Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nelliej: rondreis ZW-Amerika met kindje van dan bijna 2 jaar.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Nelliej: rondreis ZW-Amerika met kindje van dan bijna 2 jaar.

Bericht door vana »

Zelfs in augustus was het water ijskoud!
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Als je echt graag iets wilt zien, in jullie geval Lake Tahoe, zou ik er gewoon voor gaan. Anders krijg je er later misschien spijt van. Wij zijn er nog niet geweest maar het lijkt me prachtig.
En op zich is de route helemaal niet verkeerd. Als je wat meer tijd wilt besteden aan Zion zou ik Palms Springs eruit halen. Het scheelt dat je de eerste ochtenden vroeg wakker bent en dan is Kingman of Laughlin makkelijk te overbruggen. Wij hadden een overnachting in Laughlin en hebben onderweg ook nog de route door Joshua NP. Je hoeft immers niet vroeg op bestemming te zijn.
Je kan eventueel ook een nacht Page schrappen. Wij hadden daar ook 1 overnachting en genoeg tijd over om wat te relaxen aan het meer en voor een bezoek aan Antilope Canyon.
Van Bryce naar Zion is een korte afstand. Met een overnachting in Springdale (Zion) heb je dan een middag voor het park. En de volgende dag kun je desgewenst ook nog wat een wandeling doen alvorens je naar LV rijdt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus »

Harry schreef:
30 jan 2020, 11:27
Ik vind het zo best een mooie route, je ziet weinig van Zion, maar dat is dan maar zo. Je kunt prima de Canyon overlook trail doen en verder gewoon doorrijden.
Inderdaad. Het is sowieso een prachtige route, ook als je verder Zion niet ingaat.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Nelliej
Amerika-ontdekker

Bericht door Nelliej »

Nogmaals bedankt voor alle reacties, we hebben mede door jullie een nacht zion geboekt en een dage page geschrapt!
Het enige wat we nog moeten boeken zijn 2 nachten yosemite maar heb werkelijk geen idee waar te overnachten zonder een kapitaal te hoeven neerleggen..

Heeft er iemand tips of leuke alternatieven zonder dat we nog veel kilomters moeten maken om het park in te komen.
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
Joeyvdl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Joeyvdl »

Wij sliepen in El Portal (Cedar Lodge). Klein stukje rijden, nogsteeds duur... maar goedkoper dan echt in de Valley.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Buiten het park ligt El Portal het beste. Of kijk eens naar een airbnb in Yosemite west of Foresta. Voor een groter gezelschap kan dat wel interessant zijn.

Ik weet niet of jullie overal twee kamers willen, maar als je eens een kamer deelt bespaar je heel veel geld. Op die manier kun je je toch een kamer in Yosemite veroorloven. Kijk dan eens naar een familiekamer in de Lodge. Of de Stoneman Room met 3 tweepersoonsbedden in Curry Village (misschien eens bellen en informeren naar de beschikbaarheid daarvan),

Hoe dan ook: als je in of dichtbij het park zit, betaal je de hoofdprijs.

Ik weet niet of je al iets in Page hebt? Wij vonden daar de huisjes bij het Red Rock Motel wel prettig. Twee slaapkamers en een keukentje. Zie ons 2017-verslag daarvoor.
Nelliej schreef:
30 jan 2020, 10:13
Dag 12 - 22 Juni / Lone Pine - Yosemite --133 Mijl 2.17u
Dag 13 - 23 Juni / Yosemite
Dag 14 - 24 Juni / Yosemite - Lake Tahoe --124 Mijl 2.28u
Kijk nog eens naar die reistijden. Ik weet niet wat je hebt genomen, maar het klopt niet. Reken in beide gevallen op 4 tot 4,5 uur.

Marianne
Nelliej
Amerika-ontdekker

Bericht door Nelliej »

Inmiddels hebben we alles rond, geregeld, geboekt (geeft best wat rust moet ik zeggen)

In Yosemite hebben we een accomodatie in El Portal geboekt.

Ook heb ik de Tip van Marianne gebruikt om het Red Rock Motel te boeken (ziet er erg leuk uit)
Kijk nog eens naar die reistijden. Ik weet niet wat je hebt genomen, maar het klopt niet. Reken in beide gevallen op 4 tot 4,5 uur.
Je hebt gelijk daar heb ik me een beetje in vergist maar dat is dat maar zo.
Is rijden via de Tioga Pass korter (google maps rijd er nu omheen omdat deze gesloten is)

Oja, in Zion stopt de trolley bus voor ons verblijf dus dat is ook een win (we hebben dus een dage page geschrapt)
En in de grand canyon hebben we de yavapai lodge geboekt.

Nogmaals bedankt voor alle tips ondanks dat ik wat koppig ben geweest (of nog steeds een beetje ben :roll: )
Het word hoe dan ook een fijne reis! Daar ben ik van overtuigd..
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Van Lone Pine naar Yosemite (El Portal) rijd je sowieso via de Tioga road, dat is wel de aangewezen route. Waarschijnlijk is die dan wel open.

Hou er bij Zion wel rekening mee, dat de shuttle bus die in Springdale rijdt en je naar het park brengt, niet dezelfde is als de Zion Park shuttle bus. Je moet dus wisselen van shuttlebus als je bij het park bent.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nelliej schreef:
06 feb 2020, 10:37
Is rijden via de Tioga Pass korter (google maps rijdt er nu omheen omdat deze gesloten is)

Oja, in Zion stopt de trolley bus voor ons verblijf dus dat is ook een win (we hebben dus een dage page geschrapt)
De route via de Tioga Pass is de snelste en mooiste route. Zet Google Maps eens op een datum in de zomer, dat kun je zien hoe lang je erover doet.
Er is tot nu toe weinig sneeuw gevallen dus een vroege opening lijkt mogelijk.

Het zal heel lastig zijn om in Springdale een hotel te vinden dat niet bij een shuttlebushalte ligt. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer