden.
Een aantal dingen die me opvallen:
- De route van Death Valley naar Zion is behoorlijk, je zou dit kunnen vermijden door een deel van de route om te draaien en vanuit LA eerst met een tussenstop (bijvoorbeeld in Kingman) naar de Grand Canyon te gaan. Zo kan je ook nog Joshua Tree bezoeken en route 66.
- Mesa Verde bezoeken vanuit Monument Valley lijkt me niet erg handig, je bent zo zeker 8 uren aan het rijden, misschien een idee om i.p.v. Mesa Verde een overnachting te doen bij Capitol Reef? Zo neem je ook 2 mooie wegen op in de planning (UT-12 en UT-95). Daarbij ligt Mesa Verde ook behoorlijk van jullie route af.
- Willen jullie geen bezoek doen aan Page?
Je zou zoiets kunnen doen:
Dag 11: Capitol Reef - Bryce (via UT-12)
Dag 12: Bryce - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Mocht je toch nog een nacht LA of LV willen opofferen dan zou je deze bij Capitol Reef kunnen zetten, een erg mooi park wat zeer de moeite waard is.
Verder kan je de Hooverdam prima bezoeken als tripje vanuit LV.
Dankjewel voor de snelle reactie!
Enige wat ik mis in deze nieuwe route is Death Valley, maar daar komen dan weer dingen voor in de plaats waarvan ik het bestaan niet kende (Capitol Reef, Joshua Tree).
Wat ik ook heel prettig vind aan jouw schema is dat de ritten tussendoor relatief kort zijn (muv LA --> Kingsman en Monument Valley --> Capitol Reef), en we bijna iedere dag een stukje rijden, in plaats van om de twee dagen een langer stuk.
Het hotel in Vegas hebben we geboekt vanaf dag 15, dus dan zou een dag extra in Capitol Reef zeker tot de mogelijkheden behoren. Dan zou het worden:
Dag 11: Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef - Bryce (via UT-12)
Dag 13: Bryce - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Ik ga nog even e.e.a. uitzoeken en er wat meer over nadenken. Nogmaals bedankt!
Enige wat ik mis in deze nieuwe route is Death Valley, maar daar komen dan weer dingen voor in de plaats waarvan ik het bestaan niet kende (Capitol Reef, Joshua Tree).
Wat ik ook heel prettig vind aan jouw schema is dat de ritten tussendoor relatief kort zijn (muv LA --> Kingsman en Monument Valley --> Capitol Reef), en we bijna iedere dag een stukje rijden, in plaats van om de twee dagen een langer stuk.
Het hotel in Vegas hebben we geboekt vanaf dag 15, dus dan zou een dag extra in Capitol Reef zeker tot de mogelijkheden behoren. Dan zou het worden:
Dag 11: Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef - Bryce (via UT-12)
Dag 13: Bryce - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Ik ga nog even e.e.a. uitzoeken en er wat meer over nadenken. Nogmaals bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de route via Death Valley wel mooier. Als je in Furnace Creek overnacht en vroeg vertrekt is het goed te doen om naar Springdale te rijden. Je bent die eerste dagen toch nog vroeg wakker.
Capitol Reef is een mooi park. Wij waren er vorig jaar september 2 nachten. Kijk eens in ons verslag daarvoor.
Marianne
Capitol Reef is een mooi park. Wij waren er vorig jaar september 2 nachten. Kijk eens in ons verslag daarvoor.
Marianne
Wij hebben 2 keer Death Valley bezocht tijdens ons verblijf in Las Vegas, dat was ook prima te doen en zou je in overweging kunnen nemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1751 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties